נטורופתים בדרום. תמונה ממאגר Shutterstock

רפואה אלטרנטיבית בדרום

כשהטיפולים הקונבנציונאלים לא עוזרים והכאבים מסרבים לעזוב, אנחנו פונים לדרכים יצירתיות יותר עבור הטיפול בבעיות שלנו. הכנו עבורכם רשימה של מטפלים אלטרנטיבים בדרום שישמחו להחזיר אתכם בחזרה לימי הזוהר הבריאים שלכם

פורסם בתאריך: 29.1.19 14:58

     

שקד שיף- נטורופתית ומטפלת הוליסטית

״עולם הנטורפתיה לוקח את תרופות הסבתא צעד אחד קדימה ומשתמש בהן בצורה מקצועית יותר״, מספרת שקד שיף, נטורופתית ב״ברא צמחים גדרה״ ובעלת קליניקה פרטית. שקד היא בוגרת לימודי נטורפתיה במכללת רידמן תל אביב וכיום היא בעלת קליניקה פרטית במושב אביגדור שסמוך לצומת קסטינה שבדרום. בקליניקה היא מתמקדת בעיקר בטיפול בנשים שמתמודדות עם השינויים הפיזיים והרגשיים שבמעגלי החיים.

הבחירה בטיפול בדרכים טבעיות הייתה עבור שקד ברורה, כפי שהסתבר בדיעבד: "עוד מגיל ינקות נשמתי את דיונות החול, הים וחורשת האקליפטוס במקום בו גדלתי. ככל שהתבגרתי התחלתי להעמיק בעולם הטבע בצורה מקצועית ומבוססת מחקר".

שקד שיף- נטורופתית ומטפלת הוליסטית

שקד שיף- נטורופתית ומטפלת הוליסטית

למה הכוונה "נשים במעגלי החיים"?

"כל אישה תחווה שינויים בגופה ובהרגשתה במהלך חייה, החל מכאבי ווסת, PMS, מצבי רוח משתנים, כאבי בטן, מיגרנות, הפרעות במערכת העיכול, בעיות בשינה, הריון, לידה, הנקה ותופעות של גיל המעבר", מספרת שיף.."המערכת ההורמונלית היא מערכת של תקשורת מעגלית ויש מצבים שבהם אנחנו יוצאות מאיזון. כנטורופתית אני מאמינה שלגוף יש את היכולת לרפא ולאזן את עצמו והתפקיד שלנו הוא לתת לו את התנאים המתאימים לכך כדי שיתקיים ריפוי מבפנים החוצה"

שיף החלה את דרכה בתחום הרפואה ההוליסטית וטיפול גוף-נפש לפני כשש שנים. סל הכלים בו היא משתמשת רחב וכולל שימוש בצמחי מרפא, טיפולי רפלקסולוגיה, ארומתרפיה, פרחי באך ותטא הילינג. את הטיפול היא מתאימה באופן אישי לכל אישה  כאשר ברוב המקרים הטיפול יכלול המלצות תזונתיות וצמחי מרפא להשלמת הטיפול. מטופלת שתרצה להעמיק לטיפול רגשי ושחרור אמונות מגבילות תקבל טיפולי תטא הילינג, פרחי באך ורפלקסולוגיה. כמו כן, מתוך כוונה להעשיר את עצמה ולשמור על רמת מקצועיות גבוהה, שיף מקפידה להגיע לכנסים ואירועים ולהתייעץ עם אנשי מקצוע מהשורה הראשונה בארץ באופן שוטף.

מה מיוחד בשיטת הטיפול שלך?

"אני מטפלת בנשים שמתמודדות עם שינויים במעגלי החיים בעזרת ארגז כלים רחב הכולל כלים רגשיים, כלים תודעתיים וטיפולי מגע. הטיפול הראשון הוא טיפול של אבחון ותשאול. בשיחה פתוחה וכנה אנחנו מדברות על בריאות מערכות הגוף, התחושות והרגשות שמעסיקים את המטופלת. בסוף המפגש אני בונה טיפול מותאם אישית בו המטופלת יוצאת עם תפריט והמלצות לצמחי מרפא. לאחר מפגש האבחון הראשון אנחנו קובעות מפגשי מעקב בהתאם לצורך. חשוב לי להעניק תחושת ביטחון והכלה ולכן אני מקפידה להיות שם בשביל כל אחת, זמינה לשאלות עם כל הטיפים, ההקשבה והמידע המדויק ביותר עבורה"

מהי בריאות בשבילך?

"אני מאמינה שגוף ונפש הם חלק מאותו שלם ולכן כדי להגיע לבריאות מיטבית אנחנו צריכים לשאוף לאיזון בין כל חלקי השלם. האיזון מתרחש בין כל מערכות הגוף ובין כל הגופים; הפיזי, הרגשי, התודעתי והמנטלי".

טיפ לחיים בריאים יותר?

"יש לנו נטייה להיות מאוד אמפתיים כלפי הסביבה אבל כאשר מדובר בנו, אנחנו מאוד שיפוטיים וביקורתיים. אני ממליצה לשים לב לצורה בה אנו מדברים כלפי עצמנו ולהתחיל לתרגל להיות יותר סלחניים ורכים"

המתכון של שקד שיף לשייק- על מחזק לנשים:

כף קוואקר דק עם מעט מים רותחים- לערבב. להוסיף: כף גוג'י בריס, בננה, כפית אבקת מאקה, 1/4 כפית קינמון, כפית שמן קוקוס. לטחון הכל יחד ולשתות לרוויה!

קישור לאתר

קישור לדף פייסבוק

טלפון: 0507197886

כתובת: מושב אביגדור, סמוך לצומת קסטינה.

שקד שיף- נטורופתית ומטפלת הוליסטית

שקד שיף- נטורופתית ומטפלת הוליסטית


שגיא פז – מטפל ברפואה סינית

תחום הרפואה האלטרנטיבית משך אליו אנשים רבים במהלך השנים, אשר ביקשו ללמוד כיצד לרפא ולטפל בעזרת סודות הרפואה של המזרח הרחוק. הסקרנים שבהם אף הרחיקו עד למדינות המזרח עצמן, כדי להעמיק את הידע ולראות כיצד הטכניקות מתורגלות, במקום בו הכל התחיל.

למרות שלא תמיד קל לעזוב הכל וללכת ללמוד במדינה זרה, את שגיא פז, הדבר לא עצר, ושלח אותו להרפתקה בקצוות הרחוקים של העולם, בהם נחשף לשיטות טיפול מהפכניות ומיוחדות, שלפעמים נראה שעובדות כמו קסם. בעוד שהמדע לא מצליח להסביר תמיד את השיטות של הרפואה האלטרנטיבית, ישנם אינספור מטופלים שמדווחים כי הטיפולים לא רק עובדים, אלא גם עובדים יותר טוב מכל טיפול מודרני אחר בו התנסו.

פז, מטפל בתחום הרפואה האלטרנטיבית, הסתובב מסביב לעולם וגם ב"מגרש המקומי", בחיפוש ולמידה אחר פתרונות מרפא החורגים מעבר לתפיסה הקונבנציונאלית. "עוד בגיל צעיר נשבתי בחוכמת המזרח, ובשלב מסוים הסקרנות שלחה אותי לטיולים של חקר ולמידה בארצות המזרח", מספר פז. את מרבית לימודיו המקצועיים למד במדיסין וברידמן, מהמוסדות הוותיקים והמוכרים בארץ לרפואה סינית, שם למד את התחום ואת טכניקות הטיפול השונות. לאחר מכן התפנה לעשות התמחות באונקולוגיה בבילינסון ומאוחר יותר גם עשה סטאז' בסין במשך חצי שנה, ולמד את המקצוע מאיפה שהכל התחיל.

לצד הניסיון שרכש פז ברפואה האלטרנטיבית, עסק במהלך השנים גם במספר אומנויות לחימה, אשר עזרו לו להבין כיצד הגוף שלנו פועל ואיך ניתן לשלוט בו. בסין התאמן בשאולין קונג-פו עם נזירי שאולין; בתאילנד התאמן באיגרוף תאילנדי; ובארץ מתאמן בMMA. לימודי אומנויות הלחימה השונים שעבר, כמו גם חוויותיו השונות במזרח, לימדו אותו רבות על האופן בו נע הצ'י (אנרגיית החיים) בגוף, כיצד נשימות נכונות ומדיטציה משפיעות על האנרגיה שלנו, וכיצד ניתן לרתום את כל אלה לשיפור גוף האדם.

שגיא פז - מטפל ברפואה סינית. אילוסטרציה ממאגר Shutterstock

שגיא פז – מטפל ברפואה סינית. אילוסטרציה ממאגר Shutterstock

בתור מטפל אלטרנטיבי בעל שנים של ניסיון למד שגיא כי הדבר הראשון שיש לבדוק לפני שמתחילים לבחון את הבעיה הוא אורח החיים של האדם – מה הוא אוכל, איך הוא ישן, האם הוא נתון ללחץ בחיים שלו, ועוד. "אורח חיים לא בריא, הוא אחד הגורמים העיקריים לבעיות רפואיות", אומר שגיא, ועל כן, כל תהליך טיפולי שהוא מעניק למטופליו מתחיל בבחינת חייו והרגליו של האדם.

לאחר תשאול של המטופל על חייו והבעיה ממנה הוא סובל, מקבל פז תמונה ברורה וחדה יותר של הגורם לבעיה, ובשלב זה הוא יכול להתאים את הטיפול הנכון עבור האדם. על מנת להתמודד עם הבעיות השונות של מטופליו הוא משתמש בדרכי טיפול שונות כמו דיקור סיני, מוקסה, כוסות רוח, צמחי מרפא וטווינא. בעוד שכל השיטות מגיעות מהמזרח, כל אחת מהן אחראית לפתור בעיה או כאב אחר ממנו סובל הבן אדם, לכן, לפעמים יקרה מצב שיהיה צורך לשלב בין מספר שיטות על מנת לפתור את הבעיה.

לאורך מספר סשנים המלווים בטיפולים והכוונה לשינוי בהרגלי החיים, מתגברים מטופליו של שגיא על הבעיות איתן הם מגיעים, ומשם מצליחים להמשיך בחייהם כשהבריאות שבה לגופם, ואנרגיית החיים שלהם זורמת באופן חופשי..

לסיכום, כשהרפואה הקונבנציונלית לא עובדת ואתם מחליטים ללכת לטיפול ברפואה אלטרנטיבית, חשוב לבחור מטפל שמכיר את כל השיטות ולמד ממספר מקורות. העובדה כי מטפל רכש את השכלתו ממספר מקורות, מעידה על גמישות בשיטות הטיפול בהן הוא עובד, ומבטיחה כי הוא יוכל להעניק לכם מענה נכון יותר שיחזיר אתכם במהרה לקו הבריאות.

כתובת: ישעיהו זמיר 46, שכונת רמות, באר שבע + המתנ"ס בדימונה

טלפון: 052-8628710

למעבר לאתר

למעבר לפייסבוק

משלב בטיפוליו מגוון שיטות וטכניקות - שגיא פז. צילום שגיא פז

משלב בטיפוליו מגוון שיטות וטכניקות – שגיא פז. צילום שגיא פז


כתבה שיווקית


 

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר