עיר היין. הדמיה: ארמון אדריכלים
עיר היין. הדמיה: ארמון אדריכלים

מחיר למסתכן: רק 36 בקשות להיתר מתוך 126

לקראת ההפגנה של זוכי "מחיר למשתכן" מחר מול בניין העירייה, יצאה העירייה בהודעה כי ראש העירייה פנה לשרת הבינוי והשיכון וביקש את התערבותה בנושא מול היזמים

פורסם בתאריך: 29.7.19 19:01

     

התכנית השנויה במחלוקת 'מחיר למשתכן' מאבדת מהכדאיות שלה. כך זה נראה ממגמה ארצית בעשרות רשויות שבהן יצאה התכנית לדרך. גם באשקלון הוגרלו וזכו מאות זוגות בזכות לרכוש דירה במסגרת המיזם אותו קידם בכל כוחו שר האוצר משה כחלון. אבל ככל שעוברות השנים, מתברר שיש לא מעט חסמים שמטילים ספק בכדאיותה.

בעקבות זאת, מחר מתוכננת הפגנה שבה צפויים להשתתף רבים מזוכי התכנית באשקלון. ההפגנה תתקיים בשעה 17:00 מול בניין העירייה.

מארגני ההפגנה שתתקיים תחת הכותרת "מחיר כבד למשתכן", אף אספו כסף מהמשתתפים ורכשו בו שילוט וחולצות, מה שאומר כי צפויה מחאה לא קטנה.

הפגנת מחיר למשתכן באשקלון

ההזמנה להפגנת מחיר למשתכן באשקלון

בעירייה אומרים כי הנתונים שיש במנהל ההנדסה אכן מאששים את הטענה שעתידה של התכנית לא ממש ורוד. מתוך 126 פרויקטים במסגרת מחיר למשתכן בעיר באשקלון, רק ב-36 מהם הגיש היזם בקשה להיתר.

עבודות עפר ותשתית במתחם עיר היין. צילום: אלירם משה

בעיר היין מתוכננים לקום יחידות דיור ב-66 מגרשים. אלא שרק 21 בקשות להיתר הוגשו – פחות משליש.

בעיר ימים ישנם 9 מגרשים ושם המצב טוב יותר.  8 בקשות להיתר הוגשו.

בשכונת אגמים העתידית (ממזרח לשד' יצחק רבין) מתוכננים 38 מגרשים במסגרת המיזם, אלא שטרם הוגשה אף לא בקשה אחת להיתר.

במתחם אינפילים (בשכונת שמשון) מתוכננים יחידות דיור ב-8 מגרשים. הוגשו 7 בקשות להיתר.

בשכונת המתנחלים מתוכנן המיזם ב-5 מגרשים. טרם הוגשו בקשות להיתר.

ללשכת ראש עיריית אשקלון, תומר גלאם, הגיעו פניות לא מעטות מזוכים אשר הלינו על אי התקדמות התהליכים הרבים וההכרחיים לקיומו של המיזם.

על רקע הפניות הרבות וההפגנה שכאמור מתוכננת למחר (יום שלישי) פנה גלאם, לשרת הבינוי והשיכון, יפעת שאשא-ביטון, וביקש ממנה לזרז את היזמים המתוכננים להקים את הפרויקטים שלהם באשקלון. "ראש העיר ציין בפני השרה כי עיריית אשקלון, באמצעות מנהל הנדסה ואגף תכנון, עושה את כל הנדרש בזמני שיא על מנת להאיץ את התהליכים ונותנת קדימות לכל יזם שפונה בנושא", נמסר מהעירייה. "כך למשל, מרגע שבקשה נקלטת במשרדי העירייה, הגורמים המקצועיים הרלוונטיים מתכנסים לטובת העניין ופועלים במרץ לקידומו. כחצי מבודקות התיקים במנהל ההנדסה מתעסקות אך ורק בנושא זה".

לדברי העירייה, כל בקשה נידונה בזמן שיא על מנת שאף פרויקט לא ישהה מעבר לזמן שהוגדר ויושלם אף מוקדם מהצפוי. בעירייה ידעו היום לספר גם על מערכת 'רישוי זמין' מתקדמת שהוקמה לטובת היזמים להגשת היתרים בקלות ובמספר צעדים פשוטים ומהירים".

שר הבינוי והשיכון יפעת שאשא ביטון עם ראש העירייה תומר גלאם. ביקש ממנה לזרז את היזמים. צילום: דוברות עיריית אשקלון


רוצים להישאר מעודכנים?
הורידו את אפליקציית "כאן דרום – אשקלון"




"ביקשתי מהשרה את התערבותה בנושא מול היזמים. אני מבטיח כי הם יפגשו במיטב גורמי המקצוע ברשות שישמחו להעניק להם ליווי וטיפול צמודים, עניינים ומקצועיים ודלת פתוחה לכל שאלה וסיוע בכל עניין", אמר ראש העיר, והוסיף: "חשוב לי להדגיש לתושבים כי המדיניות שלי בנושא מאוד ברורה ובלתי מתפשרת – לפעול במהירות וביעילות האפשרית כדי לקדם כל יזם ולזרז כל פרויקט. אין לי ספק כי כפי שהשרה פעלה עד כה לטובת הציבור בישראל בכלל ותושבי אשקלון בפרט, כך היא תפעל גם במקרים אלו".

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר