השודד במדים
השודד במדים

כתב אישום נגד השוטר השודד מאשקלון

המחלקה לחקירות שוטרים בפרקליטות המדינה הגישה כתב אישום נגד, אלכסנדר גיטין, שוטר יחידת סיור מבצעית ביס"מ לכיש בגין עבירות שוד, זיוף מסמך ושימוש לרעה בכוח המשרה

פורסם בתאריך: 23.11.17 16:16

     

שוטר היס"מ מאשקלון, אלכסנדר גיטין, מואשם כי ביצע שוד בעודו שוטר, כאשר הגיע לבית עם צו חיפוש מזויף וגנב משם אלפי דולרים, יורו ושקלים. את כתב האישום הגישה המחלקה לחקירות שוטרים (מח"ש) לבית המשפט המחוזי בתל אביב.

אלכס גיטין. דוברות המשטרה

על פי כתב האישום, לפני כחודשיים הגיע גיטין לבית מגורים בתל אביב בשעות הערב כשהוא לבוש מדי יס"מ, חבוש בכובע משטרתי, חגור בחגור משטרתי, כשלאוזנו אוזניה הנחזית כמחוברת למכשיר, באמתחתו צו הנחזה להיות צו חיפוש והתדפק על דלת שער המשפחה. המתלוננת פתחה את השער לאחר שהנאשם הזדהה כשוטר. הנאשם נכנס לחצר הבית והודיע בכזב למתלוננים כי הוא משרת במחלקת הלבנת הון, זיוף שטרות והונאה ומחזיק בצו חיפוש לבית וכי בכוונתו לבצע חיפוש.

בני המשפחה חשדו כי הצו מזויף מאחר והכתובת אמנם הייתה נכונה אך שם המשפחה שהופיע עליו לא היה תואם. השוטר בתגובה אמר לבני הבית כי אם לא יאפשרו לו לבצע את הצו, הוא יזעיק את הצוות הממתין בחוץ, וזאת חרף העובדה כי ידע שמדובר בטענה כוזבת. השוטר הוסיף וטען בכזב כי הפעילות כולה מתועדת חזותית והודיע להם כי במעשיהם הם משבשים את עבודתו המשטרתית ואת החקירה המתנהלת כדין ואף הזהירם שכל מה שיגידו עלול לשמש נגדם.

השוטר שאל את המתלונן מספר פעמים האם קיימת כספת בביתו והמתלונן השיב בשלילה. בהמשך שאל היכן הוא מחזיק את כספו ובתגובה, הוביל המתלונן את הנאשם למגירה בה אחסן את סכום הכסף הבא: כ- 9200 דולר, כ- 1000-2000 יורו וכ- 3000 ₪ . השוטר הורה למתלונן לא לגעת במגירה, העמיד פנים כמעדכן במכשיר הקשר כי ישנם ממצאים, עטה כפפות על ידיו, הוציא שקית מז"פ, נטל את הכסף והכניסו לתוך השקית והודיע למתלונן כי כספו מוחרם.

המתלונן נגע בשקית המז"פ ואמר לשוטר שאינו מוכן שייקח את הכסף בטרם ייעשה רישום מסודר של כל סכום הכסף שנטל. בתגובה, דחף הנאשם את המתלונן בחזהו, איים עליו כי הוא עצור ולא יוכל לצאת את הארץ וכי הוא יסתבך, שכן מעשיו עולים כדי תקיפת שוטר.

גיטין עטה כפפות על ידיו ונטל את כסף. אילוסטרציה. צילום: דוברות המשטרה

גיטין המשיך לתור אחר כספות ולאחר שלא מצא כזו שאל את המתלוננים היכן מכשיר ההקלטה של הבית. בתגובה, השיבה לו המתלוננת כי מכשיר ההקלטה לא מקליט. בשלב זה, החל ויכוח בין המתלוננים ובני הבית לבין הנאשם כאשר המתלוננים ביקשו להתקשר למשטרה ולעורך דין, על מנת לעמוד על חוקיות החיפוש והשוטר השיב כי מדובר בשיבוש הליכים. בתם של המתלוננים ביקשה לצלם את המתרחש, אך השוטר איים כי יחרים לה את המכשיר ויעצור אותה, מאחר שהיא משבשת את ההליכים.

באותו עניין:

גיטין דרש מהמתלוננים את מכשירי הטלפון הנייד שלהם במטרה להחרימם, אך אלו סירבו לכך והמתלוננת אף מנעה מהנאשם לצאת. בתגובה, הדף הנאשם את המתלוננת והורה למתלונן לצאת מהבית על מנת שיוכלו לשוחח. הנאשם והמתלונן יצאו לחצר הבית ובשלב מסוים ניגשו לעבר שער הכניסה לבית, כאשר המתלונן ביקש מהשוטר להראות לו את הצוות והניידות עימם הגיע,  בתגובה לדרישה  דחף אותו גיטין, סגר את שער הכניסה בעדו ונס בריצה מהמקום.


לחצו כאן להורדת האפליקציה של "כאן דרום אשקלון" באנדרואיד

לחצו כאן להורדת האפליקצייה של "כאן דרום אשקלון" באייפון


מעצרו של גיטין התאפשר לאחר שהמשטרה הפיצה תמונה שלו מזירת השוד והוא זוהה כשוטר יס"מ ממרחב לכיש. בהארכת מעצרו לפני כשבועיים, אמסר סנגורו "אני בכל אופן לקחתי את התמונה, ראיתי וביקשתי לראות האם יש קשר בין החשוד לתמונות ולא מצאתי. שנית, מדובר באדם שמשך למעלה מעשור היה ביחידת המסתערבים במשטרה, זכה לכל השבחים האפשריים שיש ואף סיכן חיים למען המדינה".

המחלקה לחקירות שוטרים מבקשת לעצור את הנאשם עד תום ההליכים המשפטיים נגדו.

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר