אירוע הגאווה באשקלון, 2021

לקראת מצעד הגאווה באשקלון: היכן ממוקמת העירייה ביחס שלה ללהט"ב?

לקראת אירוע הגאווה השנתי שיתקיים באשקלון בסוף החודש, מתפרסם מדד הגאווה של האגודה למען הלהט"ב וממנו עולה כי עיריית אשקלון נמצאת במקום ה-28 ביחס ללהט"ב. ירידה של מקום אחד ביחס לשנה שעברה

פורסם בתאריך: 7.6.22 16:41

     

בסוף החודש, ביום חמישי, 30.6, יתקיים אירוע הגאווה השנתי באשקלון. לקראת האירוע ובמסגרת חודש הגאווה, מתפרסם מדד הגאווה ברשויות המקומיות ולפיו עיריית אשקלון, דורגה במקום ה-28 (אותו חולקת עם עיריות בת ים וקצרין) מבין הרשויות שקידמו את צרכי הקהילה הגאה.

מדובר בירידה עבור עיריית אשקלון ששבשנה שעברה דורגה במקום ה-27. את המדד המלא הגישה היום האגודה למען הלהט"ב לנשיא המדינה יצחק הרצוג.

על פי המדד, עיריית אשקלון מקדמת תהליכים במטרה לשפר את היחס והמענה הניתן לקהילה הגאה ועתידה להוביל מינוי רשמי לרכז עירוני לקידום קהילת הלהט"ב במהלך שנת 2022 ובשנה שעברה התקיים בעיר מצעד הגאווה במימון חלקי של העירייה.

מדד הגאווה

לצד זאת, העירייה אינה מקיימת הכשרות לצוותי הרווחה בנושא, לא קיים אחראי ללהט"ב בשירות הפסיכולוגי החינוכי ולא מועסק בה עו"ס ייעודי עבור מענה לחברי הקהילה. כמו כן, העירייה לא אישרה רישום זוגיות לזוגות להט"ב שמקיימים משק בית משותף לצורך קבלת זכויות ושירותים מהעירייה.

המדד שמתפרסם בחודש הגאווה, בדק את יחסן של ערים ורשויות מקומיות ברחבי הארץ לקהילת הלהט"ב וכיצד תמכו וקידמו את צרכי הקהילה במרחב העירוני בשנה החולפת, במטרה לקדם מרחב בטוח ללהט"ב בכל מקום בישראל. מהמדד עולה כי בשנה האחרונה נמצא שיפור של 36% ביחס הרשויות המקומיות שנמדדו עבור חברי הקהילה הגאה, כשעיריות תל אביב-יפו, גבעתיים, ראשל"צ ורמת גן הן העיריות שקידמו הכי הרבה את צרכי קהילת הלהט"ב בשנה האחרונה. בנוסף, לראשונה – גם עיריות פתח תקווה ואשדוד בעשרת המקומות הראשונים.

מנכ"ל האגודה למען הלהט"ב רן שלהבי: "הקהילה הגאה נמצאת בכל מקום ובכל חלקי הארץ מכלל המגזרים, הקשת החברתית והפוליטית בישראל וככזו נמשיך לעמוד על הזכות שלנו לחיים בביטחון ובשוויון בכל מקום. נתוני המדד מציגים את מה שאנחנו רואים בשטח: בישראל 2022 חלה מהפכה מקומית גאה מצפון ועד דרום וזאת בזכות פעילים מקומיים, ראשי עיר מכל גווני הקשת הפוליטית, חברי מועצה וכל מי שתומך בזכיותינו. הימים האחרונים בהם השנאה שוב מראה את פניה ובהם חברי הקהילה שלנו מאוימים, מדגישים עד כמה המאבק שלנו לחיים בביטחון ובשוויון עוד רחוק מלהסתיים וכמה חשוב להיאבק עד שנגיע לשם. אור הסובלנות והגאווה ימשיך להאיר ברחבי ישראל בתקווה שכל אחד ואחת יוכלו לחיות את חייהם, בדיוק כמו שהם".

אירוע הגאווה באשקלון, 2018. צילום: דודי מודן

אירוע הגאווה באשקלון, 2018. צילום: דודי מודן

נשיא המדינה יצחק הרצוג: "חודש הגאווה כשמו כן הוא: הזדמנות להביט בגאווה רבה על הדרך המרשימה שעשתה הקהילה הגאה, דרך שבבסיסה החופש של כל אדם לחיות את זהותו כפי שהיא. יש לכולנו עוד דרך לעשות, כדי להמשיך ולהסיר דעות קדומות, לעקור מן השורש כל התייחסות פוגענית, לקדם את שיח הזכויות ולאפשר חיים משותפים מלאים וכמובן למגר אפליה במקומות בהם היא עודה קיימת. ובכל זאת – יש לכולנו, בוודאי בחודש המיוחד הזה, גם סיבות טובות לשמחה ולשביעות רצון: בזכות ההישגים, בזכות השאיפה לתיקון ולהתקדמות ובזכות הקהילה הגאה, שגם היא הופכת אותנו לחברה טובה יותר, תומכת יותר וצודקת יותר. תודה לכולכם, וחג גאווה שמח!".


רוצים להישאר מעודכנים?
הורידו את אפליקציית "כאן דרום – אשקלון"




תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר