תוכנית אוצרות העיר בגנים
תוכנית אוצרות העיר בגנים

תכנית אוצרות העיר: כך עוקפים את המסכים וחושפים את ילדי הגנים ליופי הטבעי של אשקלון

פורסם בתאריך: 13.2.23 11:10

מאת: מערכת כאן דרום | תוכן מקודם

דתיה בן דור החכימה וכתבה שיר ילדים שיכוון את דור האלפא של היום – "תִּפְקְחוּ אֶת הָעֵינַיִים, תִּסְתַּכְּלוּ עַל הָעוֹלָם, הָעוֹלָם מָלֵא בְּיֹפִי וְהַיֹּפִי חִנָּם, תַּעֲנוּג לְהִסְתַּכֵּל! אֵיזֶה יֹפִי לָעֵינַיִים, אִם יוֹדְעִים לְהִסְתַּכֵּל, הַחַיִּים יָפִים כִיפְלָייִם! אָז מִי שֶׁלֹּא מַבִּיט, מִי שֶׁלֹּא מַבִּיט, מִי שֶׁלֹּא מַבִּיט מַפְסִיד אֶת כֹּל הַיֹּפִי".

ילדי הגנים 2022 מכונים דור האלפא. דור שנולד לתוך המסכים ורשתות חברתיות. דור שמפסיד את היופי הסובב אותנו בסביבה שקרובה אליו, בדיוק כמו המילים בשיר "מי שלא מביט מפסיד את כל היופי"

אמנם הילדים בדור זה חשופים למידע וידע שקיימים במדיה, אך יחד עם זאת חשוב לשלב את הטכנולוגיה עם הטבע הסובב אותנו.

תוכנית אוצרות העיר בגנים

תוכנית אוצרות העיר בגנים

אם תביטו לרגע החוצה, תוכלו לראות שהעיר שלנו מעוטרת בנוף ובטבע שחבל לפספס, נכון שבשנים האחרונות כן עלתה המודעות לשמירה על הטבע, אך אנחנו עדיין ממעיטים לבלות בטבע הסובב אותנו עם ילדינו, יופי טבעי שנמצא מולנו שאין צורך להתאמץ כדי להגיע אליו אלא רק לפתוח את העיניים ולאפשר לילדים ולנו להנות ממנו.

חשוב לדעת כי המרחבים בטבע מזמנים לילדים חוויה רב חושית ומפגש חיובי עם עולם החי והצומח, המרחבים בטבע נותנים מענה להיבטים רגשיים/חברתיים וקוגניטיביים כאחד.

תכנית " אוצרות העיר" אשר פועלת בעיר, פתחה בפני ילדי הגנים הזדמנות לצאת מכותלי הגן למרחב הפתוח, להכיר את השכונה בה הגן נמצא, להכיר מקומות שונים בעיר בצורה חווייתית. התכנית מחזקת את ההיכרות עם הטבע הסובב אותנו, מכוונת ללמידה משמעותית, למידת חקר, גילוי וסקרנות ומעצימה את החוסן האישי אצל הילד.

תוכנית אוצרות העיר בגנים

תוכנית אוצרות העיר בגנים

מדבריה של אפרת מימון מנהלת גן תל"י: "כאשר אני כגננת נחשפתי לתכנית לפני שנתיים, עטפתי אותה בשתי ידיים וראיתי בה הזדמנות להחזיר עטרה ליושנה, לאפשר לילדים לצאת מתוך המבנים, להנות , לחוש וללמוד את הטבע דרך החושים. הילדים גילו את החורשה שליד הגן, רצו בחברותא, גילו אוצרות רבים: את החילזון, חיפושית הזבל, סוגי פרחים ועצים, פירות סרק למיניהן שדרכן הגענו ללמידה משמעותית שבאה דרך הילדים וכמובן שבחרנו את השיר "מי שלא מביט מפסיד" / דתיה בן דור כשיר השנה שלנו בגן".

מדבריה של נעמי סהר מנהלת גן נחשול: "הילדים אשר לאחרונה עברו לגור בשכונה החדשה נהנו מהסיור בקרבת הגן ושמחו על ההזדמנות לצאת מכותלי הגן ולהכיר את הסביבה הטבעית שלהם, לדעתי התכנית מחברת את הילדים לטבע, דרך התכנים הילדים מגלים תופעות טבע קיימות וחדשות ואלה מעוררות פליאה וסקרנות היוצרות אצל הילדים חווית למידה חווייתית ומשמעותית".

תוכנית אוצרות העיר בגנים

תוכנית אוצרות העיר בגנים

לדבריה של הגב' ורד חנגלי משיח, מנהלת החינוך הקדם יסודי בעיר אשקלון, "אשקלון היא כמו תיבת אוצר, אשר מצויים בה, אוצרות עתיקים ואוצרות מודרניים. ככל שנמצא את פינת הטבע או אתר המורשת הקרובים אל גן הילדים שלנו, כך נתרום לעיקרון הלימוד מבוסס המקום ונטפח בילדים את תחושת השייכות למקום בו הם חיים".

היופי נמצא בסביבה שלנו, תחכימו ותפקחו את העיניים, כי מי שלא מביט מפסיד את כל היופי.

הצילומים בכתבה: אפרת מימון, נעמי סהר, הגננות

בשיתוף מינהל החינוך אשקלון


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר