אפי מור, אליהו ברדא. צילום: ישי פוקס
אפי מור, אליהו ברדא. צילום: ישי פוקס

"לך תז***ן", "אפס מאופס": חילופי דברים קשים בעיריית אשקלון. האזינו

אמש, העלה חבר מועצת העיר, אפי מור, הצעה לסדר במסגרתה מתח ביקורת קשה על עוזר רה"ע, אליהו ברדא ואף האשים את ראש העיר בעבירות שוחד. ביציאה משם, השניים החליפו מהלומות מילוליות שהגיעו למילים קשות, האזינו לדברים

פורסם בתאריך: 4.1.22 19:11

     

אמש התקיימה ישיבת מועצת העיר אשקלון, במהלכה הועלו הצעות לסדר ושאילתות מצד חברי האופוזיציה כפי שנעשה בכל ישיבה.

אלא שאחת מההצעות לסדר הייתה מעט נפיצה ועסקה בעוזרו של ראש העירייה, אליהו ברדא שהוא כידוע בנו של הרב יצחק ברדא. את ההצעה העלה חבר האופוזיציה אפי מור עסקה בכך שאליהו עסק בקידום קמפיין גיוס תרומות של אביו, קמפיין שהיה מוצלח וגרף כמעט 2.5 מיליון ש"ח בתוך יומיים.

אליהו ברדא. צילום: ישי פוקס

אליהו ברדא. צילום: ישי פוקס

מור הציג את הרקע להצעה: "זה מייל שהעביר עוזר ראש העיר, אליהו ברדא, בתפוצת נאטו לרוב תושבי העיר ולעובדי העירייה וכך הוא כותב: 'ערב טוב מה שלומך בעוד מספר ימים מורי הרה"ג הרב שליטא יוצא בקמפיין גיוס תרומות לבניית קומה נוספת בבניין הישיבה הקדושה. הקמפיין הוא כזה שכל אחד צריך לגייס מספר חברים קרובים שיעזרו לו להגיע ליעד שקידם, כל אחד פי יכולותיו, וככה בע"ה נצליח להגיע ליעד הסופי. היעד שאני לקחתי', ככה כותב עוזר ראש העיר אליהו ברדא 'הוא 101 אלף ש"ח. אני אשמח מאוד אם תעזרו לי להגיע ליעד שקיבלתי על עצמי על ידי תרומות או גיוס חברים לתרומה, או בכל דרך שנוחה לך. מעריך מאוד אני אשלח לך קישור לתרומה' סוף ציטוט".

בעקבות זאת שאל מור שלוש שאלות: "האחד זה בדיקת ניגוד האינטרסים של עוזר ראש העיר באיסוף התרומות, בעיקר בשל קשרי המשפחה, בתמיכה המאסיבית כספית ורוחנית בפנייה לציבור האשקלוני של אביו הרב יצחק ברדא בבחירות לראשות העיר. דבר שני, אני מבקש לדעת מה חוקיות בניית המבנה והתוספת, אני יודע שבזמני הייתה בעיה עם זכיות המבנה והיא הופסקה. דבר שלישי, מהיכן קיבל עוזר ראש העיר אליהו ברדא את פרטי הטלפון של תושבי העיר והאם אגף השירות סייע לו בנושא. ההצעה שהיועמ"ש של העירייה יעביר את הנושא לבדיקת משרד הפנים".

מור מציג את המשולש

מור מציג את המשולש

בשלב הזה מור העלה את חומרת טענותיו ואמר: "על מנת להבין את ניגוד האינטרסים, אני מעדיף לא להתחיל בעוזר ראש העיר אליהו ברדא, אלא בקשרים המיוחדים של המשפחה עם העירייה. בניתי משולש עם קודקוד", אמר מור והציג איור של משולש בידו, "למעלה הרב יצחק ברדא, מצד ימין עוזר רה"ע ומצד שמאל ראש העיר תומר גלאם. הקשרים ברורים וידועים. הקשר הוא של תן וקח, הוא קשר של תמיכה שיש לה מחיר. והקשר לצערי הוא דתי, כלכלי של הון ושלטון".

צפו בדבריו של מור במועצה:

מור הציג גם פנייה אישית של הרב ברדא בה הוא הפציר בתושבי העיר להצביע למען תומר גלאם לראשות העיר. "בקשה שיש לה מחיר מאוד ברור לנבחר, במקרה הזה תומר גלאם ראש העיר והוא משלם. אנחנו רואים את זה בהרבה מקרים וחלק מהמקרים אתם לא רואים ולא יודעים. למעשה הרב ברדא הוא ראש התנועה הפוליטית ומי שקובע בעיר הוא הרב יצחק ברדא ותומר גלאם הוא רק שליחו. שליח של משפחת ברדא".

חבר המועצה אבשלום יעקבי עקץ אותו ותהה: "כשזה היה אצל שמעוני, לא הייתה בעיה?".

מור הגיב בזעם: "כדאי לא למשוך אותי בלשון כי אני אעלה פה דברים שיסמרו לכם השערות. אם תאלץ אותי אתה תשמע פה דברים שלא שמעתם בחיים שלכם. למען כבודה של המשפחה שתוק. ומה קשור איתמר? איתמר יושב בביתה סוהר על מה שהוא עשה. מה הוא קשור בכלל?? מי היה הפטרון שלנו? היה לנו פטרון?".

מור המשיך: "נשלח שליח מטעם המשפחה לאשקלון לראש העיר והוא עוזר ראש העיר. הוא שומר הסף של המשפחה ומוודא שהפטרון והמשפחה יקבלו את תגמולי התמיכה", אמר מור והציג תמונה של הרב ברדא וגלאם יחד.

מור מציג תמונה של הרב ברדא ותומר גלאם

מור מציג תמונה של הרב ברדא ותומר גלאם

חבר המועצה דורון נקשרי אמר למור כי הוא ממליץ לו להוריד את ההצעה הזאת, "תוריד את ההצעה לסדר, עם דברים כאלה וטענות כאלה אתה חייב ללכת למשטרה. אל תגלגל את זה לחברי מועצה. אתה מביך את חברי המועצה. לך עם זה למשטרה".

"אני לא מוריד את הצעה", הגיב מור והמשיך בדבריו: "עוזר ראש העיר קבע יעד ברור לתושבי העיר ועובדי העירייה וזאת הקטסטרופה… למעשה, יכולים להגיד שהקמפיין הוא של הרב ברדא, אבל הוא (אליהו ברדא) הקמב"ץ בקמפיין הזה, הוא המנהל את הקמפיין, ואם הוא פונה בפנייה אישית אז זה אומר הרבה. גם השמות עלו בקמפיין וגם השמות של עובדי עירייה. שאלתי כמה חברים שתרמו שאלה מאוד ברורה 'למה? למה אתם תורמים?' הם ענו בצורה מאוד ברורה 'בבוא היום זה רק יעזור, תן וקבל', משוואה מאוד ברורה בקמפיין הזה זה תן וקבל… מעניין איך הגיע עוזר ראש העיר, אליהו ברדא לשמות והטלפונים של תושבי העיר ועובדי העירייה. יש לי תחושה חזקה מאוד ומבוססת על מידע שהפרטים הגיעו מאגף השירות של עיריית אשקלון. העירייה נוצלה פה על ידי עוזר ראש העיר. עוזר ראש העיר, מבקש בקשה לא ישמעו לו? הוא פנה ולא אמר למה הוא לוקח את זה ומי המטרה. הוא לקח והעביר את זה לקמפיין. ניגוד אינטרסים מאוד ברור. יש פה אלמנט של שוחד, אני כמעט בטוח שיש כאן מעשה פלילי. עוזר ראש העיר אליהו ברדא, בנו של הרב יצחק ברדא יקבל כל מה שהוא רוצה כאן. הם השולטים בעיר".

תומר גלאם והרב יצחק ברדא. צילום: אלדד עובדיה

תומר גלאם והרב יצחק ברדא. צילום: אלדד עובדיה

ראש העירייה, תומר גלאם, הגיב ואמר: "הדברים שאתה אומר אינם נכונים בלשון המעטה. כל הדברים שאתה מעלה, כל מה שאתה אומר, כל ההאשמות שיש לך על ראש העיר והעוזר, אני מבקש ממך בכל לשון של בקשה, בתור איש חוק, פנה למשטרה ולמשרד הפנים. הפנייה אינה עולה בקנה אחד עם הנושאים הנכללים לדיון בהצעה לסדר, ההאשמות שעולות ממנה אינן מהמקרים הנידונים במליאת מועצת העיר ויש לבררן בדרכים המקובלות. לאור זאת אני מבקש להסיר את ההצעה מסדר היום".

לאחר מכן, יצאו השניים, אפי מור וכן גם אליהו ברדא החוצה. הם עמדו במבואה של אולם מועצת העיר ובין השניים החלו חילופי דברים קשים כאשר ברדא אומר למור כי הוא "אפס" וכן אמר לו כי הוא "בז לו".

מור לא נשאר חייב ואמר לו: "מי אתה בכלל? לך תזדיין. אתה איש של שוחד, אתה פונה לאנשים אתה לא מתבייש? אתה איש של שוחד, אני משתין עליך".

ברדא: "אתה בן אדם מבוגר, אני בז לך".

מור: "אתה בז לי? לך! חתיכת מטומטם. אפס מאופס".

האזינו לחלק מהדברים שנאמרו שם:

בשלב הזה ברדא חזר לאולם מליאת המועצה והרוחות נרגעו, בינתיים רק על פני השטח.


רוצים להישאר מעודכנים?
הורידו את אפליקציית "כאן דרום – אשקלון"




תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר