שלמה כהן
וקנין: "הכי מתאים להיות ראש העיר". שלמה כהן

“זו אבידה לעיר אשקלון”: שלמה כהן פורש מהחיים הפוליטיים

חבר המועצה שלמה כהן החליט לפרוש ממועצת העיר לאחר עשר שנים שבהן כיהן בין היתר בתפקיד ממלא מקום ראש העירייה. “הלוואי וישתכנע להישאר”, אומר בני וקנין

פורסם בתאריך: 13.7.18 10:58

     

שלמה כהן, אחד מחברי המועצה הדומיננטיים והמשפיעים ביותר, החליט לפרוש מהחיים הפוליטיים ולא להתמודד שוב בבחירות המוניציפליות הקרובות. הוא קיבל את ההחלטה הזו לאחרונה.

בסביבתו של כהן אמרו כי למרות ההחלטה הזאת, בבחירות הקרובות הוא יהיה מעורב, “שלמה קיבל את ההחלטה לפרוש מהחיים הפוליטיים, אבל עדיין חשוב לו לפעול לבחירתו של מועמד שיהיה מה שנקרא מ'כוחות האור'. לצערו, ‘כוחות האור’ לא מאוחדים, והוא רוצה לפעול כדי שיעלה סוף סוף ראש עיר שפועל לטובת הציבור ונקי מלחצים ואינטרסים זרים. זו המטרה שלו”.

“הכי מתאים להיות ראש העיר”

שותפו לדרך הפוליטית, חבר המועצה בני וקנין הביע צער על ההחלטה של כהן ואמר: “זו אבידה גדולה לעיר. זה זן מיוחד שלא היה. שלמה כהן הוא היום לדעתי האיש המתאים ביותר להיות ראש העיר, אבל הוא לא הולך לבחירות, כי לדעתי הוא רואה כיצד התנהלה מערכת הבחירות הקודמת וכיצד מתנהלת המערכת הנוכחית עם תנועות שחלק גדל מהן פורעי חוק. הרי הוא כדי להיבחר ילך רק לפי החוק, וזה לא כוחות. לא לרוחו מה שקורה במערכות הבחירות. אין דין ואין דיין. אבל הוא היה הכי מתאים להיות ראש העיר. הלוואי והוא ישתכנע וירצה להישאר, גם אם לא להתמודד לראשות העיר. אם היה מתמודד הייתי מתגייס עבורו יום ולילה בכל הכוח”, אומר וקנין.

בני וקנין ושלמה כהן

"ביחד מכיתה א'". בני וקנין ושלמה כהן

חבר המועצה כהן הגיח לפני עשר שנים מהצללים, שבהם עמד במשך שנים ארוכות כמי שכיהן בתפקידים בכירים בשירות הביטחון הכללי עד שהגיע לתפקיד של מפקד מרחב דרום בשירות, בדרגה המשתווה לדרגת אלוף בצה”ל.


רוצים להישאר מעודכנים?
הורידו את אפליקציית "כאן דרום – אשקלון"




“אדם עם איכות מיוחדת”

אז בשנת 2008 הוא נכנס לפוליטיקה לצדו בני וקנין שהתמודד לראשות העירייה ואף נבחר. כהן שימש בתפקיד ממלא מקומו במשך חמש שנים.

“אני הבאתי אדם עם איכות מיוחדת לעיריית אשקלון”, מספר וקנין. “אני לא חושב שהיה אי פעם אישיות עם איכות שכזו מכל הבחינות. גם ביכולות העבודה וגם ביכולות הניהול. כשהוא מקבל משימה הוא מבצע אותה באחריות מלאה והוא עובד לפי הסטנדרטים שלפיהם גדל בשב”כ. אם זה ישיבות מסודרות, מינהל תקין, מכרז זה מכרז. הוא היה בכל הוועדות כמו בניין ערים, ועדת כספים ועכשיו כשהיה באופוזיציה ראית שאין אצלו חפיף, לוקח משימה ועושה בצד הטוב ביותר”.

המאבק בשלטון שמעוני

בקדנציה האחרונה, משנת 2013, ישב כהן כחבר מועצה באופוזיציה. בתפקידו זה הוא התבלט מאוד כמי שלחם למען מינהל תקין וכנגד נורמות שהוא יזהה כלא תקינות. הוא היה ממוקד במאבק שלו בשלטון של איתמר שמעוני, ורבים זוקפים לזכותו את הפעילות הזו ואת המאבקים שהוא ניהל גם בימים שבהם היה נראה שהוא נאבק ולא קוצר הצלחות.

שלמה כהן וד"ר ריקי שי

נלחם מספסלי האופוזיציה. כהן וריקי שי

כהן צפה שוב ושוב כי הסוף של שלטון שמעוני יהיה בחדרי החקירות, ואכן כך היה. “היה מזל לעיר ששלמה היה במועצת העיר האחרונה כי הוא נלחם ושמר”, מוסיף וקנין. “למרות זאת הכול התפורר, השלטון של שמעוני הרס כל חלקה טובה במשך שנתיים בלבד. חבל מאוד ששלמה לא ממשיך. זה לדעתי איבוד של כוח אדיר. הוא לא רוצה וחבל מאוד. דווקא בתקופה כזו של אחרי ההרס של השדרה הניהולית צריך אחד כמו שלמה. הרי כל המבנה הניהולי של העירייה נהרס. תומר גלאם קיבל הרס מוחלט, לא מנכ”ל, לא גזבר, לא תרבות כספית וניהולית מסודרת, לא ראש מינהל חינוך, לא ראש אגף חינוך, ושלמה היה האדם המתאים ביותר לשקם מערכת ארגונית כזו”.

וקנין מספר כי הכיר את כהן לפני יותר מ-60 שנה, “אני ושלמה חברים מכיתה א’. אז הכרנו בבית הספר רמב”ם ומאז לא נפרדו דרכינו אפילו לא ליום אחד. זו אהבה שאינה תלויה בדבר, זו ידידות נפש. בילינו ביחד כל הזמן. ולאורך כל השנים מה שבלט אצל שלמה זה היושר המוחלט. אין עיגול פינות או משהו כזה. אצלו זה יושר מוחלט. אם החוק אומר שהפלקט בבחירות צריך להיות 70 על 40, אז יתהפך העולם והוא לא ייתן שיעשו 71 סנטימטר”.

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר