אנדומטריוזיס אשקלון ברזילי
ד"ר אחמט נמזוב וד"ר איריס הראל. צילום: דוד אביעוז, צילום רפואי ברזילי

מענה מקצועי ואנושי למגוון בעיות גניקולוגיות ואנדומטוריוזיס: הכירו את מרפאת הנשים והנערות בברזילי

המרפאה הגניקולוגית לילדות ומתבגרות בברזילי מעניקה מענה רב-תחומי לילדות ונערות מגיל הינקות ועד גיל 20. המרפאה מתבססת על ליווי צמוד וכוללני לשיפור איכות חייהם של נערות ומתבגרות. ד"ר איריס הראל: "הפונות שמגיעות אלינו מבינות שהן מגיעות למקום בטוח, שמאמין להן ובהן". ד"ר אחמט נמזוב, מומחה במיילדות וגניקולוגיה מספר: "בשנים האחרונות המודעות למחלת האנדומטריוזיס נמצאת במגמת עלייה בקרב הציבור ובקרב הקהילה הרפואית, אך היא עדיין לא זוכה למספיק תשומת לב, בטח לא בגילאים צעירים יותר. המטרה שלנו היא להעלות את המודעות, לשפר את האבחון ולתת טיפול ממוקד יותר"

פורסם בתאריך: 20.6.23 11:51

מאת: מערכת כאן דרום | תוכן מקודם

לפעמים, המתנה הטובה ביותר לבת המצווה, או לרגל קבלת הווסת הראשונה, היא שיחה כנה מלב אל לב, על הזכות שלנו כנשים להכיר את הגוף שלנו, על חינוך למיניות בריאה, שיחה שתעזור להבין שכאבי מחזור חזקים, שיעור יתר ואקנה אינם גזרת גורל.

"דימום ווסתי מוגבר, ממנו סובלות כ-20% מהנשים, אינו נגרם בהכרח עקב בעיה רפואית אך הוא עלול לפגוע במצבה הנפשי, החברתי והפיזי של הנערה המתבגרת ולעתים אף ישבש את שגרת חייה", אומרת ד"ר איריס הראל, מומחית במיילדות וגינקולוגיה, מנהלת מרפאת גינקולוגיה לילדות ונערות מתבגרות. ד"ר הראל פותחת צוהר לעולם שלם של רפואה נשית. "המרפאה נותנת מענה למגוון בעיות הייחודיות לילדות ולנערות במנעד הגילים. אוכלוסייה זו זקוקה ליחס מיוחד, מעצים ומכבד. לדוגמא, המרפאה נותנת מענה למגוון רחב של בעיות בווסת – מחזור לא סדיר, דימום וסתי מוגבר, כאבים, אל-וסת ועוד".

המרכז הרפואי ברזילי. צילום: אורי קריספין

המרכז הרפואי ברזילי. צילום: אורי קריספין

דימום ויסתי מוגבר (מנורגיה) יכולה להופיע כבר מהמחזור הראשון או להחמיר עם הזמן. מעבר לאי הנוחות הכרוכה בדבר, למנורגיה לעיתים מתלווה אנמיה, חולשה, כאבים – כל אלו ביחד ובנפרד עלולים להביא פגיעה באיכות החיים ובפעילויות היומיומיות של נערות מתבגרות.

"רצוי לדעת שאפשר אחרת", אומרת הראל ומסבירה: "המרפאה במרכז הרפואי ברזילי שהפכה בזמן קצר לכתובת לילדות ונערות רבות, נותנת מענה בין היתר, גם למקרי מנורגיה על ידי בירור הסיבה לדימום המוגבר והצעה של פתרונות מותאמים אישית. כך למשל במקרים של קרישיות יתר יינתן מענה רב תחומי משולב גינקולוגי-המטולוגי. כל זאת תוך שיחה פתוחה, ממוקדת וסבלנית המפחיתה לעיתים את הצורך בבדיקות פולשניות".

ד"ר איריס הראל. צילום: דוד אביעוז, צילום רפואי ברזילי

ד"ר איריס הראל. צילום: דוד אביעוז, צילום רפואי ברזילי

עבור נערות רבות, המרפאה מהווה חוויה ראשונית אידיאלית עם רופאת נשים קשובה, תומכת ונעימה אשר נותנת מקום רגשי ומכיל למבוכה או החשש הטבעי תוך מענה רגיש ואנושי לשאלות אינטימיות. "לעיתים חרדה מבדיקה רפואית דוחות או מונעות הגעה לקבלת טיפול רפואי חיוני או דחוף".

"בגילאים צעירים יש חשיבות למרפאה ייעודית שתספק הכלה, סבלנות והבנה של תהליכים פסיכולוגיים. מאחר וישנם שינויים פיזיולוגיים מיוחדים בהתפתחות ובגדילה של ילדות ונערות, יש להתאים את הטיפול למצבים בריאותיים שונים, תוך שימת לב מיוחדת על רפואה מונעת באמצעות שימוש מושכל באמצעי הגנה למניעת היריון, מוגנות מינית, ובמתן חשיבות עליונה למניעת תחלואה עתידית במחלות מין, אנדומטריוזיס ועוד", מסבירה ד"ר איריס הראל.

המרפאה הגינקולוגית לילדות ומתבגרות מעניקה מענה רב תחומי: הכרות ראשונית עם רופא הנשים, ייעוץ והתאמת אמצעי מניעה, טיפול במומים מולדים, תסמונת השחלות הפוליציסטיות (PCOS), בעיות גינקולוגיות בילדות ונערות בעלות צרכים מיוחדים, מעקב בילדות ובנערות אחרי תקיפה מינית, אבחון וטיפול באנדומטריוזיס, הריון לא רצוי, רפואה להט"בית גניקולוגית. יש צורך בהפניה מרופא משפחה/רופא ילדים או רופא נשים ובליווי הורה במקרה של נערה עד גיל 16.

בכל חודש מחדש המחזור מלווה בכאבי תופת? כולם אומרים ש"זה רק מחזור", אבל את מרגישה שיש פה משהו מעבר? כדאי שתכירי שיש לזה שם. מחלת האנדומטריוזיס. ההערכה היא כי כ-10% מהנשים סובלות ממצב זה, אך מרביתן אינן מאובחנות היות והמודעות למחלה כמעט אפסית והדבר גורם לכך שמתוך אלפי נשים שסובלות מאנדומטריוזיס רק מיעוט הנשים בסופו של דבר מאובחן ומקבל טיפול מתאים. המודעות למחלה יכולה לשפר את מהירות ויכולת האבחון ולתת טיפול מיטבי ונכון.

ד"ר אחמט נמזוב. צילום: דוד אביעוז, צילום רפואי ברזילי

ד"ר אחמט נמזוב. צילום: דוד אביעוז, צילום רפואי ברזילי

ד"ר אחמט נמזוב, מומחה במיילדות וגניקולוגיה, התמקצע בתחום במרכז העולמי לאנדומטריוזיס בבורדו שבצרפת. שם צבר ידע וניסיון באבחון ובטיפול במאות נשים הסובלות מהמחלה וכן הסובלות ממצבים שונים הנלווים למחלה. לדבריו, "לעיתים ניתן לזהות מוקדים של אנדומטריוזיס בבדיקות MRI או ציסטות מיוחדות בשחלה בעזרת אולטרסאונד, אך גם כאן הסימנים הם זעירים ונדרשת מיומנות מקצועית של מבצע הבדיקה. לכן, החלטנו במרכז הרפואי ברזילי להקדיש את מירב המשאבים שלנו כדי להעלות את המודעות, לשפר את האבחון ולתת טיפול איכותי למצבים אלו".

מאז פתיחת המרפאה ב-2020 הגיעו לטיפול מאות נשים שסבלו במשך שנים מכאבי בטן כרוניים אשר לא נמצא להם מזור, כאבי תופת ששיבשו את סדר יומם ופגעו באיכות חייהם. מאז הן נמצאות במעקב מקצועי, כאשר חלקן נותחו בהליך מותאם אישית, ואיכות חייהן השתפרה מקצה לקצה. המרפאה נותנת מענה לכל דרגות המחלה, החל מטיפולים תרופתיים ייחודיים ועד ניתוחים מורכבים הדורשים מיומנות מקצועית גבוהה. זאת, בעזרת כל הגורמים המעורבים ושיתוף הפעולה ביניהם. ד"ר אחמט נמזוב, מומחה במיילדות וגניקולוגיה מסכם "אנחנו בהחלט יכולים לעזור לאותן נשים להתגבר על המחלה ולשפר לאין שיעור את איכות חייהן".

"הפונות שמגיעות אלינו מבינות שהן מגיעות למקום בטוח, מקום המאמין להן ובהן" אומרת ד"ר הראל. ד"ר נמזוב מוסיף "חשוב לנו לתת לא רק מענה איכותי ומותאם אישית העומד בסטנדרטים של האיגוד האירופי לאנדומטריוזיס, אלא גם זמינות מרבית, כאשר יש המתנה של עד ארבעה חודשים לתור".


בשיתוף המרכז הרפואי ברזילי


 

אולי יעניין אותך גם

באותו נושא

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר