אנחנו ננהל את העיר. שמעוני בפתחית המטה
אנחנו ננהל את העיר. שמעוני בפתיחת המטה

שמעוני הכריז על התמודדות, ומערכת הבחירות יצאה לדרך

בפוסט קצרצר בפייסבוק הודיע ראש העירייה המושעה איתמר שמעוני כי יתמודד לראשות העירייה. את המטה הוא חנך עם עשרות פעילים, וכעת הוא מתכונן לטקס ההכרזה החגיגי, אך בין לבין הוא עדיין צריך להתעסק בענייני המשפט ובמיסרונים שנשלחים לתושבים

פורסם בתאריך: 3.8.18 12:02

     

“קיבלנו החלטה, אני מתמודד לראשות העיר אשקלון”, עם המשפט הזה נתן איתמר שמעוני את האות לפתיחתה של מערכת הבחירות שהמתינה למוצא פיו. את הפוסט הוא פרסם ביום חמישי האחרון בדף הפייסבוק הפרטי שלו. הפוסט גרר אלפי לייקים, שיתופים ותגובות רבות שבירכו אותו על הצעד הזה.

שמעוני מצטרף לרשימה ארוכה של מתמודדים שכבר הצהירו על ריצה לתפקיד הנכסף.

שמעוני והרב יעקב אביטן קובעים מזוזה בפתח המטה. "אני בטוח שאתה גם תישן פה"

שמעוני והרב יעקב אביטן קובעים מזוזה בפתח המטה. "אני בטוח שאתה גם תישן פה"

מבחינת החוק נכון להיום, אם שמעוני ייבחר, הוא לא יוכל להיכנס לתפקידו בקלות כפי שהיה בבחירות 2013, זאת מאחר שההשעיה שלו מהתפקיד תימשך עד לתאריך 30 בנובמבר, כחודש לאחר הבחירות. עד תאריך זה ייאלץ שמעוני לעבור משוכה לא פשוטה של הוועדה לבחינת השעיה של ראשי רשויות.

אהדה מקיר לקיר. שמעוני עם תומכיו בפתיחת המטה

הוועדה צפויה להתכנס בתאריך 6 בנובמבר ולהתחיל לדון בהמשך ההשעיה כאשר הפרקליטות צפויה לדרוש את ההארכה. שמעוני, שמקווה לנצח בבחירות, מתכוון לחזור אל הוועדה כראש עירייה נבחר ולבקש את סיום ההשעיה לאור מה שהוא מכנה “התמשכות המשפט”.

חיבוקים ונשיקות

ביום שני השבוע חנך שמעוני את מטה הבחירות המרכזי שברחוב אוסישקין, ואליו הגיעו עשרות פעילים שחיבקו ונישקו אותו, רקדו עמו ובירכו אותו. “תראו, יש שלושה דברים על הפרק: 1. אני מתמודד. 2. אני מנצח. 3. אנחנו ננהל את העיר. אני שומע כל מיני רעשים ברשת. אם לא תתייחסו אליהם, הם יישארו בגדר רעשים. אם תתייחסו אליהם, הם יהיו מעבר לרעשים, הם ינסו להשפיע. אני קורא מכאן לכל המתמודדים, לכל המפלגות, לכל התושבים: תשמרו על אחדות, על מערכת בחירות נקייה, ללא הכפשות אישיות. מי שיעשה את זה ירוויח. מי שיכפיש אותנו – יקבל מאיתנו אהבה, יקבל חיבוק, יקבל חיזוקים. כי אנחנו הולכים למערכת בחירות נקייה”.

שמעוני ציין בקצרה באירוע את העשייה הרבה בתקופתו במגוון תחומים: “תראו, יש דבר אחד שאנחנו יכולים לומר ואחרים לא יכולים לומר: ביצעתי. הבטחתי מהפך במערכת החינוך ביצעתי. הבטחתי רצועת חוף מהמתקדמות במדינת ישראל – ביצעתי. הבטחתי שירות ויחס אישי לכל תושב – ביצעתי. הבטחתי פיתוח מדהים – ביצעתי. כל הדברים האלה ביצענו, ויש לנו עוד מה לבצע בעזרת ה’. יש הסכם גג עם 20 שנה קדימה. מכאן אני רוצה לאחל לאבי רפואה שלמה, הוא מאושפז בבית החולים, שהקב”ה ישלח לו רפואה שלמה. אני רוצה להודות לכל מי שהגיע. בשם ה’ נעשה ונצליח ונחזיר את התנופה לעיר אשקלון”.

שמעוני בפתיחת המטה השבוע.

שמעוני בפתיחת המטה השבוע.

החיים עצמם

מאותה אהבה שהקיפה אותו נזרק שמעוני כבר באותו הערב אל קרקע המציאות, כאשר פרסום בחדשות 10 דיבר על כך שבפרקליטות בודקים טענות על איומים כלפי עדים במשפטו של שמעוני.

יום למחרת הוא כבר נאלץ להתמודד מול מסרון שנשלח לכל תושבי אשקלון בזו הלשון: “חשיפת חדשות 10. בפרקליטות ישקלו לבקש את מעצרו של איתמר שמעוני עד תום ההליכים. החשד: שיבוש מהלכי משפט. ברביעי יעיד עד המדינה בפרשיות השוחד. גם אם שמעוני ייבחר – לא יוכל לכהן. אשקלון תיגרר לבחירות חדשות”.

המיסרון נגד שמעוני שקיבלו רבים מתושבי העיר. מי עומד מאחריו?

שמעוני מיהר לכתוב פוסט, ובו גינה את המהלך: “בדמוקרטיה מנצחים רק בקלפי עם פתק צהוב. כרגע, קיבלתם הודעה שאין לה כל שחר למציאות (פייק ניוז) שהגיעה ממתנגדינו המסתתרים אחרי הודעות SMS. אנו מעל זה ודוהרים בכל הכוח לנצח את הבחירות. אני אתכם ולמענכם לכל אורך הדרך. חי, נושם ומחייך”.

ביום ראשון הקרוב צפוי שמעוני לקיים את טקס הפתיחה הרשמי של מסע הבחירות. האירוע ייערך באולמי טליה החל מהשעה 20:00 וצפוי לכלול בין השאר נאום ראשון של שמעוני.

הולך עד הסוף עם תמיכה רחבה ברחוב האשקלוני

“בשבועות האחרונים נחשפנו לנתונים מרשימים על עלייה יפה בהיקף הזכאים לתעודת בגרות ובהיקף המתגייסים לשירות משמעותי. אני גאה בנוער שלנו. העלייה היא תוצאה ישירה של פעולות רוחביות והשקעה עצומה שביצענו בכל תחום החינוך מהגיל הרך ועד למסיימי י”ב. בנינו כ-100 גנים בשנתיים, בתי ספר, אולמות ספורט, מעל ל- 100 כיתות חדשות, צהרונים, הוזלנו מחירים בקייטנות, במחירים המשתלמים ביותר במדינה וביצענו השקעה מסיבית בילדינו החל מהגיל הרך. הכול נעצר! ההשקעות בחינוך, בניית הגנים ובתי הספר. החינוך חייב להיות בראש מעייננו ועל כן שמתי לי למטרה להמשיך בעצמה את העשייה המשמעותית שהובלנו בחינוך”.


רוצים להישאר מעודכנים?
הורידו את אפליקציית "כאן דרום – אשקלון"




באשר להחלטה להתמודד לראשות העיר אמר שמעוני כי הוא “נפעם ונרגש מהיקף התמיכה והאהבה של הציבור בכל פעם מחדש ורוצה להודות לכולם על כך, זה מאוד מחמם את הלב. משפחתי כולה נרתמת, אשתי רויטל עומדת מאחוריי בהחלטתי לשוב ולהתמודד על הנהגת העיר. לקחנו בחשבון את ההכפשות האישיות הרבות, המשפחה שלי ואני חסונים וחזקים. אני שומע את כל רעשי הרקע מסביב שמופצים על ידי בעלי עניין, ואני אומר היום באופן חד משמעי: ההשעיה שלי היא עד הבחירות ולא יותר. אני מקבל המון אהבה וחום מתושבי אשקלון. אני הולך לנצח את הבחירות בעזרת ה׳, אחזור לנהל את העיר ולהוביל את אשקלון למסלול התנופה והפיתוח”.

התגובות להכרזה

כניסתו של שמעוני למרוץ עוררה תגובות בין היתר ממתמודדים אחרים כמו מפלגת הבית החברתי בראשות דורון נקשרי ומייק אטדגי שמסרו: “שמעוני ראש העיר המושעה על ידי מדינת ישראל ומואשם בעבירות שוחד, הלבנת הון, הפרת אמונים ועוד. כתב אישום החמור ביותר המלווה בבעיות מוסר קשות שהוגש כנגד ראש עיר מכהן.

דורון נקשרי ומייק אטדגי. צילום: אבי אלפסי, אומנות הצילום

העיר לא רכושו של שמעוני. דורון נקשרי ומייק אטדגי. צילום: אבי אלפסי, אומנות הצילום

'הבית החברתי' מצהיר: לא נשב עם שמעוני בשום אופן וצורה. אני דורש מכל הסיעות המתמודדת למועצת העיר לנהוג באחריות כלפי תושבי אשקלון ולפעול באותה דרך. העיר אשקלון לא בת ערובה ורכושו האישי של שמעוני – ממילא הוא לא יכול לכהן כראש עיר, וכעובדה מוכחת, הרי שכיום הוא על תקן זה ורחוק מהכיסא. 'הבית החברתי' לא ייתן למהלך כזה שום יד”.

גם המועמד לראשות העירייה עו”ד אבי עייש מסר, “נכון שהוא זכאי להתגונן נגד האישומים נגדו עד להכרעת בית המשפט אם להרשיע אותו או לא. מנגד זה גם נכון שאשקלונים זכאים לכך שיום לאחר הבחירות יהיה להם ראש עירייה. אבל הצבעה באיתמר שמעוני פשוט זה לא יקרה. מדוע? כי הפתק הזה נושא בעצם סימן שאלה, היום שמעוני מושעה מתפקידו וגם אחרי הבחירות הוא ימשיך להיות מושעה מתפקידו, גם אם ייבחר”.

התמיכה הראשונה

בתוך כך, תנועת “יד ביד” המייצגת את קהילת יהודי גיאורגיה באשקלון, שבה חברים שמואל נמסדזה, שבתאי שאל, מישל גוריאלשוילי ושרה מילר, הצהירה השבוע על תמיכה באיתמר שמעוני. “כתנועה שחרתה על דגלה ערכים של נחישות ועשייה חברתית לצד צניעות וכבוד איש לרעהו, התמיכה שלנו בשמעוני היא טבעית ומתבקשת ונגזרת ממה שאנחנו מאמינים בו”, הם מסרו והוסיפו: “שמעוני הוכיח בזמן קצר את עשייתו הרבה לעיר במגוון תחומים, בין השאר בחינוך ובספורט, שאנו כתנועה רוצים לקדם, ואנו סמוכים ובטוחים כי רק הוא יוכל להמשיך את תנופת העשייה המשמעותית שהחל בעיר”.

הולכים ביחד. שלט משותף של שמעוני ויד ביד. צילום: אלירם משה

חברי התנועה מספרים כי הרעיון והיוזמה לרוץ למועצת העיר נבעה מאהבתם לעדה הגיאורגית. “כתנועה, בחרנו כנושא מרכזי את נושא הנוער באשקלון. לצערנו המצב כיום דורש הרבה יותר משאבים והרבה השקעה בנוער לאור המציאות העגומה של בני הנוער בעירנו, בפן הערכי, החינוכי והמקצועי. כבני העדה הגיאורגית, אנו רוצים כמובן לקדם ולטפח את העדה הנפלאה שלנו על כל גווניה. חשוב לציין שיש רצון ותמיכה של כל העדה ליוזמה שלנו”.

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר