אמנון גלולה
אמנון גלולה

המאבקים הפוליטיים וההסתבכויות בפלילים: מי אתה אמנון גלולה?

אחרי שהנהלת מועדון הפועל אשקלון התפזרה, והסכסוך עם העירייה נותר על כנו, מי שעדיין אוחז במושכות הוא אמנון גלולה, האיש החזק בעמותה המנהלת את הקבוצה. רק לפני חודש הוצת רכבו והוא עצמו מחזיק בעבר פלילי לצד פעילות פוליטית אגרסיבית | פרופיל

פורסם בתאריך: 24.5.19 11:18

     

משחק הליגה בין הפועל אשקלון להפועל קטמון ביום שני השבוע הוריד למעשה את השאלטר על העונה הקשה שעברה קבוצת הכדורגל המקומית. בפן המקצועי, עונה שנפתחה ברגל ימין הפכה בסופו של דבר למסויטת, בלי התמודדות ממשית על עלייה לליגת העל ולא מעט משחקי גארבג’ טיים. אם ניקח בחשבון את כל מה שנאלצה הקבוצה להתמודד עמו העונה, בעיקר מבחינה ניהולית ותקציבית, הרי שבכל זאת פלייאוף עליון הוא סוג של הישג, אך כמובן שזה לא משהו שמנחם אף אחד מהאוהדים.

בימים אלו מתעצמת חרושת השמועות באשר לעתידו של המועדון, ולא מעט אנשים אף מביעים סקפטיות באשר להמשך פעילותו בעונה הקרובה. לא ברור כלל וכלל כיצד תבנה את עצמה הקבוצה בקיץ הקרוב, ללא תזרים מזומנים וכספים שכבר אזלו. ואף על פי שמדובר ברוטינה מוכרת בשנים האחרונות, הפעם האנשים שעוטפים את המועדון חוששים יותר מתמיד.

שחקני הפועל אשקלון לאחר השער שהובקע. צילום: דוברות הפועל אשקלון

"רק המשיח יציל אותנו". שחקני הפועל אשקלון (צילום: דוברות הפועל אשקלון)

“המועדון נמצא בשפל שלא זכור לנו זמן רב”, אמר גורם במועדון. “אפילו כשהיינו בליגה א’ הקבוצה הייתה יותר יציבה ושמחה. היום אנחנו עומדים בפני מצב בו העירייה סיימה להעביר את התקציב לקבוצה ובקופת המועדון אין כסף. רק המשיח יציל אותנו”.

אם בפן הכספי הבלגן חוגג, עד כמה שמצבה של הפועל אשקלון אנוש במיוחד ניתן ללמוד מהסגל הניהולי שממנו מורכב המועדון, או יותר נכון – לא מורכב כלל. צ’יקו מגיה, מנהלה הטכני של הקבוצה עד לא מזמן, כבר טוען שאיננו חלק מהמועדון; דרור אלמלם, כזכור, התפוטר מתפקיד המנכ”ל; וכך יוצא שמי שמחזיק את המושכות בקבוצה הוא לא אחר מאשר אמנון גלולה, חבר עמותת ותיקי הפועל אשקלון, העמותה שלמעשה אוחזת בקבוצה ומנהלת אותה.

ראש העירייה, תומר גלאם והמנהל הטכני של הקבוצה, צ'יקו מגיה

גלאם ומגיה. האחד סיים להעביר כספים והשני לקח צעד אחורה

אמנם מעדויות שונות של שחקנים, גלולה לא מרבה לפקוד את המועדון ולא מנהל שיחות עם שחקנים, אך מאחורי הקלעים עושה רושם כי הוא האיש שמושך בחוטים. “בגדול, זוהר מאיר הוא הדמות הניהולית שמולו אנחנו מתנהלים, אחרי שכולם נטשו את הספינה והשאירו אותנו יתומים”, אמר ל"כאן דרום" שחקן בכיר בקבוצה. “איתנו אמנון גלולה ממעט לדבר, אבל אנחנו שומעים כמו כולם שיש לו מילה בכל מה שקורה במועדון”.

שחקן נוסף הוסיף בהלצה: “מול מי אנחנו מתנהלים היום? פליקס (המעסה). וברצינות, רק זוהר נמצא איתנו ביומיום. זו עונה קשה שסוף סוף מסתיימת”. גלולה אמנם נמצא פחות בשיח עם השחקנים ולא מספק להם תשובות, זאת למרות שנכון לכתיבת שורות אלו (ד’), העמותה חייבת לשחקנים משכורת אחת ופרמיות על 28 נקודות ליגה. ב-10 הבא, בעוד קצת יותר משבועיים ימים, יגיע מועד התשלום של משכורת נוספת.

ההצתות והפעילות הפוליטית

למרות קרבתו של גלולה לראש העירייה הקודם איתמר שמעוני והרצון לעזור גם לחברו הקרוב צ’יקו מגיה, לא מעט אנשים הרימו גבה באשר לכניסתו לעמותה ולפיכך גם לקבוצת הכדורגל. גלולה (52), נשוי פלוס שלושה, מוכר בעיר בעיקר בתחום הנדל”ן שבו הוא עסק לאורך השנים, אך במקביל הפעיל עסקים אחרים בעיר.

שמו עלה לכותרות במהלך הבחירות המקומיות האחרונות, כאשר בתור פעיל נלהב ומוביל במטה של איתמר שמעוני הקליט את היועץ האסטרטגי הבכיר ליאור חורב, שהיה מטעמו של תומר גלאם. בהקלטה נשמע חורב כשהוא מאיים עליו לכאורה, באומרו: “ביום שאני אבוא אליך אתה תהיה מגובס מרגל ועד ראש”. הדבר הביא לגלולה חשיפה ברמה הארצית.

השלט האלקטרוני של אמנון גלולה שהוצת

השלט האלקטרוני של אמנון גלולה שהוצת

זמן קצר לאחר מכן הוצת שלט אלקטרוני בבעלותו הניצב סמוך לכיכר גולומב, ובריאיון לעיתונאי יוסי פרטוק אמר גלולה כי זה המשך של אותם דין ודברים בינו לבין ליאור חורב וטען כי ההצתה נעשתה על ידי אנשים מטעמו של תומר גלאם. מטעמו של גלאם הכחישו כמובן כל קשר לדברים.

כמה ימים לאחר הבחירות נזרק רימון גז לחצר ביתו של גלולה, שאז היה עסוק בין היתר במסגרת העתירה שהגיש שמעוני נגד תוצאות הבחירות.

איתמר שמעוני, אביבית סימני ואמנון גלולה, בדיון בבית המשפט

גלולה בדיון בעתירה שהגיש שמעוני

לפני פחות מחודש ימים הוצת רכבו של גלולה בפתח ביתו על ידי אלמונים רעולי פנים, אירוע שאף הוא תועד במצלמות אבטחה. בפוסט שהעלה גלולה בדף הפייסבוק שלו הוא הפנה אצבע מאשימה לראש העירייה תומר גלאם: ‏”שוב פעם אני לא מסכים לקבל את מרותו של תומר ושוב מגיעים שליחיו לפגוע בי ושוב אני מתאכזב מהמשטרה. זאת הפעם הרביעית שפוגעים בי, איומים על חיי שהוקלטו, שריפת השלט אלקטרוני, זריקת רימון לביתי ושריפת הרכב שלי הבוקר. הבנו, ‏לא ייעשה דבר רק עד אשר מישהו יאבד את חייו. לך תומר, אני אומר, בחרת בעבריינים, אתה כבר לא שולט, אתה נשלט… היום אתה השליח שלהם, ואין חזרה, ‘נגעת נסעת’, ואני למרות הכול, לא אוותר ולא אכנע לכם”.

רגע פיצוק הרימון בחצר ביתו של גלולה

רגע פיצוץ הרימון בחצר ביתו של גלולה

בתגובה לדברים הללו נמסר אז מהעירייה כי הם מגנים כל סוג של אלימות, אך יחד עם זאת צוין: “ראש העיר שוקל הגשת תביעת דיבה נגד ההשמצות חסרות הבסיס והרסן של גלולה”.

לפי פרוטוקול של העמותה המנהלת את הפועל אשקלון, שהגיע לידינו ומציג את השינויים בחברי העמותה, את העמותה עזבו שני חברים ונכנסו במקומם שלושה, ובהם גלולה עצמו. מהלך זה הביא לשיא את המתח בין העירייה לבין העמותה.

רכבו של אמנון גלולה הבוקר

רכבו של גלולה לאחר ההצתה

מאז כניסתו של גלולה לעמותה התפתחו בינו לבין העירייה עימותים. רק לפני כחודש וחצי פרסמה העירייה הודעה חריפה בסגנונה, ובה כינתה את התנהלות העמותה “רשלנית ולא מקצועית” וכן נכתב כי “חברי העמותה, המונעים משיקולים פוליטיים שצעדיהם הנפסדים מוכתבים על ידי אנשי השלטון הקודם, נאחזים בקרנות המזבח וממשיכים בהתנהלותם הקלוקלת תוך שהם עושים שימוש באיומים ובסחטנות כלפי הנהלת העירייה. בדרך זו הם פוגעים פגיעה חמורה בקבוצה, בשחקנים, באוהדיה ובתדמיתה של העיר”.

רגע הצתת הרכב של גלולה:


בהודעת העירייה נכתב גם: “נעשו ניסיונות להעביר את חברי העמותה הנוכחיים מתפקידם וזאת על מנת לשלב בניהול הקבוצה אנשי מקצוע איכותיים שלנגד עיניהם טובת הקבוצה בלבד”. אלא שגלולה מצדו ממשיך להתעקש להישאר בעמותה, ובתגובתו לכתבה הוא אומר כי לא נעשתה אליו כל פנייה מצד העירייה לעזוב את העמותה.

החיכוכים הגיעו לשיא כאשר חלק מכספי התמיכות עוכבו בידי העירייה ולא הועברו לעמותה, כאשר בעירייה מצהירים באופן רשמי כי יתרת התקציב אינה מועברת על מנת להבטיח החזר הלוואה שנטלה העמותה.


קבוצת ה-WhatsApp של "כאן דרום"

רק חדשות ועדכונים, בלי דיבורים ובלי חפירות. הקליקו להצטרפות: https://bit.ly/2VfetxJ


גלולה מבחינתו תלה זאת בסיבות אחרות. בפוסט שפרסם ב-3 באפריל הוא כתב כי הוא מתעקש שלא להכניס גורמים מפוקפקים לעמותה: “לא יכול להיות שביום בהיר אחד מחליטים לסגור את הברז לקבוצה, ואני שואל למה? אולי בגלל שלא הסכמתי להכניס גורמים מפוקפקים לעמותה?” את הדברים הוא כתב למרות שהוא עצמו מחזיק בעבר פלילי.

באותו פוסט אף ציין גלולה כי התבקש על ידי איתמר שמעוני לעזוב את הקבוצה וטען: “גם לך, איתמר שמעוני, אני נאלץ לסרב לבקשתך שאעזוב, מאחר ואתה לא מודע למה שקורה בקבוצה מאז שעזבת כשהייתה משגשגת בליגת העל” – דבר שמדגיש יותר את מעורבותו בקבוצה ורצונו האישי להיות חלק מהעמותה.


באותו עניין:


התנגשויות עם כחולי המדים

אז מה הוא העבר הפלילי של אמנון גלולה? נתחיל מהסוף: רק בחודש מאי 2016, לפני כשלוש שנים, הודה גלולה והורשע בעבירה של העלבת עובד ציבור. ההרשעה הזו הושגה במסגרת הסדר טיעון שבו נמחק סעיף האיומים מכתב האישום המקורי שהוגש נגדו.

האירוע המדובר נסוב על התנגשות בין גלולה לבין האנשים האמונים על אכיפת החוק והסדר. בחודש ספטמבר 2014 נסע גלולה בשעת בוקר ברחוב אלי כהן, תוך שהוא מדבר בטלפון הנייד שלו. שוטר שהבחין בו מבצע את עבירת התנועה, סימן לו לעצור. אלא שגלולה, כך על פי כתב האישום, אמר לשוטר: “אני שם עליך זין, יא סמרטוט, אתה שקרן”. על פי כתב האישום המקורי, גלולה הטיח בשוטר דברים נוספים, שאינם ראויים לציטוט. דברים אלו נמחקו בכתב אישום מתוקן שהוגש במסגרת הסדר הטיעון.

אילוסטרציה: שוטרי התנועה בפעילות אכיפה

שוטר תנועה בפעילות אכיפה. אילוסטרציה: משטרת ישראל

על פי כתב האישום המתוקן, שוטר אחר שהגיע לעזר, ספג אף הוא גידופים מילוליים מגלולה שאמר לו: “אתה שקרן גדול, אני שם עליכם פס”, והוסיף: “אתה שוטר בכלל? תראה לי תעודה עם כל הדאווינים שלך, אתה שקרן, ואנחנו נתראה בבית המשפט, אני אזיין אותך, אני אתקע אותך כמו שצריך”.

בדיון שהתקיים בבית המשפט בחודש מאי 2016 אמר סנגורו של גלולה, “השוטר דיבר אליו בצורה לא מכובדת, והנאשם השיב בצורה לא ראויה, ומכאן זה התגלגל. כיום הנאשם עובד כמתווך ומתעסק בנדל”ן. ביקש היום לסיים את העניין ושכל זה יהיה מאחוריו, וכך עשינו”.

גלולה בעצמו אמר בבית המשפט: “אני בן 49, לוקח אחריות על האירוע, אבקש לכבד את ההסדר. יש לי שלושה ילדים. יש לי משרד תיווך באשקלון”. השופטת נגה שמואלי מאייר אישרה את ההסדר וגזרה על גלולה ארבעה חודשי מאסר על תנאי.

זו לא ההתנגשות הראשונה בין גלולה לבין נציגי החוק, זה קרה גם פעמיים בתחילת שנת 2010. במקרה הראשון בשעת אחר הצהריים בתחילת חודש פברואר שוטר שהיה ברחוב אלי כהן רשם לו דו”ח. גלולה בתגובה החל להעליב אותו ובהמשך אף סירב להציג לו תעודת זהות.

חודש לאחר מכן התקיימה חגיגת יום הולדת בביתו של גלולה בשדרות דרום אפריקה. בשל הרעש הרב נשלחה למקום ניידת של פיקוח עירוני, ושתי פקחיות דרשו ממנו לכבות את המוזיקה. גלולה העליב את אחת הפקחיות וגם שוטר שהגיע למקום ואמר לו: “אני לא רואה את המשטרה ממטר”.

שני האירועים הללו אוחדו לתיק אחד במסגרת הסדר טיעון, ולאחר שגלולה הורשע בעבירות של העלבת עובד ציבור והפרעה לשוטר במילוי תפקידו, גזרה עליו השופטת דינה כהן מבית משפט השלום באשקלון ארבעה חודשי מאסר על תנאי וקנס בגובה של 2,000 שקלים.

"לא רואה את המשטרה ממטר". אילוסטרציה: משטרת ישראל

מעצר ועבודות שירות

לגלולה עבר פלילי קודם. בשנת 1994 הוא הסתבך בעבירה שהביאה להגשת כתב אישום נגדו בבית המשפט המחוזי בבאר שבע.

בין גלולה לבין כמה מתלוננים התפתחה קטטה לאחר שהם חסמו את רכבו של גלולה שלא יכול היה לצאת מחניה. לאחר הקטטה הם נכנסו לרכבם, כאשר גלולה רודף אחריהם ברכבו. במהלך המרדף פגעה מכוניתו של גלולה ברכבם של המתלוננים שלוש פעמים, ובעקבות הפגיעה התהפך רכבם, ולאחד מהם נשברה האצבע. גלולה, כך על פי כתב האישום, עזב את מקום התאונה מבלי שעצר במקום להושיט עזרה. הוא מצדו הסביר כי נסע מהמקום מחשש שתתפתח במקום קטטה נוספת, אך יחד עם זאת התנצל על כך.

רכב הפוך. אילוסטרציה: אלי עטיה

ההתנצלות והחרטה של גלולה, כך מסתבר, הצילו אותו ממאסר בפועל, זאת לאחר שהודה והורשע בעבירות של הפקרה לאחר פגיעה ותקיפה סתם. “המדובר במעשה חמור, ויש לעקור משורש תופעות של איבוד שליטה המתבטאת לעיתים באלימות קשה”, כתבה השופטת רות אבידע בגזר הדין וציינה, “אלמלא התרשמתי שהחרטה שהביע הנאשם, חרטה כנה היא, ולכן אף מיהר והודה בכל שיוחס לו, היה העונש שראוי היה בנסיבות להטיל על הנאשם, עונש של מאסר לריצוי בפועל על מנת להרתיעו ולהרתיע אחרים”. בסופו של דבר, גזרה עליו השופטת שלושה חודשי מאסר שירוצו בדרך של עבודות שירות וכן פיצוי של 1,800 שקלים נגד המתלוננים נגדו.

במקרה אחר הוא נעצר בחשד לעבירות שונות, אך הדברים לא הבשילו לידי כתב אישום, והתיק בעניינו נסגר.

מדובר במקרה שאף פורסם בזמנו ב”כאן דרום”. אמנון גלולה ובן משפחתו נעצרו בתחילת שנת 2017 בחשד לסחיטה בכוח ותקיפה של בעל עסק מוכר בעיר אשקלון, זאת על רקע סכסוך על נדל”ן. על פי ערר שהגישה המשטרה בזמנו לבית המשפט, גלולה פנה לאותו בעל עסק במילים כמו “אתה רוצה מלחמה, בוא נלך למלחמה, אתה מכיר אותי, אני משוגע”. בהמשך, לאחר דין ודברים ביניהם, תקף גלולה את בעל העסק באגרופים. האירוע הזה תועד במצלמת אבטחה, והסרטון נמצא בידי המשטרה. אלא שלמרות התיעוד של התקיפה, נסגר התיק כנגדו.

מפרקליטות מחוז דרום נמסר בתגובה לסגירת התיק: “המתלונן הותקף בפברואר 2017 על רקע סכסוך עסקי. לבקשתו של המתלונן ולאור עמדתו, לפיה הסכסוך הגיע לקיצו ונחתם הסכם בינו לבין החשוד להחזר כל הכספים, נסגר התיק ביוני 2017 בעילה של חוסר עניין לציבור. עם סגירת התיק, הובהר לב”כ החשודים, שככל שלא יעמדו בהסדר התשלומים שנקבע, ניתן יהיה לחדש את ההליכים בתיק”.

אמנון גלולה: “מדובר בדברי שקר והסתה”

אמנון גלולה מסר בתגובה לדברים שעלו בכתבה: “מצער אותי שהעיתון שלכם ובעיקר דודי לוי כותבים דברי שקר והסתה מתוך אינטרסים אישיים. ובכל זאת אתקן את דבריכם. עד לרגע זה לא אני ולא חבריי בעמותה קיבלנו כל פנייה מהעירייה או מתומר גלאם לעזוב את העמותה. ככל שנתבקש, נשקול זאת בחיוב ונפעל אך ורק לטובת הקבוצה והמועדון. רצוי ומכובד יותר שתפנו קודם לעירייה או לתומר ותבררו אם זה הוא רצונם ולאחר מכן תפנו אליי או לחברי העמותה על בסיס דברים נכונים ובדוקים”.

עיריית אשקלון מסרה בתגובה: "בהתאם למדיניות ראש העיר לזרז ככל הניתן את העברת הכספים לקבוצה על מנת שיסיימו את העונה בצורה מכובדת, ולטובת השחקנים, כל התקציבים המיועדים לקבוצת הכדורגל של 'הפועל אשקלון' הועברו על ידי העירייה ובכפוף לאישור המועצה. לסוגיית החלפת ההנהלה, ראש העיר ציין זאת לא אחת ומעל לכל במה אפשרית".

במצב הזה עונת 2019/18 אמנם הסתיימה לה בחוף מבטחים תחת שרביטו של גלולה, אך שקט תעשייתי ואיזון כספי, אינם מנת חלקו של המועדון האשקלוני. אוהדי הקבוצה כבר מתפללים שתהיה להם קבוצה לעודד בעונה הקרובה.

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר