ד"ר אדריאנה ניקה. צילום: טל בן דוד, צילום רפואי ברזילי
ד"ר אדריאנה ניקה. צילום: טל בן דוד, צילום רפואי ברזילי

טובי המוחות דואגים לדור העתיד: היחידה לכירורגיית ילדים במרכז הרפואי ברזילי

ד"ר אדריאנה ניקה, רופאה בכירה ביחידה לכירורגיית ילדים במרכז הרפואי ברזילי: "כשהילד שלנו זקוק לניתוח, אנחנו רוצים להיות בטוחים שהוא בידיים הטובות ביותר. עבור השליחות הזאת קמה היחידה, והיא מביאה עמה בשורה של ממש. יש שיתוף פעולה מלא עם טובי המומחים בשניידר, וולפסון ואסותא – יחד אנחנו משלבים זרועות לטיפול איכותי בדור העתיד". היחידה לכירורגיית ילדים במרכז הרפואי ברזילי, תחת ניהולו של ד"ר דרגן קרברושיץ, נותנת מענה כירורגי דחוף ואלקטיבי לכלל אוכלוסיית התינוקות והילדים מאזורי אשקלון והסביבה

פורסם בתאריך: 15.5.23 14:42

מאת: שרה שוורץ | תוכן מקודם

במרכז הרפואי ברזילי, דואגים לדור העתיד, עוד בבטן. היחידה לכירורגית ילדים בהובלת ד"ר אדריאנה ניקה, כירורגית בכירה ובשיתוף פעולה עם היחידה לאולטרה-סאונד מילדותי מעניקה שירות חדשני המאפשר מתן ייעוץ טרום לידתי במצבים של אבחון מום מולד (בקע סרעפתי, אטמות של הוושט, אטמות של התריסריון וכו').

למעשה, היחידה נותנת מענה רציף מרגע ההיריון ובמהלך האולטרסאונד ועד האבחון והטיפול הראשוני של חולים עם מחלות כירורגיות לילודים מיד לאחר הלידה, במחלקת תינוקות או ביחידה לטיפול נמרץ לפג ולילוד, לילדים שהתקבלו בדחיפות דרך המחלקה לרפואה דחופה ולילדים המאושפזים במחלקות הילדים.

אילוסטרציה. צילום: freepik.com

אילוסטרציה. צילום: freepik.com

"רבים לא יודעים על היחידה, אך מדובר בכתובת הראשונה לטיפול בפעוטות, ילדים ובני נוער במגוון רחב של מחלות כירורגיות דחופות ואלקטיביות. במחלקה מאושפזים כלל הילדים הזקוקים לניתוחים, לבירור, ולטיפול ממגוון המקצועות הניתוחיים שמגיעים בדחיפות דרך חדר המיון, וגם באלו המגיעים באופן מתוכנן דרך המרפאות השונות" מסבירה ד"ר אדריאנה.

היחידה נמצאת בתוך מחלקת הילדים החדשה המציעה חדרים מרווחים ונעימים עם מיטות ייעודיות המתאימות לכירורגית ילדים. המחלקה מצוידת בציוד הרפואי המשוכלל ביותר, המאפשר את ניטור מצב הילד במהלך אשפוזו. ביחידה לכירורגיית ילדים יטופלו בעיות בטן וחזה, בקעים (מפשעתי, טבורי, ברום הבטן), הידרוצלה (הצטברות נוזל בשק האשכים) ומצבים רפואיים שכיחים נוספים כגון דלקת תוספתן, תסביב שחלתי, לימפאדניטיס בלי/עם מורסה (דלקת בלוטות לימפה), מורסות, התפשלות מעי ועוד. היחידה מתמחה בניתוחי בטן וחזה בשיטה הזעיר פולשנית, כאשר חלק מהניתוחים, כגון: כריתת תוספתן וכיס המרה, מתבצעים בשיטה הלפרוסקופית.

המרכז הרפואי ברזילי. צילום: אורי קריספין

המרכז הרפואי ברזילי. צילום: אורי קריספין

הצוות הרפואי מורכב מרופאים מומחים ומכוננים מיומנים המפעילים ביצוע פעולות כירורגיות מתקדמות ומספקים טיפול איכותי. "המטרה העיקרית של המחלקה היא להבטיח מענה מקצועי ואיכותי במהלכו המטופל יקבל את הטיפול הטוב והמתאים ביותר לצרכים שלו, על מנת לסייע לו ולמשפחתו לצלוח את ההליך הכירורגי בצורה רגועה ובטוחה, זה קורה הרבה הודות לצוות הרפואי האחראי והמסור, המתמחה בטיפול בילדים ופעוטות".

"כבר לא צריך לחכות שנה לתור"

התבשרתם כי ילדכם מיועד לעבור ניתוח: תיקון בקעים בטבור, באפיגסטריום או במפשעות? כדאי שתדעו שאין צורך להרחיק למרכז או דרומה על מנת לקבל מענה איכותי ומקצועי, וטוב מכך – כנראה שלא תצטרכו להמתין זמן רב לניתוח היות וזמינות התורים לניתוחים מסוג אלו טובה יותר בהשוואה לעומסים בבתי החולים הסמוכים.

אך מעבר לבשורת הנגישות והזמינות, מה שמציב את היחידה בשורה הראשונה בטיפול מקצועי ואיכותי בילדים ותינוקות היא מצבת כוח האדם המקצועי שלה – הצוות הרפואי. "צריך להבין את הייחודיות של הדבר – הכוננים בבית החולים ברזילי ביחידה הכירורגית לילדים הם מנהל המחלקה בשניידר, ד"ר דרגן קרברושיץ, יחד עם 3 מומחים נוספים מביה"ח שניידר, או מנהל המחלקה בוולפסון ומומחה מאסותא – למעשה יש סולידריות ושיתוף פעולה יוצא דופן של מערך הכירורגים באזור והכל במטרה להעניק לכל ילד או ילדה הזקוקים לניתוחים מורכבים לקבל מענה מיידי.

ד"ר אדריאנה ניקה. צילום: טל בן דוד, צילום רפואי ברזילי

ד"ר אדריאנה ניקה. צילום: טל בן דוד, צילום רפואי ברזילי

ביום יום היחידה עורכת ניתוחי בטן: חסימת מעיים ותסביב המעי (Volvulus), התפשלות המעיים (Intussusception), כריתת התוספתן, דיברטיקולום ע"ש מקל (Meckel's diverticulum), כריתת טחול, ניתוחי לבלב וכיס המרה וכו לצד ניתוחי חזה: תיקון מחלות של הוושט כמו Achalasia ועוד.

במקרים של מומים מורכבים מתבצע שיתוף פעולה עם המחלקה המקבילה בשניידר. "אני מלווה באופן אישי את התהליך, לאורך כל הדרך – על מנת להבטיח את בריאותו ורווחתו של הילד לפני ואחרי ההליך. החל משלב הכנת הניתוח, דרך ההסבר להורים ועד השתתפות פעילה בעדכון הצוות המטפל. כך שגם במקרים מורכבים יותר – המרכז הרפואי ברזילי משלב זרועות עם מומחים בכירים. יחד כולנו פועלים יחד למתן טיפול מקצועי ואיכותי לילדים, כדי לנסות להבריאם בזמן הקצר ביותר ולעשות זאת מתוך שליחות ואהבה".

כאמור, היחידה הינה חלק ממערך הילדים בברזילי ועל כן במחלקה קיים מעגל תמיכה גדול לילד ולמשפחה המציע הכנה רגשית לקראת ניתוח, לצד קבוצת תמיכה להורים, בליווי פסיכולוגי, שבה הם מקבלים כלים להתמודדות עם אשפוז ילדם.


בשיתוף המרכז הרפואי ברזילי


 

אולי יעניין אותך גם

באותו נושא

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר