אמנויות לחימה בדרום. תמונה ממאגר shutterstock, צילום: Sergey Nivens
אמנויות לחימה בדרום. תמונה ממאגר shutterstock, צילום: Sergey Nivens

אמנויות לחימה בדרום: המאמנים והמקומות ששווה להכיר

אמנויות לחימה כספורט וככלי להגנה עצמית התפשטו לכל נקודה בעולם והגיעו גם לאזור הדרום של מדינתנו הצנועה. לפני שאתם בוחרים את אמנות הלחימה שתלמדו, הכנו עבורכם רשימה של מספר מקומות ומאמנים שיהפכו אתכם ללחומי על

פורסם בתאריך: 20.8.19 09:50

     

אמנויות לחימה כדרך לחיים

אנשים רבים תופסים את תחום אמנות הלחימה כתחום שמתעסק רק בפן הפיזי, הלוחמני. למעשה, לאמנות הלחימה יכולת לשפר מיומנויות פיזיות ומנטליות תוך עבודה דינמית ומהנה. דן גדור, בעל בית ספר לאמנות לחימה בקרית גת הבין כבר לפני שנים את יתרונות השיטה: "נכנסתי לתחום כשהייתי בן 10 וכבר בגיל 13 התחלתי לעזור בהדרכה. הגיל באמנות לחימה לא משחק תפקיד כמו שחושבים. גם מישהו במשקל קטן שיש לו ידע ויכולת נכונים, יכול להגן על עצמו ולהיות חזק יותר מהצד השני בעת הצורך. הרגשתי שגיליתי עולם שלם שמשפר אותי כאדם, זו חוויה מאוד מעצימה", מספר גדור שכבר בגיל 16 הוסמך כמדריך קרב מגע והיום הוא מחזיק בניסיון של 18 שנים בתחום ההדרכה בחתך גילאים רחב, בלימודי NLP ובהעברת סדנאות והרצאות לשוק הפרטי והעסקי.

במהלך לימודיו האקדמאים העביר גדור סדנאות הגנה עצמית לנשים בהתנדבות ולאחר שהבין שהצורך לדעת וללמוד אמנויות לחימה קיים, הקים את בית הספר לאמנויות לחימה בקרית גת. לגדור צוות מיומן ומקצועי של מדריכים המעבירים קרב מגע, קראטה, לחימה משולבת וג'יו ג'יטסו ברזילאי.

במהלך סדנאות קרב המגע לגדור חשוב לשנות את התחושה של חוסר היכולת להתמודד במצב של תקיפה: "תמיד יש לנו בחירה לשנות את האופן בו אנחנו מגיבים. אנחנו לא יכולים למנוע את הסיטואציה במאה אחוז, אבל אנחנו יכולים למנוע את השיתוק ותחושת חוסר האונים בה אנחנו נמצאים". בסדנאות ההגנה העצמית גדור והצוות מלמדים באופן ספציפי את החלקים הרלוונטיים בקרב מגע להתמודדות עם אלימות על רקע מיני וסיטואציות נפוצות של אונס: "אנחנו לומדים איך לתקוף חזרה ואיך להשתמש במה שיש לנו כדי להתגונן.

"הייחודיות של השיטה היא לקחת מישהו שאין לו בסיס בלחימה ובזמן הקצר ביותר להפוך אותו למישהו שמסוגל להתגונן בצורה הטובה ביותר בהתקפות הנפוצות – אקדח, אגרופים, בעיטות ועוד. השיטה כל הזמן משתנה ומתפתחת בהתאם למציאות ולצרכים והופכת להיות מהירה וקלה יותר לביצוע ולימוד."

"לקחת מישהו שאין לו בסיס בלחימה ובזמן הקצר ביותר להפוך אותו למישהו שמסוגל להתגונן בצורה הטובה ביותר". צילום: עינבל בן דור

"לקחת מישהו שאין לו בסיס בלחימה ובזמן הקצר ביותר להפוך אותו למישהו שמסוגל להתגונן בצורה הטובה ביותר". צילום: עינבל בן דור

היתרונות של אמנויות לחימה אצל ילדים

כל אחת משיטות אמנויות הלחימה נותנת מענה שונה במקצת לבעיות נפוצות שונות אצל ילדים, כמו למשל העלאת הביטחון העצמי ותחושת המסוגלות. המוטוריקה משתפרת וכך גם הקואורדינציה ושיווי המשקל, חיזוק כללי של הגוף ויציבה נכונה. בנוסף, לכל אימון התמקדות ספציפית שתורמת לילד. קרב מגע למשל מאוד חזק בהגנה עצמית ותורם לילדים שמציקים להם בבית ספר.

גדור עבד עם ילד שהתמודד עם שיתוק מוחין לפני מספר שנים, והתאים לו שיטה מיוחדת להגנה עצמית לפי היכולות שלו: "למרות שהוא חשב שרק חצי מהגוף שלו עובד, הוא הבין שיש הרבה דברים שאפשר לעשות למרות המסוגלות המוגבלת, הוא הבין שהוא לא חסר אונים", מספר גדור בהתרגשות.

העלאת הביטחון העצמי ותחושת המסוגלות. צילום: עינבל בן דור

העלאת הביטחון העצמי ותחושת המסוגלות. צילום: עינבל בן דור

הסוגים השונים של אמנויות הלחימה בבית הספר

קראטה – שיטה מסורתית המבוססת על כבוד והערכה ליריב, למדריך. כשהיא הופכת להיות ספורטיבית ותחרותית יש בה אלמנטים של הגנה עצמית, שליטה עצמית, התנתקות מרעשי רקע והתכנסות בתוך העצמי ובמה שאני עושה, בין אם זה לזכור את רצף התנועות ובין אם לבצע אותן בצורה חדה ומדויקת.

אצל ילדים הקראטה מסייע בבעיות קשב וריכוז בלימוד השליטה בגוף גם כשהאינסטינקט הוא לזוז ולצאת מריכוז. השיטה מעבירה מודעות לכל איבר בגוף וכך לומדים לשלוט בו. המדריך לקארטה בבית הספר הוא רפי סיטרוק, מאמן נברת של ISKA דרום, תחתיו יצאו אלופי ישראלים ומדליסטים.

ג'יו גיטסו ברזילאי – הייחודיות היא האימון הכולל לגוף כולו בשיטה של היאבקות רכה. לא קיימות בו בעיטות או מכות. העבודה כולה היא של חניקות ומנופים – כיפוף מפרקים לכיוונים הפוכים. כשהיריב מרגיש שהוא לא מסוגל לצאת מהנעילה הוא נכנע. המטרה היא להכניע את היריב על ידי שימוש בחשיבה ואסטרטגיה. האימון נחשב לשחמט של אמנויות הלחימה בזכות תכנון המהלכים קדימה ועובד על גמישות, סיבולת וכוח. המדריך הוא אריאל אברג'יל שמתחרה בג'יו ג'יטסו ומגוון אימוני MMA.

לחימה משולבת (MMA) – השיטה מבוססת על הג'יו ג'יטסו היפני מסורתי שהסמוראים השתמשו בה. השיטה מלאה בערכים ובכבוד למדריך ולאדמה, להורים, למי ששלח אותי, למי שאני מגן עליו תוך כדי ועוד. השיטה מתאימה מאוד לנוער וילדים שצריכים את העולם הערכי וכבוד האדם. המדריך הוא דודו בן סעדון, ראש מדור קרב מגע במשטרה המחזיק חגורות שחורות במספר שיטות ומעביר בין השאר אימונים בבית הספר לשוטרים.

התהליך נבנה עם הזמן וחשוב להטמיע את התגובות הנכונות בגוף ולהפוך אותן לטבעיות, דבר שלוקח זמן. אחרי 3-4 חודשים של אימונים המתאמן מוגן מפני רוב האיומים הבסיסים.

אחרי 3-4 חודשים של אימונים המתאמן מוגן מפני רוב האיומים הבסיסים. צילום: עינבל בן דור

אחרי 3-4 חודשים של אימונים המתאמן מוגן מפני רוב האיומים הבסיסים. צילום: עינבל בן דור

למה דווקא אמנויות לחימה?

"אמנות לחימה הוא אחד מענפי הספורט היחידים שאפשר לקחת ממנו את מה שלומדים ולהשליך כמעט על כל תחומי החיים – חברות, לימודים, עבודה ועוד. הוא משפיע לטובה על התפתחות אישית מקורית, מאפשר שליטה עצמית בגוף והתאמת תגובה לגירויים שאנחנו מקבלים.
הרבה ילדים שחוטפים מכה ישר מתעצבנים והתגובה הראשונה היא להרביץ חזרה. באמנויות לחימה התגובה האוטומטית מתבטלת כמעט לגמרי. בין המקור לתגובה נמצא החופש ושם אנחנו מחליטים איך נגיב ואיזה מן אדם נהיה. כשאדם יודע שהוא יכול להתמודד יש לו עוצמה והוא לא פועל ממקום של פחד, שיתוק או חרדה אלא בטחון עצמי ואמונה עצמית גבוהה. השיטה יודעת לבטא את הסערה הרגשית ולתעל אותה בצורה נכונה".

פעילויות התנדבותיות של בית הספר

גדור פעיל בפרויקטים התנדבותיים רבים במסגרת בית הספר לאמנויות לחימה, כמו למשל ביקורים בבתי חולים שמטרתם ללמד חולים להתמודד עם כאב בעזרת האמנויות. בכל פורים גדור בונה אימון לילדים בו הם מעבירים את השיעור במקום המדריכים: "זה מדהים לראות איך הגישה של הילדים משתנה ברגע שהם נכנסים לעמדת המאמן. היכולות והמיומנויות שהם רוכשים במהלך השיעורים לא נשארים רק במסגרת האימון, וכאן נכנס מוטו שאני מאמין בו מאוד – אלוף במזרן, אלוף בחיים", מסכם גדור בחיוך.

טלפון: 072-3951772

כתובת: משה ברזני 35, קרית גת

שעות פעילות: א' – ה' בין השעות 15:00-22:00

למעבר לאתר

למעבר לפייסבוק

למעבר לאינסטגרם

אלוף במזרון אלוף בחיים - דן גדור. צילום: עינבל בן דור

אלוף במזרון אלוף בחיים – דן גדור. צילום: עינבל בן דור


כתבה שיווקית


 

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר