בנייני מגורים. צילום: אלירם משה

הסתיים הרישום להגרלת "דירה בהנחה": למה תושבי אשקלון מופלים לרעה?

מאות דירות מוגרלות בהנחה בכל רחבי הארץ. בכל הרשויות שוריינו דירות לתושבי המקום חוץ מעיר אחת בארץ - אשקלון. משרדי הממשלה מטילים את אחריות זה על זה ורק לזוגות הצעירים מאשקלון לא נשאר

פורסם בתאריך: 12.4.22 14:41

     

הקמפיין התקשורתי של "דירה בהנחה" שלווה גם בכתבות רבות עשה את שלו וכ-120 אלף בתי אב נרשמו להגרלות שהציעו דירות בהנחה משמעותית בכל רחבי הארץ מצפון ועד דרום.

גם העיר אשקלון הייתה אחת מהרשויות המשתתפות בהגרלה – מדובר ב-297 דירות באשקלון, כאשר המחיר הממוצע של הדירות בעיר הוא 9,009 ש"ח, כך שדירת 3 חדרים בגודל של 85 מ"ר אמורה לעלות כ-760 אלף ש"ח. כאשר דירת 4 חדרים בגודל של כ-100 מ"ר אמורה לעלות קצת פחות ממיליון ש"ח. כל הדירות בהגרלה הן בפרויקט ניצנים שבצפון תוכנית עיר היין.

עיר היין. הדמיה: ארמון אדריכלים

עיר היין. הדמיה: ארמון אדריכלים

אחד הפרמטרים החשובים בהגרלה הוא מספר הדירות לבני המקום. מדובר באחוז מסוים של דירות המשוריינות לתושבי המקום המשתתפים בהגרלה כאשר הם זוכים לעדיפות על פני מי שגר מחוץ לאותו היישוב. כך למשל בעיר השכנה אשדוד – 20% מכלל הדירות בהגרלה משוריינות לתושבי המקום, בבאר שבע – 31% מהדירות מיועדות לתושבי המקום אפילו בתל אביב המבוקשת שוריינו 14% לבני העיר. וכן הלאה: בית שאן – 80%, עכו – 50%, דימונה – 50%, שדרות 44%, ראשל"צ – 20% וכך בכל אחת מ-30 הרשויות שהשתתפו בהגרלה, מתוך 31.

למה? כי רק רשות אחת נשארה בחוץ ותושביה לא זכו אפילו לאחוז בודד של דירות משוריינות – אשקלון.

כן, ממש כך, רק תושבי אשקלון מופלים לרעה על פני שאר הרשויות ברחבי הארץ. אגב, לעיר אשקלון נרשמו 13 אלף בתי אב, מתוכם 3,000 בתי אב מאשקלון שיתמודדו על הדירות בהגרלה כמו אלו שגרים מחוץ לעיר ואינם מתכוונים כלל לגור בעיר.

אז החלטנו לברר את העניין ופנינו בשאילתה למשרד הבינוי והשיכון שעומד מאחורי השיווק. הרי השר זאב אלקין התראיין תחת כל עץ רענן בעניין ההגרלה. לכן, הופעתנו מאוד מהתגובה ששיגר לנו משרדו – "הנושא נמצא תחת טיפולה של רשות מקרקעי ישראל. אנא פנה אליהם לצורך קבלת מענה", כך מסרה מור הרוש, ראש ענף דוברות במשרד השיכון, בתגובה ל"כאן דרום".

בנייה באשקלון. צילום: חיים אפריאט

בנייה באשקלון. צילום: חיים אפריאט

התשובה באמת הייתה מוזרה, אבל החלטנו לזרום עם זה ולפנות לרשות מקרקעי ישראל ושאלנו אותם מדוע מופלים תושבי אשקלון לרעה מול שאר התושבים בארץ? והתשובה שלהם – תחזיקו חזק – היא: "אנא פנה למשרד הבינוי והשיכון שעורך את ההגרלות", כך כתבה לנו, אורטל צבר, דוברת רשות מקרקעי ישראל.

זריקת האחריות הזאת מאחד לשני, בעיקר בנושא כל כך מהותי וחשוב לתושבי אשקלון היה מזלזל. תהינו בפני הגברת צבר, שמשרד השיכון הפנו אותנו לרשות מקרקעי ישראל. אלא שמאז כבר לא נמסרה עוד תגובה.


רוצים להישאר מעודכנים?
הורידו את אפליקציית "כאן דרום – אשקלון"




תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר