תזמורת ירושלים מזרח ומערב. צילום: עידו כהן

הערב: 'עפאכ' – קונצרט מרוקאי ייחודי בהיכל התרבות

חגיגה מרוקאית. המופע הנדיר מגיע לאשקלון עם שלושה כוכבים. שילוב של מוזיקה עממית אסלית עם עיבוד מוזיקלי עכשיוי בביצוע של תזמורת בעלת שם עולמי הופכים את האירוע לכזה שאסור לפספס

פורסם בתאריך: 18.12.17 09:26

     

'תזמורת ירושלים מזרח ומערב' לא נחה, בין מופעי עונת המנויים למופעי סדרת האופרה, יעלה היום המופע 'עפאכ' (ממרוקאית: בחייך) בהיכל התרבות באשקלון. המופע באשקלון כמעט חותם סיבוב הופעות שהחל בירושלים ונתניה ויסתיים בשבוע הבא בקרית מוצקין.

הסולן המרכזי במופע: גוסטו, מהמוסיקאים המסקרנים במוסיקה הישראלית החדשה שנמצא גם הוא, בימים אלו בתקופה מלאת פעילות. כשהוא בדרך לאלבום חדש, רביעי במספר, לאחר שאלבומיו הקודמים זכו לביקורות אוהדות ופרגון בתקשורת. שירו 'זהרה' בביצועה של מירי מסיקה כובש את תחנות הרדיו ולבבות המאזינים והוא משיק את הקליפ שצילם במרוקו לשירו 'עפאכ'.

 

"המופע 'עפאכ' נולד מתוך הרצון שלי להוקיר את היוצר והזמר גוסטו" מסר השבוע המנצח הראשי והמנהל המוזיקלי של המופע, תום כהן "שמעתי את האלבום הייחודי והחלטתי לעבד אותו מחדש ולתת לו את הבמה המכובדת שבמופע משותף עם תזמורת ירושלים מזרח ומערב".

גוסטו. צילום: תמיר מוש

גוסטו: "אני נרגש ומאותגר מאד מהפרויקט, זו שפת האם עליה גדלתי וממנה ספגתי את ההשפעות המוסיקליות המוגרביות"

כדי לקשר הווה ועבר ולייצר עתיד, הזמינה התזמורת את פנחס כהן כוכב ענק ממרוקו שכבר למעלה משלושה עשורים חי שם, מצליח ויוצר מוזיקה בשפה הערבית המרוקאית.

השילוב בין גוסטו לכהן מקבל חיזוק בדמותה של ליז אביטל בקולה הייחודי והחם, שלושת הסולנים ירטיטו לבבות בשירתם בשפה המרוקאית.

על המופע המרגש תנצח אתי תבל.

 

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר