צוות האחיות מברזילי במבצע בדיקות קורונה חוזרות לדיירי הדיור המוגן זהבית באשקלון. צילום: דוברות ברזילי

מקומם: למרות הבדיקות השגויות הדיירים נספרים כחולי קורונה באשקלון

למרות שהתברר כי האבחון של עשרות דיירי הדיור המיגון הוא שגוי במשרד הבריאות עדיין מחשיבים אותם כחולי קורונה. אשקלון ניצבת כעת במקום השביעי בארץ בנתוני התחלואה

פורסם בתאריך: 19.4.20 10:00

     

שערוריית האבחנות השגויות במרכזן עמדו בסוף השבוע החולף 29 מדיירי הדיור המוגן זהבית באשקלון עדיין לא ירדה מסדר היום. לאחר חילופי האשמות בין משרד הבריאות למעבדות המבצעות את אבחנות הבדיקות סך הבדיקות השגויות עדיין נספר במספר החולים בעיר אשקלון זאת מאחר ובמשרד הבריאות עדיין לא החליטו כיצד להתייחס למקרה: האם לבטל את אבחנתם הראשונית ולגרוע אותם ממספר הנדבקים בעיר אשקלון או להחשיב אותם כחולים שהחלימו. לעת עתה נותרו 29 הדיירים שאובחנו בטעות כנשאי הנגיף בעמודת החולים שכעת עומדת על 280 חולים תושבי אשקלון.

לפי כן, בסוף השבוע נוספו למצבת החולים האשקלונים שלושה חולים חדשים. מספר המחלימים עלה ל-137 לאחר ש-18 אשקלונים חדשים התבשרו על החלמתם מהמחלה. 166 תושבים עדיין בבידוד, כששניים מהם החלו את הבידוד רק ביממה האחרונה.

בדיקת קורונה. צילום: אוהד צויגנברג

בדיקת קורונה. צילום: אוהד צויגנברג

לעת עתה נמצאת אשקלון במקום השביעי בתחלואה, כאשר רק לפני שבועיים דורגה אשקלון במקום הרביעי בישראל.

מן הסתם בראש הטבלה עומדת העיר הגדולה בישראל ירושלים עם 2,579 חולים שאומתו (358 החלימו), אחריה העיר מוכת הקורונה בני ברק עם 2,307 חולים שאומתו (417 החלימו). במקום השלישי עומדת תל אביב עם 500 חולים (227 החלימו). אלעד (314), בית שמש (308) ומודיעין עילית (283) מקדימות את אשקלון ודוחקות אותה כאמור למקום השביעי.


רוצים להישאר מעודכנים?
הורידו את אפליקציית "כאן דרום – אשקלון"




אשקלון אמנם במקום שביעי במספר הנדבקים מאז ההתפרצות, אך אם בודקים את מספר הנדבקים לפי כמות האוכלוסייה, אשקלון נמצאת במקום ה-26 בארץ עם 201 תושבים על כל מאה אלף איש.

בתוך כך הנתונים הארציים ממשיכים לעלות: הנתון הכואב הבולט הוא 171 בני אדם שכבר מצאו אתם מותם כתוצאה מתחלואה בנגיף הקטלני. 156 מאושפזים במצב קשה כאשר 109 מהם מונשמים, 140 חולים במצב בינוני ובנוסף להם 9,378 חולים במצב קל. בסף הכל עד עתה אובחנו בישראל כ-13,362 חולים מאומתים. 3,564 חולים כבר החלימו.

הנתונים הארציים של בוקר יום ראשון 19/04/2020 על פי משרד הבריאות

במרכז הרפואי ברזילי באשקלון מאושפזים כעת חמישה מטופלים כאשר שניים מהם במצב קשה ושלושה במצב קל.

מאז התפרצות המגיפה טופלו במרכז הרפואי האשקלוני למעלה מ-80 מטופלים. 3 נפטרו ולמעלה מ-70 שוחררו למלוניות בידוד או החלימו מהמחלה.

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר