שוטרי משטרת ישראל אוכפים סגר. צילום: דוברות המשטרה
שוטרי משטרת ישראל אוכפים סגר. צילום: דוברות המשטרה

מחר: צפויה החלטה על סגר לילי באשקלון ועל סגירת מוסדות החינוך

ועדת השרים להגדרת אזורים מוגבלים אישרה הערב להטיל סגר לילי על כ-40 ערים אדומות ובהן אשקלון. החלטה סופית תתקבל מחר

פורסם בתאריך: 6.9.20 22:07

     

לאחר הלחץ שהפעילו ראשי הסיעות החרדיות על ראש הממשלה הוחלט שלא להטיל סגר מלא על 10 ערים אדומות, ולהטיל סגר לילי וסגירת מוסדות החינוך בכ-40 ערים ובתוכן אשקלון. עד אתמול, העיר אשקלון עוד הייתה מחוץ לרשימה ואילו היום הוחלט לצרף אותה ועוד כמה ערים נוספות כמו אשדוד השכנה.

הערב, אושרה בוועדת השרים להגדרת אזורים מוגבלים להטיל סגר לילי על כ-40 ערים אדומות ובהן אשקלון. המסגרת הכללית של התוכנית שתאושר סופית מחר במסגרת משאל טלפוני בין חברי הממשלה.

על פי ההחלטה יוטל סגר לילי אחיד החל ממחר בשעה 19:00, בנוסף לאיסור מוחלט של התקהלויות של למעלה מ-10 איש בשטח סגור ו-20 איש בשטח פתוח, סגירת מערכת החינוך והגברת האכיפה.

הסגר הלילי יחול כל ערב מהשעה 19:00 ועד השעה 5:00 בבוקר למחרת. במסגרת הסגר הלילי יהיה מותר להתרחק רק עד 500 מטר מהבית, או במקרים מיוחדים שיפורטו בהודעת משרד הבריאות. מוסדות החינוך, למעט חינוך מיוחד, ייסגרו. כמו כן, כל העסקים ייסגרו כל ערב מהשעה 19:00, למעט עסקים חיוניים.

שוטרי משטרת ישראל אוכפים סגר. צילום: דוברות המשטרה

שוטרי משטרת ישראל אוכפים סגר. צילום: דוברות המשטרה

חשוב לציין, שהדבר איננו סופי ומחר תתקבל החלטה סופית בנוגע לכל עיר, זאת לאחר שיתקיים שימוע לעיר לפני הטלת הסגר עליה. אך השם של העיר אשקלון כבר נכנס לרשימת הערים הללו.


רוצים להישאר מעודכנים?
הורידו את אפליקציית "כאן דרום – אשקלון"




לאחר ההחלטה של ועדת השרים מסר ראש הממשלה, בנימין נתניהו: "ביממה האחרונה התווספו עוד 10 ערים לרשימה הערים האדומות והגענו כבר ל-40 ערים אדומות. הגורמים המקצועיים המליצו להטיל סגר לילי אחיד על כל הערים הללו, ולסגור בהן את מערכת החינוך, בנוסף להגבלות ההתקהלות. אני יודע שההגבלות האלה לא קלות, אבל במצב הקיים אין מנוס מהן. אמנם התמותה בישראל עדיין מהנמוכות בעולם, עם כל הצער על כל אובדן חיים, ומספר החולים הקשים עדיין יציב – אך לא לעולם חוסן. גורמי המקצוע מזהירים שבמצב התחלואה הגבוה בישראל, המגמה עלולה להתהפך בכל רגע עם תוספת מסוכנת של חולים קשים ונפטרים וסכנת קריסה של הצוותים הרפואיים המטפלים בקורונה בבתי החולים. ההחלטה הייתה שקולה, אחראית ומחויבת המציאות".

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר