Camel Beauty
Camel Beauty

עסק ייחודי בדרום | מסורת בדואית מולידה מוצרי טיפוח יוצאי דופן

מבקרים בפסטיבל השנתי של דרום אדום? אנחנו מזמינים אתכם לבקר ברהט, עיר בדואית מגוונת המציעה אירוח ביתי ומבט אל תרבות בעלת אוצר חבוי – חלב נאקה, הכוכב המפתיע של המדבר

פורסם בתאריך: 12.2.19 11:44

     

רקע

מקליאופטרה שהתרחצה בו לתרבויות בדואיות שלכדו את הפוטנציאל הרפואי שלו, חלב הנאקה קיים כבר אלפי שנים ולאחרונה גדלה הפופולאריות שלו ברחבי העולם. המדע חוקר כיום את החלב ומתחיל לאשר את מה שנחשב לידע עתיק בחברה הבדואית: לחלב הנאקה קיים פוטנציאל רפואי יוצא דופן במקביל ליישומים מהפכניים בעולם מוצרי הטיפוח ובריאות העור. כפי שהבדואים מספרים, ההכרה בכוחותיו נולדה מתוך צורך, כאשר אימהות בדואיות החלו להשתמש בחלב נאקה להאכלת התינוקות החולים שלהם שסבלו מהמסעות הארוכים והמתישים במדבר. התוצאה הייתה ילדים חזקים יותר, בריאים יותר ובעלי אנרגיה וחיוניות.

סגולות רפואיות

  • תודות להרכב המיוחד שלו, חלב הנאקה מתעכל היטב אצל אנשים הסובלים מאלרגיות ורגישויות למוצרי חלב. היעדר חלבוני החלב הרגילים הופכים את החלב לבטוח עבור הרגישים ללקטוז ומציע חלופה מעולה לחלב הפרה הרגיל המספק ריכוז גבוה של ויטמין סי וברזל. כבר ב – 2005 ההסתדרות הרפואית בישראל התבוננה בעניין וחקרה את נושא "אלרגיות המזון אצל ילדים". לפי תוצאות המחקר, שמונת הילדים שלקחו חלק במחקר "הגיבו היטב לחלב הנאקה וסימני האלרגיה שלהם נעלמו לחלוטין".
  • במחקר המדעי, החלב הוא נושא מסקרן ומבטיח עבור חולי סכרת ומחלות אוטואימוניות, טיפול באוטיזם ואפילו סרטן. כפי שמציין מגזין מדע הסרטן וטיפולו: "חלב הנאקה הוא חומר טבעי העשיר במולקולות הבטוחות לבני אדם ומלא בערכים אנטי סרטניים".
  • אחד השימושים הדומיננטיים כיום של החלב הוא ייצור מוצרי טיפוח המרפאים ומשפרים את מצב העור ומטפלים בעיות כמו אקנה, פסוריאזיס, אורטיקריה ועוד. החומצה הלקטית שבחלב תורמת להתאוששות העור מכתמי פיגמנטציה, סימני מתיחה, פריחות ועקיצות יתושים.

קאמל ביוטי

בעיר רהט שבדרום, עסק ייחודי נולד כאשר משפחה בדואית הבינה את ההזדמנות הטמונה בשימוש בחלב הנאקה בכדי לייצר מוצרים לשיפור בריאות העור. החברה "קאמל ביוטי" מציעה ליין מוצרים קוסמטיים לחידוש העור וחיזוקו, סבונים וקרמים המכילים 20% חומר פעיל ומספקים את הריכוז הגבוה ביותר הניתן, ומאושרים ע"י משרד הבריאות הישראלי. החברה ביססה את עצמה בשוק ומביאה לעולם הטיפוח והקוסמטיקה נקודת מבט מרעננת על תפיסת הבריאות הקונבנציונאלית בתעשייה.

טלאל אלקרנווי, בן של אחד מראשי השבטים המרכזיים בדרום והמייסד של "קאמל ביוטי", הוא יזם תיירות ואקטיביסט פוליטי בדרום. כחלק מתפיסת ההובלה של התרבות הערבית הבדואית לעבר קידמה, הוא מזמין אנשים לבקר ברהט ולחוות קהילה שחיה בהרמוניה ומדגימה את האפשרויות הקיימות עבור יהודים וערבים במקום. טלאל פיתח עסק מסביב לסמל של המסורת הבדואית – הגמל, חלב הנאקה ומוצריו. הוא מציע סיורים בתשלום בעיר, הכוללים סיבוב בשוק, התארחות אצל משפחה מקומית והנאה מארוחה ביתית טיפוסית שבה טלאל מסביר על העולם הבדואי והמסורות שלו. בנוסף קיימת אפשרות לסיור ללא תשלום במרכז המבקרים המציע הסברים על מעלות חלב הנאקה ותפקידו בתרבות הבדואית. הסיורים לקבוצות זמינים גם באנגלית ופתוחים לקהל הרחב המגיע מהארץ ומחו"ל.

טלאל מספר

"אירוח הוא ערך עבורנו, הבעת כבוד לכל האנשים ללא התייחסות לדת, מין או גזע. את הערך הזה אנו רוצים להעביר לעולם".

צור קשר

קישור לדף הפייסבוק

מייל: [email protected]

טלפון: 052-300-0279

 

קישורים למחקרים:

מחקר ראשון

מחקר שני

Camel Beauty

Camel Beauty


כתבה שיווקית


 

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר