גלאם, פרבר ובנט. צילום: דוברות עיריית אשקלון

קרב על קרדיט? ח"כ קושניר מצהיר על הטבות מיגון לאשקלון וגלאם נפגש עם רה"מ

הערב נפגש ראש עיריית אשקלון תומר גלאם עם ראש הממשלה ודן איתו בענייני המיגון של העיר. במקביל הוציא יו"ר ועדת הכספים ח"כ קושניר הודעה על מתן הטבות מיגון לממ"דים לנזקקים תושבי אשקלון והדרום. מה קדם למה? לא ברור, אבל שוב מוצאים עצמם ראש העירייה והח"כ האשקלוני במסלול התנגשות

פורסם בתאריך: 6.12.21 21:58

     

הערב, נעדר ראש העירייה, תומר גלאם מישיבת המועצה. סגניתו, מיריי אלטיט מסרה כי הוא בדרך לפגישה עם ראש הממשלה, נפתלי בנט.

זמן קצר לאחר מכן, פרסם יו"ר ועדת הכספים, ח"כ אלכס קושניר הודעה מיוחדת לתושבי אשקלון ובה הודיע על הטבות לתושבי העיר.

לפני חודש עשינו היסטוריה ולראשונה אישרנו תקציב של רבע מיליארד ש"ח למיגון הדרום", מסר ח"כ קושניר, "מרגע הקמת הממשלה ניהלתי מו"מ אינטנסיבי מול משרדי הממשלה, כדי להביא בשורה אמיתית לתושבי הדרום שהופקרו במשך כל שנות שלטון נתניהו. עם אישור התקציב בממשלה עבדתי על קביעת קריטריונים לזכאות למיגון, כאשר אשקלון-העיר המופגזת ביותר בישראל, עומדת בראש סדר העדיפויות. אני שמח לבשר שהיום התקדמנו בעוד צעד למימוש התוכנית שתעבור עד סוף השנה".

ח"כ אלכס קושניר

ח"כ אלכס קושניר

על פי ההודעה שלו ישנן מספר הטבות למי שמעוניינים במיגון ביתם:

1. מתן מענקים לבניית ממדים לשכבות החלשות, בהליכי רישוי מקלים. המענקים יהיו בסכום של עד 112.5 אלף ש"ח לממ"ד (מענק מקסימלי יעמוד על 75% מגובה בניית הממ"ד).
2. הלוואות בריבית מסובסדת לבניית ממ"ד.
3. סל פתרונות כולל התקדמות מואצת של פרויקטים להתחדשות עירונית ובתוך כך: תמ"א 38, פינוי בינוי והתחדשות בניינית.
4. אישור לבניית ממ"ד בבניין שתצריך רק את אישורם של תושבי הכניסות ולא של כלל תושבי הבניין.

"אני מודה לשר האוצר ומשרד האוצר, מנהל התכנון והרשות להתחדשות עירונית, על העבודה המאומצת למען תושבי אשקלון שזקוקים למיגון כבר שנים ארוכות. אמשיך לעדכן עד שהתכנית תצא לפועל", מסר ח"כ קושניר.

שעתיים לאחר מכן, נמסרה הודעה מטעם ראש העירייה, ולפיה הוא נועד עם ראש הממשלה, נפתלי בנט, ודן איתו בצרכי העיר אשקלון, מיגון השכונות הוותיקות והטבות כלכליות לתושבי העיר. בפגישה נכחו גם חבר המועצה, עמיחי סיבוני וסמנכ"ל משרד ראש הממשלה, ליאור פרבר.

גלאם, בנט וסיבוני בפגישה. צילום: דוברות עיריית אשקלון

גלאם, בנט וסיבוני בפגישה. צילום: דוברות עיריית אשקלון

"ראש העיר הציג בפני ראש הממשלה נתונים על העיר אשקלון, כעיר המטווחת ביותר בישראל ועם פערי מיגון אדירים של אלפי יחידות דיור בשכונות הוותיקות. כמו כן, העלה ראש העיר את המחויבות של המדינה להעניק לתושבי אשקלון את ההטבות הכלכליות להן הם זכאים לאחר למעלה מעשור של ירי רקטות בלתי פוסק לעבר העיר", כך נמסר.

לא ברור מה קדם ולמה? האם הפגישה הזאת נקבעה בבהילות בשל ההישגים של קושניר בוועדת הכספים, או שמא להפך, אבל מה שבטוח שוב זה קורה שראש העירייה וח"כ קושניר במסלול התנגשות זה בזה.

רק לפני מספר שבועות היה זה גלאם שקרא לח"כים להתנגד לתקציב וטען כי שכחו את אשקלון מחוץ לתקציב ואילו ח"כ קושניר הגיב וטען כי גלאם "מפיץ שקרים".


רוצים להישאר מעודכנים?
הורידו את אפליקציית "כאן דרום – אשקלון"




תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר