חומוסיות מומלצות בדרום: ככה מנגבים היום חומוס. צילום Anna Shepulova, Shutterstock
חומוסיות מומלצות בדרום: ככה מנגבים היום חומוס. צילום Anna Shepulova, Shutterstock

חומוסיות מומלצות בדרום: ככה מנגבים היום חומוס

יום חמישי או אמצע יום עבודה, לא צריך תירוץ טוב לחומוס. אז איפה תמצאו את המנה שתגרום לכם להשאיר צלחת נקייה ותפיל אתכם לשינה נעימה?

פורסם בתאריך: 26.11.19 17:07

     

ה'מחמסים' – מיקום אסטרטגי, תרומה לקהילה ומנות דגל מקוריות

מה סוד ההצלחה של 'המחמסים'? נתחיל מהמיקום האסטרטגי. רחוב אלי כהן, המיקום האידיאלי גם לניגוב חומוס קליל של צהרים וגם לארוחת ערב מפנקת שסוגרת את היום בטוב. זה ממשיך בבעלי המקום – תאו ואנה שלקחו את המוטו 'חומוס עושים באהבה, או לא עושים בכלל' עד הסוף. זה בכלל לא משנה אם אתם אוכלים את החומוס שלכם בדוח או בסיבוב, אתם תסכימו מיד שיש משהו במקום הזה, שגורם לכם להתאהב, באוכל כמובן. אבל לא רק.

כשהתפריט מכיל מנה אחת מרכזית בלבד – חומוס. כדאי שהמנה הזו תהיה מעולה. והיא כזו. תאמינו לנו שהיא כזו גם במנה השנייה. המקום אומנם מציע 'אכול כפי יכולתך' אבל לא מזהיר מפני השינה העמוקה אליה אתם הולכים לצלול אחרי מנת חומוס אלוהית, עם טחינה, פול, נגיעה של שום פטרוזיליה וכוסברה ומלא גרגרים טעימים טעימים. לאוהבים להתפנק במקסימום יש פטריות, עדשים, חצילים, לימון, בצל מטוגן או ביצה להשלמת האווירה.  חכו, זה לא הסוף. אם עוד לא הבנתם שמדובר במקום שמעלה את רף החומוסיות באשקלון כמה רמות, חכו לשוס של תוספת השקדים וחמאת הבוטנים שהתגלתה לגמרי במקרה כהצלחה מסחררת, תהיו אמיצים, זה שווה.

חומרי גלם איכותיים וטריים, ללא חומרים משמרים. צילום מתן נעים

חומרי גלם איכותיים וטריים, ללא חומרים משמרים. צילום מתן נעים

אבל בואו נדבר רגע על הסיבה המרכזית שבשבילה התכנסנו. שמענו שיש מתכון מעולה לחומוס ואפילו שהמקום משמש כמוקד עליה לרגל לאושיות אינסטגרם ורצינו להבין למה. הסוד מסתבר, פשוט מאד. "חומוס טוב עושים מחומרי גלם איכותיים וטריים, ללא חומרים משמרים. את הפיתות אנחנו אופים במקום, וכדורי הפלאפל נטולי גלוטן. כך כל מי שנפשו חפצה בחומוס טעים טעים, יכול להגיע. בלי לחשוש. עם מחירים נגישים שיבטיחו שמפה לא תצאו רעבים" מסביר תאו, והחיוך לא יורד לו מהפנים. טוב, יש לו סיבה טובה לחייך. המקום מציע מנות מדויקות, מפתיעות וטעימות. זה לא הכל. בדיוק שחשבתם שכבר אין מסחבה טובה באזור? מסבחה מסבחה, לא הרוטב המתיימר. אז קחו סיבה לסגור את שישי הקרוב לחומוס עם חברים. ב'מחמסים' מבטיחים מסבחה ומביאים את הדבר האמיתי.

לסיום מתוק מתוק, אתם יכולים להתפנק על מלבי איכותי או חטיף חלבה ביתית. רגע לפני שאתם הולכים תשמחו לשמוע שבעלי המקום עם הלב הענק, כמעט בגודל המכללה הסמוכה, תורמים 10% מהרווחים ואתם מוזמנים לבחור לאן תרצו שתלך התרומה עבור המנה שלכם – לניצולי שואה? נפגעי תאונת דרכים? ילדים בעלי צרכים מיוחדים? כן, ככה מסיימים חוויה מעולה, עם טעם טוב. כדי להוסיף טוב לתחומים נוספים מדי כמה חודשים "המחמסים" מנתבים את כספי התרומות לעמותות נוספות וחשובות. מדהים.

בא לכם חומוס, אבל אתם תקועים במשרד? שירות המשלוחים האדיב יפרגן לכם את החומוס עם כל התוספות שאתם אוהבים עד אליכם.

המחמסים בע"מ
כתובת: אלי כהן 21 אשקלון
שעות פעילות: ראשון – חמישי 11:00 – 22:00, שישי 10:00 – 14:45 
טלפון: 072-3938544
קישור לאתר
קישור לעמוד הפייסבוק
קישור לחשבון אינסטגרם

מיקום אסטרטגי, אווירה נעימה וחומוס מעולה. צילום מקס סליי

מיקום אסטרטגי, אווירה נעימה וחומוס מעולה. צילום מקס סליי


חומוס פלייס – מתכון משפחתי שהגיע עם המשפחה ממצרים

כבר שנים שתושבי העיר והסביבה יודעים לספר שאוכל טוב יש כאן למכביר – מסעדות שף מעולות, שיפודיות, מסעדות דגים ובתי קפה, "אבל חומוס אמיתי אין לנו פה".

בחצי שנה האחרונה נראה כי נפל דבר בעיר, ויש מי שהצליח לעלות על הנוסחה ולהביא לאשדוד חומוס ברמה הגבוהה ביותר, כזה ששייך למחוזות אחרים בארצנו. מסעדת "חומוס פלייס" שנפתחה לפני כחצי שנה בתחנת הדלק "תפוז" שבעד הלום, הצליחה תוך זמן קצר מאוד לייצר לעצמה קהל לקוחות רב ומגוון, שיודע דבר או שניים על חומוס.

"עברתי לאשדוד מהמרכז לפני 8 שנים ותמיד היה חסר לי חומוס טוב", מספר לי אחד מיושבי המסעדה, "לפני חודשיים חבר הכיר לי את "פלייס" ומאז אכלתי פה כבר שלוש פעמים. ככה זה עם חומוס – ברגע שמצאת מקום טוב אתה חוזר אליו".

מאחורי המקום עומד אלי מזרחי, שהחליט לחשוף את המתכון המשפחתי הוותיק אל הקהל הרחב. "המתכון הזה עובר אצלנו במשפחה כבר כמה דורות. המשפחה שלנו הגיעה ממצרים וכשעלו לארץ התמקמו בגבול בת-ים – יפו. בבית היינו אוכלים חומוס פול בכל שבת, ובנוסף היינו מבלים הרבה בחומוסיות הגדולות של יפו. משם הגיעה האהבה הגדולה לחומוס".

נראה שכשהולכים אחרי האהבה התוצאות הן בהתאם. החומוס בעל מרקם רך וחלק, עם טעמים נהדרים ומפתיעים. יותר מהכל התחושה היא שמכינים כאן את האוכל מחומרי גלם טריים ואיכותיים. המסעדה מציעה מגוון רחב של מנות חומוס: טחינה אלוהית,  שקשוקה שעושה נעים בפה, פול מעולה ואם בא לכם להתפנק במקסימום, המלצה שלנו – קחו לכם אחת ממנות הדגים המצוינות – שווארמת דג, קציצות דגים או מנת היום, תודו לנו אחר כך.

חומוס פלייס אשדוד. צילום אבי רוקח

חומוס פלייס אשדוד. צילום אבי רוקח

החומוס, כך אנחנו לומדים בביקור במקום, הוא לא רק מנה טעימה. החומוס הוא מקור חלבון מצוין. השילוב עם הפיתה משדרג את הארוחה למקור של "חלבון מלא". נועה, לקוחה טבעונית קבועה במקום: "החומוס והטחינה עתירים בברזל ובסיבים תזונתיים. בנוסף, החומוס הוכח כמסייע באיזון רמות כולסטרול, מפחית לחץ דם, ומגן מפני מחלות לב" וכשנועה אומרת, מי אנחנו שנתווכח?

'חומוס פלייס' הוא באמת המקום ל-כ-ו-ל-ם. הודות לרמת הכשרות הגבוהה (מהדרין), חומרי הגלם המתאימים לטבעונות, והמחירים האטרקטיביים המקום הפך ללהיט. "כל מה שאתם אוכלים פה אנחנו מכינים במקום, מלבד הזיתים שאני קונה, הכל טרי מאותו יום וזה מה שמביא לנו את הערך המוסף, מה שיוצר מנה טובה שמרגישים בה את האיכות כבר מהביס הראשון".

מעבר לאוכל המקום מעוצב בטוב טעם, ועל אף שהמסעדה ממוקמת בתחנת דלק, ברגע שנכנסים פנימה יש תחושה של ביתיות וחמימות. "אפשר לומר עלינו שאנחנו עסק משפחתי – הטבח שעובד איתי הוא חבר ילדות, המלצרית היא גיסתי, אנחנו משדרים ללקוחות שהמקום הוא ביתי ושהאווירה הטובה חשובה לא פחות מהאוכל".

אז פתחתם שולחן, התפנקתם על ארוחה מעולה, ונשארתם עם עודף משטר של 50. ועדיין, הסיבה שכולם בחומוס פלייס מסתובבים עם חיוך היא לגמרי המנה המעולה שגורמת לנו להבין למה אנחנו כל כך אוהבים חומוס וגאים בו.

'חומוס פלייס' – כשר למהדרין 
כתובת: צומת עד הלום תחנת דלק תפוז, אשדוד
טלפון: ‏08-8513630‏ 
שעות פתיחה: ימים א'-ה'- 9:00-17:00
קישור לעמוד פייסבוק

ביתית וחמימה. חומוס פלייס. צילום אבי רוקח

ביתית וחמימה. חומוס פלייס. צילום אבי רוקח


כתבה שיווקית


 

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר