שחקני ומנהלי התיאטרון. צילום: אלדד עובדיה
שחקני ומנהלי התיאטרון. צילום: אלדד עובדיה

הכירו את "סיקרא" – התיאטרון העירוני החדש של אשקלון

כשמונה שנים לאחר שהתיאטרון העירוני "קדם" נסגר, הוקם תיאטרון עירוני חדש שבראשו תעמוד חני אלימלך והוא כבר החל לעבוד על מחזמר חדש - "יוסף וכתונת הפסים המשגעת" 

פורסם בתאריך: 31.1.22 13:02

     

בשורה לעולם התרבות המקומי – לראשונה מזה שמונה שנים מאז נסגר, התיאטרון העירוני של אשקלון ("קדם" לשעבר) נפתח מחדש כתיאטרון מקצועי לכל דבר שיהווה בית לאמני אשקלון ובו יועלו הפקות גדולות ומקוריות לכל המשפחה.

התיאטרון החדש נקרא בשם "סיקרא" אשקלון, על שם הדיו ששימש לכתיבה ולצביעה, בנוי משחקנים מקצועיים שסיימו בית ספר למשחק ובימים אלו הוא עובד על שתי הצגות גדולות. התאטרון ינוהל על ידי חני אלימלך ויופעל באמצעות אגף תרבות, נוער וספורט בעיריית אשקלון.

"זהו רגע מרגש בשבילי", אומרת אלימלך, "אשקלון עיר נפלאה והתרבות מחייה אנשים והופכת עיר לאיכות. החזרתו של התאטרון המקצועי הינה עשיית צדק לשוחרי התרבות בעיר. אני גאה בצוות השחקנים המוכשר בו כולם שחקנים בתאטרון הישראלי. טוב ליצור בבית".

חני אלימלך. צילום פבל

חני אלימלך. צילום פבל

הפעילות המחודשת של התיאטרון מהווה חלק משמעותי ממדיניות העירייה והעומד בראשה לעודד את האמנות והתרבות באשקלון, לתמוך ביוצרים ובאמנים המקומיים ולאפשר להם לפרוץ, לפעול וליצור בעיר האם שלהם, אשקלון.

לפני מספר ימים התקיימה במרכז העירוני לנוער קריאה ראשונה למחזמר המקורי "יוסף וכתונת הפסים המשגעת", הראשון מאז חזרתם לפעילות של התיאטרון.

בקריאה נכחו סגנית ראש העיר, מיריי אלטיט, מנהלת האגף לתרבות, נוער וספורט, דפנה עמירה ביטון, מנהלת התאטרון, חני אלימלך והשחקנים המשתתפים בהצגה.

"יוסף וכתונת הפסים המשגעת" הינו מחזמר משפחתי מוכר ברחבי העולם והוא צפוי לעלות בחודש אפריל הקרוב בהיכל התרבות אשקלון לשבעה מופעים. המחזמר יעלה בכיכובם של השחקנים המקומיים אור אילן, ענבל גלאם, גיל כהן, זוהר סבג ואדיר בובליל. כמו כן, יקחו בו חלק גם שחקני התאטרון העירוני לנוער ולהקות מחול עירוניות.

ההקראה של המחזמר. צילום: אלדד עובדיה

ההקראה של המחזמר. צילום: אלדד עובדיה

"המדובר בחגיגה תרבותית של ממש", אמר ראש העירייה, תומר גלאם, "לאחר שמונה שנים, אנחנו מחזירים לחיים את התיאטרון העירוני וגאים להציב בקדמת הבמה את האמנים המקומיים של אשקלון, כראוי וכפי שמגיע להם. לתרבות יש וצריך להיות מקום חשוב בחיינו ובחיי הילדות והילדים שלנו, דור העתיד, ובהתאם לכך נמשיך להעמיד לרשות התיאטרון את מיטב המשאבים והאמצעים על מנת שיוציאו אל האור את ההפקות הגדולות, המקצועיות והאיכותיות ביותר".

סגנית רה"ע, מיריי אלטיט הוסיפה: "אני גאה ונרגשת מפתיחתו המחודשת של התיאטרון העירוני המהווה חלק מתכנית כוללת לקידום אירועי תרבות, מוסדות תרבות ורובעי תרבות בראייה רחבה והוליסטית. ראש העיר, תומר גלאם הציב את התרבות כנכס, שיש בכוחו להמריץ את הכלכלה המקומית, למשוך אוכלוסייה חדשה, וגם להביא לידי ביטוי מגוון של קהילות. ההחלטה להעלות מחדש את המסך של התיאטרון העירוני בהפעלת אגף תרבות, נוער וספורט של עיריית אשקלון, נובעת מההבנה שהתיאטרון הוא הבסיס לתשתית תרבות עירונית".


רוצים להישאר מעודכנים?
הורידו את אפליקציית "כאן דרום – אשקלון"




תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר