גלאם עם זסלבסקי בלשכתו. צילום: דוברות עיריית אשקלון

ערב יום השואה הבינלאומי: העירייה תסייע בהנצחת זכרם של הנופלים היהודים במלחמת העולם השנייה

ההנצחה תיעשה באמצעות ספר זיכרון דיגיטלי אותו הקים תושב אשקלון, אלכסנדר זסלבסקי. ראש העיר בפועל, תומר גלאם: "אנו רואים במפעל ההנצחה הזה חשיבות רבה"

פורסם בתאריך: 22.1.18 13:52

     

הנצחת נשמותם של 200 אלף יהודים שנפלו במהלך מלחמת העולם השנייה מקבלת השבוע חיזוק מעיריית אשקלון. אמנם לא מדובר בהנצחת נופלים שהיו תושבי העיר, אך הודות לפועלו של תושב אשקלון להנצחת זכרם, המיזם חסר התקדים יוצא לפועל. כעת גם העירייה מתגייסת לסייע.

בשבוע שעבר נפגש ראש העיר בפועל, תומר גלאם, עם תושב אשקלון, אלכסנדר זסלבסקי, לאחר שהאחרון פנה אליו בבקשה לסייע לו במפעל חייו – הנצחת זכרם של הלוחמים היהודיים שנפלו במלחמת העולם השנייה.

זסלבסקי סיפר כי בשנת 2001 הוא התחיל את הפרויקט ואף הדפיס ספר בנושא שיצא לאור בסיועה של העירייה בשנת 2005. בשל מגבלת המיקום בספר המודפס, החליט זסלבסקי להעביר את מפעל ההנצחה לאינטרנט והקים ספר זיכרון דיגיטלי שמכיל את 160 אלף השמות שאיתר, מתוך 200 אלף הנופלים שנהרגו במלחמה. את הספר ניתן למצוא בלינק – http://jmemory.org.

"זסלבסקי פנה אליי וביקש סיוע של העירייה בתחזוקת האתר בו מונצחים שמות הנופלים. לאור החשיבות הרבה שאנו רואים במפעל ההנצחה הזה, החלטתי לאשר לו סיוע בתחזוקת האתר, כדי שיוכל להשלים את מפעל החיים שלו ולנסות לאתר את שמות כל יתר הנופלים שהקריבו את חייהם למען אחיהם היהודים במלחמה נגד הנאצים", אמר ראש העיר בפועל.

בתוך כך, ביום חמישי השבוע, 25.01.18 ייערך ערב לציון יום השואה הבינלאומי במרכז הכנסים במכללה האקדמית אשקלון בסימן 'הזיכרון כמחנך לזהות'. הערב יתקיים במעמד ראש העיר בפועל, תומר גלאם ויכלול הרצאה של הרב משה חבה, מנהל מחלקת חינוך במכון 'שם עולם' בנושא משמעות הזיכרון לאחר 70 שנה. לאחר מכן יוקרן הסרט 'הכח לספר' ובסיומו יחל פאנל ודיון בהשתתפות נציג המכללה האקדמית אשקלון ומרצה בלימודי יסוד ביהדות, הרב ד"ר חיים פרלמוטר, נציגת עמותת י"ש, הדסה גוראל ויו"ר עמותת עמך, אריה ברנע, השותפים לערב זה.

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר