צחי שף לוי. צילום: לנה טאובס
צחי שף לוי. צילום: לנה טאובס

"זה אדרנלין טהור": האשקלוני שמציג אופנועים בתערוכת הרכבים היוקרתית

צחי שף לוי חי ונושם אופנועים כבר לא מעט שנים, חוץ מזה הוא גם עובד בסדנה לבניית אופנועים שאותם הוא מציג בימים אלה בתערוכת אוטומוטור. "לכל האופנועים שלנו יש דבר שמייחד אותם, יש רק אחד כזה בכל העולם", הוא אומר

פורסם בתאריך: 22.4.19 09:54

     

בימים אלה מתקיימת תערוכת המכוניות והאופנועים הידועה – "אוטומוטור". עשרות אלפי מבקרים מגיעים לשזוף את עיניהם במכוניות ואופנועים שכמוהם לא רואים בחנייה המשותפת של הבניין, או בכלל בכבישי הארץ.

"חלק מתקרבים ל-90 אלף". צילום: צחי שף לוי

אחד המציגים בתערוכה הוא צחי שף לוי, תושב אשקלון ואופנוען בנשמתו. לוי הוא חלק מצוות בסדנה שנקראת HRP MOTORS, שמציגה בכל שנה בתערוכה את האופנועים של הסדנה ואופנועים שבנו ללקוחות. אז מה מיוחד באופנועים הללו? "לכל האופנועים שלנו יש דבר שמייחד אותם, יש רק אחד כזה בכל העולם, לא בונים את אותו אופנוע פעמיים", הוא מסביר. "האופנועים עוברים צביעה מיוחדת, דברים שאומני הצבע הטובים בארץ מכינים לנו. חישוקים שונים לאופנועים, קסטום, השבחת מנועים. אחד הכלים שבנינו הארלי דייווידסון מדגם ספורט סטאר 1200 שנת 89'. קיבל מזלג ספרינגר מאורך, כיסא עם בולם פנאומטי, גלגל 21 אינץ' מקדימה".

"יש רק אחד כזה בכל העולם". צילום: צחי שף לוי

כמה שווה כל אחד מהכלים שיוצגו בתערוכה?
"חלק מתקרבים ל-90 אלף, חלק באזור ה35-40 אלף".

הוא מסביר כי לא מדובר בייצור אופנועים מאפס, "מפני שאין אפשרות כזו במדינת ישראל. אנחנו בונים אופנועים על בסיס שלדה ומנוע קיימים, מאבזרים וצובעים או לפי רצונו של הלקוח או לפי דעתנו. בסדנה, מלבד היותנו מוסך לכלי רכב דו גלגלי, אנו עוסקים בבניית אופנועים על פי דרישת הלקוח, שיחזור כלים ישנים, שיקום אופנועים. מקטן ועד גדול. בסדנה כמובן ישנם כלים חדשים וטרייד אין למכירה".

צחי שף לוי

צחי שף לוי

צחי שף לוי, אשקלוני מלידה, הוא בן 34, רווק שבגיל 21 נדבק בחיידק הדו-גלגלי. הוא מתחרה פעיל באליפות ישראל, אחד ממייסדי אליפות "פירלי קאפ" ישראל ומדריך רכיבת מסלול. מה שעושה לו את זה באופנועים הוא "הריגוש, החופש, פשוט אדרנלין טהור".

ככה זה מתחיל. צילום: צחי שף לוי

וככה זה מסתיים. צילום: צחי שף לוי

יש המון סיכון חיים בנסיעה על אופנוע, גם אם אתה נוהג זהיר.
"יש סיכון ברכיבה על אופנוע בדיוק כמו לחצות את הכביש, אתה יכול להיות הנהג הכי זהיר בעולם, אבל אתה לעולם לא יכול לקרוא את המחשבות של הנהג שלפניך".

האם לילד שלך היית ממליץ להוציא רישיון על אופנוע?
אין לי ילדים, אבל במידה והיה לי כן הייתי רוצה שהבן שלי ירכב מגיל צעיר. אפשר להתחיל לרכוב במסלולים סגורים מגיל 8. זה משפר את היכולת של התנהגות ותרבות נהיגה. לפני כשנה הוסמכתי על ידי הרשות לנהיגה ספורטיבית כמאמן ומדריך רכיבה לכלל הגילאים, כך שיש דבר או שתיים להנחיל לדור הצעיר".

"האופנועים עוברים צביעה מיוחדת". צילום: צחי שף לוי


קבוצת ה-WhatsApp של "כאן דרום"

רק חדשות ועדכונים, בלי דיבורים ובלי חפירות. הקליקו להצטרפות: https://bit.ly/2DbKE5N


תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר