בית דיור מוגן "זהבית"
בית דיור מוגן "זהבית"

חילופי האשמות בעקבות שערוריית הבדיקות לדיירי "זהבית"

לאחר שהתברר בבדיקות החוזרות כי כל התפרצות קורונה בבית הדיור המוגן באשקלון וכי הדיירים אינם נושאים את הנגיף - החל שלב חילופי ההאשמות בין משרד הבריאות ומכון ויצמן

פורסם בתאריך: 18.4.20 20:33

     

לאחר הדיווחים של התפרצות הקורונה בדיור המוגן "זהבית" באשקלון ולפיו 29 דיירים אובחנו כנשאי הנגיף – התברר בבדיקות החוזרות כי החשש התאמת וכי אינם נושאים את הנגיף וכי כל 29 הדיירים בריאים לחלוטין. כל הבדיקות שלהם חזרו שליליות,, כולל של דיירים נוספים שלא נבדקו בפעם הראשונה.

החשש התעורר לאחר ששני דיירים מבית האבות "בית הדר" באשדוד שאושפזו במחלקת הקורונה בברזילי בתור חולי קורונה – התבררו בבדיקות של בית החולים כנשאי הנגיף. בעקבות זאת דרש בית החולים לבצע בדיקות חוזרות גם לדיירי "זהבית".

מעבדת הקורונה בברזילי. צילום: דוברות ברזילי

במשרד הבריאות מתחו ביקורת על מכון ויצמן שלטענתם ערך את הבדיקות גם לדיירי "זהבית" וגם לדיירי "בית הדר". ושם אמרו כי הועלה חשד לבעיה באחד משלבי תהליך האבחון במעבדה וכי הנושא נמצא כעת בתחקיר מעמיק ובתדרוכים לתקושרת נמסר כי מדובר בזיהום המשטח הבדיקות.

במכון ויצמן דחו את הטענות ומסרו בתגובה כי "מכון ויצמן למדע העמיד לרשות משרד הבריאות מעבדה מתקדמת, שפועלת תחת ניהול של משרד הבריאות. המידע על 29 בדיקות מבית-האבות "זהבית" שנטען כי נבדקו במעבדה זו – שגוי. הבדיקות האלה לא נערכו במכון ויצמן למדע".


רוצים להישאר מעודכנים?
הורידו את אפליקציית "כאן דרום – אשקלון"




עוד מסרו כי הבדיקות שנעשו בבית הדר היו גם חיוביות וגם שליליות וכי משרד הבריאות החליט לפרשן כחיוביות, "הטענה שלפיה מקור התוצאות הגבוליות שפורשו כחיוביות הוא בזיהום במעבדה, נבדקה לעומק על ידינו ועל-ידי משרד הבריאות – ונמצאה לא נכונה בעליל. לפי דו"ח בדיקה של משרד הבריאות, מקור אי ההסכמה באותן 5 בדיקות 'נעוץ בפרשנות התוצאות ולא באיכותן'. מכון ויצמן למדע קורא למשרד הבריאות להמשיך ולפעול יחד, בשותפות אמת ובהגינות, במאבק הלאומי בקורונה, לטובתם ולרווחתם של כל תושבי ישראל. התחמקות מאחריות ו"חיפוש אשמים", מקומם לא יכירם בתחומי המדע והרפואה", נמסר.

פרופ' חזי לוי, מנהל המרכז הרפואי ברזילי, מתייחס לשערוריית הבדיקות:

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר