נעמי פרלמן, זמן קצר לפני שנפצעה. צילום: ציפי מלאך
נעמי פרלמן ז"ל, זמן קצר לפני שנפצעה. צילום: ציפי מלאך

תשעה חודשים אחרי "שומר החומות": נפטרה הקשישה שנפצעה קשה באשקלון

נעמי פרלמן, ניצולת שואה בת 91 ומראשוני אשקלון, לא התאוששה מהפציעה הקשה שלה מפגיעה ישירה של רקטה בביתה במבצע "שומר חומות" והיום היא נפטרה. הלווייתה תתקיים היום

פורסם בתאריך: 6.2.22 11:06

     

ב-11 במאי 2021, במהלך מבצע "שומר חומות", שוגרה רקטה מרצועת עזה ופגעה פגיעה ישירה בביתה שברחוב מלכי ישראל בשכונת אפרידר. הבית שלא היה ממוגן קרס על נעמי פרלמן, אז בת 90 ועל המטפלת שלה, סהומי סנדוש. המטפלת, בת 32, מהודו נהרגה במקום.

השכן שרץ להגיש עזרה ראשונה, אבי פרנקו, נכנס לבית ההרוס, הצליח לחלץ את נעמי מבין ההריסות כשמעוצמת הפיצוץ נפגעו קשה רגליה וגופה כוסה ברסיסים עמוקים.

היא אושפזה בבית החולים ברזילי במשך שלושה שבועות ולאחר שיצאה משם, היא כבר הפכה לסיעודית. עם כל הניתוחים והטיפולים והרסיסים שפגעו בה, מצבה המשיך להידרדר והיא אושפזה שוב ושוב בבית חולים. הבוקר, בשעה 7:30 היא הלכה לעולמה במחלקה הסיעודית בדיור המוגן שאליו הועברה לאחר ששוחררה מבית החולים.

ביתה של פרלמן לאחר הפגיעה. צילום: תיעוד מבצעי כבאות והצלה

הלווייתה תתקיים היום בשעה 16:00, בבית העלמין בגבעת ציון, אשקלון. המשפחה יושבת שבעה בבית הבת ציפי, רחוב אהרון בוקסר 36/5 מליבו, נס ציונה.

"מאז הפגיעה היא הייתה במחלקה סיעודית, אפשר לומר שהיא נגאלה מיסוריה", סיפר בנה, שוקי פרלמן לעיתונאי אסף פוזיילוב, "זה כמעט 9 חודשים של מאבק הישרדותי, היא שרדה את השואה, הקימה משפחה לתפארת, הגיעה מראשוני אשקלון, עוד כשלעיר הזאת קראו מג'דל, בנתה משפחה בתקופה של הצנע והחוסר, הגיעו בתור פליטים כדי להקים משפחה. אם יש מישהי שראוייה להיקרא השורדת האולטימטיבית זו היא, כולל מהפגיעה הזאת, שלא האמנתי שתצא. הגיעה נטולת דופק ולחץ דם לברזילי".
נעמי פרלמן הותירה בן ובת, שוקי פרלמן וציפי מלאך, שמונה נכדים ו-12 ונינים. האחרון נולד לפני חודש. "אני סיפרתי לה, הראיתי לה תמונות של הנין החדש והיא חייכה. טסתי לבת שלי וחזרתי לפני שבוע, הייתי אצלה אתמול בערב, כאילו היא חיכתה לי כדי להיפרד מהעולם", אומר שוקי.

תמונותיה של פרלמן ושל הריסות ביתה שצולמו על ידי הצלמת רינה קסטלנובו, הוצגו בחודש שעבר בתערוכת "עדות מקומית".

נעמי פרלמן ז"ל. צילום: רינה קסטלנובו/פרויקט לונקה

נעמי פרלמן ז"ל. צילום: רינה קסטלנובו/פרויקט לונקה

נעמי פרלמן לבית פוגל, נולדה בשנת 1931 בסוסנוביץ, פולין. הצבא הגרמני הנאצי כבש את סוסנוביץ ב-4 לספטמבר 1939 וכבר באותו חודש החלו חטיפות יהודים מהרחובות למחנות עבודה בכפייה והחלו הוצאות להורג. בדרך לא דרך ומלאת תלאות וייסורים, הצליחו נעמי והוריה להימלט לאוקראינה ובהמשך לאוזבקיסטן. לאחר המלחמה הם חזרו לסוסנוביץ ומה שגילו זה עיר חרבה, גלי אנטישמיות ושרכושם הוחרם והחליטו לעלות לישראל.

ב-1950 עלתה נעמי עם הוריה ארצה והם נשלחו עם שורדי שואה נוספים ליישב את הכפר הערבי הנטוש מג’דל, לימים אשקלון. שם הכירה נעמי את יענקל'ה, אף האו שורד שואה ובשנת 1951 הם נישאו ב"קפה העצמאות" באשקלון שנקראה אז מגדל גד. נולדו להם שני ילדים – ציפי ושוקי ובאמצע שנות החמישים הם בנו את בית הקבע שלהם ברחוב מלכי ישראל.


רוצים להישאר מעודכנים?
הורידו את אפליקציית "כאן דרום – אשקלון"




תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר