מעין שרה בית ספר צרכים מיוחדים שיפוץ. אלדד עובדיה
כמו חדש. בית הספר מעין שרה המשופץ. צילום: אלדד עובדיה

מעיין שרה: “זה לא שיפוץ, מבחינתי זה בית ספר חדש”

לאחר מאבק של הורים נגד כוונות העירייה לשפץ מן היסוד את בית הספר ולא לבנות בית ספר חדש נראה יו”ר ועד ההורים בבית הספר מעיין שרה דווקא מרוצה ערב פתיחת שנת הלימודים

פורסם בתאריך: 31.8.18 13:39

     

פרויקט הדגל של השנה החולפת הוא ללא ספק בית הספר מעיין שרה – בית ספר לילדים בעלי צרכים מיוחדים. יותר מ-15.5 מיליון שקלים הושקעו בהרחבה ובשיפוץ של בית הספר, שלמעשה כמו הוקם מחדש. בפתיחת שנת הלימודים בית הספר יהיה חדש, בטיחותי והחשוב מכול הוא שהמבנה יהיה ראוי ומונגש בהתאם לצורכיהם המיוחדים של התלמידים.

כך זה נראה במהלך השיפוץ. צילום: תומר שונם הלוי

“אנחנו מאוד מתרגשים, יצא מהמם ברמות גבוהות”, אומרת דורית רפאל, יו”ר ועד ההורים בבית הספר. “זה לא שיפוץ, מבחינתי זה בית ספר חדש חדש, לא קשור למה שהיה קודם. אין לי מילים. עכשיו חזרתי, לקחתי את הבן שלי לראות את המקום כדי שיתרגל, ואין מילים. יש לנו בכל כיתה שירותים צמודים, עם יציאה מתוך הכיתה, לכל כיתה גינה אישית משלה, בנוסף לגינות שבחוץ. יש שם מגרש כדורסל ומגרש כדורגל, המון חדרי טיפולים, ממ”דים. יש כיתות יותר בעייתיות עם שירותים פרטיים משלהם. חדר מחשבים. אני לא חושבת שיש בית ספר בארץ בחינוך המיוחד היום שהוא ברמה כזאת. יש דברים שבמילים אי אפשר להסביר, רק לראות בעין. גם במחשבה על הכול, קיבלו מקרנים לכל כיתה. הייתה חשיבה אפילו על תלמידים ספציפיים. התאמות לכל לקות מסוימת”.

מעין שרה במהלך העבודות לשיפוצו. צילום: תומר שונם הלוי

רפאל, אם לתלמיד בבית הספר, מספרת כי ההורים היו שותפים לכל הליך התכנון של בית הספר, “בכל שלבי התכנון היינו שותפים, ביקשו מאיתנו להכין פרוגרמות פונקציונאליות לכל מה שצריך. הלכנו לבתי ספר אחרים בארץ לשמוע מההנהלה מה אומרים, מה הליקויים ומה החוסרים. אלו”ט היו שותפים איתנו וראו את התכניות ואפילו היו שותפים להחלטות כמו איפה לשים חלונות. האמת? אני מופתעת. לא ציפינו. גם זה שנתנו להורים להיכנס ולהסביר את הצרכים”.

בכירי העירייה וועד העירייה בבית הספר מעין שרה לפני השיפוץ. צילום: תומר שונם הלוי

בכירי העירייה וועד העירייה בבית הספר מעין שרה לפני השיפוץ. צילום: תומר שונם הלוי

מעין שרה לפני סיום עבודות השיפוץ. צילום: אלדד עובדיה


רוצים להישאר מעודכנים?
הורידו את אפליקציית "כאן דרום – אשקלון"




למה זה מפתיע?
“כי אתה לא מצפה לדבר כזה. בסך הכול יש בבית הספר שלנו 100 תלמידים. אתה לא מצפה להתייחסות אישית בכל נקודה ונקודה. כשבאנו לשבת עם האדריכל והמהנדסים, כל סעיף שרשמנו קיבל התייחסות, והיו המון סעיפים. אין מילים. כל מי שהיה בדרך, והיו הרבה אנשים טובים לצדנו, וכל הכבוד”.

כיתה משופצת במעין שרה. צילום: אלדד עובדיה

“השקענו השנה עשרות מיליוני שקלים בבניית כיתות חדשות ובתי ספר חדשים, אבל חשוב מכול בשיקום ושיפוץ מבנים שסבלו מהזנחה שנים רבות ולא זכו לקבלת מענה. 61 גני ילדים שופצו על פי הסטנדרטים הגבוהים ביותר, כאשר בנינו חצרות במקום חולות וביצענו הצללות על מנת שהילדים יוכלו ליהנות בשעות החצר”, מסר ראש העירייה בפועל, תומר גלאם.

השקעה בכל פינה. מעין שרה המחודש. צילום: אלדד עובדיה

“גם בכיתות לימוד שבהן סבלו התלמידים במהלך ימי החורף הקשים, הנחיתי לחזק את המבנים ולשקמם. מוטלת עלינו החובה להשקיע גם במבנים הפיזיים, וזאת על מנת שהתלמידים יוכלו להתרכז בלימודים בלבד ולהגיע להישגים. מערכת החינוך באשקלון צועדת קדימה, ואנו נמשיך לעשות הכול על מנת לשמר סביבת למידה בטוחה וראויה לילדינו”.

שירותים מרווחים עם ציוד מתקדם. צילום: אלדד עובדיה

בית הספר מעין שרה לאחר השיפוץ. צילום: אלדד עובדיה

מגרש הספורט של מעין שרה לאחר השיפוץ. צילום: אלדד עובדיה

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר