פינת הגברים בקניון גירון. צילום: לוק אנד ליסן
פינת הגברים בקניון גירון. צילום: לוק אנד ליסן

גימיק נחמד או מיצג שובניסטי: מה דעתכם על "פינת הגברים" בקניון גירון?

בקניון גירון הקימו עמדה שנועדה עבור הגברים שמגיעים עם בנות הזוג לשופינג. לא כולם רואים זאת בעין יפה, "מדובר בתופעה שצריכה להיעלם", אומרת פעילה חברתית

פורסם בתאריך: 18.9.19 13:41

     

הסיטואציה שבה בני זוג יוצאים לשופינג, הפכה מזמן לחומר גלם עבור סטנדאפיסטים ועבור סדרות טלוויזיה. בקבוצות הגברים בפייסבוק כדוגמת "אבא פגום" ודומיהן כבר ישנם סרטונים, סיפורים וממים משעשעים שבעיקר נסובים סביב מה שמצטייר בתור "השעמום" של הגבר שנאלץ להיגרר למסע הקניות.

בקניון גירון החליטו לקחת את הדבר הזה צעד אחד קדימה והקימו עמדה של "שמירת גברים" שנועדה, כך לפי יוזמיה, להעביר את זמנם של הגברים המגיעים עם בנות זוגם לקניון בכיף.

פינת הגברים בקניון גירון. צילום: לוק אנד ליסן

פינת הגברים בקניון גירון. צילום: לוק אנד ליסן

על פי הרעיון, האישה "מפקידה" את בן הזוג שלה ומקבלת פתקית עם מספר, ממש כמו בעמדת שמירת חפצים. ומה עושים שם הגברים? הם יכולים לשתות (בחינם) בירה שימזוג להם הברמן, לשחק בסוני פלייסטיישן ולקראו מגזינים. "חשבנו על דרך פרקטית ומשעשעת לעזור לנשים להביא איתן את הגברים לקניון", מסבירה חגית עיני סימון, מנהלת השיווק ויחסי הציבור של הקניון, "רוב הגברים, בניגוד לרוב הנשים, ממצים את חוויית הקניות מהר, גם כשיש חנויות אופנה רבות הרלוונטיות אליהם. אז למה לא לתת להם סיבות נוספות להישאר? הם יכולים לשבת בנוח, לשתות, לשחק בפלייסטיישן, לקרוא מגזין מעניין ולהטעין את הנייד שלהם. פינוק אמיתי. ככה האישה יכולה להמשיך את השופינג שלה בלי לחץ, הגבר נהנה וכולם מרוצים".

חגית עיני סימון, מנהלת השיווק, קניון גירון

חגית עיני סימון, מנהלת השיווק, קניון גירון

על פי הקונספט, לאחר השופינג, מגיעה האישה עם הפתקית ומקבלת בחזרה את הגבר. הכניסה למתחם היא לגברים מעל גיל 20 והוא פתוח בכל יום בין השעות 17:00-20:00 וימי שישי בין השעות 11:00-14:00, "הגבר הוא כמובן לא חפץ, אבל חשבנו שהפרוצדורה הזו תהיה משעשעת עבור הזוגות", מוסיפה עיני סימון, "אנחנו דואגים לכל באי הקניון – לאלה שחשוב להם השופינג יש מגוון רחב של רשתות ומותגי אופנה מהמובילים בארץ, ולאלה שפחות מעניין אותם בנינו את המתחם הכי מפנק שיש".

פינת הגברים בקניון גירון

כך נראתה פינת הגברים ביום הבחירות

עיני סימון מדגישה שמדובר במיזם ייחודי וראשון מסוגו בישראל, "אשקלון מכילה בתוכה קהל גדול של אוהבי אופנה וקניון גירון שמאז ומתמיד היה הקניון של העיר גאה לשים את אשקלון על המפה הארצית כאחד מהקניונים המובילים בעולם הקימעונאי".

עינב קורן

עינב קורן

אלא שלא כולם רואים בעין יפה את המיזם הזה, "'פינת הגברים' שהוקמה השבוע בקניון גירון הוכיחה שוב כיצד גימיק שיווקי מסחרי יכול בקלות לרמוס את ערך השוויון במרחב הציבורי", אמרה עינב קורן, מנהלת בתחום החינוך ובעלת טור בכאן דרום, "השימוש הציני של מרכז קניות גדול בעיר ברידוד השיח והיחסים בין גברים ונשים, הוא פשוט מעליב! תארו לכם פינת כזו בבית ספר, האם זה היה עובר בקלות? בהומור? המרחב הציבורי שלנו מעביר ומטמיע מסרים סמויים וגלויים ואסור לנו לתת יד להבחנה זולה שכזו. שופינג הוא לא עניין ייחודי לנשים, גם אנחנו אוהבות לשתות בירה ולשחק בפלייסטיישן. הרעיון של פינת מנוחה הוא נהדר אבל ראוי שיהיה לרשות כולם! ואם הקניון רוצה להרחיב את מעגל הקונים אזי שימצא פתרון למשפחות שמגיעות, חדר הנקה כמו שצריך וגם נגישות לאנשים עם מוגבלויות כי המרחב שם לא מאד ידידותי".

עינבר לייבוביץ' פעילה חברתית ותושבת העיר רואה בזה מיצג פוגעני כלפי נשים: "'פינת הגברים' של קניון גירון מייצגת בעיני מציאות עגומה ודיכוטומית בה חלק מהותי מזוגיות הוא הסיטואציה בה גברים נאלצים להיסחב למקומות שהם לא רוצים להיות בהם ורק מחפשים לברוח, והנשים מרוכזות בעצמן ועושות שופינג ארוך ובעיקר חסר התחשבות כלפי זה שמתייבש בינתיים בחוץ. זה לא רק פוגעני כלפי נשים, שהשילוט לא הזמין אותן להתרווח שם בעצמן, אלא גם כלפי גברים שמוצגים כחפצים שנגררים בחוסר רצון אחר הקפריזות של זוגתם".

עינבר לייבוביץ

עינבר לייבוביץ', מתוך פייסבוק

לייבוביץ' מציינת כי חברות אחרות שעשו צעדים דומים, חזרו בהן, "זה מהלך שיווקי שראינו אינספור פעמים אצל אינספור מותגים, גולדסטאר למשל, וקיבל כבר ביקורת חברתית שלילית ענפה מנשים וגברים כאחד בשנים האחרונות. אפילו גולדסטאר שינו את גישתם בעקבות הביקורת וההד הציבורי השליליים העקביים סביבם. ההתגוננות והביטול של העמדה הזו על ידי צוות השיווק של הקניון מעידים כנראה או על ניתוק רציני מהשיח הציבורי הרווח כיום בארץ ובעולם, או על ניסיון מודע לעורר פרובוקציה וליצור באזז. בכל מקרה מדובר בתופעה עגומה, נמוכה ורדודה שצריכה בעיני להיעלם מהחיים של כולנו".

פינת הגברים בקניון גירון. צילום: לוק אנד ליסן

פינת הגברים בקניון גירון. צילום: לוק אנד ליסן

עיני סימון לעומתן, רואה בזה פעילות קלילה וצעד הומוריסטי, "מול כל מהלך או פעילות שגוף כלשהו יעשה, חיובי או שלילי, תמיד תהיה ביקורת. זה טוב, זה מבורך ואנחנו מחבקים את המבקרים. מדובר בפעילות קלילה והומוריסטית. 90 אחוז מתוך מאות התגובות שקיבלנו בפוסט בפייסבוק הן מפרגנות ומעודדות, ואנחנו רואים הרבה בני ובנות זוג מזמינים את בני ובנות זוגם לצאת ולטייל בקניון בעקבות הפעילות. עשרת האחוזים האחרים לא מתחברים לרעיון ומעבירים ביקורת כנגדו. שוב, אנחנו מקבלים אותם בהערכה ובאהבה. כפי שהדגשנו בפוסט, אין כאן עניין של הדרה חלילה, נשים יכולות בשמחה ליהנות מהמתחם אם בן או בת זוגן יוצאים לשופינג. הניסוח שבחרנו פנה לרוב – מתי בפעם האחרונה ראית אישה שנשענת על המעקה ומחכה בחוסר אונים לבעלה בזמן שהוא עושה קניות? אני לא אומרת שזה לא קורה בכלל, אבל שוב – לרוב המקרה הוא הפוך. לפי התגובות של הרוב המוחלט, הפעילות הזו קלעה למטרה – יותר זוגות מגיעים ביחד ליהנות מחוויה מושלמת וחדשנית בקניון גירון".

לגבי נושא חדר ההנקה, הוסיפה עיני סימון כי "ממש בימים אלו החדר עובר חידוש ושיפוץ. בכל הקשור לנגישות – קניון גירון מציע פתרונות הנגשה כחוק ומעבר לזה, לא כי אנחנו מחויבים לכך ע"י הרשויות, אלא כי אנחנו מחוייבים לכך מוסרית".

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר