עצור. אילוסטרציה: דוברות המשטרה
עצור. אילוסטרציה: דוברות המשטרה

ירה לעבר צעירה ואמה – ישב 9 שנים בכלא

למרות סירובן של הצעירה ואמה להעיד נגדו בחקירות ובבית המשפט הצליחה הפרקליטות להביא להרשעתו ולמאסרו העשירי של עבריין מוכר תושב אשקלון

פורסם בתאריך: 18.7.18 15:55

     

חוקרי המשטרה שעסקו בחקירת האירוע האלים שהתרחש לפני שנה וחצי בבניין מגורים בשכונת הסיטי במהלכו גבר תושב אשקלון ירה לעבר בחורה תושבת העיר היה יכול להסתיים בלא כלום אך התעקשותם הביא השבוע למיצוי הדין עם מי שביצע את הירי המסוכן ולשליחתו לזמן ממושך מאחורי סורג ובריח.

האירוע כאמור התרחש לפני שנה וחצי. ניסים גואטה, תושב העיר בשנות ה-30 לחייו המוכר היטב לחוקרי המשטרה מאירועים אלימים אחרים בהם היה מעורב, הגיע בשעת ערב לביתה של הבחורה. גואטה נכנס לדירה בה היא מתגוררת עם אמה כשהוא חמוש באקדח. הבחורה לא נכחה באותם רגעים בדירה וגואטה סיפר לאמה שהיתה בבית כי בתה גנבה ממנו יהלום ושהוא מתכוון לרצוח אותה.

חלפו כמה דקות והבת הגיעה לבית. גואטה שלף את האקדח, תפס את הבחורה בגרונה מאחור וגרר אותה באיומי אקדח למעלית תוך כדי שהיא צורחת על נפשה. האם המבוהלת ניסתה לסייע לבתה וניסתה לשחרר אותה מידי גואטה עד שהגיעו למעלית. גואטה ירה לעבר האם ירייה אחת וכמעט פגע בה. הקליע פגע בארון החשמל שבלובי ובתקרת הקומה בה התרחש האירוע.

שוד. אילוסטרציה: א.ס‏.א‏.פ‏ קריאייטיב‏/INGIMAGE

המעלית נסגרה וגואטה ירד עם הבחורה לקומת הכניסה, תוך שהוא אוחז בשערה וממשיך לאיים עליה. הבחורה צעקה, צרחה וניסתה להילחם ולהשתחרר ממנו. גואטה ירה לכיוונה שתי יריות שבדרך נס לא פגעו בה. אחד מהקליעים פגע ברצפה וגרם לריקושט ששפשף את סוליית נעלה וגרם לשטף דם פנימי שנראה ככתם כחול בכף רגלה השמאלית. קליע אחר פגע בגג רכב שחנה בסמוך.

לא היסס להשתמש באקדח לעבר האם ולעבר בתה. אילוסטרציה: דוברות המשטרה

האם התקשרה למשטרה ותיארה את מה שארע בבית. היא גם מסרה את שמו של גואטה ובכדי לא להתבלבל עם ניסים גואטה אחר שמתגורר בעיר, אפילו נקבה בשם אימו. שוטרי משטרת אשקלון שהיו בקרבת מקום הגיעו במהירות, סגרו את הזירה והחלו לבדוק מה ארע שם. האם אותה בדירתה וסרבה לשתף פעולה עם השוטרים. היא טענה שהכל בסדר ושאין צורך. הבת שגם היא חזרה בינתיים לבית גם היא סירבה לשתף פעולה עם השוטרים.

חוקרי המשטרה גבו גם עדויות מהשכנים שראו את האירוע במו עיניהם. החוקרים הבינו שמדובר באירוע חמור של ירי מסוכן שהיה עלול להסתיים בתוצאות טראגיות. שתי הנשים שחייהן עמדו בסכנה ממשית עמדו על סירובן לתת את המידע העיקרי שבלעדיו קשה יהיה להביא לדין ולהרשיע את העבריין.

מסרבת למסור עדות שתפליל את העבריין. אילוסטרציה: מוטי מילרוד

למחרת מאתרת המשטרה את גואטה ועוצרת אותו. הוא מכחיש כל קשר לאירוע ולמעשים. במשטרה מחליטים לעצור גם את האם ואת ביתה ולחקור אותן בנפרד כדי לא לאפשר לעבריין המסוכן להינצל ממיצוי הדין נגדו. השתיים נחקרות ומסרבות למסור גרסה שתביא להפללתו של גואטה.

הוקלטו בלא ידיעתן

במהלך החקירות הארוכות שהוקלטו בלא ידיעתן הצליחו החוקרים לדובב את השתיים. תחילה הודו שהופעל עליהן לחץ ואף איומים כדי שלא יעידו נגדו במשטרה.

"כמה יתנו לו? שנה שנתיים? הוא יצא. אני לא אומרת, לא מגישה תלונה עליו, לא כלום שום כלום. להתעסק עם האנשים האלה, הוא פסיכופט" הניסיונות להביא את האם לשיתוף פעולה שבעזרתו תוכל הפרקליטות לבסס את האישומים לא צלחו. "אני לא רוצה בבית משפט להגיד כלום… אין לי כח, אני לא בנויה לזה… אני לא רוצה שיצא שאני דיברתי ואני אמרתי". בהמשך אמרה האם שביתה "יודעת שהוא יחזור אליה. אמרו לנו אם תתלוננו פשוט הלך עליכם".

בית המשפט הסכים לקבל את תמלול ההקלטות שבהן מודות השתיים כי הופעל עליהן לחץ שלא להעיד. המשפט נפתח והשתיים התעלמו מהזימונים של בית המשפט להגיע לדיונים ולהעיד. באחד המקרים הגיעו שוטרים לבית וביקשו מהבת לפתוח את הדלת, אלא שזו איימה כי אם יפרצו את הדלת היא תזרוק את הילדים מהחלון. הצוות נאלץ לחזור על עקבותיו ללא המתלוננת העיקרית.

המשפט התנהל ללא עדותן ולמרות זאת באופן ראוי להערכה הצליחה התביעה להביא להרשעתו של גואטה בסעיפים של חבלה בכוונה מחמירה, חטיפה, נשיאת נשק ויריות במקום מגורים.

עבר עשיר

לפני שנגזר עונשו של גואטה הציגה התביעה את עברו העשיר: 22 רישומים פליליים בגין שורה ארוכה של אירועי אלימות, רכוש, סמים, נשק ומרמה עוד מהיותו קטין. גואטה נכנס ב-19 שנים האחרונות 9 פעמים לכלא, בכל פעם ריצה את תקופת מאסרו ושב לסורו וגם למאסרו.

רשימת העבירות בהן הורשע ארוכה: נשיאת נשק, התפרצות לדירה, בריחה ממשמורת, שימוש ברכב ללא רשות, תקיפה, איומים, ייצור חומר אסור בהפצה, סיוע בגניבת רכב ואפילו שוד מזויין. עבירה דומה לזו שבה הורשעה הפעם ביצע לפני שלוש שנים. גואטה בהיותו בן 30, בילה לילה עם קטינה בת 17. לאחר ויכוח איתה תקף אותה, הפיל אותה לרצפה, בעט בה בחוזקה עד שנזקקה לטיפול רפואי. לאחר שנעצר ושוחרר בתנאים מגבילים נאסר עליו ליצור איתה קשר. למרות זאת התקשר אליה כמה ימים לפני עדותה צעק ודיבר אליה בטון מאיים.

בילה לילה עם קטינה ואחר כך תקף אותה האלימות. אילוסטרציה: אי.אס.אי.פי

"ניתן להתחשב במידה מסוימת לקולא, בנזק שייגרם למשפחת הנאשם, לחברתו ולילדיו הקטינים, כתוצאה ממאסרו לתקופה ארוכה, אם כי ראוי לציין, כי הנאשם אינו מתגורר עמם ואף לא ניתן לומר שבני משפחתו היו בראש מעייניו בעת שבחר לבצע את העבירות" כתבה בהחלטתה שופטת בית המשפט המחוזי בבאר שבע, גילת שלו "אינני יכולה לקבל את טענות הסנגור, הסבור כי העובדה שהנאשם נכנס ויוצא תדיר מהכלא, נובעת מכישלונם של גורמי הטיפול במדינה, שכן כעולה מגיליון הרישום הפלילי שלו, נעשו עמו בעבר ניסיונות טיפוליים במעון נעול, או בענישה מקלה דוגמת מאסר בדרך של עבודות שירות, אך כאמור, הנאשם שב ופגע בציבור פעם אחר פעם הסלים את התנהגותו, ולא השכיל להשתלב בהליכים טיפוליים מחוץ לכותלי הכלא או בתוכו. לאור כל האמור, יש להטיל על הנאשם עונש המצוי ברף הגבוה של המתחם שנקבע".

עוד מאסר לאוסף. אסיר נכנס לכלא שקמה. צילום: אילן אסייג

בית המשפט הטיל על גואטה עונש של 8 וחצי שנים מאסר בפועל. גם המאסר על תנאי שעמד של 7 חודשים הופעל ויצטבר לעונש הגדול יותר. בסך הכל ירצה גואטה מאסר של 9 שנים וחודש מיום מעצרו לפני שנה וחצי.

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר