שמיניית הגמר בטופ מודל 2019 אשקלון. צילום: שיווק גירון
שמיניית הגמר בטופ מודל 2019 אשקלון. צילום: שיווק גירון

לא רק פנים יפות: שמיניית הגמר של טופ מודל 2019

אל גמר תחרות “טופ מודל 2019” הגיעו שמונה יפים ויפות שעברו את הסינונים אחרי שלב האודישנים. הרשת לא נשארה אדישה, ואלפי גולשים כבר החלו בהצבעה עבור המועמדים המועדפים גם בפייסבוק וגם באינסטגרם של קניון גירון. זה הזמן לתמוך בפייבוריטים ששלכם כי ההצבעה תימשך עד ליום שלישי, ולאחריה יבחר הצמד של הגמר. כדי לסייע לכם בבחירה יעל גל-און שוחחה עם הפיינליסטים וגילתה כי לא מדובר רק בפנים יפות

פורסם בתאריך: 8.2.19 10:55

     

מוריה פרץ – ציירת

מוריה פרץ, 18, לא נוהגת להישקל. היא לא זוכרת מתי הייתה הפעם האחרונה שבה עמדה על המשקל, ולא כמה היא שקלה בפעם הזו. מה שהיא כן שוקלת בזמנים אלו זה אם לעשות שירות לאומי בגן חיות או בקופ”ח אסותא. 90% מהפלייליסט שלה הוא בספרדית, “מוזיקה שגורמת לך לזוז”.

מוריה פרץ. צילום: אבי אלפסי

מוריה פרץ. צילום: אבי אלפסי

אומרים לה שהיא דומה לדקוטה ג’ונסון ("50 גוונים של אפור"), והיא מעריצה שרופה של גל גדות “שרואים שהיא משדרת איכות”. אף שלמוריה יש ניסיון בתחרויות יופי והשתתפה כבר בתחרות "מלכת היופי של הדרום", הפעם הייתה צריכה לעבור מסכת שכנועים על ידי חברותיה כדי שתירשם לתחרות.

מוריה רואה בעולם האופנה עתיד, היא מציירת המון, חשובים לה העיצוב, האסתטיקה והיא חולמת להיות מעצבת פנים. אף שהיא לא נוטה להתעניין בפוליטיקה, יש לה זכות הצבעה והיא חושבת שחשוב לנצל אותה. כנראה שהיא תצביע לביבי.

אורי מגידיש – שחקן תיאטרון

אורי מגידיש, בן 16, תלמיד כיתה י"א בתיכון חדש מקריית גת – הוא בן מזל בתולה טיפוסי. למה? כי כבר בגיל 14 היה לו בלוג שבו היא שיתף את הקוראים במה שהכי מעניין את בני הנוער. כשהבלוג החל לתפוס תאוצה, אורי חווה דווקא בריונות ברשת בדמות תגובות פוגעניות, ובמשך שנה שלמה הפסיק לכתוב ואפילו מחק את כל העבר שלו ברשת, אבל אז הוא החליט להתחיל הכול מחדש וביתר שאת.

היום אורי מנהל עמוד אינסטגרם פופולרי ביותר, ויש לו למעלה מ-10,000 עוקבים. הוא עושה פרסומות ומרוויח כסף, אבל הוא לא עוצר שם. אורי אוהב להתנדב במשטרה, לתרום לחברה, ולכן הוא פעיל בתנועת הנוער של המשטרה, עובר בין כיתות בבתי ספר ומלמד את משמעותם של החוקים. בנוסף, הוא חבר במועצת תלמידים. אורי מתחבר לתחום הדוגמנות והמשחק, וזאת הסיבה שבגללה בחר להשתתף בתחרות.

אורי מגידיש. צילום: אבי אלפסי

אורי מגידיש. צילום: אבי אלפסי

“הלכתי לתחרות, אבל ממש לא חשבתי שאתקבל”, הוא מספר. “זאת הייתה הפתעה נעימה, ואני מתכוון להוציא מזה את המיטב. בבלוג שלי אני מספר לנוער איך ללכת לאודישנים, איך לעצב את התמונות שלהם ועוד כל מיני טיפים שקשורים בעולם הדוגמנות והמשחק”.

לאורי אין מודלים להערצה, ואת 1.74 מ’ שלו הוא מכוון לעולמות של תוכן במקביל לקריירה המתפתחת בדוגמנות.

אתה רואה בזה מקצוע לחיים או שיש לך כוונה ללמוד משהו נוסף?
“אני יותר בעניין של משחק, משתדל ללכת לכמה שיותר אודישנים בסוכנות של שביט רביבו. במקביל, כתלמיד במגמת תיאטרון, יש לי עוד שבועיים בגרות בתיאטרון ואני עולה על הבמה עם ההצגה ‘הנסיכה השחורה’ של המחזאי רועי מליח-רשף. בהצגה אגלם כמה דמויות: בחור, אבא, אביר ומאוד נהנה מזה”.

ביררנו איתו על פוליטיקה והוא השיב: “אני לא בגיל שאני יכול להצביע ובאופן כללי פחות חושב על פוליטיקה. את התרומה שלי לחברה אני עושה דרך הפעילות שלי במועצת התלמידים ובתנועת הנוער, ואת החשיפה אני מקווה לקבל דרך תחרויות כאלה”.
אורי מאוד אוהב תחרויות ומתכוון להיות מתמודד מאוד פעיל.

נטע שולץ – מתעמלת אמנותית

נטע שולץ היא הרבה יותר מיפה. רק בת 17, וכבר יש לה תכניות גדולות להיות רופאה שעליהן היא עובדת במרץ. נטע משקיעה המון בלימודים, משתדלת להצטיין במבחנים, והבילוי החביב עליה הוא ההתנדבות במד”א. נטע מגיעה לתחרות אחרי שנחשפה “ממש במקרה” למודעה באינסטגרם, אמרה לעצמה “למה לא” ומצאה את עצמה כפיינליסטית.

נטע שולץ. צילום: אבי אלפסי

נטע שולץ. צילום: אבי אלפסי

על אף כל המקריות, נטע יודעת בדיוק מה היא רוצה לעשות כבר מגיל צעיר, והיא שואבת את ההשראה שלה, בין היתר, מדוגמניות העל. “זה מדהים בעיניי שכל אחת באה ממקום אחר, מרקע אחר, ועדיין כולן זכו להצלחה מטורפת בתחום, חלקן אף בגיל צעיר מאוד. הן ממש מעוררות בי השראה”.

ציפור קטנה לחשה לנו שעד לפני שנתיים נטע תחזקה קריירה של מתעמלת אמנותית, מה שהסביר לנו איך זה שיש לבחורה כל כך צעירה כל כך הרבה אמביציה. נטע שומעת הרבה מוזיקה ישראלית והכי-הכי היא אוהבת את מוקי. נטע אמנם סללה לעצמה מסלול מאוד ברור, אבל היא משאירה לעצמה מקום גם לספונטניות. “אם יבואו בעתיד עוד הזדמנויות כמו התחרות הזו, יכול להיות שאני באמת אמשיך בזה”.
שאלנו את נטע: אם היית יכולה להצביע בבחירות, למי היית מצביעה? והיא הסבירה שהיא לא מתעניינת בפוליטיקה, “לא מתעסקת בזה. מעניין אותי לבלות עם חברות ולהתנדב במד”א, מקום שאני מאוד נהנית בו ומשקיעה בו הרבה מעבר לשעות המחויבות החברתית שלי”.

אורין פז – הכול נשאר במשפחה

את אורין פז, 17.5, אין מצב שתתפסו לא מוכנה. היא באה עם הרבה ניסיון, ביטחון ואח גדול ששומר עליה 24/7. אורין לומדת בכיתה י"ב ברונסון, תוך כדי שהיא מתחזקת קריירת דוגמנות בנסיקה. ההשראה שלה למקצוע מגיעה מאחיה הגדול, שהוא דוגמן בעצמו ויש ביניהם קשר מאוד מיוחד. “אחי הגדול הוא גם דוגמן, ואני והוא מצלמים יחד הרבה. צילמנו יחד הפקות אופנה ותיקי עבודות של צלמים, הוא מלווה אותי לכל מקום”.

אורין פז. צילום: אבי אלפסי

אורין פז. צילום: אבי אלפסי

אורין אוהבת לבלות בחדר הכושר. בזמן האימונים היא שומעת מוזיקה ספרדית באוזניות שלה, ומרגישה שהשירים נכתבו במיוחד בשבילה. לתחרות רשם אותה, מי אם לא, אחיה הגדול, שלאחר שייעץ לה, הדריך אותה והכין אותה טוב-טוב, גם היה איתה ביום הראשון והמשיך ללוות אותה לאורך כל המיונים.

אורין היא מזל שור אמיתית, יודעת מה היא רוצה מעצמה ומתכננת מסלול לטווח ארוך. “אני מאוד רואה את עצמי ממשיכה בתחום הזה. אני טובה, יש לי ביטחון ואני עושה את זה בלב שלם. אני גם מאמינה שכשעושים משהו בלב שלם, אז עושים אותו טוב יותר”. אורין מתבאסת שהקדימו את הבחירות, כי התפספסה לה ההזדמנות להצביע. “נטו בגלל שלהצביע זה חשוב. אבל אין לי מושג למי הייתי בוחרת להצביע, אני פחות מעורבת כרגע”.

לירן בלחסן – שרה בצרפתית

תגידו בונז’ור ללירן בלחסן, “אבל במקור זה בלהסן”, בת 19, שעשתה אלינו עליה מצרפת לפני כ-10 שנים. כולם מכירים אותה כ”זו שדומה שתי טיפות מים לגל גדות”, והיא מאוד אוהבת שאומרים לה את זה. “אני חושבת שהיא מהממת, אבל אני גם אוהבת את האופי שלה. היא צנועה, שאפתנית, ומשיגה כל מה שהיא רוצה. ממש קל לי להתחבר לזה כי יש לי קצת אופי פרפקציוניסטי”.

לירן מנגנת ושרה בגיטרה, בעיקר בצרפתית. “אני הכי אוהבת מוזיקה מצרפת, זו שפת האם שלי, וככה אני מצליחה להתחבר יותר”. לא מזמן לירן עשתה קאבר לשיר “צבעים” של גיל ווין, והיא מאוד אוהבת את גם את עידן עמדי, אבל מעדיפה לשיר בצרפתית. “בעברית יש לי קצת מבטא”, היא אומרת במבוכה.

לירן בלחסן. צילום: אבי אלפסי

את לירן בכלל חברה רשמה לתחרות. “היא ואחותי מאוד מאמינות בי”. והתחרות היא ממש לא דריסת הרגל הראשונה שלה בתחום: “לאחרונה גם התחלתי להשתתף בהפקות אופנה, מתעניינים בי מאוד בעולם הזה והחלטתי להתנסות ולקחת את זה צעד קדימה. אני חושבת שזה יפתח לי דלתות, ואני אוהבת התנסות בדברים חדשים”.

בצרפת הייתה פרזנטורית של משחת שיניים, אבל המשפחה הדתית לא אהבה את זה, ועד עכשיו היא כיבדה את הרגשות שלהם. בקרוב היא עוברת לגור עם אחיה הגדול, והחליטה שלהיות דוגמנית זה חלום שתמיד רצתה להגשים, “הבנתי שאם אני לא אעשה את זה, אני אתחרט על כך מאוחר יותר”.

לירן אמנם רואה במקצוע הדוגמנות מקצוע לחיים, אבל היא רוצה בנוסף גם משהו ממשי ביד “שתהיה לי יציבות”. היא מתכננת להיות רוקחת, וכרגע עושה שירות לאומי בבית מרקחת. מה עם הבחירות לכנסת? “לא חשבתי על זה, אני פחות מתעניינת בפוליטיקה. אין לנו טלוויזיה בבית מטעמים של דת, לכן קשה לי מאוד לעקוב. יכול להיות שאני נוטה לימין”.

ארי שרף – מנגן בפסנתר

קבלו את ארי שרף, בן 19 משכונת אפרידר באשקלון. ארי, מזל טלה, מתנשא לגובה 1.80 מטר, לא כולל רעמת תלתלים מהודרת. ארי בוגר בבית הספר לאמנויות במגמת תיאטרון וכבר הספיק לגלם את התפקיד הראשי במחזמר “קברט”. לארי עיני דבש עמוקות שאפשר לצלול לתוכן, ואולי הן ההסבר לטעם המוזיקלי המשובח שהוא מפגין: “זה מתחיל אצלי בחווה אלברשטיין ונגמר בנינה סימון, שעליה כבר כתב עוזי וייל שלא תמיד הייתה שפויה, ולעיתים קרובות הופיעה כשהיא מושפעת-משהו מכל מיני חומרים, אבל מי שהחיים שלו עד כדי כואבים שככה הוא שר, איך יהיה שפוי?”

ארי שרף. צילום: אבי אלפסי

ארי שרף. צילום: אבי אלפסי

הדוגמנית שארי מעריך באופן אישי היא ויני הרלו, “היא נקראת ‘הדוגמנית הדלמטית’ בשל מחלת עור שהיא סובלת ממנה, ואני מעריך אותה על שהפכה את החיסרון לסמל, ובעצם אומרת שכל אחד יכול. פעם מראה כזה היה מוקצה. היא לקחה את השוני שלה, שהחברה הנורמטיבית קבעה, והפכה אותו לסמל לאנשים”, אומר ארי.

ולמה בחרת להשתתף בתחרות?
“כי אני היפסטר בהתהוות וניגש לכל הזדמנות”. בכלל, ארי רואה בדוגמנות תחום שהוא יכול להמשיך ולהתקדם בו, יש לו המון תכניות גדולות הקשורות בעולם המצלמה, השירה והמשחק, והוא מתכוון לשלב את כולם, תוך ציטוט של אילן פלד: “הוודג’ לחו’’ל והווייב מושך לאנגליה, יש שם תרבות תיאטרון משובחת ברמה גבוהה”.

ארי מנגן בפסנתר מגיל 4, השתתף ב"קברט" של המחזאי גו’ מסטרוף בתפקיד המארח. בין כל אלה הספיק גם להצטלם למותגי חולצות. כיום תוכלו לפגוש אותו לאיזה דרינק בארצ’י, ששם עובד כברמן או בעת טיול עם הרועה הגרמני ג’ימי.

ומה עם קצת פוליטיקה? אתה הולך להצביע?
“לצערי לא אהיה פה בזמן הבחירות כי אני טס לאחותי בר שנמצאת בצפון קרולינה. אני מקווה לגלות עולם, להבין איך התעשייה מתנהלת ולנסות את מזלי. בכל אופן, אם הייתי מצביע, זה לא היה לביבי, אבל אף אחד מהמתמודדים האחרים לא הציג בינתיים אג’נדה ברורה כדי שאתן לו את קולי. אני אמנם לא נמצא בארץ, אבל אני בהחלט מביע את תמיכתי מרחוק”.

מריה מורש – מפתחת BI

למה או-או כשאפשר גם וגם? מריה מורש ההורסת החליטה בגיל 16 שהיא עולה לארץ לבדה. כיום, בגיל 22, הספיקה לסיים תואר בהנדסה תעשייה וניהול וכבר עובדת כמפתחת BI. היא מתנשאת לגובה 1.73 (גבוהה במושגים שלנו, “ברוסיה זה פחות נחשב”) ולוקחת דוגמה מהדוגמנית הרוסייה בשם אלונה ששקובה, שחוץ מזה שהיא מאוד יפה, היא כבר המון שנים בתחום, גם אימא לילד, גם צנועה וכל מה שדוגמנית צריכה להיות.

כשמריה לומדת או נוסעת לעבודה, היא אוהבת לשמוע מוזיקת ג’אז, “זה מרגיע אותי”. כמו כל ילדה, כבר בגיל קטן חלמה מריה להיות נסיכה, ואם לא נסיכה, אז דוגמנית. “גיליתי על עצמי שאני אוהבת אינטראקציה עם אנשים. אני אוהבת להציג, לדבר מול קהל ולהיות במרכז. אני גם מאוד אוהבת את אורח החיים של דוגמניות, יש בו משהו מאד נקי וספורטיבי. אני חושבת שכל אישה צריכה לשאוף לאורח חיים בריא ולשגרת טיפוח, אני אישית מאוד שואפת לזה”.

מריה מורשובה. צילום: אבי אלפסי

מריה מורש. צילום: אבי אלפסי

בשביל מריה להיראות טוב זה לא רק בשביל עצמה, “פעם חליתי במחלה אונקולוגית, היא מנעה ממני גם את הגיוס לצה”ל. כיום להיראות יפה, בריאה ושמחה חשובים לי כדי לתת תקווה לאנשים שנמצאים במצב שגם אני הייתי בו”.

אז איך מפתחת BI מוצאת את עצמה בעולם הדוגמנות?
“קראתי את הריאיון עם הפרזנטורית הנוכחית של הקניון, שממש התפתחה בתחום הדוגמנות. היא סיפרה שבמקביל היא רוצה גם להתפתח בתחום התקשורת. אני חושבת שהיא צודקת. אני מאמינה שלא רק שאפשר לעשות שני דברים במקביל, התפתחות בשני אפיקים יכולה להשפיע לטובה על כל אחד מהם בנפרד. את המסקנות והידע מתחום אחד אפשר לנצל לטובה באחר. אני גם עוזרת לבעלי במיזם שלו, 'beer station', יש לו כרגע חמישה סניפים בארץ, אפילו שניים באשדוד. אני אוהבת אותו מאוד ורוצה שהוא יצליח”.

את מתכוונת להצביע בבחירות לכנסת?
“בארץ עדיין לא הספקתי להתעניין בפוליטיקה. כנראה שאני אקח יום חופש ואשקיע עוד קצת בלימודים”.

יוסי ארצי – לוחם MMA

כיאה למזל אריה, יוסי ארצי בן ה-22 בדיוק חזר מטיול בדרום אמריקה והחליט שלא מסתפק בעבודה משעממת ורגילה, “אני כמו קפיץ, תמיד חייב לעשות גם משהו מעניין”.

הוא עובד ב"ניסו הדייג", חולם להיות מאמן כושר ואפילו עושה קורס מאמנים. בין כל העיסוקים שלו הוא גם מוצא זמן להתאמן ב-MMA, אמנויות לחימה משולבות אצל שרון זורי. הוא אוהב לשמוע מוזיקה מגוונת, בעיקר ישראלית, אבל הוא יכול לשמוע קצת רוק עדין וראפ. יוסי הוא פטריוט אמיתי, והמודל שלו לדוגמנות היא לא אחרת מגל גדות, “חוץ מזה שהיא גם דוגמנית וגם שחקנית, היא השגרירה שלנו. היא גם הישראלית הכי חזקה בחו”ל כרגע ועושה לנו המון כבוד”. אל התחרות יוסי מגיע לאחר שראה פוסט באינסטגרם ואמר לעצמו: “בוא נעשה משהו כיף”.

יוסי ארצי. צילום: אבי אלפסי

יוסי ארצי. צילום: אבי אלפסי

הוא חושב שזה תחום שיכול לפתוח לו המון דלתות, וכשאתה רק בן 22, יש המון מקום לחלומות. “אני לא רואה סיבה שבגללה אני לא אתעסק בזה. חשבתי ללמוד כמה דברים, כרגע אחד מהכיוונים שמושכים אותי הוא תחום המשחק”.

למי אתה מתכוון להצביע בבחירות?
“וואו, זו שאלה קשה, כשהייתי קטן הייתי פשוט תומך במי שהמשפחה שלי הייתה תומכת בו. עכשיו כשאני גדול, הלב אומר ביבי, אבל הראש מבין שהוא כבר צריך חופשה. מצד שני גם אין שום אלטרנטיבה לימין שאפשר לבחור בה”.

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר