"תואר בחינוך בחמדת הדרום עדיף על פני הרבה תארים אחרים". מכללת חמדת הדרום
"תואר בחינוך בחמדת הדרום עדיף על פני הרבה תארים אחרים". מכללת חמדת הדרום

"תואר בחינוך בחמדת הדרום עדיף על פני הרבה תארים אחרים"

פורסם בתאריך: 25.2.19 08:57

     

כבר מספר עשורים שהמכללה האקדמית לחינוך חמדת הדרום ששוכנת בסמוך לנתיבות, מכשירה מורים, מורות וגננות, שיעצבו את דור העתיד של תלמידי ישראל. יותר מאלף הסטודנטים שלומדים במכללה, הם עדות להתפתחות האקדמית המרשימה באזור הדרום בכלל ושל המכללה בפרט, וכך מכללת חמדת הדרום מממשת את המשפט המפורסם מהגמרא: "הרוצה להחכים – ידרים". למעשה אפשר להגיד ששניים-שלושה דורות של מורים בנגב, בעיקר לחינוך הממלכתי דתי, הוכשרו לעבודתם החינוכית על ידי המכללה.

"כולם לומדים היום לתואר אקדמי כזה או אחר", מסביר נשיא המכללה, פרופ' שאול קרקובר, "אבל במקום להביא תואר אקדמי סתם, יש חשיבות לעשות תואר אקדמי שמוביל להוראה. גם בגלל השליחות וגם בגלל התעסוקה. לכן, למכללות לחינוך יש יתרון גדול על פני כל מוסד אקדמי אחר. באופן אישי אני יכול להגיד שלמכללת חמדת הדרום יש יתרונות נוספים, שבזכותם כדאי ללמוד כאן".

ואכן, נראה שהיתרון המרכזי של המכללה בשנים האחרונות הוא הדגש על חדשנות בחינוך, והיא מצליחה להוכיח שחדשנות לא שייכת רק לעולם ההייטק. במהלך הלימודים הסטודנטים משתמשים בעזרים טכנולוגיים ובדרכי למידה שונים, וכך, מתאפשר להתמקד לא רק בציונים ובהגשת עבודות, אלא בהתנסות של ממש וביצירת דרכי לימוד חווייתיות עבורם.

דוגמא לכך הוא מרכז הסימולציות של המכללה שהינו בין הבודדים בדרום הארץ. המרכז מאפשר לסטודנטים לבחון את ההתמודדות שלהם עם מצבים שונים שעלולים לקרות בזמן אמת. למשל, איך להגיב להפרעות בכיתה, איך לענות לשאלות רבות של התלמידים ועוד. כאשר הסטודנט מעביר שיעור במרכז הסימולציה הוא מצולם, ולאחר מכן מקבל את הווידאו לבדיקה עצמית, וכך הוא יכול ללמוד איפה להשתפר. אפשרות נוספת עבור הסטודנטים הוא חדר בריחה פדגוגי דינמי שייחנך בחודשים הקרובים במכללה. "זהו מערך חדרים שכולו קירות לבנים עליהם יוקרן מערך השיעור" מסביר פרופ' קרקובר. "הסטודנט יכין מערך שיעור בהתאם לנושא השיעור ולרמת הכיתה. מערך השיעור יכלול גם חידות והפעלות, שניתן להעביר בצורה דיגיטלית ולהמחיש ממש סיטואציה מסוימת, שתוקרן באמצעות מכשירי מולטי-מדיה על קירות החדרים. אלה הם מערכי למידה משתנים ודינמיים שיכולים ליצור עולמות תוכן שלמים. זה מה שנקרא 'חווית למידה' במלוא מובן המילה".

היתרון המרכזי של המכללה בשנים האחרונות הוא הדגש על חדשנות בחינוך. מכללת חמדת הדרום

היתרון המרכזי של המכללה בשנים האחרונות הוא הדגש על חדשנות בחינוך. מכללת חמדת הדרום

בנוסף, בשנים האחרונות מקיימת המכללה תכנית בשם 'אקדמיה-כיתה' ו'אקדמיה-עיר', אשר מהווה את זירת ההתנסות המשמעותית של הסטודנטיות. במהלך השנה הסטודנטיות נכנסות לכיתות בעיר נתיבות ובישובים הסמוכים במועצה אזורית שער הנגב, ומתנסות בהוראה לצד המורה בכיתה. בצורה זו נעשה תרגול של הוראה בצמד המאפשרת חלוקת הכיתה, ועבודה לפי קבוצות ורמות שונות של התלמידים. כך גם הכיתה מורווחת בתוספת של מורה, וגם הסטודנטית מרוויחה בהתנסות ובהתמודדות עם כיתה.

סגנית הנשיא ד"ר צביה בר שלום מדגישה: "הסטודנטים והסטודנטיות נחשפים להרבה פעילויות בתחום החדשנות שיש במכללה, כמו חדרי הבריחה וחדרי הסימולציה, ומביאים איתם את זה לבתי הספר. החדשנות הזו היא טכנולוגית אבל חדשנות בהוראה היא הרבה מעבר לזה – עבודה בצוותים, שיטות הוראה חדשניות ומשמעותיות ועוד. הדגש של המכללה הוא לשלב הכל יחד, כדי להשתמש בהוראה במיומנויות של המאה ה-21 ולהתפתח איתן".
"הגישה שלנו אומרת שהתלמיד הוא המרכז. הוא לומד בדרכו שלו ולכן צריך ללמד אותו בדרך חווייתית ומשמעותית לו, בכיתה ומחוצה לה. כל החדשנות שהסטודנטים נחשפים אליה ורוכשים אותה הן בחשיבה והן בדרכי הלימוד, הם מביאים לבתי הספר. כך יש לנו יותר יכולת להשפיע לשנות ולהוביל, והסטודנטים בעצם הופכים לשגרירים של חדשנות זו".

סגן הנשיא לעניינים אקדמיים, ד"ר חיים שקד, מסביר על הדגש המהותי ששמה המכללה בבניית צוות המרצים: "ההשכלה הגבוהה עוברת בשנים האחרונות שינוי מהותי של הגברת המודעות לאיכות ההוראה של אנשי הסגל. פעם הקריטריון להיות איש סגל ולהתקדם היה הידע המחקרי של המרצה אבל אף אחד לא בדק איך הוא מעביר את הידע הזה. היום מבינים שזה לא מספיק וחייבים לדעת להעביר את הידע. זה נכון בכל מוסד אקדמי ועוד יותר במכללות להכשרת מורים שבעצמן מלמדות את הסטודנטים איך להיות מורים אפקטיביים, והמרצים בהן חייבים להיות דוגמה לזה. בחמדת הדרום אנו עושים השתלמויות רבות, סדנאות וימי עיון לסגל, שמטרתם להקנות כלים למרצים לשפר ולקדם את איכות ההוראה. במקביל התאמנו גם את המשאבים כדי לתת למרצים כלים מתאימים ולשים דגש על איכות ההוראה שלהם, וכך יצרנו צוות מקצועי ואיכותי".

בר שלום מוסיפה: "מה שמנחה אותנו זו המקצועיות של הסטודנטים שלנו, בד בבד עם הנחלת ערכי המורשת היהודית. לאור השינויים הדינמיים שהחברה עוברת, אנו צריכים לתת מענה מהיר ולעשות הכל כדי להפוך אותם לאנשי מקצוע טובים יותר. אנו נדרוש מהסטודנטים שיגיעו למצוינות מקצועית ואקדמית כדי שהם יהפכו למורים טובים יותר, ויובילו את מהפכת החינוך באזור. אנו עוקבים אחר השינויים בתוכניות הלימודים החדשות, מחקרים חדשים וטכנולוגיה, ונותנים מענה לסטודנט שהופך למורה לילדי ישראל הנוכחים והעתידיים".

מכללת חמדת הדרום מעניקה לסטודנטים אפשרות ללמוד הוראה, החל מתואר ראשון במגוון תחומים, יחד עם ההכשרה לטיפול בילדים ובוגרים עם צרכים מיוחדים; תארים שניים, ועד ללימודי הסבה ותעודה. המכללה מהווה אבן שואבת לבעלי תואר ראשון ממכללות ואוניברסיטאות שבאים אליה על מנת לזכות בהסבה לתעודת הוראה. כמו כן, בשנים האחרונות מורגשת נהירה של מורות, בוגרות סמינרים, המבקשות להשלים את תעודת ההוראה בלימודי תואר ראשון. מעל 1,200 הסטודנטים והסטודנטיות במכללה זוכים ליחס אישי מעולה וללמידה באיכות אקדמית גבוהה ביותר. למכללה יש מערך מלגות נרחב, וכל סטודנט זוכה ליחס אישי והוגן, המאפשר להרגיש כאילו הוא חלק ממשפחה אחת גדולה. "אנו מאמינים שמה שמאפשר לסטודנט ללמוד בנחת ובאמת לעבור את התואר האקדמי כחוויה, הוא היחס של הצוות. כשסטודנט מרגיש שהצוות המנהלתי וצוות המרצים קשוב ויודע לעזור היכן שצריך, הוא יודע שיש לו לאן לפנות בעת הצורך, וזה נותן לו פניות ללמוד ולהשקיע בלימודים. כך אנחנו מקבלים מורים מעולים, והם אלו שבסוף יחנכו את הילדים של כולנו".

פרטי התקשרות:

קישור לאתר

טלפון: 5280*

פניות במייל::[email protected]

"התואר צריך להיות גם חוויה לסטודנט". מכללת חמדת הדרום.

"התואר צריך להיות גם חוויה לסטודנט". מכללת חמדת הדרום.


כתבה שיווקית


 

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר