פרופ' חזי לוי וצחי כהן. צילום: דוברות ברזילי
פרופ' חזי לוי וצחי כהן. צילום: דוברות ברזילי

פגייה חדשה, מערך לב מתקדם, מכון נפרולוגי ממוגן ועוד: ברזילי בתנופת בינוי

פורסם בתאריך: 2.8.23 16:05

מאת: מערכת כאן דרום | תוכן מקודם

במרכז הרפואי ברזילי מציגים פעם אחר פעם חשיבה פורצת דרך, יצירתיות ושליחות אמיתית עם גיוסי תקציב שמאפשרים את תנופת הבנייה הענפה הכוללת בינוי מחלקות חדשות ושדרוג המערכים הקיימים בציוד מתקדם. כל אלו ממצבים את המרכז הרפואי ברזילי בחוד החנית של בתי החולים בארץ

חשיבותו של מרכז רפואי איכותי אינה מוטלת בספק. אף על פי כן, וחרף האתגרים הרבים והמורכבים הניצבים בפני מערכת הבריאות כולה – האתגר של התאמת התשתיות הרפואיות לגידול הדמוגרפי, ובפרט המצב בדרום ובאשקלון – אקוטי אף יותר.

לשם ההמחשה, כאשר העיר אשקלון וסביבותיה גדלה בעשרות אלפי תושבים, חייב להינתן ביטוי לכך בהרחבת מיטות אשפוז, עמדות חדר מיון, חדר ניתוח ועוד, אחרת השירות הרפואי הניתן לנו כאזרחים ובני משפחתנו נפגע (מיטות מסדרון, זמני המתנה, אורכי תורים, מחסור בשירותים ועוד).

כידוע, אזור אשקלון והסביבה פותח מהדורות חדשות הן בשל מתיחות ביטחונית וירי רקטות ממושך, והן בשל פערי התקציב לפריפריה – ברווחה ובבריאות. אל מול המציאות המורכבת של תושבי האזור – המרכז הרפואי ברזילי מהווה מזור, לא רק ככתובת ומענה רפואי מקצועי, אלא גם כמי שמביאים רוח רעננה ובשורות של התפתחות, חדשנות, ויצירתיות.

בחמש השנים האחרונות, מי שמתחרה בתנופת הבנייה של העיר אשקלון, שהפכה לפנינת הנדל"ן המבוקשת בארץ עם קצב התחלות בנייה מרשים, הוא המרכז הרפואי ברזילי, שמחדש ומתחדש עם מגוון שירותים לרווחת הציבור, בדגש על מחלקות חדישות, ציוד רפואי מתקדם ומעטפת שירותים המציבה את בית החולים, בשורה הראשונה בארץ.

על מנת לסבר את האוזן, בחמש השנים האחרונות נפתחו מבנים ומחלקות כפטריות אחר הגשם, חדר מיון, חדר ניתוח, טיפולי נמרץ, מחלקת אורתופדיה, כירורגיה, מכון אלקטרופיזיולוגיה, מרכז שיקום וקצרה היריעה מלהכיל את שאר היחידות.

מחלקת הילדים החדשה בברזילי. צילום: מורן ניסים, צילום רפואי ברזילי

מחלקת הילדים החדשה בברזילי. צילום: מורן ניסים, צילום רפואי ברזילי

ביולי אשתקד נחנכה מחלקת הילדים החדשה המכילה 36 מיטות אשפוז, כאשר כל חדר מצויר כאגדה אחרת. העיצוב שובה הלב הוא רק חלק ממעטפת השירותים הכוללת לרווחת הילדים המטופלים במחלקה. תכנית חינוכית איכותית, צוות מסור, מרפסת מרגוע עם נוף לים, חדר קולנוע וגן משחקים מדהימים הכל על מנת להנעים את שהותם של הילדים המאושפזים.

מספר חודשים לאחר מכן נחנכה מחלקת נוירולוגיה הכוללת מחלקת אשפוז וטיפול נמרץ שבץ מוחי, לצד צנתורי מוח. המחלקה המובילה בתשתיות הרפואיות והקליניות שלה נבנתה בסיוע תרומתם של משפחת בן יוסף מניו יורק.

כמו כן, בנובמבר נחנך מכון המטולוגי חדש, המכון מטפל בחולים עם מחלות מורכבות, לרבות מחלות ממאירות, שקשורות למערכת הדם והלימפה. וחודש לאחר מכן , החל שירות חדש בבית החולים- מרפאה אורתו-כירורגית לטיפול בהפרעות מולדות והתפתחותיות של הלסתות.

פתיחת המכון ההמטולוגי. צילום: טל בן דוד, צילום רפואי / דוברות ברזילי

פתיחת המכון ההמטולוגי. צילום: טל בן דוד, צילום רפואי / דוברות ברזילי

ביוני השנה התבשרנו כי נפתח מתחם חניה חדש בכניסה המערבית, מאחורי מרכז השיקום. המתחם מהווה תוספת משמעותית של כ-280 מקומות חנייה לרווחת העובדים והמבקרים.כמו כן, החלו לפעול שירותי הסעה פנימית (שאטלים) ברחבי המרכז.

אלו מצטרפים לחדרי לידה חדשים, 12 חדרי בוטיק, מוקפים בצמחייה המשרה אווירת נינוחות והירגעות, החדרים החדשים כוללים מערכת שירותים ייחודית – מיטות HILL ROOM מודלריות, אשר מאפשרות לידה בתנוחות שונות, כורסה נפתחת למלווה, עמעום אורות ליצירת אווירה נעימה ומרגיעה, מערכת שמע חדשנית המאפשרת להשמיע מוזיקה בהתאמה אישית ומגוונת. זאת לצד ציוד ומכשור חדשניים הכוללים מוניטורים אלחוטיים עמידים במים ועוד. הכל, כדי להעניק חווית לידה טובה ונעימה.

חדר לידה ברזילי

חדר לידה בברזילי. צילום: דוד אביעוז, צילום רפואי/דוברות ברזילי

ומה לפנינו? פתיחת מחלקת פגים חדשה וממגונת במרכז הרפואי – מחלקה חדישה, מאובזרת וממוגנת, המתנשאת לשתי קומות, בבניין מרשים ומתקדם, ומכילה חדרי משפחה אישיים, חדרי טיפול נמרץ פרטיים, חדרי הנקה ועוד.

נכון להיום, שוכנת הפגייה במשכנה הישן, צמוד למערך המיילדות של המרכז הרפואי, במבנה בלתי ממוגן שמחייב פינוי מהיר של הפגים בכל הסלמה ביטחונית למרחב אחר של בית החולים – למרחב ממוגן . המחלקה לטיפול מיוחד ביילוד ובפג מנוהלת על ידי ד"ר מולי צנגן, מומחה בעל שם בתחום רפואת הפגים, והמבנה החדש ממוגן לחלוטין, עם חיפויים חיצוניים מאירי עיניים, מעבדה מתקדמת, חדרי טיפול נמרץ אישיים, חדרי משפחה פרטיים, חדרי הנקה, אולם ייחודי לטיפול ביניים, חדרי הסתגלות ועוד.

פרויקט הפגייה מבוצע במקביל לפרויקטים מובילים גדולים כגון הקמת מערך הלב, מערך הפרוס על 3 קומות ומאגד תחתיו את כלל השירותים (אשפוז, טיפול נמרץ, צנתורים, מרפאות, מחקר, ניתוחי לב). הפרויקט בהיקף של 53 מיליון ש"ח וחלקו ממומן מתרומתו הנדיבה של יוסי דהן בעלי אלדן.

יוסי דהן לאחר התרומה

יוסי דהן לאחר התרומה

כמו כן צפוי להיפתח בע"ה לקראת חודש דצמבר הקרוב מכון הנפרולוגיה הממוגן, פרויקט בהיקף של 30 מיליון ש"ח המספק שירותי דיאליזה ממוגנים בתשתיות מתקדמות

חדוות היצירה ורוח העשייה השורה בברזילי צופנת לעתיד לבוא את הקמתם של מבנה מרפאות חוץ ומכונים, בית חולים לילדים, מחלקת אורולוגיה, מחלקה כירורגית רב מקצועית, קומת שיקום נוספת, בניין מגורי סגל, מחלקת יולדות עם חדרים אישיים, מכון גנטיקה, מכון פתולוגיה, מרכז מסחר, מרלו"ג ועוד.

מה שהופך את תנופת הבנייה חסרת התקדים הנ״ל ללא מובנת מאליה, היא העובדה הפשוטה שכלל התקציבים הממנים את הפרויקטים (שכל אחת מהם מוערך בעשרות מילונים) הוא במרבית המקרים – תוצר של גיוס תרומות מוצלח. הדעה הרווחת כי התקציבים לבינוי מחלקות חדשות הנדרשות עקב הגידול הדמוגרפי הטבעי והשאיפה להתקדם מבחינת מכשור וציוד עדכני, מגיעים ממשרד הבריאות או מתקציבי ממשלה – מוטעת.

למעשה ההתחדשות והבינוי נגזרים מהתקציב הכללי של בתי החולים, אשר כידוע זקוקים לתקציבים גדולים יותר ממילא.

החניון החדש בברזילי. צילום: דוברות ברזילי

כראיה, ממש לאחרונה שוגר מכתב בהול ע"י פרופ' מיקי הלברטל – יו"ר פורום מנהלי בתי החולים הממשלתיים למנכ"ל משרד הבריאות, משה בר סימן טוב, ובו דרש פגישה דחופה ותוספת תקציבית מידית של 300 מיליון שקל לבתי החולים הממשלתיים. פרופ' הלברטל התבטא בחריפות ואמר: "בתי החולים הממשלתיים עומדים על פי תהום, המשמעות המידית של מסגרות התקציב היא צמצום השירות ופיטורים של צוותי בריאות, אין דרך אחרת להתמודד עם המציאות העגומה. מעולם מצבנו לא היה גרוע יותר".

בישראל 2023 מערכת הבריאות לא מקבלת תקציבים מספיקים. אמנם נגיף הקורונה הביא לידי שינוי מסוים במעמדה, שכן מטבע הדברים מערכת הבריאות עמדה – ועדיין עומדת – בחזית המאבק במגפה, אך הימים שבהם נפתחו מהדורות החדשות בדיווחים על יכולתה של מערכת הבריאות להתמודד עם התחלואה הגואה חלפו, לפחות לעת עתה, בוודאי על רקע המצב הפוליטי והביטחוני הנוכחי, תוספת תקציב היא חיונית והכרחית.

צחי כהן. צילום: דוד אביעוז, צילום רפואי / דוברות ברזילי

צחי כהן. צילום: דוד אביעוז, צילום רפואי / דוברות ברזילי

על אף כל זאת, במרכז הרפואי ברזילי מציגים פעם אחר פעם חשיבה פורצת דרך, יצירתיות ושליחות אמיתית עם גיוסי תקציב שמאפשרים את תנופת הבנייה. צחי כהן המנהל האדמיניסטרטיבי ומנכ"ל תאגיד הבריאות של המרכז הרפואי ברזילי, זוכה פרס ראש חטיבת המרכזים הרפואיים הממשלתיים משתף: "המחלקות החדשות שנבנות מראות תפוסה מירבית ולעיתים גם תפוסה מלאה, מה שמעיד על הצורך החיוני בהימצאותם שכן שירותי בריאות מתקדמים הם חלק משמועתי בחוסנה של החברה. את הגלים והאדוות של הבנייה אנחנו מקבלים בצורת מחוות תודה יום יומיות והפצת הבשורה על היכולת לתרום לבית החולים, תורמים משמעותיים הגיעו כחלק מרצון אמיתי ועמוק להחזיר אהבה לתושבי אשקלון והסביבה וכרצון לחזק את המרכז הרפואי ברזילי שהפך למוערך בעשרות שנות פעילותו הודות למערך צוותים מסור ומקצועי ומכשור מתקדם. זה המקום להודות לפרופסור חזי לוי העומד בראש המרכז העושה לילות כימים כחלק מחזון להביא את המרכז לדרום – וכפועל יוצא שירותי רפואה מתקדמים לנגב".


בשיתוף המרכז הרפואי ברזילי


 

אולי יעניין אותך גם

באותו נושא

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר