בני וקנין. צילום: עדי תשובה
בני וקנין. צילום: עדי תשובה

בני וקנין: “אם שמעוני ייבחר – ייקח שנים להציל את העיר"

בני וקנין, מי שבמשך 30 שנה כיהן באשקלון כראש העירייה וממלא מקום, אומר בריאיון כי צריך להציל את העיר ולמנוע את חזרתו של שמעוני ללשכת ראש העיר. לדבריו, כהונת שמעוני כבר פגעה קשה מאוד בעיר ובחירה חוזרת בו “תוריד את אשקלון שאולה”. בין נאומים בנאט”ו לפגישות באונסק”ו מוצא עכשיו וקנין זמן כדי לשכנע את שאר המועמדים להתאחד מאחורי תומר גלאם. ממטהו של שמעוני נמסר בתגובה: “איתמר נחוש לשוב להנהגת העיר, ולא לאפשר לבני וקנין וחבורתו לקחת חזרה את השלטון"

פורסם בתאריך: 5.10.18 11:10

     

בימים אלה מציין בני וקנין 40 שנה לכניסתו לפוליטיקה. אי שם בשנת 1978 הוא נבחר יחד עם חברו אלי דיין להנהיג את העיר. דיין כראש העירייה ווקנין כממלא מקומו. “הייתי ממלא מקום וראש העיר במשך 30 שנה ועוד חבר מועצה בקדנציה האחרונה חמש שנים”, הוא אומר. “אין הרבה בארץ היום שהם חברי מועצה וראש עיר וממלא מקום כל כך הרבה שנים”.

וקנין, שכבר ראה הכול בפוליטיקה, חשב לפרוש ולהמשיך בעיסוקיו הציבורים והפרטיים, אפילו בלי להתערב במערכת הבחירות, אבל משהו קרא לו לחזור בחזרה ולכל הפחות להיות מעורב במה שיתרחש בעיר בחודש הקרוב. הוא אומר כי הכרזת המועמדות של שמעוני הפתיעה אותו, והיא מה שהמריץ אותו לחזור ולהיות מעורב. “בחלומות הכי רעים שלי לא חשבתי שאדון שמעוני יהיה מועמד”, הוא אומר. “בעולם הערכים שלי ובעולם הערכים שהכרתי בשלטון המקומי ובשירות הציבורי אנשים על דברים שהם עשירית ממה שהוא עשה עפו הביתה. תראה את ראש עיריית כפר סבא יהודה בן חמו, הבן אדם עוד לא הוגש נגדו כתב אישום, גם העבירות שלו זה רק מרמה והפרת אמונים, הוא פרש ואמר, ‘בערכים שלי אני פורש כדי לנהל את המשפט’. פה אנחנו מדברים על משפט שמתנהל ורק במה שהוא הודה, הוא היה צריך לברוח מהעיר, בטח שלא להתמודד. אני לא מדבר על דמי שתיקה, אני מדבר על בן אדם שמגיע אליו, לפי כתב האישום, מיליון שקל ומעביר אותם הלאה, רק בעבירה הזו זה מספיק בשביל שיברח מפה. זה הלבנת הון לכאורה. היום נכנס לחשבון שלך 2,000 שקל, ואין לך הסבר למקור זה הלבנת הון. לכן החלטתי לשנות את סדר היום שלי. אני אין לי עסקים באשקלון, אני לא מחפש עבודה בעירייה, הבנים שלי לא מחפשים עבודה בעירייה. גם אלי דיין זה כואב לו, גם לרוני מהצרי זה כואב, כל מי שהיה ראש עיר זה כואב לו”.

איתמר שמעוני בהארכת מעצרו. מאחורה משה פונטה

וקנין: "רק במה שהוא הודה, הוא היה צריך לברוח מהעיר". איתמר שמעוני בהארכת מעצרו

“יש את מחנה הרעים ויש את מחנה הטובים”

כשווקנין מדבר על שמעוני הוא מדבר בשצף וברצף, ואין כמעט צורך לשאול אותו שאלות כי הוא תורם מעצמו. אחד הנושאים שבהם הוא הולך לטפל בזמן הקרוב הוא ניסיון לאחד את כל המועמדים נגד איתמר שמעוני, שלדבריו עומד בראש המחנה שאותו הוא מכנה “מחנה הרעים”. הוא ממש מחלק את המתמודדים לחלוקה של בני האור ובני החושך. “אני הולך להקדיש זמן, הרבה זמן, וגם משאבים אישיים ונפשיים ומשנה את סדר היום שלי כדי להזעיק את הציבור כדי שיפתח את עיניו. תראה, יש לי הערכה למשה אטיאס ויש לי הערכה לאיתי סהר, יש לי הערכה לאבי עייש. עכשיו יש שני מחנות: אחד מחנה הרעים, שזה איתמר שמעוני, ויש את מחנה הטובים, שזה תומר גלאם. אני צריך לבחור בין מחנה הרעים, שהולך להוביל את העיר הזו להתרסקות ותהום יותר ממה שהיא הייתה ותחת מסע של שטיפת מוח שקרית מול מחנה הטובים. אם משה אטיאס או איתי סהר או אבי עייש היו המחנה המוביל, הייתי הולך איתם, אבל כרגע תומר הוא המוביל נגד שמעוני. אני שקלתי הכול בכובד ראש. שמעוני הרס את העירייה, עשרות מעובדי העירייה, רבים מהם מדברים איתי בפחד, כי חוששים שהוא יחזור, והם טוענים שהתנהג כמו עריץ ומינה כל מיני אנשים רק כדי שיעשו דברים שלו. רק תראה מה כתב מבקר המדינה, זה לא אני, זה מבקר המדינה, שכתב דוחות קשים על ניהול העירייה ומינויים פוליטיים. מאז גם כל הפרסים שהיו לנו נעלמו, אם זה פרס ניהול תקין, פרס כספי. היינו אחת הערים הראשונות בארץ שקיבלה סמכויות של ועדה מחוזית בגלל האמון והאמינות, וגם זה הורידו, ונשארנו עם גירעונות, פשוט הרס מוחלט.

תומר גלאם ובני וקנין. צילום: עדי תשובה

וקנין: "יש את מחנה הטובים שזה תומר גלאם". גלאם ווקנין, השבוע. צילום: עדי תשובה

“אני כל בוקר נוסע לתל אביב, וחלק גדול גם בחו”ל. אני עמדתי בראש ועדה ציבורית שבחנה את איחוד תל אביב ובת ים, ישבו שם מנכ”ל משרד הפנים, סגן הממונה על התקציבים באוצר וסגן היועץ המשפטי לממשלה. ואתה שומע שהתדמית של אשקלון התנפצה לרסיסים. איך שאני נכנס לכל מקום ובכל משרדי הממשלה אנחנו בשפל של התדמית. גם כישלון ניהולי, גם עבירות פליליות. הוא עכשיו נהנה משתיקה במשפט בגלל שיולי-אוגוסט זה פגרה, ואחרי זה החגים של ספטמבר, והיו שלושה חודשים שלא התנהל משפט, משבוע הבא ועד הבחירות יתנהל משפט שכל אשקלוני צריך ללבוש שכפ”ץ ממה שאני יודע שעומד להיות בחודשים הקרובים במשפט. אם חלילה ייבחר, בשישי בנובמבר תהיה השעיה. צריך להכניס לראש של הציבור שבשישי לנובמבר אם הוא נבחר, הוא מושעה ואז נכנס עב”ם, אולי בחור טוב, אני לא מכיר אותו, עד לפני כמה חודשים היה בבאר שבע, לא מחובר לאשקלון והוא יהיה הבובה שלו כדי לנהל את העיר.

“שמעוני למעשה עבד רק שנתיים, הוא עבד מסוף נובמבר 2013 כשנבחר ועד חמישה בינואר 2016 כשנעצר, ומאז שום דבר. הרי היה קרוב לחודש בתא המעצר מאחורי סורג ובריח, ואחרי זה במעצר בית ואחרי זה ‘מסורס’, אסור לו מינהל הנדסה ואסור לו ועדה מקומית ואחרי זה הושעה. יוצא שהבן אדם הזה מקבל משכורת עתק שעולה לעיריית אשקלון מאות אלפי שקלים בשנה בלי לעבוד וכל היום הוא עוסק רק בלהקים מערכת של שטיפת מוח שכולה שקר וכזב. אני רק ממה שאני נפגשתי בשבתות האחרונות בבתי הכנסת ובפגישות עם אנשים, אחרי שאני מדבר איתם הם אומרים, ‘אנחנו לא מודעים למה שאמרת, איפה התקשורת?’ חלק גדול מהתקשורת קנויה – 'כאן דרום' הוא אחת מנקודות האור הבודדות – ומציגים מצג שווא. העיר חלילה תלך לאבדון אם הוא ייבחר. תהיה בושה לעיר. אני נפגש עם אנשים בכירים במשק, חברות סלקום ופרטנר ועוד, ואומרים לי, ‘יש אנשים בעיר שלך שמצביעים לאיש הזה? הרי הוא הוריד אתכם שאולה’”.

בני וקנין. צילום: עדי תשובה

בני וקנין. צילום: עדי תשובה

אתה מסביר למה איתמר שמעוני לא, אבל למה תומר גלאם כן?
“אני אומר למה תומר גלאם. אני מכיר את החסרונות והיתרונות שלו, ונדבר רק על עובדות. אומר את האמת? הופתעתי לטובה מהתפקוד שלו בשנה וחצי האחרונות. תדע לך ששנה אחרונה בקדנציה, ללא קשר לאדמה החרוכה שהשאיר שמעוני, זה לא קל. לא קל לעבוד בשנה שלפני הבחירות עם מועצה מפוצלת. יצא לי לדבר עם כמה שרים, אמרו לי, ‘שמע, הבן אדם מתיישב עלינו ולא נותן לנו’. אני ראיתי באיזו נקודה שהוא הפעיל מרכיבים ממשלתיים לצרכים העירוניים, אני רואה איך למרות המצב הקשה הוא מצליח להזיז פה דברים. בעירייה מאוד קשה כי יש כמה בכירים שעדיין מחוברים לשמעוני, וקשה מאוד בשנת בחירות שיעזבו וקשה להכניס בכירים במקומם בשנת בחירות בגלל העניין של מכרזים. זו כבר נקודת זכות לטובתו.

“הדבר השני, באישיות שלו, אישיות צנועה. לא כמו שמעוני, יהיר, שחצן, רברבן, מגלומן, ובגלל זה הוא הפיל אסון על משפחתו ועל ילדיו ועל העיר הזו. תומר בצניעות שלו שואל ומתייעץ. הרבה פעמים הוא רוצה שיבואו לעירייה אנשים טובים אובייקטיבית. אם יש עניין שהוא לא מתמצא בו, הוא לא מתבייש לשאול, ללמוד ולהתייעץ, ולא מגלומניה של שמעוני שהביאה אותנו לעברי פי פחת. תראה את מי שתומר שם מספר 2, עדנה ולנשטיין, שאני הייתי עם בעלה בכיתה א’, ואני מכיר אותו ואת עדנה מכיתה א’. אני אומר לך, עדנה היא אישיות חינוכית ברמה בינלאומית, גידלה אלפי תלמידים ומאות מורים. היא בפנסיה והחליטה לעזוב הכול ולהירתם אליו לבנות את מערכת החינוך. זו מתנה גדולה לעיר. לך תשווה אותה לאיזה עב”ם שבא מבאר שבע.

בני וקנין. צילום: עדי תשובה

“הכי טוב לי היה לא לעשות שום דבר ולשבת בשקט, אבל זה בער בקרבי, לא הייתה ברירה. קודם כול כדי לחשוף בפני הציבור את השקרים וכזבים. כמו שהוא כותב: ‘הבטחתי להביא את רצועת החוף של תל אביב לפה’. הוא לא הזיז אבן ברצועת החוף. הוא שקרן שמאמין לשקרים שלו. גם הסי פארק, שחלק מהתקציב שלו מהתקופה של רוני מהצרי, הוא בכלל היה אמור להיות יותר מזרחה, הרי למה שיהיו גבעות שיסתירו את הנוף לכל המסעדות? הוא אומר: ‘הבטחתי חינוך ברמה גבוהה’, איזה חינוך? ראש מינהל החינוך שהוא הביא עזב אותו, ההישגים בחינוך רק חזרו בזמנו אחורה. מה שהוא מספר על גני הילדים, אתה מכיר ילד אחד בתקופתי שלא היה לו גן? התקשר אליי משה ינאי ז”ל שלושה שבועות לפני שנפטר ואומר לי, ‘מה זה השקרים האלה? היו לנו 60 גני ילדים לתחילת עבודות עם תקציבים שקיבלנו מוועדת טרכטנברג’. הוא מפיץ שקרים. אני בניתי את קריית חינוך, את אולפנת צביה, ישיבת צביה, את המכללה, אני יודע איך זה עובד”.


במתחם הבחירות של "כאן דרום" כבר ביקרתם?
לחצו כאן לכל החדשות וכל העדכונים הכי חמים!


למה אתה חושש כל כך מכהונה של שמעוני? מה כבר יכול לקרות לעיר?
“אני קורא לציבור: תפקחו עיניים, חס וחלילה אתם בוחרים בבן אדם ששבוע אחרי הבחירות ועדת ההשעיות תשעה אותו וימשיכו כותרות במשך שנה שלמה על ראש עיריית אשקלון עם העדויות שהולכות להתגלות, עם עדי התביעה, ואנחנו נרד לשפל המדרגה. לעומת פה, ראש עירייה עם ראש פתוח שרוצה לשתף את כולם, בלי אגו. אלו תכונות יפות”.

מצד שני, גם בחבורה שלך לא ממש מאוחדים, חברך אלי דיין תומך באבי עייש וריקי שי.
“ריקי שי, אני מעריך אותה מאוד, עובדה שהיא החליטה לעזוב את שמעוני לאחר שראתה מעשים כאלה ואחרים. לכן אני מעריך אותה מאוד. אם היא הייתה המובילה נגד שמעוני, הייתי מתגייס לטובתה. לכן אני קורא לכל האנשים האלה, צריך להיות מפוקחים, אני קורא לריקי שי ואבי עייש, לאיתי סהר, שאני מאוד אשמח שהוא יהיה במועצה, הוא בחור חיובי, ומשה אטיאס, אני מעריך את כולם. תתעשתו, אתם כולכם מחנה הטובים, יש פה סיטואציה רעה שתמיט אסון על העיר הזו, שקוראים לה שמעוני. בואו תצטרפו, כי כרגע מי שמוביל את המחנה הגדול ומחנה הטובים זה תומר. אני אשמח שכל המועמדים האלה יהיו במועצה, כי כולם חיוביים, והם צריכים לשנס מותניים ולהציל את העיר הזו. אני אירתם ואדבר איתם. אנחנו בין ללכת לאסון גדול וליפול שאולה לבין להציל את העיר. תומר הוכיח את עצמו בשנה שלא קלה לתפקוד”.


רוצים להישאר מעודכנים?
הורידו את אפליקציית "כאן דרום – אשקלון"




יכול להיות שהלהט שלך לטובת תומר גלאם זה בגלל שהוא מינה את החתן שלך עו”ד יוסי דיין לתפקיד מנכ”ל החברה הכלכלית? בכל זאת, מדובר באחד התפקידים הבכירים בעיר.
“זו שאלה נכונה ומוצדקת. אבל המינוי הזה בא לי בהפתעה. יוסי לא חיפש את המינוי הזה, שכנעו אותו לקחת אותו. הוא בעל תואר ראשון ושני של MBA אקזקיוטיב של האוניברסיטה העברית, שרק גאונים מסיימים אותה. ראש עיריית אילת רדף אחריו שיחזור אליו, לפחות שני ראשי ערים רדפו אחריו לבוא להיות מנכ”ל חברה כלכלית. אם לא הענווה, הוא יכול להשתלב בעסקים שלי אם הוא רק רוצה, באהבה רבה, ובשבילי זו רק מתנה גדולה. לכן לא בא אדם מהרחוב שהטיבו איתו, הוא התלבט אם לקחת את הדבר הזה, אבל הוא ראה בזה שליחות למען העיר. הוא ראה את האדמה החרוכה שהשאיר שמעוני ועזב הכול והרבה דברים טובים ותפקידים עוד יותר טובים ואמר 'אני מצטרף להציל את העיר', ולדעתי הוא עושה עבודה מדהימה. אל תשכח שיש לו ניסיון, היה כמה שנים מנכ”ל החברה הכלכלית של אילת”.

עו"ד יוסי דיין. צילום: פבל

וקנין: "יוסי לא חיפש את מינוי הזה". עו"ד יוסי דיין. צילום: פבל

“אטדגי ונקשרי יעמדו כחומה בצורה”

אין ספק שאחת ההפתעות של מערכת הבחירות המקומית פה באשקלון היא העובדה שסיעת “אשקלון בתנופה” המיתולוגית, שבה צמח וקנין עצמו לצד אלי דיין, אלי אלעזרא, ד”ר פנחס חליווה ואחרים, עברה לידיהם של דורון נקשרי ומייק אטדגי ראשי “הבית החברתי”.

אטדגי, שחר, קידר ונקשרי. צילום: יוגב חג'ג'

וקנין: "אותם לא ניתן יהיה לקנות". אטדגי, שחר, קידר ונקשרי. צילום: יוגב חג'ג'

וקנין עצמו אומר כי הוא רואה בכך כבוד גדול, “שקלנו להגיד תודה רבה, שירתנו 40 שנה ושהציבור יחליט מה שהוא רוצה. אבל באו חברים מ'אשקלון בתנופה', זה דורון ומייק ותמר קידר. האנשים הללו הם נשכבו על הגדר בחמש שנים האחרונות כדי לחשוף את השחיתויות לכאורה של שמעוני. זה שלמה כהן שתמך במהלך, דורון נקשרי, מייק אטדגי, רועי רביב, אלה אנשים שעצרו בגופם ונלחמו כדי לחשוף שחיתויות. אתה יודע כמה שלחו להם אנשים כדי שיפסיקו וכמה פיתיונות שלחו להם? מה יכול להיות יותר יפה מזה? במקום להגיד סיימנו, יש פה קבוצה ערכית שהצילה את העיר, נלחמה בכל הרשתות, הקדישו יום ולילה והזניחו את המשפחות ועשו זאת לשם שמים. אמיתי. הם רוצים להמשיך את הדרך שלנו? אני ראיתי בזה מתנה גדולה לעיר. אותם לא ניתן יהיה לקנות. אני קורא לציבור האשקלוני לתמוך בתומר גלאם לראשות העיר ולתמוך ב'אשקלון בתנופה', חי, למועצה כי אני אומר לך: האנשים שנמצאים שם ברביעייה הראשונה לא ניתן לקנות אותם במאומה. הם יעמדו כחומה בצורה להגן על העיר”.


רוצים להישאר מעודכנים?
הורידו את אפליקציית "כאן דרום – אשקלון"




“שמעוני ימיט קלון על העיר”

בתחילת חודש אוגוסט התקיים אחד מכנסי הבחירות הגדולים בעיר, אם לא הגדול שבהם. היה זה כנס הבחירות של איתמר שמעוני, שבו הוא פתח את מערכת הבחירות.

האנשים שם עטפו את שמעוני באהבה, השר ישראל כץ עמד שם על הבמה ופרגן לשמעוני. איך אתה יכול להתמודד מול זה?
“לדעתי השר כץ עושה טעות איומה והוא פוגע קשות בליכוד. אני יודע שראש הממשלה לא תומך בו. הוועדה העליונה בראשות חיים ביבס, ראש עיריית מודיעין, שהוא איש נקי וישר שגילה נחישות ולא פחד מאף אחד, לא אישר את ההסכם הזה (הסכם התמיכה עם מישל בוסקילה). ביבס רצה לשמור על השלטון המקומי, הוא לא רצה שתנועת הליכוד, שהיא המושלת במדינה, תתמוך באדם עם כתב אישום מהחמורים ביותר שהוגש נגד איש ציבור. ישראל כץ ממוקד באינטרס האישי שלו. ולגבי אותה אסיפה שהייתה שם, הרבה אנשים שהיו שם, פקחתי את עיניהם, והם זזו הצדה. הרי הוא מינה אנשים לכל מיני תפקידים, כדי לייצר רעש והאנשים האלה והמשפחות שלהם מגיעים לכנסים. הוא מייצר מסע הונאה שהוא כביכול זכאי וחוזר לעירייה. אני אומר לך, ‘ריד מיי ליפס’: שמעוני יישב בבית הסוהר הרבה שנים. לא שאני רוצה את זה, אבל הוא הפיל את האסון הזה על משפחתו ועל העיר הזו. אני אומר לך שדיברתי עם גדולי עורכי הדין והיו גם עורכי דין שייצגו אותו ועזבו אותו ואני אומר לך הוא ילך לבית סוהר וימיט קלון על העיר הזו. הוא לא יהיה ראש עיר עוד יום אחד כי הוא יושעה. אז מה רוצה העיר הזו? אדם שייבחר ואחרי כמה ימים משעים אותו? כל כלי התקשורת והטלוויזיה יראו אותנו במערומינו. הפגיעה בעיר היא פגיעה ישר בלב. ייקח שנים להציל את העיר מהפגיעה התדמיתית”.

אפי מור. צילום: אורי קריספין

וקנין: "הייתי בהלם". אפי מור. צילום: אורי קריספין

ולמרות כל מה שאתה אומר, מי שישב לצדך במועצת העיר, אפי מור, שניכר שהייתה התקרבות ביניכם, חזר לתמוך בשמעוני.
“הייתי בהלם. במו אוזניי שמעתי את אפי מור אומר, לא בשמועה, שמעתי את אפי מור אומר, ‘שמעוני בטוח יורשע’. אני תמה על כל ההתנהלות שלו. רק לפני שנה וחצי שמעוני הריץ אותו וברגע האחרון הוא זרק אותו כמו סמרטוט, והאיש הזה כאילו כפאו שד לא מדבר רבע מילה על שמעוני”.

לדבריך שמעוני יושעה מיד לאחר הבחירות, מה שאומר שמי שיחליף אותו יהיה עו”ד אייל אביטל, שלפי מקורביו מדובר באדם מבריק. אז זה לא שמעוני, איפה הבעיה?
“אתה אמור להיות עם מוטיבציה גבוהה וחדור אהבה גדול לעיר כדי לתפקד. הנה, אני רואה את תומר אין לו יום ואין לו לילה, הוא עובד משבע בבוקר עד 12 בלילה, חלק מהפגישות שלנו עשינו ב-12 בלילה. אבל ההוא לא מכיר את המערכת העירונית, לא מכיר התושבים, לא מכיר את הקהילה, תוסיף שהוא מחויב לשמעוני, שאומר שהוא יפעיל אותו. זה יהיה הרס מוחלט”.

עו"ד אביטל משמאל, לצד שמעוני ועו"ד אשר אוחיון

וקנין: "הוא לא מכיר את המערכת העירונית, לא מכיר התושבים". עו"ד אייל אביטל משמאל, לצד שמעוני ועו"ד אשר אוחיון

אז מה אתה עושה בימים אלה באופן כללי?
“היום אני עושה עבודה ציבורית ובהתנדבות וגם עסקים. בעבודה הציבורית אני פעיל באו”ם ובאונסק”ו, מנצלים את המומחיות שלי והוזמנתי לנאט”ו בעניין ערי חוסן. על זה קיבלנו פרס ראשון בעולם מקרן רוקפלר בגובה מיליון דולר לשנה. ולאחר ששמעוני הוחשד בפלילים, הם העבירו את התקציב שלנו לתל אביב. ויש לי גם עסקים טובים שאני אוהב אותם, ואני בעולם התקשורת”.

בני וקנין בכנס של נאט"ו במדריד

בני וקנין בכנס של נאט"ו במדריד

אונסק”ו לא היו ממש טובים לישראל בשנים האחרונות. היו לארגון הרבה בעיות עם ישראל.
“אונסק”ו זה ארגון לתרבות וחינוך ואיכות סביבה ומים. היה שם מנכ”ל עוין למדינת ישראל, ולכן קיבלו הרבה החלטות פוליטיות ולא החלטות בפרויקטים שמנהל אונסק”ו ואז ארצות הברית החליטה לפרוש. בינתיים מונתה מנכ”לית יהודייה שאני מכיר אותה, אודרי אזולאי. בעלה אנדריי אזולאי הוא היועץ הראשי של מלך מרוקו, ואנחנו מכירים הרבה שנים, הוא אירח אותי במרוקו. היא מובילה קו אחר באונסק”ו. לאונסק”ו יש תת פעילויות באמצעות גופים שונים, גם לפיתוח עירוני ופיתוח אזורי ומקורות מים. אני נמצא בקבוצות הללו. למה מים? כי למים יש השפעה, כמו שלעזה יש השפעה על המים של אשקלון. אם מזהמים בעזה את האקוויפר, אנחנו נשתה מים מזוהמים בארץ כי זה אותו אקוויפר, ואותו הדבר אם זה בלבנון או בירדן. אתה יכול לדאוג לחוף זיקים לניקיון, אבל יזרקו לכלוך בעזה אז לא עשית כלום. אז בתור ראש עירייה שהייתי מאוד פעיל אני משתתף בהם”.

וקנין, כאמור, עמד גם בראש הוועדה שהמליצה על איחוד תל אביב ובת ים, שאף על פי שהגישה את המלצותיה היא עדיין פעילה. בנוסף, הוא עומד כיו"ר עמותת “תפנית לחינוך” של קרן רש"י, העמותה הכי גדולה ברשת החולשת על תקציבים בגובה של 700 מיליון שקל. העמותה מפעילה פרויקטים חינוכיים, כמו פדגוגיה בצהרונים, בין היתר באשקלון. “אני עושה את זה לנפש שלי”, הוא מסביר.

בני וקנין. צילום: עדי תשובה

בני וקנין. צילום: עדי תשובה

הוא מספר כי בחודש אוקטובר הוא היה אמור להיות שלושה שבועות בחו”ל, אבל בגלל שהבחירות פה חשובות לו, אז הוא צמצם את זה לחמישה ימים וביטל פגישות עסקיות והרצאות, “כתוב ‘עת לעשות לה’ הפרו תורתך’, זה אומר שמותר להפר את התורה למען ערכים חשובים ונעלים. אז ה’הפרו תורתך’ שלי זה לעזוב את העבודה שלי כדי להציל את העיר. אני מקווה שהתקשורת ההוגנת תראה את התמונה האמיתית לעיר ולתושבים”.

שמעוני בתגובה: “הציבור זוכר את שלטון וקנין כתקופה חשוכה”

ממטה הבחירות של איתמר שמעוני נמסר בתגובה לדברים: “בשנת 2013 הציבור באשקלון אמר את דברו והראה לבני וקנין את הדלת החוצה מלשכת ראש העיר. די היה בכך כדי שיסיק את המסקנות המתבקשות. הציבור זוכר את תקופת שלטונו של בני וקנין כתקופה חשוכה שבה העיר עמדה מלכת, הילדים שלנו למדו בגנים מתפוררים, הצטופפו בכיתות לימוד ישנות, היו חשופים לירי רקטות בהיעדר מיגון, לא היו אירועים עירוניים, לא הייתה טיילת, לא היו מרכזי בילוי ומסחר, רצועת החוף הייתה נטושה, לא הייתה תשתית תחבורה ראויה לשמה, לא היה חזון ולא הייתה דרך.

“מאז נכנס איתמר שמעוני לתפקיד, הוא הפיח רוח חיים בכל התחומים, ראה אך ורק את התושבים לנגד עיניו ועבד יום ולילה למענם. בזכותו שופצו מאות גני ילדים, נבנו עוד עשרות גנים חדשים, בתי ספר וכיתות לימוד, מתקיימים אירועים בקנה מידה בינלאומי בעיר, הטיילת פורחת וגם רצועת החוף, נפתחו מקומות בילוי ופנאי, אשקלון הפכה מעיר הסובלת מהגירה שלילית לעיר הקולטת אלפי משפחות חדשות מדי שנה. העיר אשקלון הפכה שיאנית בהתחלות בנייה ובהגירה חיובית, נחתם הסכם גג, שיכפיל את אוכלוסיית העיר. בשנים הבאות גם יקודמו פרויקטים של התחדשות עירונית, השכונות הוותיקות יזכו לשדרוג משמעותי, וזו רק ההתחלה. זה לא קרה בגלל בני וקנין, זה קרה בזכות איתמר שמעוני.

“איתמר נחוש לשוב להנהגת העיר, ולא לאפשר לבני וקנין וחבורתו לקחת חזרה את השלטון. אם זה חלילה יקרה, זה יהיה אסונה האמיתי של העיר אשקלון”.

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר