שירן אדרי. צילום אורי קריספין

שירן אדרי: “החלום שלי להיות זמרת, בעדיפות שנייה – להיות מאפרת”

עם טישרט פשוטה וידיים בכיסים כבשה שירן אדרי, אם חד הורית לשלוש בנות, את לב הצופים. הביצוע המרטיט שלה הימם את שופטי "אקס פקטור", ובאחת הפכה להיות סוזן בויל הישראלית. בריאיון אישי היא מספרת על הפיוטים המרוקאים ששמעה בבית אבא, על הנישואים בגיל 17 ועל האהבה שהיא עדיין מחפשת

פורסם בתאריך: 30.11.17 17:54

     

ערוצי הטלוויזיה מלאים בתכניות ריאליטי ובעונות החדשות של תכניות השירה. אבל הייתה מישהי אחת שהצליחה לבלוט בתוך ים המתמודדים והאודישנים – הנציגה מאשקלון שירן אדרי בת ה-29. עם ביצוע מעולה ובלתי נשכח שכבש את השופטים בתכנית “אקס פקטור” לשיר של אנדרה דיי. השיר שביצעה אדרי הוא בסגנון הסול שפחות מוכר לקהל, וגם סיפור החיים של שירן אינו שגרתי כלל.

היא אם חד הורית לשלוש בנות: נועה בת העשר, שירה בת התשע ושחר בת השש וחצי. אדרי עצמה היא אחות לעוד חמישה אחים במשפחה שכולה מוזיקלית, כולם אוהבים לשיר, ואף אחד לא חשב לעשות עם זה משהו, אך שירן מקווה שגם הם ינסו את מזלם.

עם שלושת בנותיה. צילום: אורי קריספין

היא נולדה בבית שמש, גדלה באשדוד ובשנים האחרונות מתגוררת באשקלון. את הגרוש שלה, הגדול ממנה ב-20 שנה, הכירה “בטעות” לדבריה כנערה במפגש במכולת השכונתית. הוא היה גרוש ואב לשניים, והיא רווקה צעירה, אבל כבר בגיל 17 היא נישאה לו, ולכן גם לא שירתה בצבא או עשתה שירות לאומי. “היו קצת חיכוכים וויכוחים במשפחה על הצעד שעשיתי”, היא מספרת, “אבל לבסוף הם קיבלו את זה. אבי התנגד במיוחד, ואימא שלי הייתה סבבה. רק היום בדיעבד אני יכולה לספר על הלקח שלי – החיפזון הוא מן השטן”.

נישואיה של אדרי הסתיימו בגירושים עם לידת הבת השנייה. “קמתי והלכתי. לא הייתי מאושרת איתו”, היא מספרת. את בתה השלישית היא ילדה גם כן בנסיבות לא שגרתיות. היא ילדה אותה לבחור שהכירה באמצעות חברה משותפת, אבל גם איתו הקשר הסתיים.

את כבר לא אותה האישה שעושה דברים בחיפזון? או נשאר מזה עוד הרבה באופייך?

“לצערי, עוד נשאר. אני לא יודעת לשים את האצבע על משהו מסוים, אבל זה עוד קיים, ואני ממש משתדלת לעבוד על זה”.

“מתפרנסת מחסדי ה’”

כששואלים את אדרי במה היא עוסקת, היא משיבה כי היא אימא במשרה מלאה. “אין לי תשובה מדעית לשאלה כיצד אני מתפרנסת. אני לא אשקר, זה קשה, זה משהו שמתרגלים אליו, וגם לזוגות נשואים קשה להתקיים היום. אני מתפרנסת מחסדי הקדוש ברוך הוא, זה בטוח”.

גם באודישן הבלתי נשכח בתוכנית "אקס פקטור" (משודרת בימים שלישי וחמישי בשעה 21:00 ב"רשת 13") שירן סיפרה על חייה האישיים, וצוות הצילום אף התלווה לביתה. מול השופטים הרשימה אותם במיוחד בנוכחותה הפשוטה, לבושה בחולצת טריקו, ידיה בכיסי המכנסיים הקצרים ולרגליה נעלי בית. “קודם כול, את יפה כשהכי נוח לך”, היא הסבירה והצחיקה את כולם. שירי מימון ציינה כי קול כמו שלה לא שמעה מעולם בארץ אלא רק בחו”ל, והשופטים הוקסמו משירתה האיכותית והרעיפו עליה מחמאות.

איך התחלת עם השירה?

“אני חושבת שאני שרה עוד לפני שהתחלתי לדבר. המוזיקה מילאה את כל כולי. זה מילא לי את כל הימים בחיי, גם הטובים וגם הרעים. בנוסף, תמיד שרתי בבית הספר, התנדבתי תמיד וכל כך רציתי לשיר בכל הזדמנות”.

ולא חשבת להתחיל להשקיע בקריירה בשירה?

“תשמעי, כשבאים ילדים, אנחנו אוהבים אותם יותר מאשר את עצמנו. נתתי את כל כולי לגידול הבנות. הקרבתי את כל חיי ואת כל החלומות שלי כדי להגשים קודם את שלהן, והיום כשהן יותר גדולות ויותר עצמאיות, נתתי לעצמי את האפשרות לעשות עם זה משהו”.

 

“פיוטים של חיים לוק”

לאודישן הגיעה יחד עם בנותיה, אחיה ואביה. היא הוזמנה לשעה 12 בצהריים, אך למעשה עלתה לבמה ולאודישן רק בשעה 21. “ההמתנה הייתה מייגעת”, מספרת שירן. “לקחו לנו גם את הטלפונים,  ואסור היה לצלם. חיכיתי המון, אבל זה היה שווה כל רגע: לעמוד על הבמה, לקבל את הפידבקים ולצאת כמו טווס. ההפקה הייתה מעולה עם אנשים חמים ותומכים, וגם בר רפאלי מקסימה! למעשה, אני גם לא הכרתי את השיר שהופעתי איתו. בחרתי בשיר הזה ולמדתי אותו רק שלושה ימים לפני האודישן, כי זה אתגר של זמר. לא באתי ממקום הנוחות שלי”.

עם טישרט פשוטה. שירן אדרי באודישן. צילום: מיכה לובטון

זה סגנון השירים ששמעו בבית?

“בבית זה נחלק לשניים. במהלך היום גדלתי על פיוטים. אבא שלי ואחי מפייטים, בבית תמיד שמו פיוטים כמו של חיים לוק, ומצד שני לקראת הערב שמענו את הדיסק של מריה קארי. אני בעיקרון מאזינה לכל הסגנונות, אבל האהבה שלי היא בעיקר לסגנון הסול וההיפ הופ”.

מה את אומרת על הטענות לקיפוח של זמרים מזרחיים?

“אני פחות מתעסקת בפוליטיקה, ואני לא חושבת ככה. כמה מהזמרים הגדולים ביותר בארץ הם מזרחיים, ולדעתי מי שבאמת מוכשר מצליח”.

השופטים דיברו אתכם גם מאחורי הקלעים?

“כן, הם מקסימים והם ממש ‘עמך’ ולא מסתכלים עליך מגבוה. דיברתי איתם מאחורי הקלעים. הם חייכנים ומדברים עם כולם. בעיקר דיברתי עם שירי מימון לבד. היא פרגנה לי מאוד, ומשה פרץ דיבר עם הבנות שלי, שהן מעריצות ענקיות שלו. סאבלימינל לחץ ידיים, פרגן, התעניין מה קורה”.

ועם מי היית רוצה לעבוד? להיות בקבוצה של איזה שופט?

“הייתי רוצה להיות דווקא עם עברי לידר, כי יש לו קריירה בינלאומית, אז הוא יוכל לכוון אותי הכי טוב”.

למה דווקא בחרת בפורמט הזה ולא “הכוכב הבא”, ששם הזוכה נוסע לאירוויזיון?

“כי אני מתה על הפורמט הזה. זו הבמה הכי גדולה בישראל. זו טבילת אש מטורפת. 'אקס פקטור' יכול להיות הכי אפקטיבי, כי פה זה תחרות על חוזה הקלטה בינלאומי, ולא רק לשיר באירוויזיון”.

איך התכוננת לאודישן?

“בעיקר התכוננתי פחות מבחינת השירה, אלא יותר מבחינה נפשית ומנטאלית, כי לעבור משירה במקלחת לבמה הכי גדולה בארץ, זה דורש הכנה נפשית די עמוקה”.

וזה החלום הכי גדול שלך?

“זה החלום הכי גדול שלי – להיות זמרת. יש לי גם חלום בעדיפות שנייה – להיות מאפרת גדולה, ואני בעיקר עושה אפקטים של איפור לפורים, אבל אני אוהבת כל מה שקשור ליופי של אישה”.

"הקרבתי המון כדי להגשים את החלומות שלהן". צילום: אורי קריספין

הרבה מבקרים את הפורמט של תכניות הריאליטי, מספרים על 15 דקות של תהילה ועל כוכבים שנעלמים בדיוק כמו שהם מופיעים, וגם הרבה מהזוכים במקום הראשון נעלמו.

“אני אומרת שזה לא הפורמט, אלא זה תלוי בבן אדם עצמו. אני יכולה לתת מיליון דוגמאות של אנשים שקיבלו 15 דקות של תהילה והם מגלגלים מיליונים. זה תלוי בכישרון, במזל. אני חזקה. אני מגדלת שלוש בנות לבד, ואם זה לא חוזק אז מה זה חוזק? אני מביאה את השמחה, החוזק ואת האופטימיות שלי בזכות האמונה בקדוש ברוך הוא, ובזכות הבנות שלי”.

איך היו התגובות ברשת? ברחוב?

“האמת היא שמזה פחדתי, מהתגובות שיהיו, ועברתי את טבילת האש בהצלחה. נהניתי לקרוא את כל הטוקבקים בכל מקום. כל האנשים היו טובים וחמים והם פרגנו מאד ועטפו. ברחוב לא תמיד מזהים אותי, לפעמים אומרים ‘מה? זאת את?’ ויותר נועצים מבט או מתביישים לגשת”.

פנויה לזוגיות. אדרי השבוע בביתה. צילום: אורי קריספין

פנויה לזוגיות

שלב החלוקה לקבוצות והעבודה עם השופטים באקס פקטור טרם צולם עדיין. לדבריה של שירן אם היא חלילה תודח באחד מן השלבים הבאים, היא תיקח את זה כמו גדולה, ותנסה לקדם את עצמה לבד.

את כותבת גם שירים מקוריים שלך?

“בעיקרון זה לא משהו שעשיתי הרבה, כי אני יותר שרה ופחות מרוכזת בזה”.

את מוכנה לזוגיות חדשה?

“כן, אני פנויה לזוגיות. הוא צריך להיות מישהו אוהב, מכיל, מקשיב, שיאהב בעיקר את הבנות שלי. כל מה שאישה רוצה, את יודעת. אנחנו לא מבקשות יותר מדי”.

בפייסבוק שלך כתבת שאת עובדת אצל הקדוש ברוך הוא. את מנהלת אורח חיים דתי?

“אני לא צריכה להיות דתייה כדי להאמין בקדוש ברוך הוא. יש לי אמונה אין סופית בו. אני חייבת לו הכל. אני כן שומרת שבת ושומרת מסורת והבנות לומדות בחינוך דתי”.

הרבה אמנים מצליחים עזבו את הפריפריה לטובת קריירה במרכז, וגם הפריפריה נחשבת למקום לא מתקדם מבחינת הצלחה באמנות. מה דעתך על זה?

“קודם כל אני גדלתי פה, וגם בית שמש היא פריפריה. נולדתי בפריפריה, ואני לעולם לא אעזוב אותה בשביל העיר הגדולה”.

אדרי מותחת ביקורת גם על אידיאל היופי שמוכתב על ידי מגזיני אופנה ותוכניות טלוויזיה ויש לה מה לומר על זה “זה מה שהחברה, המגזינים והטלוויזיה עשו. בגלל שהחברה שלנו יצרה את אידיאלי היופי הנשי, אז נשים מלאות כביכול לא נחשבות בקטגוריה הזאת וגם גברים שללו על הסף בגלל משקל, וזה די מוריד את הביטחון ואת הדימוי העצמי. רק שהם לא יודעים שפעם אישה מלאה נחשבה לאישה יפה בריאה ומצליחה, ואני בהחלט מאד משתדלת לחיות עם עצמי בשלום, איך שאני”.

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר