אלבינה ממייב
אלבינה ממייב

קוסמטיקאית מאשקלון הודתה כי התחזתה לרופאה, הזריקה חומרים שונים וגרמה לנזק

9 חודשי עבודות שירות נגזרו על אלבינה ממייב, קוסמטיקאית מאשקלון שהודתה והורשעה בהתחזות לרופאת עור. היא הזריקה חומרים למטופלות שלה ואף גרמה לאחת מהן לנזק. את עבודות השירות תרצה ממייב בתחנת המשטרה באשקלון

פורסם בתאריך: 22.9.21 14:30

     

אלבינה ממייב, קוסמטיקאית תושבת אשקלון, הפעילה במשך כמה שנים מכון קוסמטיקה ידוע בשם "אלבינה מדמואזל דה פריז" ברחוב אלי כהן בעיר. היא הציגה את עצמה כרופאת עור למרות שלא הוסמכה לכך בישראל וביצעה טיפולים שונים שכללו שימוש במזרקים להוצאת דם והזרקות שונות, זאת למרות שאסור היה לה לעשות את זה.

ממייב הודתה והורשעה בשורה של עבירות כמו התחזות כרופאה ושימוש בתואר רפואי, קבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות ותקיפה הגורמת חבלה של ממש. בית משפט השלום באשקלון גזר עליה לאחרונה תשעה חודשי עבודות שירות ופיצויים בסך 7,000 ש"ח לשתי לקוחות.

המכון שהפעילה ממייב ברחוב אלי כהן

המכון שהפעילה ממייב ברחוב אלי כהן

על פי כתב האישום שבו הודתה ממייב, היא את עצמה בכזב כרופאת עור מומחית ופלסטיקאית תוך שימוש בתואר "דוקטור" תוך שטענה כי סיימה לימודי רפואה ברוסיה ועברה מבחני הסמכה בישראל, למרות שלא הוסמכה מעולם כרופאה בישראל ומעולם לא היה לה רישיון לעסוק ברפואה בארץ. היא הציעה ללקוחותיה טיפולי הזרקת בוטוקס, הזרקת חומצה היאלורונית, וטיפולי "פלזמה" שכללו שאיבת דם ורידי מהלקוחות, הפרדתו באמצעות סרכזת והזרקת הפלזמה לגופן של הלקוחות – פעולות שרק רופאים רשאים לבצען.

אחת המטופלות שלה, ו' הגיעה לטיפול במכון של ממייב בעקבות המלצה של חברה. ממייב הציגה עצמה בפניה כרופאת עור, והמטופלת סיכמה איתה על סדרת טיפולים בתמורה ל-12 אלף ש"ח. בטיפול אחד הזריקה ממייב לצווארה של ו', חומר שאינו ידוע.

אלבינה ממייב

אלבינה ממייב במכון שלה

בטיפול נוסף שאליו הגיעה ו', שאבה ממייב דם מהוריד של המתלוננת 1, הפרידה את הדם באמצעות סרכזת והזריקה את פלזמת הדם לפניה של ו' וכן למקומות נוספים בגופה. לאחר הטיפול חזרה ו' לביתה ואז "התחיל להתנפח לי, היה לי אדום, בפנים, ברגל, שטפי דם", סיפרה ו' בעדותה במשטרה, "אני צילמתי ושלחתי לה לפלאפון את התמונות, ושאלתי 'מה זה?'. היא אמרה שהכול בסדר, וככה זה צריך להיות, ושהכול יעבור. ואמרה שאם יש בעיה אז לבוא אליה מחר שהיא תעזור לי. היא אמרה לי שזה יום יומיים וזה יעבור. לציין כי אלבינה לא נתנה לי שום הסבר, לא חתמתי על טופס הסכמה, לא שאלה כלום על מצבי הרפואי, איך אני מרגישה, כלום".

בהמשך הלכה ו' למוקד הרפואי "טרם" לקבל טיפול רפואי, "טיפלו בה ונתנו לי הפניה למיון במידה ותהיה החמרה. לציין כי היה לי קשה לדבר ולנשום עקב הטיפול והזריקות שהיא עשתה לי".

ו' פנתה לעורך דין וכשהבינה שאלבינה אינה רופאה היא הגישה נגדה תלונה במשטרה. בעקבות המקרה הזה לבדו הודתה ממייב והורשעה בהתחזות לרופאה, שימוש בתואר רפואי, קבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות ותקיפה הגורמת חבלה.

המטופלת א' גם היא הגיעה לטיפול במכון של ממייב, שהציגה עצמה בפניה כרופאת עור, זאת לשם טיפולי לייזר להעלמת אדמומיות בפניה. ממייב הציעה לה לבצע טיפולים נוספים להפחתת קמטים בפנים ולהרמת קו הסנטר באמצעות חוטים. בהאמינה כי מדובר ברופאת עור, סיכמה איתה א' על סדרת טיפולים בתמורה לתשלום של 7,000 ש"ח.

חלק מהחומרים שנתפסו במכון של ממייב

חלק מהחומרים שנתפסו במכון של ממייב

א' הגיעה למכון למספר טיפולים ובמהלכם הזריקה לה ממייב בצדי הפה ומעל לאף, חומר שאינו ידוע והוצג על ידי ממייב כחומצה היאלורונית לשם טיפול בקמטים. בשלוש הזדמנויות נוספות הזריקה לה ממייב לצווארה חומר שאינו ידוע.

אלא שבמהלך הטיפולים, התעורר חשדה של א' והיא ביקשה מממייב להציג בפניה תעודה או רישיון המתירים לה לעסוק ברפואה. ממייב טענה בפניה כי עברה את המבחנים הנדרשים זמן קצר קודם לכן והמסמכים טרם הגיעו לידיה. א' פנתה למשרד הבריאות ואז התברר לה כי ממייב לא רשומה במשרד הבריאות ואין לה רישיון לעסוק ברפואה בישראל.

במקרה הזה הודתה ממייב והורשעה בעבירות של התחזות לרופא, קבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות ותקיפה סתם.

בעקבות מידע שהגיע למשרד הבריאות על הפעילות שלה, הגיעה למכון שלה אלינה פופרנו, רוקחת ורכזת נושא ארצי באגף לאכיפה ופיקוח במשרד הבריאות, והציגה את עצמה בפני ממייב כלקוחה פוטנציאלית המתעניינת בטיפול בבעיות שונות בפניה. ממייב, הציגה את עצמה בפניה כרופאת עור פלסטיקאית, והציעה לה טיפולים רפואיים שונים, ובין היתר טיפול פלאזמה, טיפול בוטוקס, טיפול בחומצה היאלורונית (טיפולים שכרוכים בזריקות) ופירטה בפניה את המחירים לטיפולים אלה. אלינה פופרנו עזבה את המקום מבלי לקבל טיפול כלשהו.

במסגרת הסדר טיעון כאמור, הודתה ממייב במעשים הללו ונגזרו עליה 9 חודשי עבודות שירות אותם תרצה בתחנת המשטרה המשטרה באשקלון, כמו כן, נגזרו עליה 12 חודשי מאסר על תנאי וקנס בסך 1,000 ש"ח.

כמו כן, החליט השופט פורר כי ממייב תפצה את ו' בסכום של 4,000 ש"ח ואת א' בסכום של 3,000 ש"ח.

עורך דין פלילי באשקלון אשקלון

עו"ד לימור רוט חזן

עו"ד לימור רוט חזן, שייצגה את ממייב בהליך המשפטי מסרה בתגובה: "הנאשמת לקחה אחריות על מעשיה והיא נותנת על כך את הדין. מדובר באשה משכילה ומלומדת שמעשיה לא נחשבו עבירה בארץ מוצאה. מלכתחילה דרשה הפרקליטות מאסר בפועל ואולם נוכח כלל הנסיבות הושג הסדר טיעון שכולל עבודות שירות בלבד ופיצוי ואנו מברכים על התוצאה שקיבלה את אישור בית המשפט".

את כתב האישום נגד ממייב הגישה עו"ד מירי ויינשטיין מפרקליטות מחוז דרום (פלילי).


רוצים להישאר מעודכנים?
הורידו את אפליקציית "כאן דרום – אשקלון"




תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר