אמנון גלולה
אמנון גלולה

"ממחר יתחיל בלגאן ואני אעשה לכם קנס של 200 אלף ש"ח"

איש העסקים האשקלוני, אמנון גלולה, נעצר יחד עם בנו הכדורגלן, גיא, בחשד כי תקפו וסחטו באיומים אדם אחר, עימו נקלעו לסכסוך עסקי, כשבשיאו נחתך האיש בפניו. עו”ד שרון וקנין, המייצג את השניים: “תיק מורכב שכל המעורבים בו פעלו בחלק מהזמן על דעת עצמם”

פורסם בתאריך: 10.2.17 10:17

     

סכסוך עסקי, שהתגלע בשבועות האחרונים בין איש עסקים האשקלוני אמנון גלולה (50), לאדם אחר, בעל עסק מוכר בעיר, הוביל לתקיפה אלימה של השני ולמעצרו של גלולה, שיחד איתו נעצר גם בנו גיא (23). מחקירת המשטרה, עולה כי הסכסוך בין הצדדים החל בעקבות מחלוקת על רכישה של מחסנים בעיר.

תחילת הפרשה לפני כחודש וחצי אז החל המתלונן, בעל עסק ידוע בעיר, להתעניין ברכישתם של שני מחסנים שאינם בשימוש, המוצבים במקום מרכזי ומניב באשקלון, סמוך לבית העסק שלו. תוך זמן קצר התברר כי גם גלולה מעוניין ברכישת המחסנים, הוא אף פנה למתלונן וביקש ממנו לרדת מהעסקה ולפנות לו את הדרך, כך לטענת המשטרה.

שטרות כסף. צילום אילוסטרציה: אידית בכר

שטרות כסף. צילום אילוסטרציה: אידית בכר

עוד נטען כי לאחר בדיקה שערך המתלונן התברר לו שבעל הנכס אינו מעוניין למכור אותו לגלולה "מאחר ואינו מדבר יפה", והוא רכש בעצמו את שני המחסנים בשותפות עם חבר, סוכן ביטוח אשקלוני. עובדה זו לא מנעה מגלולה, כך על פי החשד, להשתלט על המחסנים, לשבור קירות ולהשכיר שם משרדים לאחרים. בתגובה תלה במקום, רוכש המחסנים, שלטים ובהם ביקש מהשוכרים לפנות את המחסנים שנרכשו על ידו.

“אתה מכיר אותי, אני משוגע”

הסכסוך בין הצדדים מגיע לשיאו לפני כשלושה שבועות, אז יוצר הקרבן קשר עם גלולה ומבקש ממנו להיפגש על מנת ללבן את המחלוקת. תוך זמן קצר התייצב גלולה, כשהוא מלווה בבנו, בבית העסק של המתלונן והשניים החלו לשוחח. בשיחה, כך על פי חשד המשטרה, אומר גלולה למתלונן שהוא עשה טעות שרכש את המחסנים ומוסיף: “אתה רוצה מלחמה, בוא נלך למלחמה. אתה מכיר אותי, אני משוגע”. מיד אחר כך הוא עזב את המקום, יחד עם בנו, אך כעבור פחות משעה שבו השניים, כשעימם בחור נוסף, שהגיע לגשר בין הצדדים. ניסיונות הגישור לא צלחו ותוך דקות ספורות, כך על פי החשד, התפתחה במקום תגרה, האיש הותקף בבקבוק זכוכית ובאגרופים והבן אף נגח בפניו. כשהוא חתוך בפניו, חבול ומדמם ברח המתלונן מהמקום ונסע לביתו במונית.

אמנון גלולה

אמנון גלולה

למרות שהותקף ונפצע והאירוע אף תועד במצלמת האבטחה שמותקנת בחנות, בחר בשלב זה המתלונן שלא להגיש תלונה במשטרה וזאת לטענתו בשל העובדה כי חשש לחייו. מחומר החקירה עולה כי למרות האירוע האלים והפחד, יצר המתלונן, יחד עם אחיו, קשר עם גלולה, כאשר גלולה מתנצל על ההתרחשויות והצדדים ניסו ליישר את ההדורים. אלא שגם הפעם ניסיונות הגישור נחלו כישלון, שכן הם לא הצליחו להגיע לפשרה בנוגע לסכום אותו ישלם גלולה על המחסנים.

זמן קצר לאחר מכן, כשבועיים מיום התקיפה, הגיעו שוב גלולה ובנו לאותם המשרדים ופגשו שם את המתלונן ושותפו. גלולה דרש לרכוש את המשרדים בחצי מהמחיר אותו ביקש המתלונן. משזה סירב, אמר לו גלולה, כך על פי החשד, כי רק היום הוא מוכן לקנות בסכום אותו הציע “וממחר יתחיל בלגאן ואני אעשה לכם קנס של 200 אלף ש”ח”, אמר גלולה.

בעקבות האירוע הזה, התייצב המתלונן בתחנת המשטרה באשקלון והגיש תלונה בגין סחיטה, איומים ותקיפה, כנגד איש העסקים ובנו הכדורגלן.

“בזמן הלא נכון, במקום הלא נכון”

יום למחרת התייצבו חוקרי מרחב לכיש בביתו של גלולה באשקלון ועצרו אותו יחד עם הבן. בדיון בבית המשפט ביקשו חוקרי המשטרה להאריך את מעצרם של השניים למשך חמישה ימים, לצורך המשך ביצוע פעולות חקירה ומתוך החשש שייעשו מהלכים לשיבוש החקירה. פרקליטם של השניים, עו”ד שרון וקנין, טען במהלך הדיון כי השניים נגררו לעימות האלים, שכן המתלונן ידע שמוצבות במקום מצלמות אבטחה ורצה לתעד אותם.

עוד טען וקנין כי הבן נקלע לסיטואציה על לא עוול בכפו ואמר: “הוא נמצא בזמן הלא נכון ובמקום הלא נכון ואפשר להבין ילד שרואה את אבא שלו מותקף ומתערב, אבל זה משהו נקודתי ואין לו עבר פלילי”. לטענת עו”ד וקנין לאירוע התקיפה קדמו אירועים מקדימים, והיה ניסיון לפתור את הסכסוך, כאשר המתלונן רצה לפתור אותו בדרך שתועיל לכיסו ולכן נמנע מלהתלונן במשטרה, אך ברגע שלא הצליח הגיש תלונה.

עו"ד שרון וקנין

עו"ד שרון וקנין

השניים הובאו להארכת מעצר בבית משפט השלום באשקלון, השופט יורם ברוזה, האריך את מעצר האב אך ציין כי “המעשים המיוחסים למשיבים אינם תמימים. התקיפה, כפי שהיא מתוארת, מייצגת אלימות אשר יכולה להציג מסוכנות אולם, לא ניתן להתעלם בעניין זה לחלוף הזמן ומכך שגם המתלונן מאשר כי נעשו ניסיונות אחרים להסדיר עניין זה ומשכך עילת המסוכנות כשלעצמה לא יכולה לעמוד כעילת מעצר בתיק”.

הערעור והשחרור

עוד קבע השופט ברוזה כי הבן, שחקן כדורגל בליגה א’, ישוחרר למעצר בית, אך המשטרה הגישה עיכוב ביצוע וערערה על ההחלטה לבית המשפט המחוזי. בערעור נכתב כי הבן היה “שותף לעבירות סחיטה באיומים ותקיפה, בעצם נוכחותו במעשה התקיפה, היה שותף למעשה האיומים לקנוס את הקורבן, כאשר עבירות אלה בוצעו בצוותא שכל מטרתן ליצור לחץ והפחדה אצל הקורבן על מנת להניא אותו, לגרום לו לרדת מהעסקה ולמכור להם את המחסנים”.

השופט יורם ברוזה. צילום: אתר בתי המשפט

השופט יואל עדן מבית המשפט המחוזי בבאר שבע, האריך את מעצרו של הבן ביום אחד ולמחרת, הובאו השניים לבית משפט השלום באשקלון, שם שוחררו בהסכמה עם הפרקליטות, למעצר בית.

“כנגד החשודים הוגשה בקשה להארכת מעצרם בבית משפט השלום, אשר כבר ביום הראשון הורה על שחרור הבן והמשך החקירה בעניין האב”, מסביר עורך דינם של השניים, שרון וקנין. “כבר למחרת, בהסכמת הפרקליטות, שוחררו שני החשודים למעצר בית בתקופה שבה ייערך שימוע. מדובר בתיק שחומר הראיות בו מלמד כי אין במקרה דנן רק קרבנות ומבצעי עבירה, אלא תיק מורכב שכל המעורבים בו פעלו, לפחות בחלק מהזמן, על דעת עצמם ולא בהתאם להוראות החוק. אנו מקווים כי בפרקליטות, במהלך השימוע, יבינו את העניין וניתן יהיה לסיים את התיק בדרך הראויה לו".

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר