ניצה כהן. אלבום אישי
ניצה כהן. אלבום אישי

"אנשים לפני הכל – לא סיסמא, דרך חיים": ניצה כהן מנהלת משאבי אנוש נפרדת מברזילי אחרי 4 עשורים

"מרגש לראות מנהיגות ארגונית במחלקות השונות, המרכז הרפואי ברזילי מוביל חדשנות גם בהיבט ניהול ההון האנושי - המשאב החשוב ביותר", כך מסכמת ניצה כהן, מנהלת משאבי אנוש ארבעה עשורים, של עבודה במרכז הרפואי ברזילי

פורסם בתאריך: 21.2.23 12:17

מאת: שרה שוורץ | תוכן מקודם

היא התחילה את דרכה לפני למעלה מארבעה עשורים, כאשר המרכז הרפואי ברזילי היה בתחילת דרכו, מאז ועד היום ניצה כהן מנהלת מחלקת משאבי אנוש מובילה את תחום ההון האנושי המונה כ-3,000 עובדים ועובדות מתוך שליחות למימוש החזון של המרכז הרפואי. "ברזילי זה בית, וחשוב שכל עובד ועובדת ירגיש חלק משמעותי בו. לא בורג קטן במערכת אלא החלק שמשלים את הפאזל, ובלעדיו זה חסר. זה מתחיל מהרגע הראשון. מדיניות של דלת פתוחה ועד מערך שלם שכל מהותו הוא לדאוג לרווחת העובד.

"מחלקת משאבי אנוש דוגלת בראיה ארגונית רחבה, שמבינה את שוק העבודה, מתעדכנת במגמות ומפתחת הבנה מעמיקה בניהול המשאב האנושי כגורם המרכזי להצלחת הארגון. כלומר, הם לא רק מוצאים את האנשים הטובים ביותר, הם גם דואגים לשמר אותם. ברזילי זה בית, אין כמעט עובד 'לא טוב' , כל עובד יכול להצטיין, יש להיות קשובים לעובדים ולעיתים לנייד למקום שמתאים להם. אני חבה תודה עמוקה למי שהנחיל את המדיניות של ראיית העובד ועולמו ביתר שאת – פרופסור חזי לוי שרואה חשיבות רבה בטיפוח ההון האנושי באמצעות חשיבה יצירתית".

אוהבת את העבודה שלה

ב-2023 זה כבר ברור. מנהלי משאבי אנוש יכולים ליצור מהפכה ע"י יצירת חווית עובד חיובית ואפקטיביות ארגונית, אך מי שהשכילה להבין זאת היא ניצה כהן שבארבעת העשורים האחרונים הובילה שינוי חיובי משמעותי במרכז הרפואי ברזילי ומציגה נתונים מרשימים עם אחוזי שימור עובדים גבוהים מאד ומשובים שכל מנהל היה גאה בהם. וזה לא פשוט כאשר אחוז נכבד מהרופאים וצוותי הרפואה לא גרים בעיר אשקלון.

עבורם, אנשי משאבי האנוש הם האנשים אליהם יש לפנות במקרה של בעיה או צורך מיוחד.

בפיעלות רווחה לילדי העובדים בכיתה א'

חלוקת שי לעובדי ברזילי

ניצה כהן בפעילות עם בני הקהילה האתיופית

ניצה כהן בפעילות עם בני הקהילה האתיופית

בשעת מבחן – עתות מלחמה או מגפה עולמית, בית החולים ברזילי מהווה סמל להתגייסות וארגון חזק עם חיבור עמוק של העובדים והעובדות. "מרגש לראות את ההיענות האדירה לצד החריצות ועבודת הקודש של העובדים במחלקות השונות ברגעים של חוסר וודאות״ מספרת ניצה ומשתפת ״בימים של תחילת מגפת הקורונה – ימים של חרדה גדולה, ובהילות – היה חשש על תפקוד המערך הכולל, אך מעבר לכל דימיון קיבלנו 120% מצד העובדים והעובדות במחלקות השונות, כל אחד ברמתו – הגדיל ראש וסייע להקמת מחלקות ייעודיות לקורונה מתוך מסירות של ממש. זה מעיד המון על החיבור והאמונה בדרך".

אנשי משאבי האנוש אחראים גם להיבטים אחרים בחייהם השוטפים של העובדים והארגון בכל "מעגל החיים" החל מקליטת העובד והתייחסות לאירועים כמו ימי הולדת, לידות וגם אירועים רווחתיים הדורשים התערבות. ברזילי שילב לרשות העובדים פסיכולוג המסייע להתמודד במצבים אישיים וכן באירועים כמו התמודדות בקורונה ובתקופת שיגורי טילים.

כדרך חיים משתדלת ניצה להציב את ההון האנושי במרכז עשיית המחלקה מתוך מחויבות למתן שירות מקצועי ואיכותי תוך חתירה מתמדת למצוינות. פועלת במסירות, בשקיפות וביושרה ומהווה מודל בתחומה. "היינו הראשונים לעבור לתיקים אישיים סרוקים ולהתייעל מהדפסות, ניירת ובירוקרטיה", היא מספרת בחיוך.

ניצה כהן ורה"מ לשעבר יצחק שמיר ז"ל

ניצה כהן בהנחת אבן פינה

וזה לא הכל, מערכת אלה – מערכת חכמה לניהול מקוון וחדשני של מערך משאבי אנוש היא בשורה היוצאת מתוך בית החולים ברזילי, זוהי תכנה המעניקה לארגון תמונה מדויקת על ההון האנושי, משפרת את תהליכי העבודה החל מניהול תהליך הקליטה תוך התאמה לתפקיד ומעקב אחר כל השלבים שיבטיחו קליטה חלקה ועד בקרה אחר העובד וההדרכות הרלוונטיות אליו.

הפיילוט של המערכת המאפשרת למנהל משאבי אנוש, לקבל נתונים באופן מדיד, ומסייעת בכך לתהליך קבלת החלטות מגיעה לאחר תהליך ארוך של חתירה מתמדת לחדשנות של המרכז הרפואי ברזילי, שהוביל לפירות מתוקים וכיום המערכת מוטמעת בבתי חולים נוספים.

שאלה לסיום, כיצד צלחתם את האתגר של פתיחת בית חולים סמוך?

"לא חיכינו לפתיחת אסותא כדי להבין תהליכי עומק הוכשרו עשרות עובדים בתחומים קריטיים כהכנה לפתיחת אסותא. עובד שטוב לו במקום עבודתו – ישאר, לכן אנחנו משקיעים משאבים רבים ברווחה וביצירת מעטפת איכותית של שירותים – ואכן עם פתיחת בית החולים באשדוד, שנותן מענה לתושבי העיר והסביבה ועל כן אנחנו מברכים על הימצאו, לא ראינו גל נטישה או עזיבה. וכשעובדים בוחרים להישאר במקום עבודתם ולגלות נאמנות והתמדה – זה סיפוק גדול והוכחה שאנחנו בדרך הנכונה. זה הזמן להודות לשותפים שלי לדרך – צחי כהן, צוות משאבי אנוש הנפלאים, ומי שעומד בראש בית החולים שהפך לבית – פרופסור חזי לוי, אני סמוכה ובטוחה שרונית צינדרוף תמשיך ותוביל את החזון של אנשים לפני הכל".

עובדי ברזילי במירוץ של משרד הבריאות

פרופסור חזי לוי, מנהל המרכז הרפואי ברזילי: "במהלך השנים רשמת הרבה הישגים – עבור רבים, את נקודות אור וכעת את ממשיכה עם שליחות נוספת – אהבת הארץ והדרכת טיולים לאורכה ולרוחבה. תודה שהיית אוזן קשבת לעובדים ולעובדות תוך תשומת לב שוטפת, רגישות והתנהלות מקצועית – מה שהוביל למיצוי הכישורים של כל עובד ועובדת. אני מודה לך בשמי ובשם כל המנהלים שקדמו לי – עשית עבודת קודש למען עובדי בית החולים ומחלקת משאבי אנוש".


בשיתוף המרכז הרפואי ברזילי


 

אולי יעניין אותך גם

באותו נושא

תגובות

3 תגובות
  1. אורנית

    ניצה כהן האצילה והמיוחדת. בהצלחה בדרכך החדשה. תיהני מכל רגע. ד"ש חם.

  2. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    ניצה, דוגמא ומופת לדורות הבאים. אוהבות ואוהבים אותך, מנהלי משאבי אנוש בעבר, ונובדות נשמ – גימלאיות צעירות מצרפות ומחבקות אותך. כל סוף הוא התחלה חדשה, אז קדימה להסתער על החיים…..

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר