זירת רצח שניר בוחבוט
זירת רצח שניר בוחבוט

שוטרים מתחזים או שיבוש חקירה: מי העלים מצלמות מזירת רצח בוחבוט באשקלון?

המשטרה ביקשה לשים את ידה על מצלמות אבטחה בדירה הנמצאת בקרבת זירת הרצח של שניר בוחבוט באשקלון, אלא שבעלי המצלמות, בני זוג, טענו כי שוטרים אחרים כבר לקחו אותם. במשטרה חושדים כי הם העלימו את המצלמות בכוונה ועצרו אותם למשך 30 שעות. עורכת הדין שלהם טוענת כי הם נעצרו ללא סיבה וכי הם שוקלים תביעה

פורסם בתאריך: 23.4.21 15:53

     

זמן קצר לאחר הרצח של שניר בוחבוט ופציעתו של אופיר ברנס, החלה חקירת הרצח על ידי היחידה המרכזית (ימ"ר) של מרחב לכיש.

החוקרים שהגיעו לשטח החלו מיד בפעולות ראשונות כמו חיפוש פריטים בסביבת זירת הרצח כאשר מעגל החיפושים מתרחב אט אט וכולל גם איתור מצלמות אבטחה מהאזור.

בעת החיפושים של חוקרי הימ"ר הם גילו בית הנמצא במרחק של כמאה מטרים מהזירה שברחוב בני עקיבא, כשהוא מוקף מצלמות אבטחה המכוונות לשלושה אזורים שונים, הן לרחוב הסוכנות היהודית והן לחנייה אחורית המכסה שטח בקרב הזירה.

חוקרי ימ"ר לכיש מחפשים ראיות בסמוך לזירת הרצח

חוקרי ימ"ר לכיש מחפשים ראיות בסמוך לזירת הרצח

החוקרים פנו לבעל הבית וביקשו ממנו לצפות בסרטונים המתעדים את שעת הרצח ולקחת את מכשיר ה-DVR אשר בו מאוחסנים הסרטונים. זאת על מנת לנסות לאתר את כלי הרכב של הרוצחים שאולי חלף בכביש או אולי נתיב מילוט של הרוצחים וכד'.

בעל הבית שחשש לעשות זאת, שאל אם הוא חייב לאשר להם זאת, השוטרים הבהירו לו שלא ואמרו שהם יוציאו צו מבית המשפט. בינתיים הוא התייעץ עם עורכת הדין שני דרי והיא ייעצה לו לדרוש צו מבית המשפט. אלא ששוב הגיעו חוקרים לביתו ודרשו לצפות במצלמות והוא דרש צו מבית המשפט.

רחוב הסוכנות היהודית

רחוב הסוכנות היהודית

בפעם השלישית הגיעו השוטרים ובידיהם צו חתום מבית המשפט, הם דפקו בדלת ומי שהייתה אז בבית היא בעלת הבית ואמרה כי המשטרה כבר לקחה את המכשיר מביתה.

היא סיפרה כי לביתה הגיעו שוטרים ודרשו את מכשיר ה-DVR ולטענתה הם אמרו כי יש בידיהם צו מבית המשפט והם לקחו את המכשיר. היא הסבירה כי הייתה לבד בבית עם ילדיה ומבוהלת ואפשרה לשוטרים לקחת את המכשיר.


רוצים להישאר מעודכנים?
הורידו את אפליקציית "כאן דרום – אשקלון"




השוטרים החלו מיד בבדיקה של טענותיה בין החוקרים והיחידות השונות ולא מצאו שוטרים אשר ביקרו בבית. הם החלו לחשוד כי האישה המציאה את הסיפור, כי לא ייתכן שיום אחד הם דורשים צו ומתמצאים בזכויותיהם החוקיות, אך יום למחרת הם מוסרים את המכשיר ללא צו למי שנחזה בעיניהם לשוטר.

שוטרים מגיעים לבית אחד מהחשודים. צילום: דוברות המשטרה

בלש בכניסה לבית. צילום ארכיון: דוברות המשטרה. למצולמים אין קשר לכתבה

לאור זאת הם החליטו לעצור את האישה ומיד אזקו אותה ולקחו אותה לתחנת המשטרה בחשד לשיבוש הליכי חקירה והשמדת ראיה. בהמשך גם הבעל נעצר. בחקירתם הם שמרו על זכות השתיקה ולא הציגו גרסה משלהם, מה שחיזק עוד יותר את החשד כנגדם. דרי סיפרה כי היא יעצה להם לשמור על זכות השתיקה.

למחרת, הובאו הזוג להארכת מעצר בבית משפט השלום באשקלון, שם דרשה המשטרה להאריך את מעצרם בחמישה ימים.

מה ראתה מצלמת האבטחה? צילום ארכיון: הראל מעוז משה

נציג המשטרה בדיון, רס"ב אייל ז'ק טען כי מדובר בהעלמת ראיות בעבירה של פשע חמור ואמר כי התנהגותם של הזוג אינה בתום לב וכי יש להם אינדיקציה כי הם העלימו את מכשיר ה-DVR.

מנגד טענה הסנגורית, כי אין כל עילה לעצור אותם, כי אין להם דרך לשבש את החקירה והם לא מסוכנים.

עו"ד שני דרי

עו"ד שני דרי

השופטת דורית בונדה, דחתה את בקשת המשטרה ואפשרה לחוקרים להחזיק את הזוג במעצר רק עד חצות הלילה ולאחר מכן לשחרר אותם למעצר בית. ואכן, לאחר כשלושים שעות במעצר, שוחררו הזוג למעצר בית באותו הלילה.

עורכת הדין דרי אומרת כי הזוג שוקלים להגיש תביעה נגד המשטרה על המעצר הזה וכי בכוונתה לדרוש את החומרים שבגינם התבססה עילת המעצר של הזוג. "אני לא רואה אדם נורמטיבי מביים סיטואציה כזאת", אומרת דרי ומציינת כי בני הזוג הם אנשים נורמטיביים שעובדים שניהם לפרנסתם. "אני חושבת שפעולות חקירה שמתבצעות כתוצאה מלחץ, לא יכולות שלא להבחין בין מה שנחוץ לצורכי חקירה לבין מה שמיותר ולא יכול לקדם אותם. הפעולה הזאת של לעצור אנשים כאלה בחשד כזה בתיק כזה זה, היא לא רק מיותרת אלא גם רומסת זכויות של אזרחים טובים ונורמטיביים. לא משהו שהייתה מצפה ממשטרת ישראל לעשות".

במשטרת מרחב לכיש דוחים את טענותיה של דרי ואומרים כי הם רואים בחומרה התנהלות שכזאת במהלך חקירת רצח ומציינים כי העובדה שהם נשלחו למעצר בית ואל שוחררו מלמדת כי אכן הייתה עילה לעצור אותם ובכל אופן, החקירה עדיין נמשכת בחשד להשמדת ראייה ושיבוש הליכי חקירה.

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר