שכונת שמשון. צילום: אורי קריספין
שכונת שמשון. צילום: אורי קריספין

"השועלים של שמשון": ספר חדש על הדמויות של שכונת שמשון

איש התקשורת הוותיק סימון טטרו, שנולד וגדל בשכונת שמשון, הוציא לאור ספר על דמויות שוליים מהשכונה. “כל אחד ירגיש שהספר נכתב על מישהו שהוא מכיר”, הוא אומר

פורסם בתאריך: 2.5.19 18:22

     

על העיר אשקלון בכלל, לא נכתבו ספרים רבים ועל שכונת שמשון בפרט, לא ידוע אם בכלל נכתב, לכן כשיוצא ספר חדש שעוסק בשכונה זו זוהי סיבה למסיבה. הספר "השועלים של שמשון" (הוצאת פרדס), שייצא לאור בשבועות הקרובים, נכתב בידי העיתונאי לשעבר סימון טטרו. הספר עוסק בקורות חייהם של חברי "ג'מעת שמשון". מי שנחשף לפוסטים של טטרו בפייסבוק, שסיפרו סיפורים על שכונת שמשון, יודע כי מדובר בכתיבה מרתקת, משעשעת ואף מרגשת.

גיבורי הספר של טטרו הם דמויות שוליים מיואשות שנולדו לתוך מחסור ומצוקה ועדיין מעזות לחלום ולנפץ את תקרת הזכוכית. הספר בנוי מ-12 סיפורים שהם גם בעלי מוסר השכל חברתי נוקב.

סימון טטרו. צילום: אסף פרידמן

"הילדות והחיים בשכונה הזאת עיצבו אותי". טטרו. צילום: אסף פרידמן

יותר משנה וחצי נמשכה העבודה של טטרו על הספר, המכיל 240 עמודים. "כתבתי ספר על צעירים שנולדו וגדלו בשנות ה-80-70 באשקלון, בפריפריה, במה שמכונה 'ישראל השנייה', שאשקלון היא חלק ממנה", הוא אומר. "שכונת שמשון היא בעצם הפריפריה של אשקלון. שכונה ותיקה שכאילו נדחקת לצד, אבל במקביל מדובר בשכונה שהייתה ואולי עודנה הלב הפועם של העיר. אין ספק שהילדות והחיים בשכונה הזאת עיצבו אותי כאדם. החיים בשכונה היו מרתקים, יצריים ומלאי תהפוכות ואירועים דרמטיים לאורך כל ילדותי. יחד עם זאת, במקביל לסיפורי העוני, האלימות והפשע הרבים להם נחשפנו בילדותנו, היו גם כמה נקודות אור וסיפורי הצלחה, והיה גם טוב וכיף ושמח ומהנה, ולכן הספר גדוש בהרבה הומור ורגישות, ואני מאמין שהוא ייגע בלבבותיהם של רבים מהקוראים האשקלונים, ולא רק בהם. בעיניי כל מי שגדל בפריפריה יכול להתחבר לספר, וכל אחד ירגיש שהספר נכתב על מישהו שהוא מכיר”.

וכך זה מתואר בגב הספר: "בשנות השמונים והתשעים של המאה הקודמת הייתה אשקלון פינת העישון של ישראל, ושכונת שמשון — המאפרה. בני בינגו, משה "תשש", אסי "הזרזיר" נחמיאס, מורדי הצולע, שמשון חבלן, שרון גמגמה, שמואל "אצבע" ומוטי מטקה הם רק חלק מהדמויות שמתכנסות יחדיו בהשועלים של שמשון, ספר מצחיק ועצוב עד דמעות בה בעת, פרחחי ופיקחי, עז ניחוחות ועתיר צבעים. ברומן סיפורים קולח ושוצף זה, המבוסס על קורות חייהם של חלק מ"ג'מעת שמשון", הגיבורים הם דמויות שוליים מיואשות שנולדו לתוך מחסור ומצוקה, בעלות פגמי אופי חינניים יותר ופחות, ועדיין מעזות לחלום ולנפץ את תקרת הזכוכית. שנים-עשר הסיפורים רודפים זה אחר זנבו של זה באופן חסר מנוח ורווי מוסר השכל חברתי נוקב".

כריכת הספר "שועלי שמשון"

כריכת הספר "השועלים של שמשון"

סימון טטרו, בן 43, איש תקשורת ותיק, נולד וגדל כאמור בשכונת שמשון. את דרכו המקצועית החל לפני כ-19 שנה ככתב וכעורך המקומון "זמן הדרום". בהמשך הוא שידר והגיש ב"רדיו דרום 101.5" ולאחר מכן מילא שורה של תפקידים בכירים בתקשורת הארצית. בין היתר הוא שימש בתפקיד עורך הראשי של מוסף "המגזין" היומי ב"מעריב", עורך המוסף הכלכלי "עסקים" היומי ב"מעריב", עורך משנה ב"מוספשבת" ובמדור הספורט וכן עורך ראשי של העיתון הכלכלי "פורבס". בתפקידו העיתונאי האחרון, שאותו מילא כמעט חמש שנים, היה העורך הראשי של אשכול מקומוני "ידיעות אחרונות" באזור השרון. לפני שנה וחצי פרש מעיתונות ויצא לדרך עצמאית וכיום הוא יועץ תקשורת ואסטרטגיה, מנהל קמפיינים פוליטיים, מנחה סדנאות כתיבה, מרצה לתקשורת ומעביר הרצאות העצמה לבני נוער על ילדותו בשכונת שמשון.


קבוצת ה-WhatsApp של "כאן דרום"

רק חדשות ועדכונים, בלי דיבורים ובלי חפירות. הקליקו להצטרפות: https://bit.ly/2VfetxJ


טטרו נשוי בשנית ומתגורר כיום בקיסריה עם אשתו שני שטלריד, פעילה חברתית בולטת ובעלת עמותה לנפגעי תקיפה מינית.

“השועלים של שמשון” זהו ספר הביכורים שלו וניתן לרכוש אותו כעת במכירה מוקדמת דרך הקישור:  https://www.pardes.co.il/?id=showbook&catnum=978-1-61838-491-1

החל משבוע הספר בחודש יוני ניתן יהיה לרכוש את הספר גם בחנויות ובדוכני הספרים.

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר