סטודנטים במכללת סמי שמעון. צילום: יובל קנר
סטודנטים במכללת סמי שמעון. צילום: יובל קנר

מכללת "סמי שמעון": חדשנות ויזמות מובילה לשינוי חברתי

פורסם בתאריך: 1.2.19 13:09

     

בעוד הביקוש ללימודי הנדסה הולך וגובר בהתמדה, המשק הישראלי משווע למהנדסים בכל התחומים. כתוצאה של תהליכים משמעותיים לעידוד לימודי מקצועות ההייטק וההנדסה בישראל, הודיעה השנה המועצה להשכלה גבוהה, כי הנדסה הינו תחום הלימודים הגדול ביותר מבחינת מספר הסטודנטים באקדמיה הישראלית.

את השינוי הזה במפת ההשכלה הגבוהה בישראל מבקשים המוסדות האקדמיים לרתום לטובת מענה לצורך המשמעותי של המשק כיום: הכשרת דור העתיד של המהנדסים שייענו על הצרכים של התעשיות השונות בישראל ויחזקו את ישראל כאומת סטארט-אפ חשובה בזירה הגלובאלית. המהנדסים רותמים הטכנולוגיה והכלים שרכשו כדי לתת מענה לצרכים של החברה והסביבה באמצעות חדשנות.

"האתגר המשמעותי של חברות בכל העולם כיום הוא לייצר חדשנות והדרך הטובה לעשות זאת היא באמצעות המשאב האנושי", מסבירה ד"ר נטע קלע ראש המרכז ליזמות וחדשנות ב-SCE המכללה האקדמית להנדסה ע"ש סמי שמעון. "מידי שנה מכשירה המכללה כ-800 מהנדסים לשוק העבודה, שחינכנו אותם לחדשנות, ליצירתיות וליכולת לזהות צרכים ולתת פתרונות – אנו יכולים לעשות שינוי של ממש בשוק העבודה ודרכו בחברה הישראלית והגלובאלית".

מכללת סמי שמעון: חדשנות ויזמות מובילה לשינוי חברתי. צילום: יובל קנר

מכללת סמי שמעון: חדשנות ויזמות מובילה לשינוי חברתי. צילום: יובל קנר

המרכז ליזמות וחדשנות ב-SCE הוקם מטרה לעודד ולחנך את המהנדסים העתידיים ליזמות וחדשנות והוא מבקש לתת לסטודנטים כלים שיאפשרו להם לפתח מיזמים טכנולוגיים ובעתיד להתחרות על מקומות עבודה כאשר יש להם יתרון משמעותי.

"כיום, בעולם העסקי-יזמי חדשנות היא דרך חיים. אנו חייבים להעניק לסטודנטים כלים פרקטיים שיכינו אותם לשינויים המהירים הנדרשים בשוק העבודה, "אומר פרופ' יהודה חדד, נשיא SCE. "הקניית ידע תאורטי הכרחי להכשרת הסטודנטים, אך קיים גם צורך הכרחי ללמידה פרקטית וחווייתית. SCE חלוצה בתחום ה-"Project oriented", בו מתמודדים הסטודנטים עם אתגרים ומשימות אמתיות בעולם הנדסה ומתנסים בעבודת המהנדס הלכה למעשה."

פרופ' חדד מוסיף: "כדי שדור המהנדסים הבא ייזום את הסטארט אפ הגדול הבא, אנו מחברים אותם לעולם האמיתי עוד במהלך הלימודים. כיום, הסטודנטים שלנו מייצרים חדשנות בכל תחום בו הם יכולים ליצור שינוי חברתי משמעותי בסביבה הקרובה והרחוקה. יצירת שינוי כזה דורשת יצירתיות ויכולות גבוהות,  ואנו גאים להוליך אותם בדרך להיות מהנדסים לעולם טוב יותר."

קישור לאתר

קישור לדף הפייסבוק

מעבדה במכללת סמי שמעון. צילום: יובל קנר

מעבדה במכללת סמי שמעון. צילום: יובל קנר


כתבה שיווקית


 

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר