תומר סופר, במקום הראשון
תומר סופר, במקום הראשון

"מפגיש בני נוער עם סוגיות אקטואליות": תומר סופר מאמנויות זכה במקום הראשון בתחרות הנואם הצעיר

פורסם בתאריך: 11.7.23 12:42

מאת: מערכת כאן דרום | תוכן מקודם

"פרויקט 'הנואם הצעיר' של ארגון רוטרי, הינו פרויקט המטפח את מנהיגי העתיד. הפרויקט מפגיש בני נוער עם סוגיות אקטואליות חשובות ומעניינות תוך עידוד מעורבות חברתית", כך סיכם את התחרות, הזוכה במקום הראשון בתחרות "רוטרי הנואם הצעיר" העירונית באשקלון – תומר סופר מתיכון אמנויות שנשא נאום בנושא "מחאה חברתית דרך אמנות".

תומר הוסיף ואמר: "הפרויקט מעודד אותנו, בני הנוער, ללמוד עמידה על הבמה מול קהל, כתיבה טיעונית ומשכנעת ושימוש בכל האלמנטים הרטוריים שיש בידנו המאפשרים להביע את עצמנו. כל זה, הודות לליווי המסור של צוות החינוך המלווה את התהליך".

מיזם "רוטרי הנואם הצעיר" הוא מיזם ארצי שמוביל ארגון רוטרי ישראל ובאשקלון – מועדון רוטרי אשקלון דרום. השנה השתתפו במיזם כ-17,000 אלפי תלמידים מכל הארץ – בשלוש שכבות גיל – יסודי, חטיבה ותיכון ובשלוש שפות – עברית אנגלית וערבית. השתתפו 44 מועדוני רוטרי מכל הארץ ו-465 בתי ספר.

הנואם הצעיר. צילום: מקיף ד'

הנואם הצעיר. צילום: מקיף ד'

השנה, לראשונה, הצטרפו שמונה בתי הספר תיכוניים באשקלון. תיכון מקיף אמנויות, אולפנת צביה, תיכון מקיף ה' דרכא, תיכון מקיף א', אורט אפרידר, אורט הנרי רונסון, תיכון מקיף ד' דרכא ותיכון מקיף מדעים.

המיזם בתיכונים התאפשר תודות לתמיכה גורפת ושיתוף פעולה בין מינהל החינוך והתנו"ס באשקלון בראשות מר יובל זוזט לבין הגב' מרטין ליטרט יו"ר הועדה הארצית רוטרי הנואם הצעיר.

התחרות התקיימה בתיכון מקיף ד' דרכא. למרות לחצי הזמן והלו"ז הצפוף של בתי הספר, הייתה תחרות איכותית והנאומים שנשמעו היו מרגשים! הנושאים היו מגוונים וערכיים, התחרות עצמה הייתה צמודה והפער בין המקום השלישי לרביעי היו שברי מספרים.

מאיה גולדשטיין, במקום השני

מאיה גולדשטיין, במקום השני

מאיה גולדשטיין, תלמידת תיכון הנרי רונסון, שזכתה במקום השני עם נאומה על אלימות נגד נשים, שיתפה בתחושותיה ובתהליך שעברה: "אני אוהבת לדבר ולכתוב אקטואליה, לעמוד על במה ולקחת את זה למקום הכי טוב. התהליך היה ארוך ובחלקים מסוימים הלימוד היה מזעזע בשל העיסוק בנושא שאינו קליל או כיפי. בכל פעם שעברתי על המספרים של נשים שנפלו קורבן לאלימות – המספרים והנתונים עלו. אולם, למרות זאת, בהסתכלות כוללת על התחרות, זה כיף וחוויה אישית. אני אוהבת לקרא ושולטת בשתי שפות. לצערי, המערכת לא מטפחת מספיק את הצד ההומני. תמיד את הריאלי-מדעי. העיסוק בנושאים ערכיים שהיו בתחרות מטפח את ההומניזם שבך. צריך יותר נושאים כאלו. אני מקווה שמישהו יתייחס וייקח את זה כנקודה למחשבה. הנאומים האחרים שהיו שם מרגשים – התנדבות, אהבת הארץ המחאה דרך אמנות ועוד. אלו נושאים ערכיים שחשוב לעסוק בהם. ובכלל, אם מישהו בקהל לקח את הדברים שנאמרו על-ידי הנואמים למקום האישי – אז כל המיזם הזה עשה את העבודה".

דנה דותן, הרכזת החברתית של מקיף ד' דרכא, מספרת על החוויה האישית שלה ואומרת כי "התלמידים עברו תהליך מדהים, במהלכו למדו כיצד לדבר מול קהל ולנאום במקצועיות, מה שתרם לביטחון העצמי שלהם וליכולת הניסוח. לדעתי , היא אומרת, כל תלמיד שישתתף בתחרות הזו יזכה בגדול רק מעצם ההשתתפות, זאת בשל התרומה הרבה של התהליך עצמו".

מיקל פפייפר, במקום השלישי

מיקל פפייפר, במקום השלישי

התלמיד מיקל פפייפר ממקיף ד' דרכא – זכה במקום השלישי בתחרות, עם נאום בנושא "מחאה חברתית דרך אמנות". ליוותה אותו אורית יחזקאל – "התלמידים עברו תהליך מעצים ומשמעותי במהלכו שיפרו באופן ניכר את היכולות הרטוריות ויכולות הניסוח שלהם. התהליך תרם רבות להעצמת הבטחון האישי ותחושת המסוגלות שלהם".

מרטין ליטרט, יו"ר הועדה הארצית רוטרי הנואם הצעיר מסרה, כי התכנון בשנה הבאה עלינו לטובה הוא להתחיל את התהליך מראשית השנה ולהשתתף בכל רמות התחרות עד לרמה הארצית . אני מבקשת להודות לראש מינהל החינוך מר יובל זוזט ולצוריאל דביר מנהל האגף העל יסודי ולכל מי שלקח חלק ותרם לתהליך ולהצלחתו. תודה מיוחדת למתחרים והמתחרות שעמדו בכל הקשיים ויכלו להם.

ראש מינהל החינוך והתנו"ס מר יובל זוזט, ברך את בתי הספר שהשתתפו בתחרות, אשר נותנת מקום ליעד החשוב של קידום השפה הדבורה במערכת החינוך העירונית ומאפשרת לתלמידים לבטא את מחשבותיהם וחלומותיהם בדרכים יצירתיות נוספות. כמו כן,ראש המינהל הודה למועדון רוטרי אשקלון דרום על שיתוף הפעולה ולכל המורים המלווים את התלמידים בתחרות זו.


בשיתוף מינהל החינוך אשקלון


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר