הקמפיין של העירייה. צילום: סיון מטודי
הקמפיין של העירייה. צילום: סיון מטודי

הגברת אכיפה וסגירת השוקניון: צעדים אחרונים למניעת עיר אדומה

דחיית ההחלטה על הטלת מגבלות חמורות על אשקלון, ביום אחד, הביאה את העירייה לפעול באופן מהיר ולהחליט על שורת צעדים שמטרתם שינוי רוע הגזרה ולהוכיח לממשלה כי אשקלון אינה צריכה להיכלל ברשימת הערים המוגבלות, "זה בידיים שלנו", אמר ראש העירייה

פורסם בתאריך: 7.9.20 20:18

     

אתמול הודיע ראש הממשלה כי ברגע האחרון הוכנסו לרשימת הערים האדומות עוד 10 ערים. ברשימה הזאת נמצאת גם אשקלון וזה אומר שצפוי להיות מוטל עליה סגר והשבתת מערכת החינוך. המהלך היה אמור לצאת היום לפועל, אך לאור מחלוקת בקבינט ולאור התארכות ההליך, המצריך שימוע לכל עיר, הוחלט לדחות אותו ביום אחד.

פקחים בקניון חוצות. צילום: סיון מטודי

פקחים בקניון חוצות. צילום: סיון מטודי

זה לא סוד שבשבועיים האחרונים הידרדר מצב של העיר אשקלון בכל הנוגע לתחלואת הקורונה. אך היה צריך איום בעוצר לילי כדי לעורר שיח, דאגה והגברת אכיפה.

לכן היום, כינס ראש העירייה, תומר גלאם, את מנהלי המכלולים בעירייה על מנת לדון בנתוני התחלואה העירוניים. כמו כן, לאורך היום קיים ראש העיר שיחות עם נציגי משרד הבריאות ומשרד ראש הממשלה והציג בפניהם את דרכי הפעולה הרשותיים להורדת מקדם ההדבקה ומניעת התפשטות הנגיף.

פקח באכיפה בעיר. צילום: סיון מטודי

פקח באכיפה בעיר. צילום: סיון מטודי

לצד פעולות האכיפה וההסברה המתוגברות, פעילות מתחם הבדיקות לקהל הרחב, הוחלט היום על הפסקת הפעילות בשוקניון הפועל מידי יום שלישי בקניון "לב אשקלון" וכן על הפסקת הפעילות במועדוני מופ"ת ומרכזי היום של האזרחים הוותיקים על מנת לצמצם ככל הניתן את החשיפה שלהם לנגיף, כקבוצת סיכון.

תדרוך משטרתי לפני יציאה למבצע. צילום: משטרת ישראל

תדרוך משטרתי לפני יציאה למבצע. צילום: משטרת ישראל

במקביל, פנה גלאם למפקד מרחב לכיש, נצ"מ רונן אבניאלי, בבקשה לתגבר את פעילות האכיפה המשולבת בעיר, בין כוחות המשטרה לעירייה. החל מהערב מבצע אכיפה מוגבר ליישום הנחיות הקורונה. בשעה זאת מתבצע תדרוך טרם היציאה למבצע, לפקחי מחלקת הפיקוח העירוני ולשוטרי מפקדת הקורונה המרחבית.

כמו כן, יצאה העירייה היום בקמפיין הסברה תחת הכותרת "אשקלון אדומה או ירוקה, זה בידיים שלך", ברשתות החברתיות, בפוסטרים ברחבי העיר ובנקודות חמות ועוד, על מנת להטמיע את הנחיות משרד הבריאות וכמובן את ההשלכות הצפויות במידה ולא יפעל על פיהן. גם סיירת ההסברה שפעלה בתחילתו של הגל השני שבה לפעילות ותחלק פליירים ומסכות לתושבים עם אותם המסרים.


רוצים להישאר מעודכנים?
הורידו את אפליקציית "כאן דרום – אשקלון"




"אנחנו ממשיכים בפעולות הסברה ואף נגביר את האכיפה בצורה משמעותית בכל רחבי העיר כדי להפחית את היקף התחלואה", מסר ראש העירייה, "לצד כל אלו, הרבה מאוד תלוי בהתנהלות האישית שלנו ובהקפדה על ההנחיות. אנחנו, מצידנו, נעשה כל מאמץ שזה יקרה. קחו גם אתם אחריות. זה בידיים שלנו".

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר