צילום: ביה"ס מקיף ב'
צילום: ביה"ס מקיף ב'

רופא מומחה וסטארטאפיסט: המורים חדשים בתיכון מקיף ב' אשקלון

פורסם בתאריך: 2.6.23 14:05

מאת: מערכת כאן דרום | תוכן מקודם

שני מורים חדשים יצטרפו בשנה הבאה לחדר המורים של תיכון מקיף ב' אשקלון; פרופ' אריאל רבל – מומחה לגניקולוגיה ומיילדות שעוסק שנים רבות בהפריה חוץ-גופית ובניתוחים זעיר פולשניים ומחבר הספר 'רפואת העתיד', ואלכס ליבמן – מנהל טכנולוגיות ראשי מייסד הסטארט אפ MUA Robotics.

שני המורים הובילו לאחרונה מסלולים חדשים ובקרוב יהפכו למורים מן המניין. המסלולים הם: אקו סטראטאפ ואקו רפואה.

פרופ' רבל הוביל מפגשים בבתי החולים שם צפו התלמידים בפרוצדורות רפואיות שונות והעמיקו הן ברקע התיאורטי והן ברקע המעשי. בנוסף, התנסו התלמידים בסימולציות רפואיות שונות במטרה להעמיק בתחום הידע הדרוש, ובחנו פתרונות מוצעים אל מול קהל היעד ורכשו ידע רלוונטי להמשך הפיתוח.

"בצבא כמפקד לימדתי את מה שלמדתי קצת קודם בעצמי, ובקריירה האקדמית שלי תמיד אני מלמד סטודנטים מתמחים ועמיתים. אני חש זכות ושליחות להוביל את תוכנית אקו רפואה", משתף פרופ' רבל. "התלמידים והתלמידות לומדים בבית הספר, במרכזי סימולציה וישירות במרכזים רפואיים. אני משוכנע שבוגרי התכנית שלנו יזכרו את הקורס לכל החיים".

צילום: ביה"ס מקיף ב'

צילום: ביה"ס מקיף ב'

אלכס ליבמן מתרגש גם הוא להכנס כמורה מן המניין בתיכון מקיף ב' אשקלון: "לאחר שנים של מסעות בעולם היזמות, ההנדסה והטכנולוגיה במהלכן התמקדתי בפיתוח טכנולוגי ועסקי, נחשפתי לעולם חדש ומרתק המשלב בין תכנים טכנולוגיים והוראה. אין ספק שרגע ההארה והגילוי מצד התלמידים בנוגע ל'איך זה עובד?' (תוכנה, חומרה, אלקטרוניקה ועוד) הופכת את המקצוע למרתק, קיים משהו עוצמתי בהעברת הידע הלאה. משמח לראות שמגמות ההנדסה ברחבי הארץ תופסות תאוצה והביקוש לקחת בהן חלק הולך וגובר. לכל מי שמתכנן או מתכננת עתיד טכנולוגי, זה ללא ספק הצעד הטוב ביותר לעשות, כבר בחטיבה ובתיכון".

המסלולים הם במסגרת תכנית המצוינות הפועלת בשיתופי פעולה הדוקים עם גופים מובילים במשק הישראלי, ביניהם: בית חולים אסותא אשדוד, מרכז מייקרז גרובטק, אוניברסיטת אריאל בשומרון, מרכז היזמות לב-טק ועוד רבים אחרים.

כבר השנה התנסו בתוכנית זו, תלמידי שכבת ט' והניבו פירות רבים. לאחר תהליך ארוך שבו למדו, התנסו, חקרו ויצרו עד לרגע השיא בו הציגו בהאקתון פתרון לבעיות שונות בתחום הרפואה. ואף זכו במקום שלישי והמכובד.

דביר בן- אבו, משכבה ט' שיתף: "התוכנית עזרה לי עם החשש של פציעות בחיים האמיתיים, אבל מה שהכי משך אותי בתוכנית היא האפשרות לחלום ולהגשים. תחום היזמות זה משהו שתמיד חלמתי עליו, וכך למדתי איך להיות יזם".

הודיה עזר, חברתו לשכבה הוסיפה: "למדתי באקוסיסטם הרבה על רפואת נשים. כאישה זה מאוד עזר לי להבין את העתיד שלי ופתח לי דלתות לעתיד. בזכות התוכנית הזאת, החלום שלי הוא להיות מיילדת".

שני אדרי, מחנכת בשכבה ט' ציינה כי "האקתון היה חוויה כל- כך מוצלחת לתלמידים, זה היה מיוחד ומרגש לראות את התוצאה, התהליך והשיתוף של התלמידים. התלמידים יצאו מחוזקים לעולם ומרגישים גדולים יותר".

שירה סילברמן, מחנכת בשכבה ט' מעידה כי "ההשקה בין תלמיד לעולם האמיתי זה משהו מדהים, איפה הייתם רואים תלמיד שנכנס לאולטרסאונד ולומר כיצד המכשיר עובד, או ההזדמנות להיות בחברת הייטק, ללמוד מה היא יזמות ואיך לעמוד מול אנשים ולשווק את עצמך נכון. התלמידים הרגישו שהמקום והתהליך מכבדים אותם ככה שהתלמידים הרגישו גם מכובדים".

גדעון שינדלר מקיף אמית ב'. צילום: ירון שיין

המנהל גדעון שינדלר. צילום: ירון שיין

גדעון שינדלר מנהל בית הספר: "הצלחנו לגרום לתלמידים לפעול בצורה אקטיבית בכך שהם יוזמים, חושבים ופועלים לשינוי פני העולם. זה חלק מהחינוך שאנו מחויבים להעניק להם".

עוד מציין שינדלר "כי בשנת הלימודים הקרובה, התוכנית תתחיל כבר משכבה ז'. קמה נבחרת של תלמידים אשר תתחיל את התהליך של מסלול אקו רפואה החל מכיתה ז', כאשר היעד הוא להסליל אותם למגמת מדעי הרפואה והבריאות בכיתה י' בשת"פ עם ביה"ח ברזילי. התלמידים חלמו, יזמו ובעזרת ה' גם הגשימו!", הוא מתאר. "במקיף ב' אנו שואפים שתוכנית זו תכנס לכל התחומים; למידה חדשנית מתוך התנסות ולמידה חווייתית אקו-סיסטם יהיה חלק בלתי נפרד מהלמידה והתלמידים יהיו שותפים ויצאו לעולם האמיתי עם כלים מעשיים, בשאיפה לגבוה ביותר. תודתי לחנן אביטן מוביל האקו-סיסטם הבית ספרית ולשחר רחמני מובילת רשתית של האקוסיסטם, על היצירתיות והמסירות. אתם דוגמא ליזמים המביאים את היצירתיות לשדה החינוך. תודה לראש העיר מר תומר גלאם על האמון והנחלת החזון ברשות בכלל ובמקיף ב בפרט לראש מינהל החינוך והתנו"ס, מר יובל זוזט על ההובלה וההזדמנות לחלום ולהגשים חלומות של תלמידים ותלמידות ללמידה חדשנית ויצירתית".


בשיתוף מינהל החינוך אשקלון


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. אבירם

    מאחל בהצלחה. לא תמיד הנוצץ הןא זהב. לנו הביאו מנהל שקבל צלש בצבא ולצערינו הבלגן חוגג כי לנהל ולהיות סמכותי הוא לא יודע

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר