דוד דביר. צילום: דניאל צ'צ'יק

ריקוד על הדם: משפחת עפג'ין נגד השופט דוד דביר

משפחת עפג'ין מאשקלון הרגישה השבוע מושפלת מול כל עם ישראל, כשהשתתפה בתכנית "רק רוצים לרקוד" וזכתה לביקורת קשה ומזלזלת מצד השופט דוד דביר, אשר גדל באשקלון. "זה היה פתטי ומזעזע", אמר דביר על משפחת הרקדנים

פורסם בתאריך: 13.7.17 21:29

     

בני משפחת עפג'ין מאשקלון, ההורים ארז ולילך והבת מור בת ה-17, צפו ביום שני האחרון בתכנית "רק רוצים לרקוד" בפריים טיים של ערוץ 2 וחשו שוב את תחושת העלבון והכעס. התכנית ששודרה השבוע צולמה כבר לפני כשלושה חודשים, כך שהם ידעו פחות או יותר למה לצפות, ולמרות זאת התחושה שליוותה אותם במהלך השידור הייתה קשה. "היינו שם, אז ידענו בדיוק במה מדובר, אבל לא ידעתי איך יחליטו לערוך את זה ומה יבחרו להציג", אומר ארז.

משפחת עפג'ין. צילום מסך: אתר מאקו

"חבל שבאתם"

על המסך נראו בני המשפחה מבצעים ריקוד משפחתי, שעוד לפני שהחל התקבל בצורה שלילית בידי השופט דוד דביר שאמר: "זה הולך להיות פתטי". גם לאחר שבני המשפחה ביצעו את הריקוד דעתו של דביר לא השתנה, והוא אף דאג לחזור שוב ושוב על המילה. "זה היה פתטי מה שראינו עכשיו, לא במקום בכלל. כמשפחה אתם משפחה מקסימה, וזה יפה לאשקלון. אבל זה פתטי ולא מתאים לכאן. אני אומר בתוך תוכי חבל שבאתם. אני רואה פה משהו מאוד לא מקצועי, שאין לו שום בסיס". חשוב לציין כי גם שלושת השופטים הנותרים לא העבירו את משפחת עפג'ין, אך הביקורת של דביר הייתה פוגענית במיוחד.

"אתה יכול לבוא ולומר עליי ועל ארז כי אנחנו רקדנים לשעבר, אבל אני לא מסכימה איתך בקשר למור," ענתה לו לילך. "מור היא הבת שלך, והיא בת מקסימה, אבל היא לא רקדנית מקצועית, ואני לא חושב שהיא יכולה להציג שום ריקוד בשלב זה", אמר דביר והוסיף: "אנשים חיים על ענן".

"אני מקבל את הביקורת שלכם באהבה, אני חושב שאתה קצת מג זים ובאת עצבני היום. אני תמיד אומר 'הפוסל במומו פוסל'. אתה לא יכול לקחת לי 35 שנות קריירה", אמר לו ארז. בשלב זה הגיע לבמה המנחה אסי עזר, פנה לדביר ושאל: "אתה רוצה אולי לקחת את המילה 'פתטי' בחזרה?" דביר סירב והדגיש שוב: "זה היה פתטי, זה היה מזעזע".

"אני צופה בתכנית ומקבל אינספור תגובות תומכות ואוהדות", אומר ארז השבוע. "הייתי מאוד אפאתי כשראיתי את השידור ולא הבעתי יותר מדי רגשות. אני יכול להגיד שבעריכה לא הציגו את זה בדיוק כמו שזה היה, וזה ברור, כי מחפשים רייטינג. אנחנו ענינו לדביר, כמובן בצורה מתורבתת ולא פוגענית, וזה לא שודר. אפשר לראות שעוד לפני שהתחלנו לרקוד הוא אמר שזה הולך להיות פתטי, ופשוט הלך על הקו הזה. איך הוא קובע דבר כזה עוד לפני שביצענו צעד אחד על הבמה".

חשבון ישן

משפחת עפג'ין בפעולה

לטענתו של עפג'ין, דביר סגר איתו חשבון ישן, מהימים שבהם הם היו רקדנים בלהקות מתחרות. "אני הייתי סולן להקת ענבל, ודביר היה בבת שבע, ושתי הלהקות היו בנווה צדק. הוא פשוט סגר איתי חשבון. הוא ידוע כאיש בוטה וגזען, תמיד היה כזה. אבל זה החמיר עם השנים. הוא מספר שגדל באשקלון, וכל המשפחה שלו מאשקלון, ולכן זה לא ברור לי איך אפשר להתבטא בצורה כל כך מזלזלת ואליטיסטית ולהגדיר את העיר כפריפריה חסרת תרבות. יש כאן תרבות נהדרת וענפה מאוד, 80 סטודיואים למחול בעיר כל כך קטנה. לנו יש את 'סטודיו מור', 200 רקדנים רק אצלנו. לבוא ולקטול קריירה ענפה של 25 שנה של לילך ושלי זה פשוט רוע".

איך מור קיבלה את זה?

"מור ילדה מקסימה, בוגרת ומאוד מוכשרת. אני אומר חד משמעית, היא תהיה ענקית בתחום המחול. היא בתחילת דרכה, אנחנו עוטפים אותה ומלטשים אותה כמו יהלום, ואנחנו עומדים מאחוריה ותומכים בה. היא חיה את הבמה מגיל ארבע, וזה לא מה שישבור אותה. ברור שהיא התבאסה, אבל היא תתגבר".

עם יד על הלב, הרגשת שהייתם הכי טובים שאפשר?

"לא. חד משמעית יכולנו לתת הרבה יותר. לא הכרנו את הבמה ולא הערכנו נכון את הספייס, כי היינו עליה רק חמש דקות לפני שעלינו. אני בטוח שיכולנו לתת נאמבר טוב יותר ואני גם מקבל ביקורת בונה, אבל לא הורסת, מזלזלת ומרסקת".

"אסור שאיש כזה ישפוט את הדור הצעיר"

לטענת בני המשפחה, מור הגיעה בכלל לאודישנים לבדה ולאחר שעברה שניים נשאלה על ידי ההפקה במה עוסקים ההורים. כשאמרה שהם רקדנים, התעקשה ההפקה לצרף גם אותם לאודישן. "ישבתי ואמרתי כל הזמן, אנחנו רק התפאורה של הילדה. אל תתייחסו אלינו, אל תשפטו אותנו. אנחנו כבר לא בגיל, והיה לנו ברור שהקונספט הוא לא עבורנו. הגענו בשביל שיראו את מור וישפטו אותה, לא אותנו".

לדבריו, זה אמנם לא נאמר לו במפורש, אבל הוא חש שאם יסרבו, גם מור לא תקבל את ההזדמנות. "הרגשתי ככה בין השורות, ולכן הסכמנו, כדי לתת במה למור", אומר ארז.

כעת שוקל ארז את המשך צעדיו ומתכנן לעשות הכול כדי שדביר לא ישפוט יותר בתכנית. "זה אסון לבני הנוער הצעירים הללו, זה יכול לעשות להם נזק בלתי הפיך. הוא דורך על נשמות טהורות שחולמות במה, וביקורת כזאת יכולה להשאיר את אותותיה לכל החיים. אסור שאיש כזה ישפוט את הדור הצעיר, זה יכול להביא למקומות שאנחנו לא רוצים להגיע אליהם".

את תגובתו של דוד דביר לא ניתן היה להשיג, אך בתגובה שמסרו מיחסי הציבור של התוכנית לעיתון "ישראל היום", נאמר כי השופט דוד דביר מתנצל אם משפחת עפג'ין נפגעה.

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר