חזרו להתאמן. שחקני הפועל אשקלון צילום: (דוברות הפועל אשקלון)
יקבלו את שכרם? שחקני הפועל אשקלון צילום: (דוברות הפועל אשקלון)

אין משכורות בהפועל אשקלון: “אולי נתחפש למקבצי נדבות”

עוד חוזר הניגון: שחקני ועובדי מועדון הפועל אשקלון לא קיבלו עדיין את משכורות חודש פברואר. 1.1 מיליון שקלים כבר עברו מהעירייה למועדון, אך הם כבר התאדו זה מכבר. את שאר הכסף מעכבת העירייה עד שיוחלפו חברי העמותה

פורסם בתאריך: 22.3.19 12:39

     

זה אולי ישמע לכם כמו תקליט שבור, אולי יידמה לכם שכבר הייתם בסרט הזה העונה או בעונות הקודמות, אבל נחשו מה? שחקני ועובדי הפועל אשקלון לא קיבלו את שכר חודש פברואר. המסקנה: שוב חוסר ודאות משווע בקבוצת הכדורגל, ואם נראה היה כי הצליחו להתגבר על המחלוקות הקשות בין העירייה לעמותת הקבוצה, הרי שהנה לכם פרק נוסף במערכת היחסים הבלתי נגמרת בין הצדדים.

נכון להיום טרם הושג הסכם ממשי בין הצדדים, ואף שהעירייה העבירה לפני כחודשיים סכום של 1.1 מיליון שקלים לטובת התנהלותו השוטפת של המועדון, עדיין קיימים חילוקי דעות בין הצדדים, שמונעים בשלב זה חתימה על מתווה. בין היתר, שחקני הקבוצה לא מקבלים שכר כיוון שעדיין לא נכנסו לעמותה מורשי חתימה מטעם ראש העירייה תומר גלאם, כפי שסוכם עוד קודם לכן.

בעירייה עומדים על כך שברצונם אנשי אמון בעמותה, ומבחינתם גם מציינים כי עשו את שלהם בכך שהעבירו פעימה ראשונה מתקציב 2019, סכום כסף שכבר אזל. צ’יקו מגיה, שמייצג בשלב זה את העמותה ועדיין נמצא במערכת כחבר הנהלה, היה רוצה לקבל את הפעימה השנייה מהתקציב כבר עכשיו על מנת לשלם משכורות, אך ציין כי מהעירייה נמסר לו שאין כסף.

ציקו מגיה. צילום: אורי קריספין

מנגד, ל"כאן דרום" נודע שברגע שהמהלך להכנסתם של חברי העמותה, שיהיו גם מורשי חתימה על צ’קים, יושלם – דבר שצפוי לקרות כבר בשבוע הבא – עיריית אשקלון תבצע העברת כספים לטובת העמותה והשחקנים יקבלו שכר. “חד וחלק, כל עוד מורשי החתימה שלנו לא יהיו בתוך העמותה, השחקנים לא יראו כסף”, דיווח לנו גורם בכיר בעירייה.

בצד השני, הרי שנמצאים השחקנים שמקבלים הבטחות על כך שהשכר ייכנס בקרוב לחשבונם, אך גם הם כבר הופכים לסקפטים בנושא. “אמנם התגברנו על הסחבת הקודמת שלא קיבלנו יותר מחודשיים משכורות, אבל עכשיו זה כבר הפך למאוס”, אמר ל’כאן דרום’ בייאוש אחד מהשחקנים. “מעבר לזה, אנחנו צריכים כסף כי יש לנו משפחות לפרנס וחג בפתח. נקווה שהסאגה הזאת תיגמר כבר כמה שיותר מהר”.

שחקן אחר התבטא ספק בצחוק בשבוע זה: “אולי אנחנו צריכים להתחפש למקצבי נדבות ולחכות מתחת לבניין העירייה, אולי זה יעזור”. אגב, גם לאחר כניסתם של חברי עמותה חדשים, הרכב ההנהלה צפוי להישאר כפי שהוא לפחות עד סיום העונה, עם צ’יקו מגיה ופרוספר וקנין בראש המערכת, זוהר מאיר כמנהל הקבוצה ושלומי לוי כדובר.

ההנהלה דנה בפיטורי המאמן

באשקלון כבר הגיעו מים עד נפש בכל הקשור לגזרת המאמן שלומי דורה, ואף על פי שצ’יקו מגיה נחשב לאיש הקרוב אליו ומי שתמך בו לאורך כל הדרך, גם הוא כבר החל להפליג במחשבות באשר לסיום דרכו של דורה באשקלון. המחשבה התעוררה לאחר הפסד נוסף, הפעם 0:2 להפועל קטמון, ובעקבות התרחקות נוספת של הקבוצה ממקום שמוביל לליגת העל.

שלומי דורה לאחר החתימה באשקלון. האם ימשיך עד סוף העונה? (צילום: דוברות הקבוצה)

יתרה מכך, ההנהלה אף דנה השבוע באפשרות לסיים את תפקידו של דורה, אך בפגישה שהתקיימה בין חברי ההנהלה כמה מהם עצרו את המהלך והסבירו שאין בו היגיון. אף שלכלל עובדי המועדון ברור כי דורה נכשל והוא אינו עומד במשימה שהוטלה עליו, גם כאן הפן הפיננסי משחק תפקיד חשוב ואף מרכזי. “לא נפטר מאמן ונשלם לו שתי משכורות קדימה”, אמרו במועדון. “מה עשינו בזה? מבחינתנו שימשיך לעשות את הנסיעות מהצפון כל יום”.

למרות התהפוכות שעבר הסגל בינואר, בקבוצה ציפו ממאמן בשיעור קומה של שלומי דורה להוציא קצת יותר משחקניו והם מאוכזבים מאוד מצורת המשחק של הקבוצה בשבועות האחרונים ומהקלות שבה הקבוצה סופגת שערים. “אם הייתה לו טיפת כבוד, הוא כבר היה צריך ללכת לבד”, הוסיף גורם במועדון.

הפער מהמקום השני קפץ השבוע לחמש נקודות הפרש, ואשקלון אף הידרדרה למקום השישי הטבלה, ובמועדון מבינים שהמשימה הריאלית כעת היא לתפוס מקום בפלייאוף העליון, כל זאת כשנותרו שני משחקים לסיום העונה הסדירה.

לוזון זעם על חילופי בנו

במשחק האחרון, שבו ספגה אשקלון שני שערים מקטמון באצטדיון טדי, החליט דורה לבצע חילוף בדקה ה-78 ולהוציא את הבלם עומרי לוזון בעד הקשר ושחקן הבית אוריאל פיניה. אביו של לוזון, עמוס, ששהה ביציע באותה עת והיה צמוד מאוד לספסל של הפועל אשקלון, זעם על ביצוע החילוף ובחר לנטוש את האצטדיון באופן מיידי ועוד לפני שהסתיים המשחק, לא לפני שהספיק לסנן לאוויר טענות קשות כלפי המאמן והשמיע באוזניו את דעתו.

עומרי לוזון בבגדיו החדשים (צילום: דוברות המועדון)

“זה כבר שבוע שני שהוא מאמן קזינו ומהמר על חילופים”, אמר עמוס לוזון על דורה על פי דיווח של שחקנים שישבו באותה עת על הספסל ושמעו היטב את דבריו. לא מן הנמנע כי בשל כך לוזון אף גרם למחשבותיו של מגיה להרחיק לכת ולהגיע למסקנה שייתכן שיש לפטר את המאמן. לוזון הבן אגב, קיבל זימון לנבחרת הצעירה של ישראל, ויהיה הנציג היחיד של הפועל אשקלון בנבחרת.

נוער: מאבדים גובה עם הפסד נוסף

בשבת האחרונה התקיים משחק חוץ חשוב וקריטי עבור החניכים של יגאל זריהן, שהתארחו אצל מכבי יבנה, הממוקמת במרכז הטבלה. אחרי שני הפסדים רצופים באשקלון קיוו לחזור למסלול הניצחונות ולמרוץ אחר הכרטיס לליגת העל, אך באופן מפתיע וכהמשך ישיר לשבועות האחרונים ספגו הפסד 1:2 מאכזב במיוחד.


רוצים להישאר מעודכנים?
הורידו את אפליקציית "כאן דרום – אשקלון"




במועדון לא מצליחים להבין כיצד קיימת ירידה כל כך דרסטית ביכולת הקבוצה שעד לפני חודש ימים נחשבה למועמדת הבכירה ביותר לעלות לליגת העל ולהציל את הכבוד האבוד של הקבוצה הבוגרת העונה. אלא שכעת הנוער נמצא רק במקום הרביעי ורחוק ארבע נקודות משני המקומות הראשונים. כידוע, המקום הראשון שבו אוחזת הפועל קטמון ירושלים מוליך ישירות לליגת העל, ואילו המקום השני, שבו נמצאת הפועל ראשון לציון, מוביל למבחני עלייה. לשתי הקבוצות הללו 40 נקודות, כשבמקום השלישי ממוקמת הפועל פתח תקווה עם 37 נקודות ולאחר מכן אשקלון עם 36.

בשבוע הקרוב הליגה הלאומית תצא לפגרה, ובעוד שבועיים אשקלון תארח בביתה את הפועל מחנה יהודה, האחרונה בטבלה, כל זאת כשנותרו חמישה מחזורים בלבד לסיום העונה. “אם לא נתעורר ונשיג ניצחונות במחזורים הללו, העונה הזו תלך לפח וחבל”, אמר אחד מאנשי מחלקת הנוער.

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר