עורכת דין מקרקעין בדרום. עיצוב הלוגו: חגית אמיתי
עורכת דין מקרקעין בדרום. עיצוב הלוגו: חגית אמיתי

עורכת דין מקרקעין בדרום: יפעת משה

אם אתם עומדים לקנות נכס, לערוך צוואה או לחתום על הסכם ממון, אל תעשו את זה בלי עו"ד שזהו תחום התמחותו. עו"ד יפעת משה מפרטת מדוע הסכמים משפטיים חשובים כל-כך דווקא בתהליכים המשמעותיים בחיינו

פורסם בתאריך: 17.12.19 14:49

     

יפעת משה

כל אחד מאיתנו מכיר את ההרגשה הזו: אנחנו עומדים בפניי החלטה משמעותית ולא בטוחים איך לצאת לדרך ובאיזה עו"ד לבחור.

יפעת משה הינה עו"ד ומגשרת, העוסקת ומתמחה בתחום הנדל"ן (עסקאות מקרקעין לסוגיהן), חוזים והמעמד האישי (עריכת הסכמי ממון בין בני זוג, צוואות וטיפול בירושות).

"השקפת העולם שלי דוגלת בוודאות. אני מאמינה שוודאות מאפשרת בחירה מושכלת ומודעת" אומרת יפעת, "מטרתם של ההסכמים המשפטיים מבחינתי הינם קודם כל לאפשר ודאות לגבי העתיד ושליטה לכל אדם במקומות שבהם יש הרבה חוסר ודאות ולעיתים גם סיכון, בפרט כאשר מונחות על הכף סוגיות מורכבות וכבדות משקל, אשר לרוב גם כרוכות במשמעויות כספיות ניכרות".

עסקאות נדל"ן

רכישת נכס, בפרט כזה אשר אמור לשמש אותנו למגורים או כבית עסק הינה אחת ההחלטות החשובות בחיינו, וישנן מספר סוגיות שחשוב מאוד לבדוק לפני רכישת הנכס. "ליווי על ידי עו"ד בעל ידע וניסיון בתחום הינו חשוב ביותר, שלא לומר קריטי", אומרת יפעת. עו"ד יסייע ללקוח לקבל את כל המידע העובדתי והמשפטי הנוגע לנכס טרם רכישתו, לרבות: אופן רישומו – האם בלשכת רישום מקרקעין (טאבו) או ברשות מקרקעי ישראל (נכס חכור), ו/או לעיתים גם במסגרת חברה משכנת ציבורית או פרטית, לרבות ביצוע בדיקה האם רובצים על הנכס עיקולים, שעבודים, וחריגות בנייה ומה הם המיסים הצפויים לחול בעסקה. עוה"ד יבצע את כל הפעולות הנדרשות על מנת שהזכויות בנכס הנרכש תירשמנה על שם הלקוח (הקונה) לאחר השלמת הליך הרכישה.

בתהליך ליווי הלקוח ברכישת או מכירת נכס, יפעת מגבשת יחד עם הצדדים להסכם (רוכשים ומוכרים) את הסכם המכר של הנכס. תוך ראיית טובת הלקוחות אותם היא מייצגת, היא מוודאת שיש לרוכשים את התקציב לרכישת הנכס ושהינם זכאים ללקיחת משכנתא במידת הצורך. היא בוחנת את כל האסמכתאות לכך שהנכס אכן בבעלות בעליו, וקובעת יחד עם הלקוחות את לוח התשלומים עד לקבלת מפתח, בהתאם לנסיבות והאילוצים הנובעים מכל עסקה ועסקה.

גם כאשר מדובר בשכירות, חשוב שהתהליך ייעשה בליווי של עו"ד, שיסייע בניסוח הסכם, שישמור על הנכס ויגדיר באילו מצבים תופסק ההתקשרות בין השוכר למשכיר.

יפעת מלווה עסקאות נדל"ן במרחב הכפרי – מושבים וקיבוצים, תוך שימת לב לסוגיות המהותיות והייחודיות לאופי הזכויות הקנייניות באותו מרחב החל מהסדרת הזכויות בחלקת המגורים, ירושת המשק, (הסכמי משפחה) הסדרת השימושים החורגים, חתימה על חוזה חכירה, היוון הנחלה, פיצול מגרש מנחלה וכלה בקיבוצים בהתאם להחלטות השיוך.

עו״ד יפעת משה (צילום: רן יחזקאל)

עו״ד יפעת משה (צילום: רן יחזקאל)

ייפוי כוח מתמשך

כאמור, הסכמים מקנים לנו ודאות, שליטה ואפשרות בחירה כיצד להמשיך ולחיות את חיינו. מטרתו של ייפוי כוח מתמשך, שהינו מוצר משפטי של העת האחרונה, הינה לשמר את זכות האדם לחיות בכבוד ולשמר את האוטונומיה שלו. הרצון הזה מתגשם באמצעות קבלת החלטה, בעודנו צלולים, ומסוגלים למנות ולהחליט מי יהיה מיופה הכוח שלנו במידה ולא נוכל עוד לקבל החלטות בעצמנו, מסיבות רפואיות, קוגניטיביות או אחרות. "זו דרך נוספת לתכנון העתיד שלנו", אומרת יפעת, "האדם בוחר מי יהיה זה שימשיך את דרכו ויתחקה אחר הוראותיו המפורטות בשלושה מישורים מרכזיים : אישי (מבחינת רווחתו), רפואי ורכושי במידה ולא יוכל עוד לקבל החלטות בעצמו. זה רלוונטי גם לאנשים מבוגרים אך גם לכל אדם שרוצה לתכנן את חייו במקרה שחלילה לא יוכל להחליט בעצמו מכל סיבה שהיא, למי תהיה גישה לכלל נכסיו וניהול ענייניו הרוכשים".

צוואות וירושות

יפעת מדגישה את חשיבות קיומה של צוואה עבור כל אדם. "מטרתה של הצוואה לעשות סדר, כאשר אותו אדם כבר לא יהיה נוכח, ולמנוע סכסוכים משפחתיים". בתהליך ניסוח הצוואה, יפעת נפגשת עם הלקוח ומבינה את הצורך האישי שלו. הצוואה מנוסחת כדי לתת מענה פרטני לרצונו של המוריש תוך מתן יעוץ מניסיונה אודות האופי הרצוי של תוכן הצוואה בהתבסס על המידע אותו היא מקבלת ומגבשת עם לקוחותיה.

הסכמי ממון לפני חתונה וגם לאחריה

"אני נתקלת לא פעם בזוגות שחווים הליך גירושים קשה, שנראה ממש כמו מלחמה – בכל הנוגע למשמרות על הילדים או קבלת חזקה על הנכסים", אומרת יפעת. הסכם ממון יכול מאוד להקל במקרה שחלילה בני הזוג יחליטו להיפרד, ורלוונטי על אחת כמה וכמה כאשר אחד מבני הזוג מגיע לזוגיות עם נכסים שהיו לו בתקופה שקדמה לקשר.

גישור – למה זה טוב?

יפעת עוסקת גם בגישור "יישוב סכסוכים בעסק והן במשפחה הוא שליחות מבחינתי", היא מספרת. צורך בגישור במשפחה עלול להתעורר סביב עיסוק בירושה, לדוגמא כאשר ההורים מחליטים להוריש לילדיהם את רכושם וממונם באופן שאינו שווה בין האחים, מסיבות כאלו או אחרות. "מצב כזה עלול לייצר בעיות וסכסוכים בין האחים וכאן אני נכנסת לתמונה. אנחנו מבינים מה עומד מאחורי ההחלטה של ההורים ומוצאים את הפתרון שבו כולם ייצאו מרוצים ולא ירגישו מקופחים".

יפעת מסייעת בגישור גם בקרב משפחות סביב החלטה של גירושים. "תהליך של פירוק משפחה מהווה משבר קשה מאוד וחשוב להעניק כלים לנהל את התהליך על הצד הטוב ביותר על מנת שיוכלו לפתוח פרק חדש בחייהם מצד אחד ולהיות שם בשביל הילדים", היא משתפת.

יפעת פועלת לגישור בעסקים ומיישבת חילוקי דעות בין שותפים לעסק, תוך עידוד שיח בין הצדדים והבנה מה חשוב לכל אחד מהצדדים ומדוע. יפעת מספרת: "בסיומו של כל תהליך גישור באשר הוא אנו מגדירים במסגרת הסכם משפטי את היחסים שבין הצדדים. הסכם זה מהווה עוגן ומגדיר את ההתחייבויות והזכויות של כל צד באופן ברור".

יפעת התמחתה במחלקה הכלכלית של פרקליטות המדינה וכיום היא חברת דירקטוריון בחכ"ל של המועצה האזורית חוף אשקלון וכן יועצת משפטית של קיבוץ כרמיה. בנוסף היא מקיימת הרצאות בתחומים שבהם היא עוסקת.

*הכתוב אינו מהווה תחליף לייעוץ משפטי

טלפון: 050-6787717

כתובת: קיבוץ כרמיה, יפעת משה ב-Waze

למעבר לפייסבוק


כתבה שיווקית


 

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר