חוגים באשקלון (תמונה ממאגר shutterstock, צילום: Sergey Novikov)
חוגים באשקלון (תמונה ממאגר shutterstock, צילום: Sergey Novikov)

חוגים באשקלון: לעזוב את הסמארטפון וליהנות עם חברים

מחפשים דרך לגרום לילדים לעזוב את הסמארטפון? רוצים לעזור להם להרחיב את מעגל החברים? אלו הם החוגים הכי שווים באשקלון שיבטיחו שילדיכם יהנו מכל רגע הרחק מהמסך המרצד

פורסם בתאריך: 23.9.19 13:19

     

חוג כדורגל וספורט – My Goal

מוטי אטדגי, מייסד My Goal, מאמין שחוג כדורגל הוא הרבה מעבר ללבעוט בכדור. בטחון עצמי, התמצאות במרחב, התמדה והתמודדות עם הצלחות וכשלונות, הם רק חלק מהכלים שהילדים רוכשים בחוג שהוא מעביר, והכל בהנאה רבה ועם אנרגיות טובות.

אחד החוגים האהובים ביותר על ילדים, בייחוד על בנים, הוא כדורגל. מי מאתנו לא חלם כשהיה ילד, להפוך לשחקן כדורגל כשיגדל? מדובר באחד מענפי הספורט הפופולאריים בקרב ילדים ומבוגרים כאחד. מדובר ללא ספק בענף ספורט בעל פן חברתי חזק, שמסייע בשמירה על כושר גופני.

למוטי אטדגי, 28, נשוי פלוס אחד, יש הרבה מה לומר על כדורגל, ואנחנו לא מתכוונים לדעתו על קבוצות ושחקנים. מוטי, שתמיד אהב כדורגל, שיחק כילד ב'הפועל אשקלון', וכבר כנער אהב להדריך. כחייל, שירת מוטי כלוחם וגם כמדריך אימון גופני. כיום הוא בוגר וינגייט באימון גופני לילדים ואימון כדורגל.

"תמיד אהבתי להדריך", מספר מוטי, "את היכולות שלי בהדרכה גיליתי בתקופת התיכון, כשהדרכתי ועבדתי עם בעלי מוגבלויות באקי"ם. אחרי הצבא החלטתי לשלב את הידע שלי בהדרכה ובאהבה לכדורגל, ולאחר הלימודים בוינגייט הבנתי שאני רוצה להדריך וללמד ילדים לשחק כדורגל".

מוטי עם הילדים (צילום: מוטי אטדגי)

מוטי עם הילדים (צילום: מוטי אטדגי)

חוגי הכדורגל של My Goal

לפני שנתיים החלטתי לפתוח את My Goal ולהציע חוגי כדורגל לילדים באשקלון. פתחתי את העסק כי אני מאמין במודעות לאורח חיים בריא ועידוד פעילות גופנית בקרב ילדים, שלצערנו מבלים כיום את רוב זמנם מול המסך בכיתה או בבית. כל המאמנים שלנו מוסמכים בעלי תעודה של מאמן כדורגל לילדים ורובם גם מגיעים מעולם הכדורגל – חלקם מורים לספורט וחלקם שחקנים מקצועיים. השנה הצטרף אלינו גם מר איציק אקריש מפקד מחנה מז"י לשעבר והוא אחראי על העצמת התלמידים ועל הטמעת שיטת החינוך בחוגים".

כדורגל – הרבה מעבר לאימון גופני

אבל אם חשבתם שחוג כדורגל הוא רק פעילות ספורטיבית, תחשבו שוב. " החוג הוא הרבה מעבר ללימוד כדורגל", אומר מוטי. "כשאני מאמן ילדים, אני רואה קודם כל את הילד ואיך החוג יכול לתרום לו ולחזק את הילד בכל הנקודות החלשות שלו. החוג עובד על חיזוק ואימון גופני כמובן, אבל גם על הרבה דברים מעבר, למשל, התמדה – להתמיד באימונים וללמוד לעבוד עם הכדור, למרות שלא תמיד מצליחים, ולא לוותר לעצמך.
בנוסף, הילדים לומדים התנהלות חברתית בקבוצה. כשילד מגיע לחוג, בכל שיעור הוא מנסה שוב ושוב, משתפר ובסוף מצליח, וכשזה קורה אני רואה איך הבטחון העצמי שלו והאמונה שלו בעצמו גדלה. זה ממלא אותי וגורם לי להבין כמה משמעותי התהליך שאנחנו עושים עם הילדים. אני מכיר לעומק כל אחד מהילדים ומכיר את הקשיים והמקומות שבהם הילד צריך להתחזק, וביחד עם ההורה אנחנו עובדים על זה בחוג לאורך כל השנה. הילדים בחוג צומחים ומתפתחים, לומדים להאמין בעצמם וממש רואים את השינוי עליהם. כשאמא של ילד מספרת לי שבזכות החוג הילד שלה הכיר חברים ושיפר את המיומנויות החברתיות שלו ואת הבטחון העצמי שלו – זה עושה לי את היום. לא פעם אני רואה ילדים שמגיעים לחוג אחרי שעבר עליהם יום קשה בבית הספר, ואין להם מצב-רוח. ברגע שהם עולים למגרש ומתחילים אימון – החיוך חוזר להם לפנים".

מוטי לא שוכח שמדובר בענף תחרותי בו לפעמים אתה למטה ולפעמים למעלה: "החוג הוא הזדמנות מבחינתי ללמד את הילדים על התמודדות עם נצחונות וכשלונות. אנחנו מקיימים הרבה טורנירים במהלך השנה, וכן טורניר שנתי ע"ש משה אטדגי ז"ל, שמתקיימת באשקלון, בהן הקבוצות מתחרות מי תגיע למקום הראשון, השני והשלישי".

הזדמנות ללמד את הילדים על התמודדות עם נצחונות וכשלונות (צילום: מוטי אטדגי)

הזדמנות ללמד את הילדים על התמודדות עם נצחונות וכשלונות (צילום: מוטי אטדגי)

מוטי מספר גם על מפגשים של הילדים עם דמויות מובילות מעולם הכדורגל והספורט לאורך השנה: "חשוב לנו לתת לילדים השראה. בשנה שעברה הפגשנו את הילדים עם דיאנה וייסמן (שיאנית ישראל בריצת 100 מטר), ועם אלון חזן, עוזר מאמן נבחרת ישראל, ששוחחו עם הילדים על התמדה ובטחון במטרה ובדרך".

למוטי חשוב לשוחח עם הילדים על מעורבות חברתית ועל היכולת של כל אחד מאיתנו לתרום לחברה. החוגים כוללים ימים של פעילות חברתית במקומות שונים כשבשנה שעברה לדוגמא, יצאו הילדים ליום פעילות מיוחד בכלבייה.

החוג מתקיים במספר מוקדים בעיר:
שכונת אפרידר – מגרש על גג חדר הכושר ספורטר, ברחוב בן צבי. ימים א',ב',ד',ה': 19:00-16:30. גילאי 12-4.ניתן לקיים גם הפעלת כדורגל לימי הולדת.
שכונת כוכב הצפון – בבית הספר. ימים ב' ו-ד': 19:30-17:00. גילאי 12-4.
בית הספר לאומניות – ימים ב',ד', ה', ו': מיד עם סיום הלימודים. גילאי 12-6.
בית ספר ממ״ד ברנע. ימי ה': 15:00-13:00
מתנ״ס תקוותנו – חוג ייעודי למגזר הדתי-חרדי. ימי א':  19:15-16:45. גילאי 13-4.
קיבוץ גברעם. ימי ב' וה': 19:00-16:30. גילאי 12-4.

טלפון: 050-5999590

כתובת: ישראל בן צבי 48 אשקלון

למעבר לפייסבוק
למעבר אינסטגרם
סרטון תדמית

רצים על המגרש (צילום: מוטי אטדגי)

רצים על המגרש (צילום: מוטי אטדגי)


רוני אופיר – אומנות שימושית לילדים

בין כל החוגים החדשניים והטכנולוגיים שצצו בשנים האחרונות, ישנו תחום שהביקוש והכמיהה אליו נשארו גבוהים לכל אורך השנים – אומנות. אומנות שימושית היא אחד התחומים שמאפשרים לילדים ליצור ולתת ביטוי לעולמם הפנימי. מדובר למעשה בעיצוב וקישוט חפצים ואובייקטים המשמשים אותנו בחיי היום -יום. וכך, הילדים שמגיעים לחוגיה של רוני אופיר, לומדים לתפור מוצרים קטנים, יוצרים חפצים מעץ, מקשטים אותם בעזרת ציור מסורתי ומכינים דמויות מעניינות מזכוכית.

אומנות שימושית (צילום: צפריר ניר)

אומנות שימושית (צילום: צפריר ניר)

אומנות שימושית – תפירה, ציור על עץ ועבודות זכוכית

רוני אופיר עוסקת באומנות שימושית מאז שהייתה ילדה. החוגים של רוני מושכים אליהם תלמידות ותלמידים רבים מכל רחבי אשקלון. "הילדים שמגיעים אליי הם ילדים שאוהבים ליצור במו ידיהם ולעבוד עם חומרים שונים. אני רואה ערך גדול לחוג, שמהווה לא פעם פורקן ותרפיה עבור הילדים, לאחר יום לימודים ארוך ומתיש. כשאני מביטה בהם יוצרים אני רואה את הרוגע וההנאה שלהם מהעשייה וזה מאוד ממלא אותי, גם לאחר שנים רבות בהם אני מלמדת. בסופו של כל חוג הילדים לוקחים הביתה תוצרים יפים ושימושיים והם מאוד גאים בעצמם על מה שיצרו", מספרת רוני.

חוג מיוחד לילדים שאוהבים לעבוד עם הידיים (צילום: ניר צפריר)

חוג מיוחד לילדים שאוהבים לעבוד עם הידיים (צילום: ניר צפריר)

בחוג תפירה מתחילים מעבודות קטנות כמו מחזיקי מפתחות, ובכיתות הבוגרות אנו תופרים גם ארנקים, תיקים, מתקן להטענת טלפון נייד וכריות קטנות. בחוג ציור על עץ יוצרים הילדים בין היתר: מחזיק מפיות, מתלה למפתחות, מראה על עץ, שעון קיר, מגש קטן וקופסאות עץ. בחוג עיצוב בזכוכית עובדים עם מלחם חשמלי ויוצרים בעזרתו קישוטי קיר, קישוטים לכוסות ויוצרים דמויות של חיות מזכוכית.

״אני מלמדת תדמיתנות (הכנת גזרות) ותפירה, בשיטה חדשה שנקראת AB. בשיטה זו אני מלמדת להשתמש בסרגל מיוחד, המסייע בהכנת גזרות אישיות לכל אחד ואחת, בצורה מהירה ויעילה. בנוסף, אני מלמדת לתפור בגדים על פי טעמה האישי של כל אחת.
הקורס מיועד לנשים ולנערות (מחטיבת ביניים). קהל הנשים שמגיעות אליי הן בין היתר אימהות וסבתות, המעוניינות ללמוד לתפור בגדי ילדים. חוג זה מתקיים בביתי בקבוצות קטנות ובהדרכה אישית, בשעות הערב.

לומדים להשתמש בכלים מיוחד (צילום:ניר צפריר)

לומדים להשתמש בכלים מיוחד (צילום:ניר צפריר)

למי מתאימים החוגים?
החוגים מיועדים לילדים החל מכיתה ב' ועד כיתה ו'. ילדים בכיתה ב' כבר מסוגלים ליצור בעצמם יצירות ואני מקבלת תגובות נלהבות מהורים שנפעמים מהיצירות שהילדים מכינים בחוג. באופן כללי ניתן לומר שהחוגים מתאימים לילדים שיש להם נטייה לאומנות, סבלנות ורצון ליצור. מכיוון שמדובר בעבודה עדינה עם הידיים, החוגים משפרים על הדרך גם את השליטה במוטוריקה עדינה.

היכן מתקיימים החוגים?
חוגי תפירה, ציור על עץ ועבודה בזכוכית מתקיימים בחמישה בתי ספר באשקלון מיד עם תום יום הלימודים, כאשר החלוקה לקבוצות נעשית על פי גילאי הילדים.
החוגים מתקיימים בכל יום ראשון בבית ספר אילנות, בימי שני בבית ספר כרמים, בימי שלישי בבית הספר נוף ים א', בימי רביעי בנוף ים ב', ובימי חמישי מתקיימים החוגים בבית הספר בית יחזקאל.
חוגי התפירה לנערות ולנשים מתקיימים בביתה של רוני ונעשים בתיאום טלפוני.

טלפון: 052-8429160
למעבר לפייסבוק

רוני אופיר (צילום: צפריר ניר)

רוני אופיר (צילום: צפריר ניר)


העמותה לקידום ההשכלה באשקלון 

הילדה מעוניינת ללמוד בלט? הבן מתעניין באגרוף? ואתם, מתעניינים בעיצוב אופנה? אוהבים יוגה?
העמותה לקידום ההשכלה באשקלון מציעה מגוון חוגים לילדים ומבוגרים, המתקיימים במתנ"סים ובמקלטים עירוניים ברחבי העיר.

בלט קלאסי, איגרוף תאילנדי, ריקוד ספורטיבי – אלו רק חלק מהחוגים שמציעה העמותה לילדים ולבני הנוער באשקלון. בנוסף, מתקיימים חוג עיצוב אופנה למבוגרים וסיורים וירטואליים בתיאטרוני אופרה ברחבי העולם.

הכל החל כשורוניקה מולוטניקוב עלתה לישראל מברית המועצות בשנת 1988, יחד עם אמה ובנה. ורוניקה למדה הוראה והשתלבה כמורה למתמטיקה בבית הספר, בהמשך לימדה בקורסי הכנה למבחן הפסיכומטרי במסגרת הסוכנות היהודית.
"לאחר כמה שנים בישראל", מספרת ורוניקה, "הרגשתי מהשטח שישנן לא מעט משפחות – חד הוריות, ברוכות ילדים ומעוטות יכולת, שזקוקות למענה בכל הקשור להשכלה ולחוגים לילדיהם, במסגרות שאינן בתוך בית הספר. כך הקמתי את העמותה, בשנת 1996."

סמייליקים - שמלות במגוון צבעים (צילום: איליה חיציס)

סמייליקים – שמלות במגוון צבעים (צילום: איליה חיציס)

חוגים במחיר שווה לכל נפש
בשנת 1996 העמותה פתחה את שעריה לכל תושבי אשקלון והחלה להציע מגוון חוגים לילדים ולמבוגרים, במחיר שווה לכל נפש. החוגים מתקיימים במספר מתנ"סים ברחבי העיר וכיום משתתפים בהם קרוב למאה ילדים שכולם מחולקים בין החוגים השונים:
• בלט קלאסי – מכיתה א' ועד י"ב.
• ריקוד ספורטיבי – מהגן ועד י"ב.
• אגרוף תאילנדי – מכיתה א' עד י"ב.

"אחרי כל השנים האלו כיו"ר העמותה, אני עדיין מתרגשת לראות את הילדים הצעירים שמגיעים אלינו, מצטרפים לחוגים, מתפתחים ולומדים. הילדים ממשיכים איתנו שנה אחר שנה, חלקם עד כיתה י"ב. חלק מהתלמידות בחוג הבלט הופכות לרקדניות מצטיינות ואף מצטרפות ללהקות מחול ובלט."
”לפני כחודש פתחנו בית ספר לעיצוב אופנה ותפירה, לבני נוער ולמבוגרים", מספרת ורוניקה, "החל משלב העיצוב, לימוד גזרה ועד תפירה של ממש. המדריכה בחוג היא בעלת בית אופנה ותיק במוסקבה, ומגיעה לישראל ללמד בחוג. החוג מתקיים בשלוש קבוצות: ילדים מגילאי 13-10, בני נוער בגילאי 16-13 ומבוגרים מגיל 16 ומעלה. התלמידים מתנסים בתפירה ותופרים ביגוד עבור עצמם."

ריקודי זוגות (צילום: נועם רוט)

ריקודי זוגות (צילום: נועם רוט)

לא רק חוגים
ורוניקה לא נחה לרגע, וחשוב לה להגדיל את היצע הפעילויות שהעמותה מציעה. כך, השיקה השנה העמותה, בפעם הראשונה, סדרת מפגשים למבוגרים. מדובר למעשה בסיורים וירטואליים בתאטרוני אופרה ברחבי העולם. מדריכת המפגשים הינה במאית, שחקנית ותסריטאית בעצמה, והיא יוצרת סרטים מרתקים, המציגים ומספרים בכל פעם על תיאטרון אופרה אחר ועל ההיסטוריה שלו, כשאת הסיפור עצמו מגוללים השחקנים והזמרים השונים שהציגו בו. המפגשים מתקיימים אחת לשלושה חודשים, באשכול פיס ברחוב בן צבי 6 באשקלון ומהווים הצלחה גדולה – כיום לוקחים בהם חלק כמאה וחמישים איש.

ומה עוד מתוכנן?
"אחד הדברים שהכי אהובים עליי בתפקיד", אומרת ורוניקה, "הוא לתכנן ולחשוב על חוגים חדשים לקהל שלנו – ילדים ומבוגרים. עבור ילדים, אנחנו מתכננים לפתוח בשבועות הקרובים, בשיתוף להקת "סמייליקים", חוג פיתוח קול ושירה, הלחנה ונגינה על פסנתר וכלים נוספים, לילדים החל מגילאי גן. למבוגרים נפתח בקרוב חוג יוגה.

טלפון: 054-7487071

למעבר לפייסבוק
מייל: [email protected]

מופע אלאדין (צילום: סלבה מדורסק)

מופע אלאדין (צילום: סלבה מדורסק)


מרכז הטניס והחינוך בישראל – להיות אלופים בחיים

אין כמעט ילד בישראל שלא מכיר את רוג'ר פדרר או רפאל נדאל, שני הטניסאים הטובים בעולם. אם גם אתם רוצים להיות חלק מקהילת הספורט הלבן, מחכים לכם במרכז הטניס והחינוך באשקלון.

"יש בעיר אשקלון פנינה של ממש, כזו שמניבה מדי שנה ילדים ובני נוער איכותיים ביותר", אומר השבוע אילן ממן, מנהל מרכז הטניס והחינוך הממוקם בשדרות עופר בשכונת שמשון. "אנחנו גאים בכל אחד מהספורטאים שלנו, מקטן ועד גדול".

לממן יש סיבה טובה להיות גאה. במרכז, שנוסד לפני 38 שנים, מתאמנים כיום 4 ספורטאים שמדורגים בין 20 הראשונים בארץ ועוד כ-60 ספורטאים תחרותיים המייצגים את העיר בכבוד, לצד מאות תלמידים מגיל 4 ועד בוגרים.

מרכז הטניס ממעוף-הציפור (צילום: מרכז הטניס והחינוך אשקלון)

מרכז הטניס ממעוף-הציפור (צילום: מרכז הטניס והחינוך אשקלון)

ממן שגדל במרכז הטניס ביפו, התחיל להתאמן כבר כשהיה בן 10. אחרי הפסקה לטובת שירות צבאי חזר למגרשים, עבר קורס למדריכים וקורס מאמנים ובמהלך השנים היה שותף לקידום הענף בכל הארץ, כאשר בין השאר ניהל את מרכזי הטניס והחינוך באופקים ובירושלים ובחמש השנים האחרונות הוא מתאם את תוכניות הטניס באשקלון ואף מונה לאחרונה לתפקיד מנהל המרכז.

טניס הוא אולי ענף הספורט האלגנטי ביותר, אבל סבל לא מעט שנים מדימוי אליטיסטי שהרחיק אוכלוסיות שלמות שהסתפקו בצפייה במשחקים בטלוויזיה. "למרכזי הטניס והחינוך בישראל יש 15 מרכזים ברחבי הארץ, בדגש על פריפרייה גיאוגרפית או סוציואקונומית מתוך תפיסת עולם שספורט בכלל וטניס בפרט, צריכים להיות נגישים לכל האוכלוסיות בארץ ללא הבדל רקע, דת, יכולת גופנית או כלכלית ולאפשר את ההזדמנות ללמוד את משחק החיים דרך משחק הטניס", מסביר ממן וניכר בו שהוא מחובר לחזון הזה בכל מאודו. "מהמקום הזה הנהגנו תוכנית של מלגות וסבסוד עבור תלמידים שהוריהם מתקשים לממן את ההשתתפות בפעילויות שלנו".

להיות חלק אינטגראלי מהקהילה

האחריות הקהילתית של מרכזי הטניס והחינוך בישראל מורגשת היטב בכל רחבי הארץ וכך גם באשקלון. ככה זה כשחינוך לערכים יוצא מן הכוח אל הפועל. המרכז באשקלון מפעיל תוכניות קהילתיות ייחודיות המתבססות על תרומות, בין השאר, עבור ילדים ומבוגרים עם צרכים מיוחדים ונוער בסיכון, פעילות לגנים וימי ספורט של בתי ספר. "ב-12 השנים האחרונות קיימנו שיתוף פעולה מרגש במיוחד עם בית הספר 'מעיין שרה' (חינוך מיוחד) ונמשיך גם בעתיד. מדי שבוע הגיעה אלינו קבוצת תלמידים לאימון ולמידה של כללי משחק בסיסיים ללא כל עלות", מספר ממן. "בשנה שחלפה היה לנו פרויקט עם בית הספר 'רותם' – 20 התלמידים שהגיעו למרכז קיבלו עזרה בהכנת שיעורי הבית, ארוחת צהריים ואימון טניס. בנוסף מקיים המרכז מערך של לימוד השפה האנגלית".

המעורבות בקהילה באה לידי ביטוי גם בהשתתפות באירועים ארציים כדוגמת 'יום המעשים הטובים', בו המאמנים והספורטאים מתגייסים לפעילויות כמו שיפוץ וטיפוח מבנים או עזרה בבתים של קשישים ואוכלוסייה קשת יום. "החינוך לערכים וכבוד הדדי הוא חלק מה-DNA של המרכז שלנו לא רק על המגרש אלא בכל האספקטים של החיים. לא בכדי הסיסמה שלנו היא "להיות אלופים בחיים". ספורטאי שמחובר לשורשים שלו, למקום ממנו הגיע ולקהילה שלו, מקבל בתמורה המון תמיכה ועידוד, שני דברים חשובים מאין כמותם למי שרוצה להתקדם ולהצליח", אומר ממן.

הספורטאים מקבלים המון תמיכה ועידוד (צילום: מרכז הטניס והחינוך אשקלון)

הספורטאים מקבלים המון תמיכה ועידוד (צילום: מרכז הטניס והחינוך אשקלון)

כל מה שטניסאי צריך במקום אחד

מרכז הטניס והחינוך באשקלון הוא אחד המתקנים המפוארים והמתוחזקים שיש. במקום יש 16 מגרשים ועוד אחד מקורה, חדר כושר, מלתחות, סטודיו לאימונים אישיים וקבוצתיים, מזנון ואף אזור שמוקצה למי שרוצה לחגוג במקום יום הולדת. בנוסף, יש במרכז חוג קט-רגל וניתן לשכור את מגרש הקט-רגל למשחק בין חברים לפי שעה.

"אנחנו מפעילים במרכז מספר תוכניות המיועדות לשכבות גיל ורמות שונות, החל מטניס קטנטנים לילדים בגילים 4-6, תוכניות טניס לגילים 7-18, טניס תחרותי ועד תוכנית מבוגרים הנקראת מועדון 25+", מסביר ממן. "רוב התוכניות בנויות לאימונים של פעמיים בשבוע, אך יש גם קבוצות תחרותיות שמתאמנות 4 פעמים בשבוע למשך 3 שעות (שעתיים טניס ושעה כושר). הקטנטנים לומדים את יסודות המשחק ושימוש באביזרים לשיפור קואורדינציה, שיווי משקל וחיזוק הביטחון העצמי. השחקנים התחרותיים מקבלים חיזוק גם בצורה של מחנות אימונים בחו"ל ואנחנו מטפחים את קבוצות העתודה שלנו כדי להבטיח שיישמר רצף של מצוינות. האימונים נערכים בבוקר לשחקנים מובילים ואחר הצהריים' בין השעות 20:00-16:00 על-ידי 8 מאמנים מוסמכים, כאשר גם מי שלא חלק מקבוצה יכול לשכור מגרש לפי שעה ולהתאמן בזמנו הפנוי".

כחלק מהטמעה של הווי תחרותי וטיפוח 'גאוות יחידה', המרכז באשקלון מארח תחרויות ארציות ובינלאומיות – המוכרת ביניהן היא זו המתקיימת מדי שנה לכבודו של שלמה גליקשטיין, שנחשב עד היום לאחד הטניסאים הטובים שצמחו בארץ והתחיל את דרכו במרכז באשקלון. "בקיץ האחרון קיימנו טורניר טניס חופים בשיתוף פעולה עם עיריית אשקלון ובחודש נובמבר הקרוב נארח אצלנו תחרות בינלאומית לטניס נשים וגברים. להיות חלק ממרכז הטניס והחינוך באשקלון זה להיות חלק מקבוצה משובחת, תומכת, מעודדת ומקדמת מצוינות, וכל אחד יכול להשתייך אליה", מסכם ממן.

כתובת: שדרות עופר, אשקלון

טלפון: 08-6725364

למעבר לאתר
למעבר לפייסבוק

״גאוות יחידה״ (צילום: מרכז הטניס והחינוך אשקלון)

״גאוות יחידה״ (צילום: מרכז הטניס והחינוך אשקלון)


בית הספר לשחייה סנפיר

בשנים האחרונות פרצו חוגי השחייה לתודעה הציבורית, וכיום מהווה ענף השחייה את ענף הספורט המוביל והמבוקש ביותר בקרב ילדים ונוער. בבית הספר לשחייה סנפיר באשקלון יוכלו ילדיכם ללמוד שחייה נכונה כבר מגיל ארבע.

שחייה היא ללא ספק פעילות גופנית בריאה ומיטיבה, המאפשרת להפעיל את כל שרירי הגוף ולשפר את סיבולת לב הריאה ואת הכושר גופני, וזאת מבלי לייצר לחץ מיותר על המפרקים. חזה או חתירה, גב או פרפר – הורים רבים מודעים כיום לחשיבות לימוד השחייה בקרב ילדים, ומוטב מוקדם ממאוחר.

משלושה תלמידים בלבד לבית ספר מוביל לשחייה

ריקי פסקל, מנהלת בית הספר לשחייה סנפיר, היא מאמנת שחייה והידרותרפיסטית מוסמכת.

"יש לי אהבה גדולה למים, ולא בכדי בחרתי בתחום השחייה. לפני שלוש-עשרה שנים החלטנו, אני ובן זוגי, לקפוץ למים העמוקים ולרתום את ההשכלה, הניסיון והאהבה שלי למים להקמת עסק להדרכת שחייה. את צעדינו הראשונים עשינו בבריכת קאנטרי ברנע באשקלון, כאשר הדרכתי בעצמי שלישיית אחים אשר היו, למעשה, תלמידיו הראשונים של בית הספר לשחייה סנפיר. כך, צעד צעד, הקמנו עסק עצמאי וניהלנו אותו בכוחות עצמנו, ללא עזרה מאיש. במרוצת השנים צבר בית הספר עוד ועוד תלמידים ורכש לו שם והכרה בעיר אשקלון. עד מהרה, יצרנו הסכמים ועבדנו במרבית הבריכות הציבוריות באשקלון, ובהמשך אף הרחבנו את הפעילות לערים נוספות.

ברבות השנים שחו בסנפיר אלפי ילדים ובני נוער, כאשר למעשה, רובם המוחלט של ילדי אשקלון בעשור האחרון למדו לשחות אצלנו. כיום מתמקדת פעילות בית הספר בבריכה העירונית באשקלון, בה אנו מלמדים כ-300 שחיינים, ילדים ומבוגרים, ברמות שחייה שונות".

רוב ילדי אשקלון למדו לשחות בבית הספר (אילוסטרציה ממאגר shutterstock, צילום: wavebreakmedia)

רוב ילדי אשקלון למדו לשחות בבית הספר (אילוסטרציה ממאגר shutterstock, צילום: wavebreakmedia)

מקצועיות, שירותיות ושיפור מתמיד

"שלושת הנושאים החשובים לנו ביותר בהדרכה הם המקצועיות, השירותיות והשיפור המתמיד.

ברמת המקצועיות, כל המדריכים שלנו נבחרים בקפידה, דבר המאפשר לנו לספק לשחיינים הדרכה ברמה גבוהה מאוד. אנו עובדים מתוך תחושת שליחות אמיתית ואחריות גדולה, הנדרשת בעבודה עם ילדים במים. אנו פועלים כל העת לקידום השחיינים ושמים דגש משמעותי על הבטיחות בהדרכה.

הדבר השני שעומד לנגד עינינו הוא השירותיות. חשוב לנו מאוד לספק שירות איכותי וחוויתי, הן לשחיינים והן להורים. בסופו של דבר, המטרה שלנו היא שהשחיין יגיע לשיעורים ויצא מהם עם חיוך, וזאת, כמובן, לשביעות רצונם של ההורים הצופים מן הצד.

הנושא השלישי, המהווה בעיניי גורם משמעותי ביותר בהצלחתו של בית הספר, הוא הצורך בשיפור מתמיד בכל רבדי הפעילות. אנו, בסנפיר, מאמינים כי מחובתנו לשאוף ולהשתפר מידי יום, למען השחיינים המשקיעים זמן רב באימונים ולמען הוריהם השמים בנו את מבטחם. אנו פועלים כל העת, תוך ביקורת עצמית גבוהה, על מנת להבין טוב יותר את צרכי השחיינים ולספק להם שירות ברמה גבוהה. אין לי ספק שגם השחיינים וגם ההורים מרגישים בכך ומעריכים זאת, וזהו למעשה גורם המשיכה העיקרי של שחיינים חדשים לבית הספר."

לימודי שחייה – בשביל מה צריך את זה?

"כאמור, השחייה משפרת מאוד את הכושר הגופני, מפעילה קבוצות שרירים נרחבות, מחזקת את מערכת הנשימה ולמעשה ניתן לומר כי היא נחשבת לתחום הספורט הבריא ביותר.

הורים רבים שולחים את ילדיהם לחוגי שחייה, בהמלצת גורמים רפואיים, על מנת לחזק את חגורת הכתפיים ואת שרירי הגב, להפחית כאבים, לסייע במצבי עקמת, להפחית במשקל ועוד.

כמו כן, למים השפעה פסיכולוגית בלתי מבוטלת. מטבעם, משרים בנו המים תחושת רוגע והנאה. במהלך השחייה זוכים הילדים לחוות חווית שיפור, הצלחה, מסוגלות והעלאת הביטחון העצמי, וכל זאת במסגרת קבוצתית המחזקת גם את הפן החברתי.

ולבסוף, למים יתרונות חינוכיים רבים. כך, במהלך השחייה לומדים הילדים אודות התמדה, הישגיות, משמעת וקבלת סמכות."

באיזה גיל כדאי להתחיל?

"הניסיון מלמד אותנו כי על פי רוב, מסוגלים הילדים ללמוד תנועות שחייה בסיסיות החל מגיל ארבע", אומרת ריקי. "חשוב לזכור שהדבר משתנה מילד לילד. על מנת לקבל תמונת מצב מדויקת באשר למידת מוכנותו של הילד, תחילה נזמין אותו לאבחון קצר, ללא תשלום. באבחון זה נבחן את מידת הבטחון וההתמצאות שלו במים, נגדיר את הרמה ונציע את הקבוצה המתאימה ביותר בעבורו".

בנושא חשיבות לימודי השחייה כבר בגילאי הילדות מוסיפה ריקי: "לצערי, אנו שומעים חדשות לבקרים אודות מקרי טביעה של ילדים בבריכות ציבוריות וביתיות. הורים יקרים! לפני הכל, בקרבת המים, לעולם אל תורידו את העיניים מילדיכם הקטנים, גם אם כבר למדו לשחות. היו תמיד ערניים. נוכחות מציל בבריכה אינה פותרת אותנו מאחריות, ואסור שתגרום לנו להיות שאננים. זה נכון לגבי בריכה ועל אחת כמה וכמה לגבי רחצה בים. חשוב מאוד שילדים המתגוררים בעיר חוף ידעו לשחות בהקדם האפשרי. זכרו כי לימודי שחייה מעניקים לילדכם כלים להתנהלות נכונה במים, אשר יסייעו לו במידה ונקלע לצרה בבריכה או בים".

אפשר להתחיל ללמוד שחייה כבר מגיל 4 (אילוסטרציה ממאגר shutterstock, צילום: wavebreakmedia)

אפשר להתחיל ללמוד שחייה כבר מגיל 4 (אילוסטרציה ממאגר shutterstock, צילום: wavebreakmedia)

החוגים שבית הספר מציע

"בבית הספר לשחייה סנפיר ארבעה מסלולים ללימוד שחייה:

  • לימוד פרטני: למי שפחות מתאים ללימוד בקבוצה, או שמעדיף שירות של 'אחד על אחד'.
  • קורס שחייה בסיסי: קורס בן 10 שיעורים, המתבצע בקבוצות קטנות, בעיקר במים הרדודים, ובו לומדים הילדים את יסודות השחייה בשני סגנונות שונים. קורס זה מתקיים במהלך עונת הרחצה.
  • חוג שנתי למתקדמים: זהו החוג הגדול והמבוקש ביותר בבית הספר. מדובר במסגרת המשך, המיועדת לבוגרי הלימוד הבסיסי. בחוג זה, המתקיים פעמיים בשבוע לכל אורך השנה, מתרגלים השחיינים שחייה נכונה, בארבעת הסגנונות (פרפר, גב, חזה וחתירה), במי הבריכה העמוקים.
  • חוג שנתי למתחילים: השנה פתחנו מסלול הדרכה חדש, הזוכה לביקוש רב ומתקיים בהצלחה רבה. בחוג זה, לומדים הילדים שחייה, כבר משלבי הבסיס, לכל אורך השנה. חשוב לציין כי החוג מתאים גם לילדים צעירים וחסרי כל ניסיון בשחייה. הלימוד השנתי מהווה חלופה לקורס הבסיסי בעונת הרחצה, ובו רוכשים הילדים את כישורי השחייה באופן הדרגתי, יסודי ומעמיק יותר".

בית הספר לשחייה סנפיר הינו מרכז אזורי מוביל ללימודי שחייה, המהווה מוקד משיכה לשחיינים מאזור אשקלון והישובים הסמוכים. הנהלת בית הספר מזמינה אתכם, הורים וילדים, ליצור קשר, לבקר בבריכה ולהתרשם מהפעילות הענפה של אחד מבתי הספר לשחייה המובילים בארץ.

ט.ל.ח

טלפון: 052-3694995

כתובת: הבריכה העירונית, רחוב הנרי סטרץ', אשקלון.

למעבר לאתר

לעמוד הפייסבוק 

מגוון מסלולים לכל הרמות (אילוסטרציה ממאגר shutterstock, צילום: wavebreakmedia)

מגוון מסלולים לכל הרמות (אילוסטרציה ממאגר shutterstock, צילום: wavebreakmedia)


כתבה שיווקית


 

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר