רופא. אילוסטרציה: א.ס.א.פ קריאייטיב/INGIMAGE
רופא. אילוסטרציה: א.ס.א.פ קריאייטיב/INGIMAGE

פרסום ראשון: רופא בכיר מהאזור מואשם בתקיפה מינית של מטופל

מעשיו הקשים של הרופא, אשר הינו אחד הידועים בתחומו באזור, תועדו באמצעות מצלמה נסתרת. קופת החולים המעסיקה אותו עצרה את עבודתו. השבוע הוציא בית המשפט צו איסור פרסום על שמו ופרטיו של הרופא

פורסם בתאריך: 7.6.19 08:20

     

זה כשלושה שבועות שרופא מומחה באחת מקופות החולים הגדולות איננו מגיע למקום עבודתו ושרוי במעצר בית. זה קרה לאחר מעצרו של האיש בעקבות תלונה נגדו על ביצוע מעשה סדום ומעשים מגונים במטופל בשנות ה-20 לחייו.

בעקבות התלונה שהגיש המתלונן נעצר הרופא, ומעצרו אף הוארך ביום אחד על ידי בית המשפט. לאחר מכן הוא שוחרר בתנאים מגבילים של מעצר בית ועם הגשת כתב האישום הגישה הפרקליטות בקשה להארכת מעצר הבית.

בית המשפט המחוזי בבאר שבע

בית המשפט המחוזי בבאר שבע

“ניצל את היותו רופא”

במסגרת הבקשה להארכת התנאים המגבילים כתבה הפרקליטות כי יש חשש שהרופא ינסה לשבש את הליכי המשפט וטענה כי אף שהרופא טען כי המעשים בוצעו במסגרת הליכים רפואיים, הם לא תועדו בתיעוד הרפואי של המטופל. עוד נכתב בבקשה כי הרופא מסוכן לציבור ולמטופליו, “המשיב ניצל את היותו רופא, פגע במתלונן שהגיע לשם טיפול רפואי וניצל את העובדה כי המתלונן סמך על שיקול הדעת המקצועי שלו”. עד להחלטה אחרת החליט בית המשפט כי הרופא ישהה תחת אותם תנאים מגבילים.

השבוע, בעקבות בקשה שהגיש סנגורו של הרופא, הוציא בית המשפט המחוזי בבאר שבע צו איסור פרסום על שמו ועל פרטיו של הרופא.



על פי כתב האישום שהוגש נגד הרופא אל בית המשפט המחוזי בבאר שבע על ידי פרקליטות מחוז דרום (פלילי), הרופא קיבל מטופל במרפאתו. הוא סיפר לרופא כי הגיע בעקבות תאונת דרכים וכי מאז הוא סובל מכאבים בגבו. הרופא שאל אותו אם יש לו ריח בזרע והמטופל השיב בשלילה. לאחר בדיקה במפשעותיו של המטופל ובגבו, נקבע לו תור נוסף.

רופא וחולה. אילוסטרציה: א.ס.א.פ קריאייטיב / INGIMAGE

המטופל הגיע והתבקש לפשוט את מכנסיו ולשכב על גבו. לאחר שעשה זאת, ביקש ממנו הרופא לשכב על בטנו, הוריד את תחתוניו ונגע בישבנו ובגבו תוך שהוא מציין שהבדיקה קצת לא נעימה.

בסיום הבדיקה אמר לו הרופא כי לצורך אבחנה מדויקת עליו להגיע למרפאה אחרת, ששם ישנו ציוד רפואי מיוחד לשם כך. לאחר שהגיע, הורה לו הרופא להפשיל את מכנסיו ולשכב על בטנו. הרופא החל למשש את גבו של המטופל, הפשיל את תחתוניו, עטה כפפה על ידו וביצע במתלונן מעשה סדום שלא בהסכמתו, תוך שהוא גורם לו לכאבים.

הרופא שאל את המטופל אם כואב לו, והוא השיב בחיוב ושאל את הרופא: “מה אתה עושה?”. הרופא השיב לו שאין לו מה לדאוג, וכך ניתן לאתר את הבעיה. המטופל ביקש ממנו להפסיק, והרופא עשה זאת רק לאחר כמה שניות.

מיטת רופא. אילוסטרציה: א.ס.א.פ קריאייטיב / INGIMAGE

מיטת רופא. אילוסטרציה: א.ס.א.פ קריאייטיב / INGIMAGE

המטופל התלבש, והרופא אמר לו כי עליו לקבוע תור נוסף.

“כנראה שלא גמרת הרבה זמן”

בהמשך הגיע המטופל למרפאתו של הרופא וביקש להיכנס אליו לאור מצוקת תורים. הרופא נעתר וביקש כי ימתין, וכעבור זמן מה נכנס המטופל לחדרו של הרופא לצורך בדיקה והלין בפניו כי כאבי הגב שלו מתגברים.


רוצים להישאר מעודכנים?
הורידו את אפליקציית "כאן דרום – אשקלון"




כמו בפעמים הקודמות, גם הפעם אמר הרופא למטופל להפשיל את מכנסיו ולשכב על בטנו, והוא עשה זאת. הוא בדק את גבו וביקש ממנו להתהפך על גבו, והמתלונן עשה כן.

בשלב הזה, כך על פי כתב האישום, ביצע הרופא במטופל מעשה סדום ומעשים מגונים שלא בהסכמתו, בכך שהפשיל את מכנסיו של המטופל, נגע באיבר מינו ואף הכניס אותו לפיו, תוך שהוא מסתיר את פניו של המתלונן באמצעות ידו. “מה אתה עושה לי?” שאל המטופל ואילו הרופא השיב לו: “כנראה שלא גמרת הרבה זמן”, והורה לו להתלבש מהר.

חולה. אילוסטרציה: א.ס.א.פ קריאייטיב / INGIMAGE

המטופל, שהבין כי הרופא לא בדיוק מטפל בו מבחינה רפואית, התייעץ עם חוקר פרטי ולמפגש הבא עם הרופא הוא הגיע מצויד במצלמה נסתרת כד לתעד את המעשים.

במפגש הבא במרפאה המטופל נכנס לחדרו של הרופא, נשכב על המיטה. הרופא בדק את גבו, הורה לו להפשיל את מכנסיו ושאל אותו אם “הפיפי תקין”.

בעוד המטופל שוכב על גבו, הוריד לו הרופא את מכנסיו ואת תחתוניו ושוב הכניס את איבר מינו של המטופל לפיו. המטופל ההמום תהה ושאל מה עשה לו הרופא והאם זה חלק מהבדיקה. הרופא אמר לו להתלבש ושיקבע לו תור למרפאה באשקלון, כדי שיסייע לו בקבלת אחוזי נכות אף שהבדיקה יצאה תקינה.

על פי כתב האישום, שאותו הגישה עו”ד ליאת לוי סיגל, בשל מעשים אלו סבל המטופל מאובדן תיאבון וקושי להירדם. הרופא הבכיר מואשם בשתי עבירות של מעשה סדום וכן בעבירה של מעשים מגונים.

“הקופה עצרה את פעילות הרופא”

מהקופה שבה עובד הרופא נמסר כי היא “פועלת בנחישות לייצר סביבה טיפולית בטוחה ונקייה מהטרדות מיניות. לקופה תקנון למניעת הטרדה מינית והדרכה שאותה מחויבים כלל עובדיה (לרבות מטפלים) לעבור בנושא וכן נהלים ברורים לטיפול בפניות בנושא הטרדה מינית, ואלו אכן מתבררות ביסודיות וברצינות. לעניין הרופא – הקופה עצרה את פעילות מרפאת הרופא עד לתום הבירור בעניינו ופועלת בתיאום מלא עם גורמי האכיפה ובהתאם להנחיותיהם”.

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר