מייק פלג

"נהניתי מכל רגע": מייק פלג בן ה-75 שוחרר מהכלא לאחר שעות ספורות

זמן קצר אחר שהחל לרצות עונש מאסר בן יום אחד, שוחרר מייק פלג לביתו שבאשקלון. עכשיו הוא מספר על החוויה "לא ידעו איך לאכול את זה. אני צוהל וצוחק"

פורסם בתאריך: 1.6.22 17:21

     

הבוקר נכנס לבית הסוהר דקל בבאר שבע, תושב אשקלון, מייק פלג, אב לילדים וסב לנכדים. חטאו היה שהוא הלך לחוף הים בתקופת הסגר הראשון וסירב לשלם את הקנס בגובה 500 ש"ח.

איך שוחררת מוקדם כל כך?

"יש איזה נוהג שמורידים לאסירים יום מאסר, אני עכשיו מנסה לברר את זה, כי אני הייתי אמור לקבל בעיטה בתחת מיד. יום אחד קודם. אף אחד לא ידע איך לאכול את זה. הכל היה מחויך נורא. אף אחד לא היה רגיל לאחד כמוני".

מה עשית היום?

"עשו לי צ'ק אין והיה בלאגן, כי באתי עם תיק מלא בבטריות וכסף קטן והם סופרים וסופרים. הם לא היו ערוכים לדבר כזה.

"הכניסו אותי לתא. היה איתי בחור כנראה מיומן לכלא כי ישן כל היום במיטה מעליי. אותי השאירו בכניסה כי בהתחלה חשבו שאני נשאר עד למחרת, עד שהגיע קצין שאמר להם שזה פחות מיום אחד, כי היום של היהודים מסתיים בשקיעה, כי אחרי השקיעה זה כבר יומיים".

איך התייחסו אליך?

"הם מנומסים, בדרום מתייחסים למבוגרים אחרת. באשקלון ודרומה זה אחרת. זה עניין תרבותי".

בית סוהר דקל. צילום: שב"ס

מה עשית בתא?

"אני בהתחלה ישבתי, שכבתי וחשבתי ככה זה כשאין לך טלפון. הביאו לי חמגשית עם אורז ושניצל, אכלתי כמה ביסים ונגמר הזמן. הכל היה מחוייך. סגן מפקד הכלא היה מחוייך, לא הבינו את התופעה איך אתה נכנס בשביל 500 ש"ח? לך תספר להם".

איך אתה מסכם את החוויה?

"צוהל וצוחק ונהנתי מכל רגע. הסוהרת ששחררה אותי אמרה 'תכתוב על זה בחוויות שלך'. כשהיה לי את הבלאגן בכניסה, אז אמרתי למקבלים שזאת פעם ראשונה שלי ופעם הבאה אדע מה לעשות. הם אמרו לי 'מה פעם הבאה?'", הוא מספר וצוחק.

היית עושה את זה עוד פעם?

"הייתי עושה את זה עוד פעם. גם ליותר ימים. מה זה שלא נותנים לבן אדם להתעמל? שיגעו את הילדים. רציתי אמירה שיפוטית. אבל השופט היה מרובע".

עוד אמר פלג: "אנחנו מתנגדי חיסונים ומתנגדי קורונה ומנסים להקטין אותנו ולהפוך אותנו לעבדים. אני מבוגר ואני לא מוכן להיות עבד, רותה את החופש שעוד קצת יש. לא רוצה שטויות של תו כזה ותו אחר".


רוצים להישאר מעודכנים?
הורידו את אפליקציית "כאן דרום – אשקלון"




תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר