דיקור סיני בדרום (תמונה ממאגר shutterstock, צילום: Studio 72)
דיקור סיני בדרום (תמונה ממאגר shutterstock, צילום: Studio 72)

דיקור סיני בדרום: להתגבר על הכאב

ניסיתם כבר הכל אבל שום דבר לא עבד? דיקור סיני מוכיח את עצמו פעם אחר פעם כתרופת פלא לכאבים ובעיות רפואיות שהרפואה הקונבנציונלית לא תמיד מצליחה לפתור

פורסם בתאריך: 18.11.19 10:07

     

רותם תנורי

רותם תנורי (37), נשוי פלוס שניים, מטפל מזה שבע שנים ברפואה סינית: דיקור בשיטת האיזון של ד"ר טאן, טכניקת המגע טווינא, צמחי מרפא, קינזיוטייפינג, ושונישין – טיפול יפני לילדים ללא מחטים.

טיפול ברפואה סינית הוכח כיעיל לטיפול במגוון מערכות הגוף ובעיות בריאותיות, החל מבעיות אורתופדיות, בעיות במערכת העיכול, ועד טיפול בחרדה ובבעיות שינה.

את דרכו המקצועית החל רותם כמטפל בהידרותרפיה, וטיפל בילדים ובני הגיל השלישי. לאחר תקופה, החליט רותם לשנות כיוון, בעקבות טיפול בדיקור סיני שעבר וסייע לו מאוד. לפני שבע שנים רותם השלים ארבע שנות לימודי רפואה סינית מסורתית במכללת מדיסין, ופתח את הקליניקה שלו בקיבוץ נירים.

אבחון הבעיה ומקורה

כל פגישה בקליניקה של רותם, מתחילה באבחון המטופל – לרפואה הסינית כלי אבחון שונים שבהם משתמשים על מנת למפות את מה שיצא מאיזון בגוף. האבחנה יכולה לכלול הסתכלות, מגע, דופק, לשון, בטן שכל אחד יכול לתת למטפל מידע אודות מצב הגוף/נפש של המטופל. וכמובן תשאול מעמיק  על מצב בריאותו, האם הוא נוטל תרופות וההיסטוריה הרפואית. "אני מבצע תשאול מעבר לבעיה הספציפית, כדי להבין את התפקוד הגופני של המטופל והאם קיימות מערכות שונות בגוף אשר יצאו מאיזון. לאחר מכן אני מבקש שיספר לי על הבעיה וכיצד היא באה לידי ביטוי. בהתאם לאבחנה תבחר אסטרטגיית הטיפול. אחת השיטות היעילות ביותר לטיפול הינה דיקור סיני בשיטת האיזון של ד"ר טאן", אומר רותם.

דיקור בשיטת האיזון של  ד"ר טאן

"כשהתחלתי לטפל בקליניקה שלי, נחשפתי יותר ויותר למטופלים שהגיעו אליי כשסבלו מכאב, ועם הזמן היה לי יותר ויותר ברור שאלו המטופלים שאני רוצה לעזור להם", מספר רותם. בעקבות התובנה הזו, נרשם רותם להתמחות בדיקור בשיטת האיזון של ד"ר טאן בבית החולים אסף הרופא. בדומה לדיקור המסורתי, גם שיטה זו מתמקדת באבחון ודיקור על גבי המרידיאנים הסיניים. בשיטה זו רותם ממפה לפי מיקום הבעיה אילו מרידיאנים יצאו מאיזון, ומנתח אילו מרידיאנים אחרים יאזנו אותם ויביאו להטבה המתבקשת. בניגוד לדיקור המסורתי, בשיטת האיזון הדיקור אינו מתבצע ישירות על האיזור הפגוע, אלא באזור מרוחק על איבר אחר בגוף. זאת, על מנת למנוע את האפשרות של גירוי והחמרה באיזור הפגוע. ייחודה של השיטה טמון בכך שניתן לחוש בתוצאות הטיפול ובהטבה בכאב כבר במהלך הטיפול. "בניגוד לדיקור המסורתי, בו המטופל נשלח לאחר הטיפול לביתו מבלי לדעת האם תהיה לכך השפעה או לא, בשיטת האיזון של ד"ר טאן תוצאות הדיקור הן מיידיות ומתרחשות כבר במהלך הטיפול". באופן זה יכול רותם לבדוק את השפעת הדיקור על המטופל וכבר במהלך הטיפול לשנות את מיקום הדיקור ועוצמתו במידת הצורך, על מנת להגיע להטבה מיטבית.

רותם תנורי: דיקור בשיטת האיזון של ד"ר טאן. צילום: אייל בריברם

רותם תנורי: דיקור בשיטת האיזון של ד"ר טאן. צילום: אייל בריברם

תוצאות מרביות בהתערבות מינימלית

"בשיטת האיזון המטרה היא להתערב כמה שפחות בגוף ,ובכל זאת להגיע לאיזון ולתוצאות מירביות", אומר רותם, "לכן, אני מתחיל בהתערבות הקטנה ביותר בדיקור ובוחן את השפעתה על המטופל ובהתאם לדיווח של המטופל אדע אם הטיפול בנקודה זו מיטבי או שעליי לעבור לנקודות נוספות או לפעולה שיוצרת השפעה חזקה יותר על תנועת הצ'י בגוף". כיום מטפל רותם בקליניקה שלו במטופלים רבים הסובלים מבעיות אורתופדיות: החל מבעיות בגב ובצוואר, בלטי דיסק ופריצות דיסק שנלווים להם נימולים, כאבים כרוניים, ועד בעיות כתפיים וברכיים, דורבן בכף הרגל ופציעות ספורט של שחקנים.

טיפול בילדים – ללא מחטים

גם ילדים מגיעים אל הקליניקה של רותם, ובהם הוא מטפל בשיטה שנקראת שונישין ואינה כוללת מחטים חודרניות. "בגלל שגופם של ילדים אנרגטי יותר ומגיב במהירות גדולה יותר לטיפול, לעומת מבוגרים, גם טיפול מתון יסייע בהשגת תוצאות משמעותיות", מדגיש רותם. בקליניקה מטופלים ילדים הסובלים מריפלוקס, נוזלים/דלקות באוזניים ובעיות עיכול. ראשית, רותם משוחח עם ההורים על מנת להבין ממה  סובל הילד וכן מערכת היחסים של הילד עם הסביבה, האם הוא חווה משבר או שינוי משמעותי לאחרונה וכו. הטיפול עצמו נחלק לשניים – טיפול מערכתי על כל הגוף ולאחריו טיפול בנקודות הספציפיות בהן אובחנה הבעיה. לדבריו הטיפול נעים מאוד ואינו דורש מהילד להפסיק את המשחק או הפעילות שהוא מבצע באותו הרגע. לבסוף, מעניק רותם להורים כלים להמשך הטיפול בבית, ומדגיש כי שיתוף הפעולה של ההורים חשוב מאוד להבטחת הצלחת הטיפול.

רותם תנורי: טיפול באמצעות קינזיו טייפינג. צילום: אייל בריברם

רותם תנורי: טיפול באמצעות קינזיו טייפינג. צילום: אייל בריברם

טיפול באמצעות קינזיו טייפינג

התמחות נוספת של רותם היא טיפול בקינזיו טייפינג. מדובר ברצועות חבישה אלסטיות, שיטה זו הומצאה כבר בשנות השבעים, אך רק בעשור האחרון הפכה פופולארית לטיפול בפציעות אורתופדיות. טרם ההדבקה מבצע רותם בדיקות תנועה אקטיביות ופסיביות של המטופל ובודק על אילו אזורים צריך לעבוד. ולאחר הבנה באיזה שלב נמצאת הפציעה. רותם מסביר שהבנה זו חשובה מאד כיוון שלטייפ יש יכולת מתיחה והגוף לא מסוגל לקבל הדבקה של מתח חזק כאשר הוא בשלב ראשוני של הפגיעה והאזור עדיין בטראומה.  "אני מתאים את הטיפול בקינזיו טייפינג לכל מטופל, בהתאם לבעיה לכן מתבצע תכנון מה להדביק ואיך בכל שלב בטיפול", הוא מדגיש.

הטייפ הקינזיולוגי מודבק על האיזור הנבחר ובהתאם לצורת הגזירה, כיוון ההדבקה והמתח רותם בעצם קובע מה תהיה הפעולה שלו על הגוף. לדוגמא, יסייע בהפחתת כאב ודלקת, תמיכה בפעולת השריר או לחילופין הרפיית השריר, קיבוע, תיקון פעולה של מפרק, טיפול ברצועות וגידים שנקרעו או הורדת כאב מקומי.  לדברי רותם, השימוש בקינזיו טייפינג מהווה טיפול תומך, לצד הטיפול בדיקור בשיטת האיזון והם מתאימים אחד לשני כמו כפפה ליד.

רותם תנורי
קליניקה: קיבוץ נירים
טלפון: 054-7916476
לאתר של רותם תנורי
לעמוד הפייסבוק של רותם תנורי

רותם תנורי. צילום עצמי

רותם תנורי. צילום עצמי

 


כתבה שיווקית


 


אין במידע כל עצה רפואית, חוות דעת מקצועית או תחליף להתייעצות עם רופא 


 

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר