ימית 2000. צילום: תומר אפלבאום
ימית 2000. צילום: תומר אפלבאום

ביי ביי אשקלונה: פורסם מכרז להקמת פארק מים חדש באשקלון

בדיוק 4 שנים לאחר ששר האוצר משה כחלון הכריז על הקמת פארק המים "הגדול בישראל", מפרסמת רשות מקרקעי ישראל את המכרז להקמתו. הפארק "יציג בתוכו את היסטוריית ארץ ישראל והעיר אשקלון"

פורסם בתאריך: 6.6.22 17:07

     

בתאריך 12 ביוני 2018, חודשים ספורים לפני הבחירות המוניציפאליות, זומנו כל העיתונאים מאזור הדרום למסיבת עיתונאים בעיריית אשקלון בהשתתפות שר האוצר דאז, משה כחלון וראש העירייה בפועל אז, תומר גלאם.

התלחששויות רבות היו לקראת ההכרזה וכולם תהו מה עומד להכריז שר האוצר. ההפתעה הייתה לא קטנה כאשר התברר שכחלון הכריז על הקמת פארק מים "הגדול ביותר" בישראל, כאן באשקלון. אלא שהשנים חלפו ולא היה נראה כי משהו מתקדם עם הפארק הזה, עד שלפני כמה חודשים נסעו ראש העירייה ומנכ"ל החברה הכלכלית לבחון סוגי פארקים.

השר כחלון מציג את הפארק לצד גלאם ויו"ר רמ"י

לאחרונה, פרסמה רשות מקרקעי ישראל מכרז להקמת הפארק הזה. "פרויקט פארק המים הוא פרויקט דגל של העיר אשקלון", נכתב בחוברת המכרז, "מדובר במרכז תיירותי הגדול בישראל מסוגו, אשר ישלב בתוכו אלמנטים ואטרקציות ייחודיות וחדשניות ובכך ימשוך לעיר בכלל, ולפארק בפרט, תיירות פנים ותיירות חוץ. נושא הפארק יהיה 'אשקלון וארץ ישראל בראי ההיסטוריה והעתיד' ויציג בתוכו את היסטוריית ארץ ישראל והעיר אשקלון, המורשת המקומית בעיר אשקלון, והחדשנות המתפתחת מקום המדינה ועד היום".

בזמנו דובר על פארק מים בגודל 120 דונמים, אך כעת לפי מסמכי המכרז מדובר על כ-60 דונמים. הפארק יקום מצפון לשכונת הרצוג שבצפון העיר.

שוקלים להתמודד במכרז? אז רק כדאי שתצטיידו קודם כל ב-12 מיליון ש"ח הוצאות פיתוח, בנוסף למחיר המגרש. הוזכה מתחייב כי בתוך 40 חודשים מהיום שזכה המכרז על ידי רמ"י, עליו להפעיל את הפארק הפעלה ראשונית ולפתוח אותו לקהל. הרוכש גם יצטרך להביא חברה שתנהל את הפארק והחברה עצמה צריכה להיות בעלת ניסיון של הפעלת אטרציה תיירות לפחות שנתיים וכזאת ש-1,000 איש שוהים בה יחד.

פארק מים אשקלון

כך נראה שטח המגרש של פארק המים

במהלך המכרז, תשמש החברה הכלכלית כיועצת לוועדת המכרזים של רמ"י ותלווה מקרוב את כל שלבי המכרז.  אגב, מי שמכהן כמנהל הפרויקט מטעם החברה הכלכלית הוא הראל שמואל, מי שהיה עוזרו של רה"ע לשעבר, איתמר שמעוני. היועצים המקצועיים לחברה הכלכלית הם רן וולף ואורי גינוסר.

הראל שמואל


רוצים להישאר מעודכנים?
הורידו את אפליקציית "כאן דרום – אשקלון"




תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר