מאפה נאמן. צילום: מורן ניסים.
מאפה נאמן. צילום: מורן ניסים.

מאפיית נאמנות: הכירו את "מאפה נאמן" באשקלון

הוא לא מסתכל על המאפייה כעסק של רווח והפסד ומאמין בנתינה ללא תנאים. לשמחתו, ניסיון החיים במשפטים למדו אותו שיעור על שותפות בין חברים בעסקים. משה טוויטו, הבעלים של קפה-נאמן סניף ברזילי, מאמין במוצר שלו ואופה בנחת את הדרך הבטוחה להצלחה. יש למקום תפריט חדש, ואתם מוזמנים לבוא ולטועם, אבל לא מגלים פה את המתכון

פורסם בתאריך: 20.2.19 16:24

     

"מנהל בית-החולים פרופסור חזי לוי, תבע את המונח 'אנשים לפני הכל' וזה כל כך נכון. כי אנשים נמצאים בבית-החולים ובסך-הכל רוצים שמישהו יחייך אליהם", מצטט משה טוויטו, את המוטו שהפך לסלוגן של "המרכז הרפואי ברזילי". "נכון שזה מקום מסחרי, וכולנו רוצים להתפרנס בסוף היום, אבל אם אנחנו כבר פה, אפשר לתת שירות טוב ונעים לעובדי ברזילי, למטופלים המאושפזים ולמשפחות שלהם. אני מנסה להנחיל גם לעובדים שלי את הגישה הזו, כשלקוח נכנס לבית-הקפה, תראה אותו כבן- אדם ולא כמספר שמופיע בקופה".

טוויטו, מצטנע בנתינה הרבה שלו, ולכן חשוב לציין, כי בסוף כל יום המאפים הטובים של בית הקפה "מאפה-נאמן", מגיעים לידי נזקקים במקום להיזרק לפח. "התברכנו ביכולת לתת את כל מה שאני יכול למי שאין לו. ואם חולים לא יכולים להגיע ולצעוד עד למאפיה שממוקמת ב'מרכז הרפואי ברזילי', אז נדאג לעשות להם משלוח ולהביא להם את הקפה או הבורקס למחלקה, שיאכלו וייהנו. חשוב לנו מאוד לשמור על קשר טוב עם כל האנשים בבית-החולים".

משה טוויטו. צילום: מורן ניסים

משה טוויטו. צילום: מורן ניסים

שותפות עסקית לחיים בזכות ניסיון משפטי

"רשת מאפה נאמן זכו במכרז של ברזילי לפני שנה וחצי. מיד זיהיתי את ההזדמנות ונפגשתי עם הבעלים, בוקי ועופר נאמן. מספר טוויטו שמנהל את המקום יחד עם השותף שלו לעסק, יוגב מכלוף, מבעלי מכלוף ובניו, "רכשנו ביחד את הזיכיון וקבלנו מבעלי הבית של קפה-נאמן יעוץ והדרכה לאורך כל הדרך. לפני הכל, יוגב ואני חברים. השקענו חצי-חצי".

לטוויטו, עורך-דין בהכשרתו היה חשוב לשמור על הקשר הקרוב עם שותפו. "התעסקתי בעבר בגישור סכסוכים עסקיים. 4 שנים בבתי-משפט, בין היתר כמפרק חברות, נתנו לי פרספקטיבה לעסק האישי שלי. למדתי להביו את הטעויות שאנשים אחרים עשו. לכן, דאגנו יוגב ואני, שהכל יהיה כתוב בינינו בצורה ברורה. לפעמים עדיף להתנהג לרגע כמו זרים בשביל להישאר חברים", אומר טוויטו בחיוך, "אני רואה את החיים כמו תחנות מעבר. בכל תחנה תלמד משהו, תשאיר משהו ותיקח ממנה את הדברים הטובים".

קפה ברמה הגבוהה ביותר, מאפה נאמן. צילום: מורן ניסים.

קפה ברמה הגבוהה ביותר, מאפה נאמן. צילום: מורן ניסים.

מאפיה צריכה להתרחב בתבונה

משה טוויטו, 38, נשוי ואבא לשלושה ילדים, עבד במשך שנים כסניטר במחלקת השינוע ב"מרכז הרפואי ברזילי". מכיר ומרגיש את האנשים שנמצאים סביבו ברחבי בית החולים, ויחד עם זאת, כמו מנהל טוב הוא חושב כל הזמן במודל עסקי. "אני לא יכול להרשות לעצמי לא לדעת את העבודה בכל עמדה, לפחות ברמה טובה כמו העובד שלי. למרות שקשה לי להתחרות עם הקפה המעולה של אדיר, הבריסטה שלנו, שלקוחות מאוד אוהבים". "אני מאמין בהנהגה של צוות עובדים לא מתוך דיקטטורה. בטח אפשר להעביר עלי ביקורת כבוס, אבל אם לעובד שלי יש בעיה – אז אני בבעיה. עובד צריך להיות מאושר ושמח כדי לבוא לעבוד, ואני באמת משתדל לפעול לפי הכללים האלה. צריך להבין שבכל עסק יש זמן שהוא מעבר לעבודה. אנחנו יכולים מדי פעם לשבת אני וכל העובדים במסעדה ולא יקרה כלום אם אני אשלם על הארוחה".

הרשת הגדולה החלה כמאפיה קטנה של ברוך נאמן, נבנתה בהדרגה והתרחבה בשלב הראשון ל-11 סניפים בירושלים, ומשם הפכה למעצמה. כיום מונה הרשת 56 סניפים של מאפיות ובתי קפה ברחבי הארץ.
"כרגע, אנחנו נמצאים לפני שיפוץ ומתכננים לבנות פרגולה מקורה, שבקיץ יהיה נעים וממוזג ובחורף הבא, יהיה כבר מקום ישיבה עם סגירה מלאה. השאיפה היא להתרחב לאט-לאט ולהגדיל את ההיצע של החנות. אני לא אופה אף פעם גל ענק של מאפים. אני מאמין בשיטה של גלגל נע שיוצא לפי הביקוש ונותן מבחר ומגוון. שיהיה קצת מכל סוג ושהסחורה תגיע חמה וטריה ללקוח".

לטוויטו יש כמובן מחשבות יזמות לעתיד, "זכינו גם במכרז חדש בבניין השיקום שנפתח בבית החולים בתחילת השנה. היעד הוא שנקים עוד סניף ומשם נוכל לצמוח. אני רוצה לצאת החוצה למרכז העיר או לשכונת ברנע".

מאפיית נאמנות: הכירו את "מאפה נאמן" באשקלון. צילום: מורן ניסים

מאפיית נאמנות: הכירו את "מאפה נאמן" באשקלון. צילום: מורן ניסים

יש לי ביד מתכון וחומרים טריים

נכנסנו לרגע פנימה לתנור, לחוש את ריח הטריות באוויר ולצלול לעומק התפריט. בין שלל המוצרים נוכל למצוא סלט ישראלי בהרכבה אישית, מאפים איטלקיים, כמו פיצות, קלצ'ונה, וסמבוסקים טריים. "יש לנו טבחית מעולה שמכינה סוגים שונים של מרקי ירקות עם בישול ארוך, ובקרוב נתחיל לייצר ליין חדש של ארוחות צהריים, כמו פסטות ורביולי. וכמובן נמשיך עם העוגיות המזרחיות הטעימות שלנו", אומר משה.

טוויטו עובד לפעמים 18 שעות על הרגליים, ובכלל לא מתלונן. "לא פעם הגעתי בשעה 2 בלילה לפתוח פס אפייה. מבחינתי, אוכל שווה ניקיון. זה א.ב, והבסיס של כל עסק במזון. בסוף היום אנחנו שוטפים עם כמויות של מים והופכים את המקום. זה לוקח לנו רק 3 שעות לסגור", משה מתבדח. "אין ברירה יש בבית-החולים אלפי אנשים כל אחד מפנק אותנו עם המחלות שלו".

"מהרגע הראשון האמנתי במוצר של קפה נאמן" משה אומר בנחישות ותוך כדי חותך מאפה מתוק לשניים, ומראה לי את השוקולד שנשמר רך מבפנים ולא הופך לגוש של מקל קשה. "לכולנו יש כמעט את אותה הידיים לאפות בהם, אבל לי יש את המתכון הנכון ואת החומרים האיכותיים והטריים." הוא מסכם במשפט שמשאיר טעם של עוד, "כשאני מכניס לתנור מאפה ביום שישי בבוקר, אני יכול לדעת שחלק מהארומה שלו תשמר לי גם בשבת".

052-507-4440

בורקסים טריים במאפה נאמן,. צילום: מורן ניסים.

בורקסים טריים במאפה נאמן,. צילום: מורן ניסים.


כתבה שיווקית


 

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר